עזרה אנא! חומר על כוחו של ניגון

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
שלום וברכה,
צריכה בדחיפות כל בדל חומר העוסק בכוחו של הניגון לקרב את הלב, לפתחו, להשיב לב בנים, לרומם וכו'
אשמח לציטוטים או להכוונה למקורות עיון

תודה רבה!
 

-LIGA

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
למה חזן נקרא שוטה? כי עולם הניגון כה קרוב לעולם התשובה והוא לא משכיל לקפוץ לשם.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אתה תהיה לי שכן טוב
בר"ה אחר הצהריים היינו הולכים לאדמו"ר רבי אהרן ראטה מ'שומרי אמונים' זצ"ל. באותה שנה כשהגענו לאדמו"ר משומרי אמונים, הרה"ק רבי אהרל'ה שאל את אחי: "האם אתה מכיר את הניגון החדש שחיברתי על "יחידתי" ? והורה לו לשיר את השיר שלוש פעמים, אח"כ הוא אמר: "אתה תהיה לי שכן טוב", זה היה משפט סתום ופלאי בעינינו. לאחר שיצאנו אבי שאל את אחי חיים מדוע רבי אהרל'ה התנהג בצורה לא רגילה, ואחי ענה: "הוא התכוון אלי". אבי אמר לו: אל תתגאה, אחי השיב: "אם לא היית שואל לא הייתי אומר, אבל כששאלת הייתי חייב לענות את האמת".

כפי שחזה רבי אהרלה ברוח קדשו כך היה, באותה שנה בתאריך ו' ניסן נפטר האדמו"ר רבי אהרלה, ובער"ח מנ"א נפטר אחי, ואחי נטמן בין תלמידיו של רבי אהרלה מאוד סמוך לציונו של רבי אהרל'ה, והתקיים מה שאמר "אתה תהיה לי שכן טוב".

השכנות הזאת גם סייעה לאחר מלחמת ששת הימים, כשהתאחדה ירושלים ובאו תלמידי ה'שומרי אמונים' למצוא את קברו בהר הזיתים, נוכחו לראות שהערבים הסירו את מצבתו, גם לקברו של אחי הם התנכלו אך המצבה נשארה עדיין במקומה, ולפי מקום קבורת אחי יכלו לשחזר את מיקומה המדוייק של מצבת האדמו"ר משומרי אמונים.

הרב אריה שכטר מספר על אחיו שנקטף באיבו העילוי חיים שכטר זצ"ל
מתוך הספר "פשוט לראות"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה