ללמד בגן על דבש ללא דבש?

VOX הפקות מוזיקה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
שלום לכן גננות יקרות ושאר נשות חינוך... :p

אני נמצאת בדילמה רצינית לגמרי!
אני עובדת בחינוך מיוחד עם ילדים על הרצף האוטיסטי, ילדי CP וילדים עם תסמונות נדירות...

בשבוע הקרוב נמשיך את הלמידה על ראש השנה.
הלימוד הוא בצורה סימבולית ושיטחית, בואו נגיד שזה יותר מפגש תחושתי על פני קליטת חומר.
השבוע אני נעצרת קצת בלמידה על התפוח והדבש ומאוד מאוד רוצה לתת להם לטעום תפוח טבול בדבש...
יום אחד זה יהיה רק תפוח, יום למחרת יהיה רק דבש וביום הבא יהיה תפוח יחד עם דבש.

וכאן יש לי בעיה.
לאחת הילדות בגן יש תסמונת נדירה שסובבת סביב אוכל (ולא כאן המקום לפרט...)
בין היתר על ההחמרות באכילה שלה, היא מתנזרת ממאכלים מתוקים לגמרי!

מה הייתם מייעצים לי לתת לה במקום הדבש?
התייעצתי עם האמא שלה, והיא אמרה שאתן רק תפוח ללא הטבילה בדבש. (גם פירות לא כל כך מאשרים לה, אבל זה עוד ניחא...)
יש לציין שהיא מאוד פיקחית ואם אדלג עליה בטעימת הדבש ואתן לה רק תפוח - לא יהיה טעם להמשך המפגש.
היא תהפוך שם הכל ותכנס לבכי ותסכול, כמו שאנחנו כבר רגילים במקרים קבועים סביב אוכל...

יש לכם רעיון יצירתי לטבול את התפוח במשהו אחר?

הבו רעיונותיכם,
אני אובדת עיצות, מאחר ואין לי דרך אחרת ללמד את הילדים על הסממנים, ללא מסע טעימות... :(
 

ציפי-ה

נשארתי סקרנית בהחלט...
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אולי סירופ מייפל.
הוא נקרא ממתיק בריא, ויכול להראות ולהרגיש דבש בכלי שקוף
 

VOX הפקות מוזיקה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
תודה לכולן על הרעיונות!
אם זה צריך להיות בצבע אז תה.
אולי אני ינסה את התה, למרות שלא נראה לי שהיא תקנה את הרעיון. היא חכמה מאודדד!! :eek::eek:

זה בעיה לתת לה ממתיקים מכל סוג שהוא. יש לה תסמונת נדירה שאוסרת כל מצרך מתוק.
לצערי הרב גם לא מתוק טבעי, כמו סילאן... שלא תצטרכו להכיר דבר כזה מקרוב. זה נורא וקורע לב!
גם כשיש לילדים שעת פרי בגן, היא מקבלת רק חצי פרי ואח"כ צורחת שהיא רוצה עוד (כי היא אוהבת פירות ברמות קשות) אבל אסור להביא לה... :(

תדלגו על התפוח בדבש. תלמדי על גזר וראש של דג...
לפי רמת הילדים, מורכב להם להבין מהו גזר בהקשר לראש השנה, כי המפגשים חייבים להיות מופשטים מאוד, עם הרבה מגע והרבה טעימות מהשטח... לכן תפוח ודבש ומעט מן הדבורה הוא הכי מופשט שניתן ללמד ספציפית אותם, על מנת ליצור חוויה ובעיקר ליצור עניין בעיניהם.

תודה לכולן. ה' יעזור לי שנצליח ללמד את הנושא בנחת ובהנאה.
 

VOX הפקות מוזיקה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אולי בחמאת בוטנים טבעית- היא קצת נוזלית, אבל לא שקופה
אוווווו יכול מאוד להתאים יותר (אם כי לא בטוח טעים יחד... חחחחחח)
כי חמאת בוטנים יש לנו בגן...
תודה רבה
 

פירוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
אפשר אולי חרדל, או רוטב פטריות סמיך(לא מידי) עם פפריקה בשביל הצבע, או רוטב סמיך של עוף יכול להיות גם טוב.
 

VOX הפקות מוזיקה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
קחי את הילדה לצד ותאמרי לה שהבאת לה משהו יותר טעים ושווה מתפוח בדבש...במיוחד בשבילה.
ותביאי לה משהו אחר מפנק שמותר לה. אולי קצת פירות צבעוניים בכוס או מתנה שלא קשורה לאוכל שתקנה אותה..
חחחחחחח.. חמודה שאת!
זה לא יקנה אותה, כי ה"הפתעה" היא לא כמו שיש לכולם. היא לא בהבנה עד כדי כך להבין שיש לה משהו יותר שווה ממה שהם מקבלים. היא תיקח גם את זה וממש תבכה שאין לה גם ממה שיש לאחרים, שזה בעצם תפוח טבול בדבש....
אל תשכחי שאמרתי שהתסמונת שלה שייכת לאוכל. כל מה שהיא רואה היא רוצה לאכול. (ולצערינו היא אוכלת לא רק אוכל...) אז זה לא יפצה אותה.
 
נערך לאחרונה ב:

VOX הפקות מוזיקה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אין זמן שהיא יוצאת לטיפול אידוודואלי?
לא בזמן המפגשים. ): ולכן אני נמצאת בבעיה.
המפגשים שלא כמו בגן רגיל, הם גם כן סוג של טיפול קבוצתי, פשוט בחוויה והרבה דרמה והנאה, כדי לתת להם את התחושה של הביחד והשיתוף פעולה וההנאה שבדבר.
 

VOX הפקות מוזיקה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
תודה לכולכן על העצות הרבות
מחמם כל כך את הלב לראות את כולן מנסות למצוא פיתרון עבור המתוקה הזו.

נראה לי שאנסה באמת חמאת בוטנים. מקסימום היא לא תאהב ותזרוק. אבל לפחות היא תראה שהיא גם מקבלת תפוח "בדבש" טבול במשהו...

תודה לכולן!
אספר לכן מחר בלי נדר, איך היתה הטעימה הראשונה מה"דבש" שהוא לא באמת דבש... :eek:
 
נערך לאחרונה ב:

VOX הפקות מוזיקה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
טוב, אז הבטחתי ואני מקיימת... :p
שמחה לשתף אתכן שהחמאת בוטנים שירתה אותנו נאמנה!

כשהגיע שלב הטעימות, הראיתי לילדים את הצנצנת והסברתי ששפכתי מהצנצנת לתוך הקערה.
הכנו מראש 2 קעריות באותו צבע. אחת עם חמאת בוטנים והשניה עם דבש.
נתנו לכל הילדים מהדבש והשארנו את החמאת בוטנים עבורה לסוף הסבב.

כשהגעתי אליה, לא רציתי לעבוד עליה לגמרי, אז פשוט הסברתי לה-
"הנה חמאת בוטנים. זה דומה לדבש וזה בשביל תמר..." (ש.בדוי)
היא כל כך נהנתה. לא היה אכפת לה מה החברים שלה מלקקים ולא הפריע לה שאנחנו עושים דרמה אחת גדולה של קולות ליקוק ושל- "יוווו... איזה מתוק, איזה טעים!!" היא פשוט התענגה על החמאת בוטנים ששמנו לה על האצבע.
תודה לה' על הרוגע והשלווה ושהיא יכלה להנות כמו כולם...

עד עכשיו למדנו על תפוח בנפרד ודבש בנפרד.
מחר נחבר את הקשר בין התפוח לדבש ונטבול תפוח בדבש.
נראה איך העניין יעבור. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

תודה לכולן על העצות הטובות!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  20  פעמים

לוח מודעות

למעלה