התייעצות ילדה בת 5 שמרימה את השרוולים ואת החצאית ומתעקשת ללכת ממש קצר

  • פותח הנושא 550
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
היא גם אמרה שאסתר המלכה לא נדרשה לבגוד בעמה ע"מ להינשא לאחשוורוש ואילו אותה סוליקה הכריח בן המושל להתאסלם כדי שתוכל להיות אשתו כי ע"פ חוקי האיסלם אסור למוסלמי לשאת יהודיה לאישה.
ועל זה ה"יהרג ואל יעבור". היא מסרה נפש והייתה מוכנה למות על קידוש ה' ובלבד שלא להמיר דתה.
שני נושאים נפרדים:
ייהרג ואל יעבור של גילוי עריות,
ייהרג ואל יעבור של עבודה זרה.

אז את אומרת שהיא מסרה את נפשה על השני שבהם.
 

אמא+

משתמש פעיל
מה הייתם עושים- להתעלם לגמרי? לשכנע? להעיר וזהו? להתעקש איתה בחזרה?
אני חושבת שיש פה רצון למשוך תשומת לב מהאמא. כי בסה"כ היא קטנה ועדיין אין פה עניין חברתי. זה שונה מילדה בת 7.
אם היא רואה שזה מפריע לך היא פשוט תמשיך עם זה כי כך היא מקבלת את התשומת לב שרצתה. את צריכה לשכנע את עצמך שאין פה שום דבר. לא קטע בעייתי ולא ענין של צניעות. ואח"כ להעמיד את הגבול בצורה רגועה ולא אמוציונלית. והילדים מרגישים את זה מהר.. הענין יפסק מעצמו בעז"ה. בהצלחה!
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אני חושבת שיש פה רצון למשוך תשומת לב מהאמא. כי בסה"כ היא קטנה ועדיין אין פה עניין חברתי. זה שונה מילדה בת 7.
אם היא רואה שזה מפריע לך היא פשוט תמשיך עם זה כי כך היא מקבלת את התשומת לב שרצתה. את צריכה לשכנע את עצמך שאין פה שום דבר. לא קטע בעייתי ולא ענין של צניעות. ואח"כ להעמיד את הגבול בצורה רגועה ולא אמוציונלית. והילדים מרגישים את זה מהר.. הענין יפסק מעצמו בעז"ה. בהצלחה!
גם בגיל שבע היא עדיין קטנה לכל דבר. ממליצה על הגישה שלך גם בגיל הזה :)
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לא קראתי את התגובות. אולי אני חוזרת על משהו.
מדובר על תופעה ידועה ומוכרת ולא רק בגיל 5 אלא גם בגילאי בית ספר.
וכן, גם הבת שלי היתה מתווכחת איתי בחנות שהחצאית מידי ארוכה, ואחרי שקנינו גיליתי שהיא לובשת רק את הקצרות.
אז התעלמתי!!! ויחד איתי התעלמו רוב האמהות ולשמחתי התעלמו גם המורות בבית הספר!!! עד מתי? עד שהם גדלו וקלטו, והבינו מזה צניעות. ונגמר.
הרי אין בעיה באמת של צניעות, הילדה לובשת גרביונים, הכל מכוסה. רק מה? חינוך, במקרה הזה ביטולה זהו קיומה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
שני נושאים נפרדים:
ייהרג ואל יעבור של גילוי עריות,
ייהרג ואל יעבור של עבודה זרה.

אז את אומרת שהיא מסרה את נפשה על השני שבהם.

איסלאם אינו ע"ז.

ייתכן שזו הייתה שעת שמד, ולכן נדרשה למסור את הנפש.

וכמו שאת אומרת (לא רציתי לנפץ לאנשים אלילים בעצמי... אבל אם כבר כתבת...) לאלה סוליקה הייתה נערה צדקנית שלא הסכימה להינשא לבן המושל, ונהרגה על כך.
במקביל ובלי סתירה, הסיפור על הסיכות הוא סיפור משכילי שנועד ללעוג להחמרות צניעות דתיות.
(גם ההגיון הפשוט אומר שאין צורך לנעוץ סיכות ברגל. אפשר לחבר אותן בין קצוות החצאית.)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
גם אני הייתי מתעלמת בגיל הזה.
אבל בד בבד הייתי מספרת סיפורים ומגדילה בערך חשיבות הצניעות.
למדתי פעם (מהרב יעקובזון) כלל נפלא בחינוך, שנתן לי תובנה גדולה וחשובה:
לספר סיפורים ולהגדיל את הערך והחשיבות של דברים טובים - זה טוב ונחוץ, אך דווקא כאשר הילד עשה את הדבר הטוב הזה (מתוך רצון ולא בכפייה!). אז הזמן להעצמת הערך; אז לבו פתוח לקבל.

לדוגמא, כאשר ילדה הולכת בצניעות מרצונה, אז הזמן להגדיל את החשיבות של המעשה שלה ואת החשיבות של צניעות באופן כללי. אז לבה פתוח להפנים כמה המעשה שלה גדול וחשוב.

אנחנו רגילים להעצים ערכים כאשר הילד לא עושה אותם... ואז במקום להפנים, הוא דווקא מפתח התנגדות. כל מילה שלנו וכל סיפור בזמן הזה, מספרים לו בעצם כמה הוא לא בסדר... והוא ירצה להדוף את זה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עצם המרת הדת זה עבודה זרה.
איסלאם או נצרות זה לא משנה.
על זה איסור יהרג ואל יעבור- "לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני"!

לא.
המוסלמים מאמינים בא-ל אחד, שהוא אלוקינו.
אין בדתם עבודה זרה. (תשובות הרמב"ם, ק"ס, וכך פוסקים להלכה בדורנו).

הנצרות היא ע"ז בשיתוף, כי הם מאמינים כביכול באלוהותו של אותו האיש, בנוסף לא-ל שבשמים.
 

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שאלתי את אבי והוא אמר שזה אמנם לא עבודה זרה את צודקת.
אבל זה נכלל ב"יהרג ואל יעבור".
בשעת השמד...
אבל ככלל לא נפסק כך
הרב עובדיה התיר אפי' להיכנס למסגדים (במקום שאין חשש פיקוח נפש:D)
"אלו הישמעאלים אינם עובדי עבודה זרה כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלִבם, והם מייחדים לאל יתברך ייחוד כראוי, ייחוד שאין בו דופי. ולא מפני שהם משקרים עלינו ומכזבים ואומרים, שאנו אומרים שיש לאל יתעלה בן, נכזב כך אנחנו עליהם ונאמר שהם עובדי עבודה זרה. התורה העידה עליהם, אשר פיהם דבר שוא וימינם ימין שקר .והיא העידה עלינו שארית ישראל לא יעשו עוולה ולא ידברו כזב ולא ימצא בפיהם לשון תרמית. ואף שמתחילה היתה בבית-תפילתם עבודה זרה, עכשיו כולם לבם לשמים, וטעותם וטיפשותם בדברים אחרים הן שאי אפשר לאומרן בכתב, מפני פושעי ורשעי ישראל (המלשינים), אבל בייחוד השם יתעלה אין להם טעות כלל" (שו"ת הרמב"ם תמ"ח).
 

קליין

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
עיצוב ואדריכלות פנים
טיפ כללי:
בכל פעם שנראה לי שיש צורך לקנות לביתי בגדים חדשים, אנחנו מודדות את הבגד הקודם, רואות שזה קצר מידי ולא מספיק צנוע, ולכן נלך היום לקנות בגד חדש.
שייכנס לה טוב לראש: מצניעות מרוויחים.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
לא.
המוסלמים מאמינים בא-ל אחד, שהוא אלוקינו.
אין בדתם עבודה זרה. (תשובות הרמב"ם, ק"ס, וכך פוסקים להלכה בדורנו).

הנצרות היא ע"ז בשיתוף, כי הם מאמינים כביכול באלוהותו של אותו האיש, בנוסף לא-ל שבשמים.
לא בקיאה בהלכות אלו. אך השאלה אם לא כל דרישה לקבל דת אחרת היא בגדר גזירת שמד. כי כשדורשים מיהודי לעבור עבירה כי רוצים את עצם הפעולה, ולא כי רוצים שיעבור על הדת - זה אינו שמד. אך לעבור לדת אחרת? האם יש מצב שזה לא שמד?
 

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא בקיאה בהלכות אלו. אך השאלה אם לא כל דרישה לקבל דת אחרת היא בגדר גזירת שמד. כי כשדורשים מיהודי לעבור עבירה כי רוצים את עצם הפעולה, ולא כי רוצים שיעבור על הדת - זה אינו שמד. אך לעבור לדת אחרת? האם יש מצב שזה לא שמד?
חילוק נכון
וכך מובא גם במיקרופדיה תלמודית כאן
וכן אם אנסוהו לעבור לדת הישמעאלים, ייהרג ואל ישתמד, כמו בעבודה זרה גמורה, ואף על פי שהם מודים ביחוד השם (ראה ערך גוי: גדרו), שהמודה באמונתם כופר בתורת משה, ואומר שאינה אמת כמות שהיא בידינו (ריטב"א שם; שו"ת הרדב"ז שם), והוא עוזב כל הדת כולה ונהיה כאחד מגויי הארץ, ועוד שצריך לומר שיש אדם - מוחמד - שמעלתו למעלה ממשה רבינו, וזו הריסה בכל הדת (שו"ת הרדב"ז שם); ויש מהראשונים שכתב שאם אנסוהו להודות בנביאות מוחמד, יודה ואל ייהרג, שלא אמרו ייהרג ואל יעבור אלא כשיחייבוהו לעבור עבירה, או לבטל מצוות (ראה להלן), ולא כשאנסוהו לומר דבר בלי לעשות מעשה, וכבר נתאמת אצל הגויים שאין אנו מאמינים באותו דיבור, ואין אומרים כן אלא להינצל מהמלך ולהפיס דעתו (אגרת השמד לרמב"ם, עמ' קיח במהדורת מוסד הרב קוק).
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לא בקיאה בהלכות אלו. אך השאלה אם לא כל דרישה לקבל דת אחרת היא בגדר גזירת שמד. כי כשדורשים מיהודי לעבור עבירה כי רוצים את עצם הפעולה, ולא כי רוצים שיעבור על הדת - זה אינו שמד. אך לעבור לדת אחרת? האם יש מצב שזה לא שמד?

לפי פסק הרמבם לאנוסי משהד - לא.
כל עוד זו רק הצהרה חיצונית, ובפועל ממשיכים לקיים את המצוות ולא מאמינים בדת שאליה הומרו.
 

שוהם307

משתמש מקצוען
יש לי גם ילדה בת חמש שלא מוכנה ללכת חצאיות עד שהסבירה לי שפשוט לא נוח לה אז בגלל זה היא מרימה את החצאית כל הזמן, מאז אני קונה לה רק סרפנים או שמלות, נכון זה קשה ומקביל אבל ביניינו הכי יפה ומסודר......
 

zaza

משתמש פעיל
יפה יפה.
לסיפור גבורה של גדולה בישראל. שמסרה נפש, שנחשבת מהרוגי מלכות את קוראת "סיפור הירואי"
פששש....איזה זלזול. משהו.

את יודעת כמה אנשים פוקדים בכל שנה את קברה של הצדקת ללה סוליקה ביום השנה לפטירתה???
כמו שחסידי ברסלב נוסעים לאומן לרבי נחמן בראש השנה נוסעים עד אליה למרוקו להוריד דמעות כמים על קברה!!

חבל שאת כ"כ מתלהמת...
הסיפור שסיפרו לי תמיד על סוליקה הצדיקה שתקעה סיכות בבשרה הוא פשוט לא נכון
- כמו שכבר כתבו לך, סיפור משכילי. וכן ציינתי זאת.
מה הקשר בין העובדה שחסידי ברסלב פוקדים את ציונה של לאלה סוליקה ע"ה ונושעים ב"ה?
לא ראיתי שום זלזול בדברי.
 

zaza

משתמש פעיל
את מזלזלת. אומרת שהסיפור הזה לא היה ולא נברא כאשר זה סיפור שעובר במסורת יהודיי מרוקו שנים על גבי שנים. קוראת לו סיפור הירואי, משכילי ומה לא?
אם זה לא זלזול אני לא יודעת מה זה. אני מזועזעת אין לי מילה אחרת.
את הציון שלה במרוקו פוקדים בתדירות גבוהה מאוד כמו את ציונו של רבי נחמן באומן.
הסיפור אמת לאמיתה ומחזק אותנו במסירות נפש אמיתית.
מי את שתגידי שהוא מומצא? לוט בערפל?
למה ככה לזלזל?
פשוט כואב.
רגע, את רציני לא מבינה על מה אני מדברת?
כשאת מספרת לילדה בת 5 את הסיפור של סוליקה את מדברת על העניין שלא רצתה להנשא לגוי?
או על העניין שתקעה סיכות בבשרה?
לי בכל אופן סיפרו את הסיפור עם ההדגשה על כך שסוליקה לא רצתה ששמלתה תתרומם ולכן נעצה סיכות בגופה -דבר שלא היה ולא נברא.
למה לקחת סיפורים גדולים של מסירות נפש ולסלף אותם??
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה