עזרה בן לא רוצה לחזור כרגע לתלמוד תורה

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שיטת החינוך שלך היא לא חינוך אלא אילוף
יש היום כ"כ הרבה דרכי חינוך והוראה שבהם עונש הוא לא אופציה
לכל מעשה רע יש תוצאה, לא עונש
כך מחנכים וכך פועלים וכך יוצאים ילדים מצוינים בלי חסכי ילדות שבעוד 20 שנה הם יכתבו את הסיפור שלהם בפרוג וכולם יצקצקו....
אם לא תהיה ענישה בכיתה, זו לא תהיה כיתה אלא קיטנה
אולי בבית אפשר למעט מאד בענישה, אבל בכיתה, בעיקר בכיתה בינונית, בדרך כלל חייבים קצת ענישה, למען ישמעו וייראו
אולי בכיתות גבוהות מאד ומלמד סמכותי במיוחד, לא צריכים
 
נערך לאחרונה ב:

בבושקה...

משתמש פעיל
דבר ראשון זה לגבות את ההנהלה מול הילד ברגע שתראי לילד שההנהלה לא צודקת הוא לא ישים עליהם פס וכל החנוך הלך לפח , זה א ב בחינוך
אם את חושבת שזה באמת לא בסדר העונש או שחמור מידי פני להנהלה בלא ידיעת הילד להפחית את העונש ,אנחנו ההורים לא יודעים מה קרה שם בדיוק .
אפשר לאמר לילד אנחנו מבינים שזה לא נעים , אבל כניראה שהמנהל יודע למה הוא נתן עונש .
אני אומרת מניסיון אבא שלי רבה בחידר . ( הוא אמר לי שכל ההורים שהראו לילד שההנהלה לא בסדר יצאו לתרבות רעה )
בהצלחה .
 

מ. א.

משתמש פעיל
יש כאן אשכול שלם על מלמד שמרביץ,
כמובן שרוב האשכול נגד.
עכשיו זה אשכול של עונשים, לא אלימות פיזית.
יבואו כולם ויגידו "אלימות רגשית/ נפשית גרועה יתר מפיזית..."

חבר'ה, איך אתם רוצים בדיוק שיחנכו את הילדים שלכם???
או שמא לא לחנך, פשוט שרותי שמרטפות??

להוריד כתה - איזו השפלה,
להוציא מהכתה - אין סיבה!
לעמוד בפינה - שוב, כמה משפיל!
לתת סטירה??? = תעמוד לדין!
לטיפה = הטרדה,
טפיחה = אשכול שלם נפתח בפרוג, מה עושים עם מלמד שמרביץ??
באשכול המלמד שהרביץ היא לא דיברה על סטירה קטנה ולא על לטיפה
היא אמרה מפורש מכות בגבול אכזריות וזה משנה לחלוטין את התמונה
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
שיטה מהגננת של הבת שלי שמאד אהבתי:
החדר הסמוך לחדר הריכוז נקרא 'חדר תשובה', ילדה שצריכה קצת איפוס נשלחת לשם לעשות תשובה וחוזרת ילדה טובה.

ואגב, יש לי דודה מורה בבי"ס שנותנת לילדות לבחור בין שלוש אופציות של עונש. כל כך אהבתי את זה.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
שיטה מהגננת של הבת שלי שמאד אהבתי:
החדר הסמוך לחדר הריכוז נקרא 'חדר תשובה', ילדה שצריכה קצת איפוס נשלחת לשם לעשות תשובה וחוזרת ילדה טובה.
ואם הילדה מסרבת ללכת לשם? (בבנים זה התרחשות ממש סבירה)
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
ואם ההורים עובדים?[/QUOTE
לשלוח הביתה זה לא עונש לילד זה עונש להורים כי העונש של הילד זה 2 דקות שהוא צריך לספר להורים וזהו ואח"כ יש לו פרס יום חופש וההורים נענשים בהפסד יום עבודה
זה מאוד תלוי מה ההורים עושים עם הילד ביום הזה.
 

elibeli

משתמש מקצוען
אגב, יש לי דודה מורה בבי"ס שנותנת לילדות לבחור בין שלוש אופציות של עונש. כל כך אהבתי את זה.

בדיוק מענייני האשכול....
כשנתנו לבן שלי לבחור עונש, הוא ביקש אופציה שבכלל לא הציעו לו- ללכת לכיתה א' עד סוף היום. (לא מדובר על ילד בכיתה ז' אלא על ילד בכיתה ב' שאח שלו למד באותה שנה בא'....)
 

החיים קלים

משתמש מקצוען
אם לא מטפלים בבעיה, העונשים האלה לרוב, לא יעזרו.
לילד יש קצת יותר אפשרויות, וצריך להזהר מהן.
נכון מאוד.
ובדיוק כנגד זה ה' נתן היום הרבה אפשרויות לעזור לילדים,
ולכן, בעיני, הורה שאומר: אין צורך. גם אני הייתי כך וצמחתי לא רע- ומתוך אידיאולוגיה נמנע מלחפש סיוע לילדו- טועה טעות מרה.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
אגב
כנראה שבחוזר מנכל מותר לילד להרביץ ולהתעלל בילדים אחרים ככל העולה ברוחו

לא להגזים!

מי שאמר שלא מענישים עונש משפיל, לא אמר שלא עושים כלום.
דבר ראשון זה לגבות את ההנהלה מול הילד ברגע שתראי לילד שההנהלה לא צודקת הוא לא ישים עליהם פס וכל החנוך הלך לפח , זה א ב בחינוך
אם את חושבת שזה באמת לא בסדר העונש או שחמור מידי פני להנהלה בלא ידיעת הילד להפחית את העונש ,אנחנו ההורים לא יודעים מה קרה שם בדיוק .
אפשר לאמר לילד אנחנו מבינים שזה לא נעים , אבל כניראה שהמנהל יודע למה הוא נתן עונש .
אני אומרת מניסיון אבא שלי רבה בחידר . ( הוא אמר לי שכל ההורים שהראו לילד שההנהלה לא בסדר יצאו לתרבות רעה )
בהצלחה .
גיבוי לכל מערכת חינוך, זה חשוב מאוד מאוד מאוד.

אבל, אם מערכת החינוך שבה נמצא הילד עושה מעשה לא נכון. צריך לגבות, למרות שההורה מבין כמו הילד?
האם כך נחנך לחוש צדק מפותח?
לדעתי, צריך ללמד ילד להיות כפוף למסגרת שההורים בחרו בשבילו, וצריך ללמוד לקבל גם דברים שלא נראים לו, ולנסות לחשוב עם הילד על הגורם שהביא את המלמד לעשות כך או אחרת.
 

שמרלינג

משתמש מקצוען
לשלוח הביתה זה לא עונש לילד זה עונש להורים כי העונש של הילד זה 2 דקות שהוא צריך לספר להורים וזהו ואח"כ יש לו פרס יום חופש וההורים נענשים בהפסד יום עבודה
נכון אבל התוצאות בשטח מוכיחות שזה עובד.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
אבל, אם מערכת החינוך שבה נמצא הילד עושה מעשה לא נכון. צריך לגבות, למרות שההורה מבין כמו הילד?
האם כך נחנך לחוש צדק מפותח?

אחד מר"י הגדולים אומר שא"א שיכעסו על הילד גם בבית וגם במוסד הלימודי,
לאן הוא ילך???
הרחוב קרוב היום יותר מאי פעם.
פעם לילד לא היה לאן ללכת - החינוך בכל מקום ובכל מגזר היה...
והיום...
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
גיבוי לכל מערכת חינוך, זה חשוב מאוד מאוד מאוד.

אבל, אם מערכת החינוך שבה נמצא הילד עושה מעשה לא נכון. צריך לגבות, למרות שההורה מבין כמו הילד?
האם כך נחנך לחוש צדק מפותח?
לדעתי, צריך ללמד ילד להיות כפוף למסגרת שההורים בחרו בשבילו, וצריך ללמוד לקבל גם דברים שלא נראים לו, ולנסות לחשוב עם הילד על הגורם שהביא את המלמד לעשות כך או אחרת.
התשובה היא שכן, גם אם אנו סבורים שההנהלה טועה, אנו צריכים לגבות את ההנהלה
ואין הכוונה לומר לילד שהם עושים דבר טוב, אלא הכוונה ללמד את הילד שאנחנו כפופים להנהלה, ולא צריכים להיכנס אם זה מוצדק, אלא לומר אם ההנהלה כך אמרה, אין לנו ברירה, וגם אם אנחנו חושבים אחרת, אנו כפופים לדעתם
בפרט שב 99% מדובר בדבר שנתון לוויכוח ושיקול דעת, וגם אנחנו באמת צריכים להבין שאולי אנחנו ההורים טועים [אולי בגלל שאנחנו רואים יותר את הצד של ילדנו החביב], וההנהלה היא הצודקת [לכל הפחות מנקודת מבטה]
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אחד מר"י הגדולים אומר שא"א שיכעסו על הילד גם בבית וגם במוסד הלימודי,
לאן הוא ילך???
הרחוב קרוב היום יותר מאי פעם.
פעם לילד לא היה לאן ללכת - החינוך בכל מקום ובכל מגזר היה...
והיום...
לא צריכים לכעוס עליו, צריכים להכיל אותו
אבל צריכים להעביר את המסר, שאם הוא עשה דבר שלא מקובל במקום לימודיו, הוא לא ימצא לזה הצדקה ומפלט בבית
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
התשובה היא שכן, גם אם אנו סבורים שההנהלה טועה, אנו צריכים לגבות את ההנהלה
ואין הכוונה לומר לילד שהם עושים דבר טוב, אלא הכוונה ללמד את הילד שאנחנו כפופים להנהלה, ולא צריכים להיכנס אם זה מוצדק, אלא לומר אם ההנהלה כך אמרה, אין לנו ברירה, וגם אם אנחנו חושבים אחרת, אנו כפופים לדעתם
בפרט שב 99% מדובר בדבר שנתון לוויכוח ושיקול דעת, וגם אנחנו באמת צריכים להבין שאולי אנחנו ההורים טועים [אולי בגלל שאנחנו רואים יותר את הצד של ילדנו החביב], וההנהלה היא הצודקת [לכל הפחות מנקודת מבטה]
אכן, בדברי אמרתי שצריך ללמד את הילד להיות כפוף למערכת.

ובכל זאת, אם אני חושבת שההנהלה טועה, אני חושבת שאני אמורה לומר את זה לילד. כי האמת חשובה לי מאוד מאוד מאוד, עד אין סוף. הילד יודע איפה האמת, והוא אמור לראות שאנחנו ההורים לא מתעקמים משום כיוון.
ואת האחוזים אני לא בדקתי. אבל אנחנו ההורים אולי גם טועים בראותינו את הצד של ילדנו החביב, אבל אנחנו גם (באחוזים לא קטנים, ודאי לא 1%), קרובים הרבה לאמת, כי אנחנו מכירים את ילדנו, ומבינים את מניעיו/תכונותיו.
ויותר משחשוב העונש בעיני ההורים, צריך להיות חשוב להם הבניה של הילד כילד אחראי, אמיתי, ואם טעה, יש לתקן, ולשלם מחיר, כמו גדול.
וצריך לזכור עוד משהו, בשביל הכבוד העצמי, הילד יעשה הכל. ואם נשפיל אותו, איבדנו את זה.
הכבוד של הילד, הוא הדבר הכי חשוב בחינוך שלו - לדעתי.
אבל צריכים להעביר את המסר, שאם הוא עשה דבר שלא מקובל במקום לימודיו, הוא לא ימצא לזה הצדקה ומפלט בבית
אני חושבת שדוקא כן. אם הילד עשה מעשה לא מקובל, המפלט שלו הוא רק הבית, ואמא שלו. לא בריחה מעונש, לא בריחה מחזרה בתשובה - אבל אני פה בשבילך, גם כדי לתקן טעויות.
 

elibeli

משתמש מקצוען
ובכל זאת, אם אני חושבת שההנהלה טועה, אני חושבת שאני אמורה לומר את זה לילד. כי האמת חשובה לי מאוד מאוד מאוד, עד אין סוף. הילד יודע איפה האמת, והוא אמור לראות שאנחנו ההורים לא מתעקמים משום כיוון.
וחשוב לומר את זה לילד גם מסיבה נוספת: זו הזדמנות ללמד את הילד שאין אדם שלא טועה וסביר להניח שיתקל בחיים בטעויות נוספות של אנשים(- נכון, צריכים לומר לו שאנו כפופים למערכת גם אם טעתה וקורה שהיא טועה.) ופעם הבאה שאני בתור אמא יצדיק את המערכת, לילד יהיה בי אמון שאני לא הולכת 'על עיוור' אחרי המערכת גם היא תעשה עוולות. (ולצערינו העוולות הללו קורות גם קורות).
שוב, אפשר להסביר לילד שגם אני בעבודה, קורה שהבוס שלי טועה אך אני כפופה למה שאומר (כמובן בגבול הנורמה) כך גם במערכת הבית-סיפרית, לדעתי,המורה או המנהל או מי שלא יהיה טעה אבל אנחנו כפופים לו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה