מידע שימושי במקום שאין הנשים? השתדל לא להיות/ רכישת מקומות בביהכ"נ לימים הנוראים

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
חחח. אני סיכמתי עם אמא שלי חצי חצי (הבעיה שאין מקומות! הכסף לא שיחק פה בכלל), הכסא היה רשום עש אמא שלי, באתי והקמתי מישהי-אז היא עונה לי-סליחה? הכסא לא שלי ולא שלך, ואני תפסתי קודם...
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אין שום היתר לא הלכתי ולא מוסרי לעלות לאוטובוס מלא על דעת להקים מישהו ממקומו לאחר ששילם ועלה בידיעה שיש מקומות ישיבה.
אני נגד לעלות לאוטובוס על דעת שיקומו. אך תמהה על הנחרצות. לא מדובר על מצב שמקימים מישהו מסוים ששילם. מדובר על מצב כללי, שבן אדם עולה לאוטובוס, בתקווה שמישהו מתוך 50 יושבי האוטובוס יקום לו.
ההקשר בין 2 המקרים - הוא יצירת תחושה של אי נעימות אצל האדם מולך וכפיה רגשית עליו לבצע חסד שהוא אינו מחויב בו כלל-- מעין "דרישה" של חסד.
ההבדל - אחד ההבדלים - הוא, שכאן תפסו לאדם מסוים את מקומו המסוים. וכאן, כאמור, אדם עלה לאוטובוס ולא דורש מאף אחד מסוים שיקום לו. ושוב, אני לא בעד. אך צריך לדייק.
ובטח ובטח להתנגד כשמציעים לה ולומר "עליתי על דעת לעמוד". יכול להיות שהיא בסוף תשב כי מישהו יתעקש ... אבל היא מצדה עלתה לאוטובוס מלא וצריכה למנוע את המצב הזה.
בטוח שהיא חייבת להתנגד להצעה לשבת? ראית את זה באיזה מקום?
חייבת למנוע מצב שמישהו יקום לה? כי עלתה לאוטובוס מלא? אז אולי גם אם מישהו יתעקש אסור לה לשבת?

אך לאדם שיודע שיקומו מפניו אסור לעלות על דעת זה ולגרום אי נעימות לכל הקהל....
ואם אדם יודע שיקומו מפניו, והוא אמנם לא עולה על דעת זה, אבל בכל זאת יגרום אי נעימות לכל הקהל, פשוט כי הוא מבוגר? מה דינו?

מותר לשאול מה המקורות שלך לכל הפסקים המפורטים הללו?
עוד טענת שלא משנה כלל התנאים, כגון שהאוטובוס הבא יהיה רק למחרת. כלומר, יש כאן איסור מוחלט לדעתך ולא משנה מה.

לי ידוע שמי שעולה ראשון, המקום שלו.
כל המסתעף, כל הכללים והנימוקים שכתבת, האם יש להם מקורות? או שזו הסקת מסקנות שלך?
 
נערך לאחרונה ב:

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
תסלחו לי אבל אשכול שגורם ממש אי נוחות.
בחסות העדינות וטוב הלב מפתחים מידות סדום. והכל לשם שמיים כדי שחלילה לא יהיה לאף אחד קפיידעס.
יש לי מקום בבית הכנסת ואני מאד שמחה שמשתמשים בו במרבית התפילות. נראהלי שאם הייתי יודעת שהכללים בבית כנסת שכסא ששיך לי יעמוד ריק כשאני לא שם לא הייתי יכולה לרכוש לעצמי מקום. היום המצב הוא שיהיה, אם אצטרך. בידיעה שאני לא גורמת נזק לאיש. אבל אם משתנים הכללים אז גם אסור לאשה כמוני לקנות מקום.
לחשוב שכל כך הרבה אנשים כאן חושבים שטבעי שחצי מעזרת נשים תהיה ריקה בשחרית ומאידך נשים אחרות יעמדו. זה מצב אידיאילי של בית כנסת בראש השנה. קצת מזעזע אותי.
וסליחה, אבל כל הרעיון של תאומים מראש טבעי שעולה פה מגבר... כל כך הרבה נשים מגיעות לחלקי תפילות באופן ספונטני ובלתי מתוכנן כשפתאם מתפנה שעה ומתאפשר להן. מאידך לחשוב שנשים בער"ה ישבו עם רשימות טלפונים שהגבאי נתן להם כדי לוודא מי לא תהיה בתפלה בין 10 ל12 כשהן סכמו עם בייביסיטר, יש לכםעוד רעיונות איך להציק לנשות ישראל?
 

חלון הזדמנות

משתמש פעיל
תסלחו לי אבל אשכול שגורם ממש אי נוחות
למען האמת שהוא די התרחק מכוונתו הראשונית.
בהודעה הפותחת הצגנו את הבעיה הקיימת בה נשים חוות חוסר נוחות לגלות את מקומן שנתפס ואינן מסוגלות לבקש.
נתנו מגוון אופציות לחשוב למעשה די בקלות איך למנוע את הבעיה.

(קצת עבודה? לא נורא. האחת עובדת בשביל לשלם על מקום, האחרת עובדת בשביל לדעת שאינה פוגעת באף אחת כשהיא יושבת על מקומה.)

בכל מקרה, כל אחת יכולה להמשיך לעשות כפי הבנתה.
ואם נראה לה שמתאים שהיא תמשיך לשבת בלי להיות ערנית ולבדוק שהיא באמת לא מפריעה בישיבתה, היא יכולה להמשיך לנהוג כפי שנהגה עד עכשיו.
עוררנו עניין, אני בטוח שלהרבה אנשים זה דיבר ויהיו שמחים מעתה לשים לב כדי לדעת שביום כזה אף אחד חלילה לא נפגע על ידם בשוגג.
למי שאין כח להתחיל להסתבך, יכול להמשיך לנהוג כרצונו.

ש לי מקום בבית הכנסת ואני מאד שמחה שמשתמשים בו במרבית התפילות
שוב, אתם צודקים לחלוטין.
כולן תשמחנה מאד שמקומן יהיה בשימוש במרבית התפילות, אנחנו עם ישראל גומלי חסדים.
רק שרובן לא תדענה לבקש באופן שיהיה להן נעים, וחלקן האסרטיבי, שמן הסתם אתם שייכים אליו, כן ירגישו נעים וממילא לא רואים כל בעיה שישבו על מקומם בכל עת רגע, מתוך ידיעה שברגע שירצו את מקומם- הם גם יקבלו אותו.

וסליחה, אבל כל הרעיון של תאומים מראש טבעי שעולה פה מגבר... כל כך הרבה נשים מגיעות לחלקי תפילות באופן ספונטני ובלתי מתוכנן כשפתאם מתפנה שעה ומתאפשר להן. מאידך לחשוב שנשים בער"ה ישבו עם רשימות טלפונים שהגבאי נתן להם כדי לוודא מי לא תהיה בתפלה בין 10 ל12 כשהן סכמו עם בייביסיטר, יש לכםעוד רעיונות איך להציק לנשות ישראל?
לגבאי אין זמן לתיאומים מיותרים. חלקם הגדול של הגבאים עובד לגמרי בהתנדבות במשך כל השנה, והעבודה בימי החגים- עולה על כולנה.
ועם כל זאת, היות והם רואים את התמונה משני היבטיה ועומדים מול צערם של אנשים שמרגישים פגועים מידי שנה, הם מנסים להוסיף להם עבודה נוספת כדי למנוע עגמת נפש וצער מיותר.

למען האמת, שאני קצת מופתע מהתגובות.
חשבתי שאם אעורר נקודה חשובה בענייני בין אדם לחברו הנוגעים בימים חשובים כל כך בהם כולנו עושים השתדלות- היא תהיה לתועלת. אם היא גורמת להרגשה רעה כביכול יש כאן אנשים מיוחדים וכשרים מול אנשים אגרסיביים שמשתלטים על מקום לא להם, או מנגד אנשים רעים וחטאים אנשי סדום שאינם מוכנים בשום אופן לאפשר לשבת על מקומם מול אנשים שעושים איתם עוול מושלם- צר לי מאד שהדברים הוצאו מכלל פרופורציה והיגיון.

אדגיש שוב את מה שאני מדגיש לאורך כל האשכול:
א. יש אנשים שאינם יודעים לעמוד על זכויותיהם (למרות שהם יכולים להיראות כלפי חוץ אנשים חזקים ואסרטיביים) ולכן מרגישים בחוסר נעימות נוראה לבקש את מקומם. הם משתדלים מאד לסלוח בלב שלם ושלא תהיה להם קפידה, אבל למעשה היו מעדיפים בהרבה שלא להיכנס לסיטואציה הזו.
ב. מנגד יש את האנשים האסרטיביים שאינם מודעים לכך שיש אנשים שמרגישים אחרת מהם. הם לא מעלים בדעתם שיתכן ואדם יוותר על זכויותיו מחוסר נעימות.
לכן הם מרגישים נח לשבת על מקום שלא שילמו בידיעה שכאשר תגיע בעלת המקום- היא תעורר מיד את תשומת ליבם.
ג. לכן בא אשכול זה לעדכן ולהסביר שאפשר בקלות להגיע לשבת במקום ולרצות את שני הצדדים.
 

ב. ש.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
בתור אחת שעוברת את בסיוט הזה מידי שנה בשנה.
אני קניתי מקום במחיר מלא והוא מגיע לי ביושר, גם אם אני לא מגיעה כל התפילות.
(ב"ה שיש לי ילדים בבית, שצריכים אותי...)
גם התופעה של הנשים והבחורות שעומדות במעברים היא אסורה!
בפרט ביום כיפור כשכולם צמות ובמקום שיהיה לך מינימום אוויר לנשום את אמורה לנשום את החצאית של העומדת לצידך...
אני לא מדברת על זה שאת קמה רגע לשירותים או משהו כזה וקופצות עליך כמה אם את הולכת... אני לא חושבת שאני צריכה לתלות שלט כל פעם לאן אני הולכת אם לשירותים או רק לקחת טישו או בשביל כל דבר אחר..

זכרו!
מדובר בימי דין! גזל מקטרג בראש!
אני מוכרחה לציין שאני מדברת פה ממש בעדינות...


אז מה?
מי שלא קנתה מקום אין לה זכות להתפלל?
ואם כמו שאחרות אומרות - גם שרוצים לקנות מקום אין, כי המקום צר למהכיל,
אז אין לנשים האלו את הזכות להתפלל בבי"כ?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
תסלחו לי אבל אשכול שגורם ממש אי נוחות.
בחסות העדינות וטוב הלב מפתחים מידות סדום. והכל לשם שמיים כדי שחלילה לא יהיה לאף אחד קפיידעס.
יש לי מקום בבית הכנסת ואני מאד שמחה שמשתמשים בו במרבית התפילות. נראהלי שאם הייתי יודעת שהכללים בבית כנסת שכסא ששיך לי יעמוד ריק כשאני לא שם לא הייתי יכולה לרכוש לעצמי מקום. היום המצב הוא שיהיה, אם אצטרך. בידיעה שאני לא גורמת נזק לאיש. אבל אם משתנים הכללים אז גם אסור לאשה כמוני לקנות מקום.
לחשוב שכל כך הרבה אנשים כאן חושבים שטבעי שחצי מעזרת נשים תהיה ריקה בשחרית ומאידך נשים אחרות יעמדו. זה מצב אידיאילי של בית כנסת בראש השנה. קצת מזעזע אותי.
וסליחה, אבל כל הרעיון של תאומים מראש טבעי שעולה פה מגבר... כל כך הרבה נשים מגיעות לחלקי תפילות באופן ספונטני ובלתי מתוכנן כשפתאם מתפנה שעה ומתאפשר להן. מאידך לחשוב שנשים בער"ה ישבו עם רשימות טלפונים שהגבאי נתן להם כדי לוודא מי לא תהיה בתפלה בין 10 ל12 כשהן סכמו עם בייביסיטר, יש לכםעוד רעיונות איך להציק לנשות ישראל?
אף מילה לא כתובה כאן על הבעיה שהועלתה באשכול שוב ושוב. והיא: יש נשים ובנות ששלמו במיטב כספן על מקום, והן עומדות (אולי אפילו חוזרות הביתה באיזה שלב?) כי לא מסוגלות לגשת לאשה שיושבת או שקועה עמוק עמוק במחזור ולבקש ממנה את מקומן. יוצא שהאשה היושבת גזלה את מקומן. זו הבעיה שהוצגה.
יש לכם פתרון טוב לבעיה הזו אחרי שפסלתם את כל הפתרונות שהעלו כאן? - אדרבא כולם ישמחו לשמוע.
לפתור את העניין כאילו הבעיה לא קיימת, זו התעלמות ממציאות.
 
נערך לאחרונה ב:

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אף מילה לא כתובה כאן על הבעיה שהועלתה באשכול שוב ושוב. והיא: יש נשים ובנות ששלמו במיטב כספן על מקום, והן עומדות כי לא מסוגלות לגשת לאשה שיושבת או שקועה עמוק עמוק במחזור ולבקש ממנה את מקומן. יוצא שהאשה היושבת גזלה את מקומן. זו הבעיה שהוצגה.
יש לכם פתרון טוב לבעיה הזו אחרי שפסלתם את כל הפתרונות שהעלו כאן? - אדרבא כולם ישמחו לשמוע. לפתור את העניין כאילו הבעיה לא קיימת, זו התעלמות מהמציאות.

מרחבית, זה לא גזל. כדאי לך לברר.
והבעיה היא בעיה של בודדות שטוב לדעת שהן קיימות כדי לחדד את הרגישות.
בס"ה מהכרות. (אני אישה לא צעירה, ומאחורי עשרות שנים בבית הכנסת) אלו נשים בודדות ולא רואה שכדאי לעשות מזה עסק מידי גדול. במטרה להחליק עניינים ולא לסבך מאות ואלפי נשים בחששות ובחשדות לקראת יום הדין על כל אישה שניה, שמא ואולי היא עם טרוניות. בה בשעה שמדובר ביוצאות מן הכלל בלבד.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
פשוט, להתעלם מהיצר הרע שאומר לא לגשת. זרקי את כל משחקי הכבוד והלא נעים לי לפח.
את רוצה להיות טובה מאד? תני לה לשבת חצי שעה, אבל כשאת מרגישה שאת עצמך צריכה לשבת - תקימי את הפולשת. מי שאומר לך לא לעשות את זה וממלא לך את הלב בנקיפות מצפון, הוא מיסטר יצר הרע בכבודו ובעצמו.

וכמובן, תשנני לך את זה. היטב היטב, שלא תשכחי את זה בשעת מעשה. אם את צריכה, תתרגלי את זה עם מישהו.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
מרחבית, זה לא גזל. כדאי לך לברר.
ראיתי שכתבת למעלה שזה לא גזל כשהמקום ריק. כלומר, כשהאשה לא שם.
אנחנו מדברים כשהאשה שקנתה כן נמצאת בבית הכנסת, והמקום מגיע לה כי שלמה עליו. אם מקרה כזה הוא לא גזל, כלומר אין לקונה שום יתרון וזכות על המקום על פני אחרות, בשביל מה בכלל קונים? ועל סמך מה בכלל מבקשת האשה ששילמה על המקום שיקומו לה?...

לא יודעת האם הן בודדות או לא. מה שבטוח, שהמגמה לעשות מאותן נשים - בעייתיות (עוד ישלחו אותן לפסיכולוג) היא בעייתית מאוד. כי אין בעיה הלכתית במי שלא יכולה לתבוע את המגיע לה. ויש בעיה גדולה בלקחת לאחרים את המגיע להם.

הוא שכתבתי בפוסט למעלה. נשים שיושבות על מקום שאחרות שלמו עליו ומסירות מעצמן כל אחריות לעניין - שם הבעיה.
נשים שיודעות שזו אחריות שלהן - לשים לב היטב, לדאוג שלא יקרה מצב שאשה שהמקום שייך לה עומדת - באות מעמדה אחרת לגמרי.
 
נערך לאחרונה ב:

קרן אור

משתמש פעיל
לא יודעת האם הן בודדות או לא. מה שבטוח, שהמגמה לעשות מאותן נשים - בעייתיות (עוד ישלחו אותן לפסיכולוג)
לא צריך להקצין, לא ישלחו אותן לפסיכולוג, אבל בהחלט שווה להתאמן בנושא, אני יכולה לשלוף ברגע עשרות סיטואציות בהן המיומנות הזו יכולה לשפר את איכות חייהן וחיי בני המשפחה שלהן.
לא רוצה להסיט את נושא האשכול, אז תחשבו על דוגמאות לבד.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
לגבאי אין זמן לתיאומים מיותרים. חלקם הגדול של הגבאים עובד לגמרי בהתנדבות במשך כל השנה, והעבודה בימי החגים- עולה על כולנה.
בעלי הוא גבאי, ואם נשים תתקשרנה בערב כל חג כדי לבקש מספרי טלפון של נשים שאפשר לבקש מהן לשבת במקומן. אהמ.. אני חושבת שזה הקש שישבור את גב הגמל.
אתה צודק לגמרי ולא רק שלנשים אין זמן לטפל בזה אלא גם לגבאים.
ש לכם פתרון טוב לבעיה הזו אחרי שפסלתם את כל הפתרונות שהעלו כאן? - אדרבא כולם ישמחו לשמוע.
הפתרון כל כך ברור. והוא נכתב פה כמה פעמים
הן אכן צריכות לטפל בבעיה שלהן וללמוד לבקש את מה שמגיע להן. לטובתן ולטובת איכות חייהן.
לא צריך ולא ראוי לשנות סדרי עולם כי יש נשים עם בעיה שהן לא מכירות בה.
ואם מישהי תפנה לבעלי הגבאי שיש לה בעיה כזו אני אצפה שהוא יגיד לה(אני אצפה, אבל הוא לא יגיד) שתפנה לפסיכולוג ולא לגבאי.
אני מגזימה. נכון. אבל חברה. פשוט לכל אחד שאם יש לו בעיה של בושה או שיטפל בה או שיסבול (כמו שאני סובלת אם אני לא אוזרת אמץ לבקש העלאה מהבוס, אין מה לעשות. יש דברים שאף אחד לא יכול לפתור בשבילינו)

בכל מקרה שאפו לגבאי פותח האשכול אין ספק שזו רגישות יוצאת דפן עצם ההכרה בבעיה ופתיחת הנושא. והכתיבה עליו בע"ה תשא פרי הן מצד אלו שתהינה רגישות יותר לבלוש אחרי בעלת המקום, וכן מצד אלו שתאזורה אמץ ופשוט תבקשה את מה שכל כך ברור ומובן מאליו שמגיע להן.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ראיתי שכתבת למעלה שזה לא גזל כשהמקום ריק. כלומר, כשהאשה לא שם.
אנחנו מדברים כשהאשה שקנתה כן נמצאת בבית הכנסת, והמקום מגיע לה כי שלמה עליו. אם מקרה כזה הוא לא גזל, כלומר אין לקונה שום יתרון וזכות על המקום על פני אחרות, בשביל מה בכלל קונים? ועל סמך מה בכלל מבקשת האשה ששילמה על המקום שיקומו לה?...

לא יודעת האם הן בודדות או לא. מה שבטוח, שהמגמה לעשות מאותן נשים - בעייתיות (עוד ישלחו אותן לפסיכולוג) היא בעייתית מאוד. כי אין בעיה הלכתית במי שלא יכולה לתבוע את המגיע לה. ויש בעיה בלקחת לאחרים את המגיע להם.

הוא שכתבתי בפוסט למעלה. נשים שיושבות על מקום שאחרות שלמו עליו ומסירות מעצמן כל אחריות לעניין - שם הבעיה.
נשים שיודעות שזו אחריות שלהן - לשים לב היטב, לדאוג שלא יקרה מצב שאשה שהמקום שייך לה עומדת - באות מעמדה אחרת לגמרי.


את צודקת מאוד לגבי שימת הלב, ואם תשימי לב, בכל הודעותי ציינתי שחשוב לשים לב. ולהיות רגישים. מאוד מאוד. ולהכיר טובה.

אבל, בשביל לקבוע האם דבר הוא גזל או לא. צריך לשאול. השענות על דיונים ורגשות דכאן, אינן רלוונטיות. (האם המצאותה בבית הכנסת בשתיקה לדוגמא, הופכת את מעשה השני לגזל???)
ולגבי בעייתיות, השאלה היא על המעשה ולא על הנשים. איזה מעשה נכון ואיזה לא. כדאי לשאול גם כאן. מאמינה שתופתעי.

לגבי נקודת האחריות, אשה אחת מסוגלת להיות אחראית לגשת ולבקש את מקומה בנעימות. חסד עצום היא עושה!!! ראשית שנתנה אפשרות לאחרות להתפלל בשעה שהיא לא נמצאת ושנית - חסד לא פחות, ואפילו יותר שהיא נגשת לבקש את מקומה. וגדול חסדה השני מן הראשון!!!

במקומות הגדולים, כאשר בעזרת הנשים יש כ500 מקומות נניח, מאוד הגיוני, שאישה לא תכיר את כל המתפללות. ואם היא תהיה בלחץ מכל 500 הנשים שסביבה שמא הן 'קפדניות' ולכן היא תעמוד. זה מצב לא תקין. ולא הגיוני. היא אחראית אם היא מכירה ויכולה לבקש שתבקש, ואם היא מכירה ורואה את האישה שמגיעה לקום מיד. ואם היא לא מכירה, לפנות את המקום בתודה כאשר היא נרמזת.

רגישות של אדם אינה בית כלא לציבור. ואי אפשר להשען על רגישות ובשמה לפסוק שאחרים נוהגים שלא על פי דין.
אולי אני תמימה, אבל אני לא מאמינה שכל כך הרבה נשים יעדיפו להיות בבית הכנסת מלאות בטרוניה, ולא יגשו לבקש או לרמוז שזהו מקומן. לא מקבלת כזו הוצאת שם רע על בנות ישראל.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
את צודקת מאוד לגבי שימת הלב, ואם תשימי לב, בכל הודעותי ציינתי שחשוב לשים לב. ולהיות רגישים. מאוד מאוד. ולהכיר טובה.

אבל, בשביל לקבוע האם דבר הוא גזל או לא. צריך לשאול. השענות על דיונים ורגשות דכאן, אינן רלוונטיות. (האם המצאותה בבית הכנסת בשתיקה לדוגמא, הופכת את מעשה השני לגזל???)
ולגבי בעייתיות, השאלה היא על המעשה ולא על הנשים. איזה מעשה נכון ואיזה לא. כדאי לשאול גם כאן. מאמינה שתופתעי.

לגבי נקודת האחריות, אשה אחת מסוגלת להיות אחראית לגשת ולבקש את מקומה בנעימות. חסד עצום היא עושה!!! ראשית שנתנה אפשרות לאחרות להתפלל בשעה שהיא לא נמצאת ושנית - חסד לא פחות, ואפילו יותר שהיא נגשת לבקש את מקומה. וגדול חסדה השני מן הראשון!!!

במקומות הגדולים, כאשר בעזרת הנשים יש כ500 מקומות נניח, מאוד הגיוני, שאישה לא תכיר את כל המתפללות. ואם היא תהיה בלחץ מכל 500 הנשים שסביבה שמא הן 'קפדניות' ולכן היא תעמוד. זה מצב לא תקין. ולא הגיוני. היא אחראית אם היא מכירה ויכולה לבקש שתבקש, ואם היא מכירה ורואה את האישה שמגיעה לקום מיד. ואם היא לא מכירה, לפנות את המקום בתודה כאשר היא נרמזת.

רגישות של אדם אינה בית כלא לציבור. ואי אפשר להשען על רגישות ובשמה לפסוק שאחרים נוהגים שלא על פי דין.
אולי אני תמימה, אבל אני לא מאמינה שכל כך הרבה נשים יעדיפו להיות בבית הכנסת מלאות בטרוניה, ולא יגשו לבקש או לרמוז שזהו מקומן. לא מקבלת כזו הוצאת שם רע על בנות ישראל.
חבל שאי אפשר ללייק פעמיים
 

einkamoni

משתמש מקצוען
בעלי הוא גבאי, ואם נשים תתקשרנה בערב כל חג כדי לבקש מספרי טלפון של נשים שאפשר לבקש מהן לשבת במקומן. אהמ.. אני חושבת שזה הקש שישבור את גב הגמל.
אתה צודק לגמרי ולא רק שלנשים אין זמן לטפל בזה אלא גם לגבאים.

הפתרון כל כך ברור. והוא נכתב פה כמה פעמים
הן אכן צריכות לטפל בבעיה שלהן וללמוד לבקש את מה שמגיע להן. לטובתן ולטובת איכות חייהן.

הפתרון הזה מתאים כשאני מגיעה לביכ"נ, ורואה שמקומי תפוס...
אולם בחלק מהתפילות שנבצר ממני להגיע, אני שולחת את ביתי בת ה12 לזכות. והיא מטעמי חוסר נעימות ודרך ארץ לא תקים אשה מבוגרת שיושבת לי/לה במקום.

וזה בהחלט גזל!!!
 

ks

משתמש מקצוען
הפתרון הפשוט יותר הוא שאישה שמעדיפה שמתפללות אחרות תעמודנה ולא תשבנה במקומה הפנוי כי אין באפשרותה לבקש שתקומנה, הוא שהיא תשים פתק: "נא לא לשבת ללא בקשת רשות מפורשת".

עריכה:
קיבלתי באישי שזו בעיה הלכתית של מידת סדום.
לתשומת לבכם.
 
נערך לאחרונה ב:

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
לדעתי עצם הבקשה זה ענין של גישה.
גם אני, כשהייתי בתור ילדה אצל סבתא שלי (!) והיא שלחה אותי לביכנ במקומה בחלקי תפילות, היא הזהירה אותי לבקש את המקום שלה. בדרך ארץ, אבל לבקש.
אם מישהי לא קמה בגלל שהמבקשת צעירה ואפילו מאד- זו אכן בעיה ולא מצב תקין!
לדעתי המסקנה המתבקשת היא להיות עירניים ואפילו מאד.
לא להתיישב כשיש מספיק מקומות פנויים ברגע זה רק כי אולי בעלת המקוןהתגיע בשלב מסוים? מרחיק לכת לדעתי.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לא נכון.
קראי בתחילת הפורום כמה נשים הזדהו, חלקן ציינו שהם אסרטיביות ואף אסרטיביות מאד.

לא הולכת להכנס לדיון שוב.

מספר התודות אינו משקף את כמות הנשים שלהן זה מפריע.
גם אני לייקתי על ההודעה הראשונה. כי צוינה בה הערה חשובה, והיא נכתבה בכבוד. וציינתי בהמשך שאלי זה לא שייך.
 
נערך לאחרונה ב:

מירי456

משתמש מקצוען
לא קראתי את כל התגובות
רק אוסיף שכשאני מתיישבת במקום פנוי אני מבקשת מזאת שיושבת ע"י שתאמר לי שאקום כשבעלת המקום מגיעה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה