התייעצות מלמד שמרביץ

מצב
הנושא נעול.

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
מכות אכזריות שבאות ממקום חסר שליטה אני שוללת לחלוטין.
אבל יש עוד סוג של סטירות.

שיחה שהיתה לי עם בני בן ה7:
- הרבה נתן היום סטירה לאיזה ילד.
- אויש, ממש לא נעים, לך הוא נתן פעם?
- כן. הוא נותן כמעט לכולם.
- וזה כאב?
- לא, בכלל לא, רק צחקתי.
- ומה אתה חושב על הרבה? הוא רבה טוב?
- כן, למה לא?
- מה זה רבה טוב?
- רבה שעוזר לילדים להיות טובים.
- אבל הוא מרביץ.
- אז מה....

לא יכולה לומר שאני ששה על השיטה אבל הבן שלי לקח את זה כל כך קליל שחבל לי לעשות עסק.

אגב, זכרונות העבר של בעלי כילד בחיידר קשים מאד למרות שהיה ילד עדין נפש, אבל אפילו הוא מעיד על אחד המלמדים שכשהוא נתן מכות "זה היה משהו אחר, זה היה מכות מלטפות".
 
נערך לאחרונה ב:

מקפיצה

משתמש מקצוען
פעם תלמיד סיפר לי שאבא שלו מרביץ בבית עם מקל,
האמת הי שהייתי צריך לפתוח פה אשכול
אכזריות!!!!!!!!
גם על זה יש מה לדון אינספור אשכולות..
אתמול שמעתי הרצאה מאלפת של הרב דן טיומקין על חינוך ילדים, דיבר חזק מאוד!!!
ממליצה..
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הבעיה היום שרב רובם של הרבע'ס בחיידר לא למדו מעולם נוראה, פדגוגיה, פסיכולוגיה וכל מה שהבנות לומדות בסמינרים
למעט כמה השתלמויות שהמנהל אולי מביא להם הם לא יודעים שום דבר מקצועי על חינוך ילדים והבנת הנפש וכו'
לא פלא שהם משתמשים בכח הזרוע
קשה לראות מאיפה זה יכנס אבל מישהו צריך ללמד את המורים איך מלמדים ואיך משליטים משמעת
בידיים זה לעולם לא ילך!!!!

היום המודעות לנושא הרבה יותר גדולה. והשיח כאן באשכול יוכיח.
לטעמי הסיבות הן לא ידע מקצועי כזה או אחר בחינוך, שעוזר מאוד ומשביח את האוירה והלמידה.
הבעיה היא חוסר התאמה בסיסית.
כאן המקום של ההנהלה, ושל ההורים לשים לב להתנהלות.
גם אם הארועים לא מתגלגלים לפנסים כחולים, יש הרבה משגים חמורים הנעשים בין כותלי הכיתה.
לא כל אחד מתאים לתפקיד ההוראה - ואת זה עדיין לא הפנימו.
 
נערך לאחרונה ב:

מקפיצה

משתמש מקצוען
אשתף אתכם בסיפור אישי שעד היום כמעט 25 שנה מלווה אותי בכל פעם שאני ניזכר בסיפור..

הייתי ילד בן 12 תחילת שנה יום השני של חודש אלול נכנסתי לכיתה כמו כולם 'זכיתי' במלמד שהיה שמן ובדיוק באותה תקופה עשה ניתוח טבעת.. באותו יום הוא סיפר איזה סיפור מוזר על פרה וכו' וכולם צחקו ולא היה לו נעים והוא חיפש כל הזמן על מי להטיל את הפחד בכיתה.
באמצע השיעור אמרתי איזה משפט לחבר בשקט והחבר צחק (לא שאני מצדיק את מה שעשיתי אבל את מה שקיבלתי בטוח לא מצדיק...)
המלמד קם ממקומו אמר לי צא החוצה, יצאתי וחיכיתי מול דלת הכיתה כמו ילד טוב.
אחרי דקה הבהמה הזו יוצא מהכיתה בתנופה עם הילקוט שלי ומעיף לי את זה לפנים ואז נכנס לכיתה ויוצא אחרי דקה ומתחיל לתת לי אגרופים בעצמות ליד הפה בין האוזנים עם האגודל שלו שכל אגודל כמו יד שלי... וסטירות, נפל לי הכיפה על הריצפה והוע צעק עלי תרים את הכיפה התכופפתי להרים ותוך כדי חטפתי עוד כמה מכות עד שברחתי לקומה למטה.
פגשתי את המנהל הייתי כחול ממש כך בכיתי ואמרתי לו אם אתה לא מפטר אותו היום אני מזמין משטרה!
המלמד בעצמו פיחד על החיים שלו אחרי השיעור כולם ראו אותי היום בהלם מוחלט.
חזרתי הביתה בערב בוכה אבי היה בחו"ל אימי נבהלה התקשרה למלמד ושאלה אותו בצורה יפה מה קרא הוא אמר הילד שלך שקרן לא נגעתי בו...
ותבינו הייתי כחול..
העצבים שלי עלו לי ולא חשבתי פעמים התקשרתי למשטרה התחלתי לצעוק לא זוכר כבר מה אמרתי את השם שלו והכותבת וניתקתי...
היה באותו יום בלאגן כל המשפחה והדודים התנפלו על המלמד והמנהל וכו'
למחרת אני מגיע לחיידר והמנהל אומר לי מי שמזמין משטרה למלמד שילך הביתה עניתי לו מי שמרים יד על ילדים בצורה כזו מקומו בבית אחרי שהוא יילך אני יילך הוא ראה שאין לו ברירה הוא אמר לי שאם אני רוצה להישאר שאני ייכנס באמצע השיעור לבקש סליחה מהמורה.. תבינו אני עוד צריך לבקש סליחה כמובן שלא הסכמתי.
בכל אופן בסוף הסיפור ניגמר והעיקר שהמלמד מפחד עד היום לגעת בילד.

אני זוכר את הסיפור הזה כמו אתמול הושפלתי בוזיתי לעיני חבריי והמלמד לא קיבל על זה כלום מלבד קצת צעקות של המשפחה..
אבל מה שבטוח שאם בזכותי הוא הפסיק להרים ידים אז זה היה שווה.

מסקנא
אל תתנו לשום מלמד בחיים להרים ידים על ילדיכם ולא משנה מה הוא עשה זה לא מחנך זה עושה בדיוק ההיפך כמובן לא צריך לצעוק על המלמד לעיני הילד אבל מלמד צריך לדעת שהילד שלכם לא קורבן לבעיות שלו...
אם ילד צריך לקבל עונש חמור אפשר לשלוח הביתה או שההורים יתנו סטירה וכו'

...
מחרידדדד
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
יש מיתוס שפעם המלמדים היו מענישים בצורה קשה ולכן הייתה להם סמכות.
האמת היא הפוכה, מכיוון שהייתה להם סמכות הם היו יכולים להשתמש בענישה מבלי שהיא תיתפס כאלימות (ברוב המקרים).

מה הכוונה?

אם אדם ברחוב יחליט לפנצ'ר לכם גלגל במכונית בגלל שאתם לא שומרים לדעתו על חוקי התנועה, אתם תראו אותו כאדם מושחת וחסר גבולות.
אבל אם זה יהיה שוטר תנועה שיחליט לקנוס אתכם באלף ש"ח (הרבה יותר מעלות של גלגל מפונצ'ר) על דיבור בפלאפון באמצע נהיגה, אולי תתעצבנו על החוק, תאמרו שהוא נוקשה ומרובע מדי, אבל לא תראו בשוטר אדם אלים. מקסימום מרובע וחסר התחשבות.

התנהגותו של השוטר לא נתפסת כאלימות משום שהיא מגובה בסמכות של משטרת התנועה..

ובדיוק כך, דווקא בגלל הסמכות החזקה שהייתה פעם בחיידרים נתפסו עונשים שונים כעונש ולא כאלימות.
ואילו היום שחלה נסיגה חמורה בסמכות, עונשים מחמירים לא נתפסים כעונש אלא כהצקה.

(והורים שמצדיקים את הילד אל מול המערכת, תורמים לנסיגה בסמכותה של המערכת)
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
גב, זכרונות העבר של בעלי כילד בחיידר קשים מאד למרות שהיה ילד עדין נפש, אבל אפילו הוא מעיד על אחד המלמדים שכשהוא נתן מכות "זה היה משהו אחר, זה היה מכות מלטפות".

גם בעלי כך,
והוא דיבר עם עוד כמה חברים מהעבר וכולם אמרו את אותו הדבר, מדהים!!!
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יש מיתוס שפעם המלמדים היו מענישים בצורה קשה ולכן הייתה להם סמכות.
האמת היא הפוכה, מכיוון שהייתה להם סמכות הם היו יכולים להשתמש בענישה מבלי שהיא תיתפס כאלימות (ברוב המקרים).

מה הכוונה?

אם אדם ברחוב יחליט לפנצ'ר לכם גלגל במכונית בגלל שאתם לא שומרים לדעתו על חוקי התנועה, אתם תראו אותו כאדם מושחת וחסר גבולות.
אבל אם זה יהיה שוטר תנועה שיחליט לקנוס אתכם באלף ש"ח (הרבה יותר מעלות של גלגל מפונצ'ר) על דיבור בפלאפון באמצע נהיגה, אולי תתעצבנו על החוק, תאמרו שהוא נוקשה ומרובע מדי, אבל לא תראו בשוטר אדם אלים. מקסימום מרובע וחסר התחשבות.

התנהגותו של השוטר לא נתפסת כאלימות משום שהיא מגובה בסמכות של משטרת התנועה..

ובדיוק כך, דווקא בגלל הסמכות החזקה שהייתה פעם בחיידרים נתפסו עונשים שונים כעונש ולא כאלימות.
ואילו היום שחלה נסיגה חמורה בסמכות, עונשים מחמירים לא נתפסים כעונש אלא כהצקה.

(והורים שמצדיקים את הילד אל מול המערכת, תורמים לנסיגה בסמכותה של המערכת)


דברים נכונים. אבל לא קשורים לענישה 'שלילית'
חייבים להבחין בין הטלת משמעת לבין אלימות. ישנם סיפורים על חריגות שקרו פעם. זכור לי אחד עם ר' אריה לוין. שמלמד התבטא לתלמידיו ואמר: "היום תזהרו ממני, כי אני במצב רוח לא טוב". ר' אריה לוין שילחו לדרכו לשלום.
נקודת ההבדל היא האם טובת התלמיד ניצבת מול המלמד. האם הוא מצליח לראות אותו או רק את ה'משמעת' ה'הכנעה' מתוך צורך בשליטה ולא מהצורך של התלמיד בתכונות הללו לצורך חינוך למידה והתקדמות.
ואתן דוגמא אמיתית. מחנכת שהכרתי, שהצורך שלה בשליטה היה המוביל, והיא הצליחה להטיל אימה יתרה על תלמידותיה.
לאחר שנים היא שאלה את אחת מתלמידותיה האם ההתנהגות שלה שהיתה נאותה היתה תוצר של פחד או של הבנה ש'כך אמורים להתנהג' התלמידה הנבוכה פלטה שאכן הפחד היה המניע.
ואותה מחנכת היתה שבעת רצון מהתשובה!!!
אין ספק שאמור להיות פחד ומורה מבעל סמכות. אך להיות מרוצים מכך שזה המניע נשמע לא טוב.
ראוי לציין, שחלק מתלמידותיה נשארו עם טעם של אנטי להרבה כללים והנהגות שניסתה להנחיל.
כי אם הפחד היה המנוע, לאחר שפג הפחד פגו הכללים. לפחות בחלקם הגדול.
מניחה שחלק מנסיגת הסמכות של מערכות החינוך נגרמת בגלל הבילבול הזה. משמעת מול שליטה או חינוך התלמיד מול התנהלות אימפולסיבית.
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
(והורים שמצדיקים את הילד אל מול המערכת, תורמים לנסיגה בסמכותה של המערכת)
אני בהחלט חושבת שילד שהוריו מעריכים ומכבדים את המערכת ולא שוללים אותה על ימין ועל שמאל חש יציב יותר.
עם זאת, המערכת לא אמורה להיות צודקת באופן אבסולוטי.(כי היא לא)
ילד עם גב חזק יודע שההתנהגות כלפיו חיבת להיות מכבדת והוא מצליח להבחין בהתנהגויות חריגות שדורשות התערבות מצד הוריו.
 

chayasl

משתמש סופר מקצוען
אשתף אתכם בסיפור אישי שעד היום כמעט 25 שנה מלווה אותי בכל פעם שאני ניזכר בסיפור..

הייתי ילד בן 12 תחילת שנה יום השני של חודש אלול נכנסתי לכיתה כמו כולם 'זכיתי' במלמד שהיה שמן ובדיוק באותה תקופה עשה ניתוח טבעת.. באותו יום הוא סיפר איזה סיפור מוזר על פרה וכו' וכולם צחקו ולא היה לו נעים והוא חיפש כל הזמן על מי להטיל את הפחד בכיתה.
באמצע השיעור אמרתי איזה משפט לחבר בשקט והחבר צחק (לא שאני מצדיק את מה שעשיתי אבל את מה שקיבלתי בטוח לא מצדיק...)
המלמד קם ממקומו אמר לי צא החוצה, יצאתי וחיכיתי מול דלת הכיתה כמו ילד טוב.
אחרי דקה הבהמה הזו יוצא מהכיתה בתנופה עם הילקוט שלי ומעיף לי את זה לפנים ואז נכנס לכיתה ויוצא אחרי דקה ומתחיל לתת לי אגרופים בעצמות ליד הפה בין האוזנים עם האגודל שלו שכל אגודל כמו יד שלי... וסטירות, נפל לי הכיפה על הריצפה והוע צעק עלי תרים את הכיפה התכופפתי להרים ותוך כדי חטפתי עוד כמה מכות עד שברחתי לקומה למטה.
פגשתי את המנהל הייתי כחול ממש כך בכיתי ואמרתי לו אם אתה לא מפטר אותו היום אני מזמין משטרה!
המלמד בעצמו פיחד על החיים שלו אחרי השיעור כולם ראו אותי היום בהלם מוחלט.
חזרתי הביתה בערב בוכה אבי היה בחו"ל אימי נבהלה התקשרה למלמד ושאלה אותו בצורה יפה מה קרא הוא אמר הילד שלך שקרן לא נגעתי בו...
ותבינו הייתי כחול..
העצבים שלי עלו לי ולא חשבתי פעמים התקשרתי למשטרה התחלתי לצעוק לא זוכר כבר מה אמרתי את השם שלו והכותבת וניתקתי...
היה באותו יום בלאגן כל המשפחה והדודים התנפלו על המלמד והמנהל וכו'
למחרת אני מגיע לחיידר והמנהל אומר לי מי שמזמין משטרה למלמד שילך הביתה עניתי לו מי שמרים יד על ילדים בצורה כזו מקומו בבית אחרי שהוא יילך אני יילך הוא ראה שאין לו ברירה הוא אמר לי שאם אני רוצה להישאר שאני ייכנס באמצע השיעור לבקש סליחה מהמורה.. תבינו אני עוד צריך לבקש סליחה כמובן שלא הסכמתי.
בכל אופן בסוף הסיפור ניגמר והעיקר שהמלמד מפחד עד היום לגעת בילד.

אני זוכר את הסיפור הזה כמו אתמול הושפלתי בוזיתי לעיני חבריי והמלמד לא קיבל על זה כלום מלבד קצת צעקות של המשפחה..
אבל מה שבטוח שאם בזכותי הוא הפסיק להרים ידים אז זה היה שווה.

מסקנא
אל תתנו לשום מלמד בחיים להרים ידים על ילדיכם ולא משנה מה הוא עשה זה לא מחנך זה עושה בדיוק ההיפך כמובן לא צריך לצעוק על המלמד לעיני הילד אבל מלמד צריך לדעת שהילד שלכם לא קורבן לבעיות שלו...
אם ילד צריך לקבל עונש חמור אפשר לשלוח הביתה או שההורים יתנו סטירה וכו'

...
נורא
חוסר הגיבוי לילד אחרי סיפור כזה, הוא לא פחות אלים בעיני.
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
איזה עולם הפוך...

המלמד אמור לדאוג לו ולמשפחתו (ולהתנהג בהתאם).
ואתה אמור לדאוג לבן שלך.
לא להפך...
תראו לי איפה בדיוק הבעתי את דעתי שלא צריך לדאוג לילד?

שימו לב מה כתבתי לפני שאתם מצטטים, זה לא אמור לקחת הרבה מקום בשכל...
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הייתה פעם מורה באיזה בית ספר של חסידות מסוימת שמאד הציקה לילדות, לאחר תלונות רבות, פנתה הנהלת הבית ספר לרבי של החסידות לשאול מה לעשות עם אותה מורה. וההוא הורה לפטר אותה מידית.
כמובן שאחרי כמה ימים בא אליו בוכה בעלה של אותה מורה וסיפר שיש לו 10 ילדים בבית ואין להם מה לאכול ורחמנות וכו'
ענה לו הרבי:"לא על חשבון בנות ישראל".וסירב בכל תוקף להחזיר את אותה מורה לתפקידה!
כשכתבתי 'להרוס לו את החיים' לא התכוונתי שישאירו אותו במשרתו! ממש לא!
וברור שצריך לפטר אותו או לכל הפחות להרגיע אותו.
גילוי נאות: גם אני בילדותי ספגתי עצבים של המלמד עד זוב דם !!

אבל בצורה חכמה מבלי להרוס עוד דברים בדרך...

כמובן, לא מדבר על דברים ממש חריגים, שזה באמת סכנה לילדים.
 

מ. א.

משתמש פעיל
יש לטפל מיידית לפני שמאבדים את הילד
חינוך לא יכול להגיע בחיים למכות "קצת אכזריות" אין מצב כזה בעולם.
חינוך זה עידוד שיגרום לילד להשתפר ולא להפך.
מה שכן , יש פעמים ובמיוחד אצל בנים שנדרשת תקיפות ע"מ לנהל את הכיתה באופן תקין
אז כל מלמד עושה זאת בדרכים שלו, אך זה לא יכול להגיע לאכזריות .
דבר ראשון לערב את ההנהלה ואם אין טיפול- להעביר

(תמהני כל פעם מחדש איך נותרים כאלו מלמדים בשדה החינוך, רוב מוחלט של החיידרים מצליחים להתנהל ללא אלימות, מענין איך:confused:)
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הבעיה היום שרב רובם של הרבע'ס בחיידר לא למדו מעולם נוראה, פדגוגיה, פסיכולוגיה וכל מה שהבנות לומדות בסמינרים
זאת לא הסיבה!

הסיבה בעיקרית היא ''רַק אֵין יִרְאַת אֱלֹהִים בַּמָּקוֹם הַזֶּה וַהֲרָגוּנִי'' !!

היום הרבה [לא בהכללה!] מהמלמדים לא הולכים ללמד בתור שליחות לחנך ילדי ישראל,

אלא פשוט בתור לעבוד במקום שהם יכולים לעבוד ועדיין להקרא 'אברכים'/'בני תורה' וכדו'...
מה שלא היה פעם.

קשה לשמוע, אבל זו המציאות!
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
זאת לא הסיבה!

הסיבה בעיקרית היא ''רַק אֵין יִרְאַת אֱלֹהִים בַּמָּקוֹם הַזֶּה וַהֲרָגוּנִי'' !!

היום הרבה [לא בהכללה!] מהמלמדים לא הולכים ללמד בתור שליחות לחנך ילדי ישראל,

אלא פשוט בתור לעבוד במקום שהם יכולים לעבוד ועדיין להקרא 'אברכים'/'בני תורה' וכדו'...
מה שלא היה פעם.

קשה לשמוע, אבל זו המציאות!

בדיוק להיפך.

היום יש הרבה יותר שהולכים בתור שליחות מאשר פעם. לכן גם הרבה יותר מלמדים הולכים להכשרה, כי רוצים לקבל יותר כלים להיות מלמדים ראויים.

גם ברוב המוחלט של תלמודי התורה אסור להשתמש בידים, כך שמי שעושה את זה רק לפרנסה מאוד מהר ימצא את עצמו בחוץ.
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בדיוק להיפך.

היום יש הרבה יותר שהולכים בתור שליחות מאשר פעם. לכן גם הרבה יותר מלמדים הולכים להכשרה, כי רוצים לקבל יותר כלים להיות מלמדים ראויים.
בהחלט יכול להיות שישנם כאלו, כבר כתבתי שזה לא בהכללה,

מה שכן, היום לא כל מי שהולך לעבוד בחינוך רואה את זה כשליחות.

ובעיקר מה שרציתי לומר -אם לא הובנתי- זה שבדורות קודמים המלמדים היו עם הרבה יר''ש וגם אם קרה שהיו צריכים לתת איזה פליק או משהו אחר התלמיד היה רואה שזה מתוך אהבה ומחשבה ולכן היה מקבל את זה (ואולי גם שמח בזה). משא''כ בדור הזה.
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
בהחלט יכול להיות שישנם כאלו, כבר כתבתי שזה לא בהכללה,

מה שכן, היום לא כל מי שהולך לעבוד בחינוך רואה את זה כשליחות.

ובעיקר מה שרציתי לומר -אם לא הובנתי- זה שבדורות קודמים המלמדים היו עם הרבה יר''ש וגם אם קרה שהיו צריכים לתת איזה פליק או משהו אחר התלמיד היה רואה שזה מתוך אהבה ומחשבה ולכן היה מקבל את זה (ואולי גם שמח בזה). משא''כ בדור הזה.

מהזכרון שלי רוב המלמדים שהרביצו לא עשו זאת מעודף יר"ש ושיקול דעת.

ודרך אגב את זה אני כותב גם מזוית של מלמד שלימד 10 שנים.
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מהזכרון שלי רוב המלמדים שהרביצו לא עשו זאת מעודף יר"ש ושיקול דעת
בזיכרון שלי כן יש אחד כזה זכור לטוב.. היה נותן מכה קטנה כשהיה צריך, והרבה פעמים אחרי שהיה מעניש היה נותן איזה ממתק לילד.
ודרך אגב את זה אני כותב גם מזוית של מלמד שלימד 10 שנים.
מקווה שאתה לא מרביץ..
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה