מצלמות עדשות וציוד טכני לעשות סדר

N

neomy21

אורח
70D
80D
700D
זה מצלמות קרופ
6D
5D
אלו מצלמות פול פריים
עכשיו לכי תחפשי מה ההבדל בין פול פריים לקרופ
 

עברי אנכי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
מעבר למה שכתבו כאן, שה-6D היא עם חיישן פול פריים -
אני רוצה לעשות סדר ראשוני (בגדול) בין הדגמים השונים של הקרופ של קנון:
אבל קודם כל נבין, שהמספרים לא סתם..
ישנן 4 סדרות - אלפים, מאות, עשרות, ואחדים.
ובכן, נתחיל מלמטה למעלה:

סדרת האלפים - 1,300 4,000 ודומותיהן - הן סדרות כניסה. מיועדות לצלמים ממש מתחילים שלא רוצים/יכולים להשקיע הרבה, או לא מבינים למה להשקיע הרבה. בעיקרון אלו מצלמות פשוטות למדי, אך כיון שבכ''א יש גם כאלה שמחפשים אותן ורוצים לשלם עליהן את המעט, החליטו החברות ש''חבל'' על הנתח הזה בשוק, וייצרו עבורן את הליין הזה. הן נחותות משמעותית בכל הפרמטרים, כולל איכות הבנייה של הגוף, רמת הטכנולוגיות, והערכים השונים. אבל בכ''א, נותנות תחושה של מצלמה אמיתית, אפשרות החלפת עדשות, ותכניות שונות כולל מניואל ליצירת צילומים מותאמים בדומה למקצועיות.

סדרת המאות
- 200, 700, 750, 800 ודומותיהן - מצלמות שמיועדות לצלמים מבינים יותר ''חובבניים עד מתמקצעים ממש'' שעוד לא רכשו לעצמם את הדבר האמיתי מצלמת הפול פריים. ולכן כאן קנון החליטה לשפר יותר, גם באיכות הבנייה וגם בערכי צילום גבוהים יותר. כמובן שגם ביניהם ישנם הבדלים המשפיעים על המחיר. כמו מהירות תריס, איזו, טווח דינאמי, רזולוציה, מעבד, נקודות מיקוד, פריימים לשניה, אורך חיי סוללה, תכונות וידיאו, ועוד פיצ'רים נוספים כאלה ואחרים.. אבל בעיקרון, הן בהחלט יכולות לספק צלמי סטודיו משפחות ודומיהן שעובדים על צילום איכותי לא בטירוף..

סדרת העשרות - 70, 80 - כאן כבר יש עליה בדרגה המיועדת לז'אנר צלמים מסויים. כאשר המעלות הנוספות ששמו בהן: הן בעלות גוף בנוי היטב אטום יותר לפגעי מזג האויר, ערכי צילום מהיר גבוהים יותר - תריס של 1/8000, ויותר פריימים לשניה. מעבר לזה אורך זמן השימוש בסוללה ארוך יותר, ויש להם גם מסך LCD קטן למעלה לחווי הערכים. מצלמות אלה מיועדות יותר לצלמי טבע וספורט, שמתמודדים עם מזג אויר משתנה ואבק באויר, ואולי אפי' טיפות גשם קלות, ומנציחים רגעים שרק תריס מהיר כמו שלהם יכול לתפוס. להם גם שווה ונצרך לאמץ שרירים לסחוב מצלמה שכבדה בעוד 200-300 גר', בכדי שתהיה מוגנת כדבעי.. מסתבר שלכן הושם דגש גם על אורך השימוש בסוללה, כדי לאפשר להם שהות ארוכה יותר הרחק משקע החשמל בסטודיו.. בכ"א, זוהי סדרה איכותית יותר מהמאות, אך מיועדת גם יותר לז'אנר שאוהב לצלם מרדפי חיות בטבע, או מרוצי מכוניות פורמולה באופן חובבני.

סדרת האחדים - 1, 5, 6 - מחלקת הפול פריים - הדבר האמיתי!!
מיועדות לצלמים מקצועיים, שמבינים היטב את המשמעות של גודל החיישן, של Sensor Pixel Area, ורוצים להוציא תמונות איכותיות באמת. הן גם מכילות בתוכן את ערכי הצילום הנכונים (שוב, לפי הדגם והייעוד שהצלם זקוק למצלמתו), גוף בנוי היטב, ובעיקר - שעליו תאלצו להיפרד מכ''כ הרבה כסף - חיישן גדול.

זהו בקצרה ממש..
יש בטח עוד מה להוסיף, אך נראה לי שלעת עתה זה כבר 'עושה סדר'..
 

עברי אנכי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
יש יוצאות מן הכלל שכתבתי -
7D - אמנם בעלת מספר אחיד, אך אינה פול פריים אלא קרופ. בכ''א מצלמה טובה, עם נתונים השייכים לקבוצת העשרות (גוף אטום, מהירות תריס גבוהה, 8 פריימים לשניה, וסוללה ארוכת טווח) יצאה לפני 10 שנים!! כך שבכ''מ, היא כבר לא עדכנית מספיק מבחינה טכנולוגית. איזו נמוך, רק 19 נקודות מיקוד, טווח דינמי נמוך יותר, חסרת מסך עליון ועוד.
הסיבה שהיא ממותגת עם ספרה אחת, היא כנראה בגלל מבנה הגוף שלה, מערכת הלחצנים הנוחה מאד וגלגל בורר מצבים מאחורה, ששייכת רק לספרת האחדות.

77D - בעלת 2 ספרות, אך אינה דומה לסדרת העשרות. הגוף אינו אטום, תריס של 4000 במקסימום, בטריה סטנדרטית, 6 פריימים לשניה, וכו'. דומה מאד לסדרת המאות. מה היא עושה שם? אולי בגלל ששיפרו אותה עם המסך העליון... לקנון פתרונים.

לסיום,
בל נשכח להזכיר את ה-90D החדשה של קנון!
אכן, מזל טוב!! אחרי 3 שנים נולדה ל-80D אחות מחליפה, חדשנית ורעננה, טכנולוגיות נוסח שנות 2020. תוכלו להתחדש בה עם: 32 מ''פ, מעבד דיג' 8, מהירות צילום בקצב של 10 תמונות בשנייה, וידאו באיכות 4k, מערכת מיקוד אוטומטי dual pixel למעקב אחר עצמים בתנועה (עם 5481 נק'), חיי סוללה משופרים מאד 1300 שוטים בין ההטענות, וכמובן הגוף שבנוי היטב, אטום, מהירות תריס, וכל שאר הירקות..
אגב, לאלה שחזרו תמיד מסט צילומים עם גב תפוס מסחיבה, אז ה90 החדשה קלה יותר באיזה 200 גר', יש מצב שזה יעזור לכם..
המחיר שלה מזכיר את המחיר של 6D מכיתת הפ''פ, אבל כמו שתמיד אומרים - כל אחד מה שטוב לו..
 

רבקי וועג- הס

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
תודה רבה על השיעור בחינם זה מאד מאד עזר לי!!!!!!
חסכת לי הרבה בירורים...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה