אני נגד לעלות לאוטובוס על דעת שיקומו. אך תמהה על הנחרצות. לא מדובר על מצב שמקימים מישהו מסוים ששילם. מדובר על מצב כללי, שבן אדם עולה לאוטובוס, בתקווה שמישהו מתוך 50 יושבי האוטובוס יקום לו.אין שום היתר לא הלכתי ולא מוסרי לעלות לאוטובוס מלא על דעת להקים מישהו ממקומו לאחר ששילם ועלה בידיעה שיש מקומות ישיבה.
ההבדל - אחד ההבדלים - הוא, שכאן תפסו לאדם מסוים את מקומו המסוים. וכאן, כאמור, אדם עלה לאוטובוס ולא דורש מאף אחד מסוים שיקום לו. ושוב, אני לא בעד. אך צריך לדייק.ההקשר בין 2 המקרים - הוא יצירת תחושה של אי נעימות אצל האדם מולך וכפיה רגשית עליו לבצע חסד שהוא אינו מחויב בו כלל-- מעין "דרישה" של חסד.
בטוח שהיא חייבת להתנגד להצעה לשבת? ראית את זה באיזה מקום?ובטח ובטח להתנגד כשמציעים לה ולומר "עליתי על דעת לעמוד". יכול להיות שהיא בסוף תשב כי מישהו יתעקש ... אבל היא מצדה עלתה לאוטובוס מלא וצריכה למנוע את המצב הזה.
ואם אדם יודע שיקומו מפניו, והוא אמנם לא עולה על דעת זה, אבל בכל זאת יגרום אי נעימות לכל הקהל, פשוט כי הוא מבוגר? מה דינו?אך לאדם שיודע שיקומו מפניו אסור לעלות על דעת זה ולגרום אי נעימות לכל הקהל....
ממש ככה.תסלחו לי אבל אשכול שגורם ממש אי נוחות.
בחסות העדינות וטוב הלב מפתחים מידות סדום. והכל לשם שמיים כדי שחלילה לא יהיה לאף אחד קפיידעס.
בעיני, כל הנשים שמרגישות ממש רע להקים מישהי, צריכות להרגיש הרבה יותר רע, כשהן מתעקשות שאותה מישהי תעמוד במשך כל התפילה כדי למנוע מעצמן אי נוחות לרגע
למען האמת שהוא די התרחק מכוונתו הראשונית.תסלחו לי אבל אשכול שגורם ממש אי נוחות
שוב, אתם צודקים לחלוטין.ש לי מקום בבית הכנסת ואני מאד שמחה שמשתמשים בו במרבית התפילות
לגבאי אין זמן לתיאומים מיותרים. חלקם הגדול של הגבאים עובד לגמרי בהתנדבות במשך כל השנה, והעבודה בימי החגים- עולה על כולנה.וסליחה, אבל כל הרעיון של תאומים מראש טבעי שעולה פה מגבר... כל כך הרבה נשים מגיעות לחלקי תפילות באופן ספונטני ובלתי מתוכנן כשפתאם מתפנה שעה ומתאפשר להן. מאידך לחשוב שנשים בער"ה ישבו עם רשימות טלפונים שהגבאי נתן להם כדי לוודא מי לא תהיה בתפלה בין 10 ל12 כשהן סכמו עם בייביסיטר, יש לכםעוד רעיונות איך להציק לנשות ישראל?
בתור אחת שעוברת את בסיוט הזה מידי שנה בשנה.
אני קניתי מקום במחיר מלא והוא מגיע לי ביושר, גם אם אני לא מגיעה כל התפילות.
(ב"ה שיש לי ילדים בבית, שצריכים אותי...)
גם התופעה של הנשים והבחורות שעומדות במעברים היא אסורה!
בפרט ביום כיפור כשכולם צמות ובמקום שיהיה לך מינימום אוויר לנשום את אמורה לנשום את החצאית של העומדת לצידך...
אני לא מדברת על זה שאת קמה רגע לשירותים או משהו כזה וקופצות עליך כמה אם את הולכת... אני לא חושבת שאני צריכה לתלות שלט כל פעם לאן אני הולכת אם לשירותים או רק לקחת טישו או בשביל כל דבר אחר..
זכרו!
מדובר בימי דין! גזל מקטרג בראש!
אני מוכרחה לציין שאני מדברת פה ממש בעדינות...
אף מילה לא כתובה כאן על הבעיה שהועלתה באשכול שוב ושוב. והיא: יש נשים ובנות ששלמו במיטב כספן על מקום, והן עומדות (אולי אפילו חוזרות הביתה באיזה שלב?) כי לא מסוגלות לגשת לאשה שיושבת או שקועה עמוק עמוק במחזור ולבקש ממנה את מקומן. יוצא שהאשה היושבת גזלה את מקומן. זו הבעיה שהוצגה.תסלחו לי אבל אשכול שגורם ממש אי נוחות.
בחסות העדינות וטוב הלב מפתחים מידות סדום. והכל לשם שמיים כדי שחלילה לא יהיה לאף אחד קפיידעס.
יש לי מקום בבית הכנסת ואני מאד שמחה שמשתמשים בו במרבית התפילות. נראהלי שאם הייתי יודעת שהכללים בבית כנסת שכסא ששיך לי יעמוד ריק כשאני לא שם לא הייתי יכולה לרכוש לעצמי מקום. היום המצב הוא שיהיה, אם אצטרך. בידיעה שאני לא גורמת נזק לאיש. אבל אם משתנים הכללים אז גם אסור לאשה כמוני לקנות מקום.
לחשוב שכל כך הרבה אנשים כאן חושבים שטבעי שחצי מעזרת נשים תהיה ריקה בשחרית ומאידך נשים אחרות יעמדו. זה מצב אידיאילי של בית כנסת בראש השנה. קצת מזעזע אותי.
וסליחה, אבל כל הרעיון של תאומים מראש טבעי שעולה פה מגבר... כל כך הרבה נשים מגיעות לחלקי תפילות באופן ספונטני ובלתי מתוכנן כשפתאם מתפנה שעה ומתאפשר להן. מאידך לחשוב שנשים בער"ה ישבו עם רשימות טלפונים שהגבאי נתן להם כדי לוודא מי לא תהיה בתפלה בין 10 ל12 כשהן סכמו עם בייביסיטר, יש לכםעוד רעיונות איך להציק לנשות ישראל?
אף מילה לא כתובה כאן על הבעיה שהועלתה באשכול שוב ושוב. והיא: יש נשים ובנות ששלמו במיטב כספן על מקום, והן עומדות כי לא מסוגלות לגשת לאשה שיושבת או שקועה עמוק עמוק במחזור ולבקש ממנה את מקומן. יוצא שהאשה היושבת גזלה את מקומן. זו הבעיה שהוצגה.
יש לכם פתרון טוב לבעיה הזו אחרי שפסלתם את כל הפתרונות שהעלו כאן? - אדרבא כולם ישמחו לשמוע. לפתור את העניין כאילו הבעיה לא קיימת, זו התעלמות מהמציאות.
ראיתי שכתבת למעלה שזה לא גזל כשהמקום ריק. כלומר, כשהאשה לא שם.מרחבית, זה לא גזל. כדאי לך לברר.
לא צריך להקצין, לא ישלחו אותן לפסיכולוג, אבל בהחלט שווה להתאמן בנושא, אני יכולה לשלוף ברגע עשרות סיטואציות בהן המיומנות הזו יכולה לשפר את איכות חייהן וחיי בני המשפחה שלהן.לא יודעת האם הן בודדות או לא. מה שבטוח, שהמגמה לעשות מאותן נשים - בעייתיות (עוד ישלחו אותן לפסיכולוג)
בעלי הוא גבאי, ואם נשים תתקשרנה בערב כל חג כדי לבקש מספרי טלפון של נשים שאפשר לבקש מהן לשבת במקומן. אהמ.. אני חושבת שזה הקש שישבור את גב הגמל.לגבאי אין זמן לתיאומים מיותרים. חלקם הגדול של הגבאים עובד לגמרי בהתנדבות במשך כל השנה, והעבודה בימי החגים- עולה על כולנה.
הפתרון כל כך ברור. והוא נכתב פה כמה פעמיםש לכם פתרון טוב לבעיה הזו אחרי שפסלתם את כל הפתרונות שהעלו כאן? - אדרבא כולם ישמחו לשמוע.
ראיתי שכתבת למעלה שזה לא גזל כשהמקום ריק. כלומר, כשהאשה לא שם.
אנחנו מדברים כשהאשה שקנתה כן נמצאת בבית הכנסת, והמקום מגיע לה כי שלמה עליו. אם מקרה כזה הוא לא גזל, כלומר אין לקונה שום יתרון וזכות על המקום על פני אחרות, בשביל מה בכלל קונים? ועל סמך מה בכלל מבקשת האשה ששילמה על המקום שיקומו לה?...
לא יודעת האם הן בודדות או לא. מה שבטוח, שהמגמה לעשות מאותן נשים - בעייתיות (עוד ישלחו אותן לפסיכולוג) היא בעייתית מאוד. כי אין בעיה הלכתית במי שלא יכולה לתבוע את המגיע לה. ויש בעיה בלקחת לאחרים את המגיע להם.
הוא שכתבתי בפוסט למעלה. נשים שיושבות על מקום שאחרות שלמו עליו ומסירות מעצמן כל אחריות לעניין - שם הבעיה.
נשים שיודעות שזו אחריות שלהן - לשים לב היטב, לדאוג שלא יקרה מצב שאשה שהמקום שייך לה עומדת - באות מעמדה אחרת לגמרי.
חבל שאי אפשר ללייק פעמייםאת צודקת מאוד לגבי שימת הלב, ואם תשימי לב, בכל הודעותי ציינתי שחשוב לשים לב. ולהיות רגישים. מאוד מאוד. ולהכיר טובה.
אבל, בשביל לקבוע האם דבר הוא גזל או לא. צריך לשאול. השענות על דיונים ורגשות דכאן, אינן רלוונטיות. (האם המצאותה בבית הכנסת בשתיקה לדוגמא, הופכת את מעשה השני לגזל???)
ולגבי בעייתיות, השאלה היא על המעשה ולא על הנשים. איזה מעשה נכון ואיזה לא. כדאי לשאול גם כאן. מאמינה שתופתעי.
לגבי נקודת האחריות, אשה אחת מסוגלת להיות אחראית לגשת ולבקש את מקומה בנעימות. חסד עצום היא עושה!!! ראשית שנתנה אפשרות לאחרות להתפלל בשעה שהיא לא נמצאת ושנית - חסד לא פחות, ואפילו יותר שהיא נגשת לבקש את מקומה. וגדול חסדה השני מן הראשון!!!
במקומות הגדולים, כאשר בעזרת הנשים יש כ500 מקומות נניח, מאוד הגיוני, שאישה לא תכיר את כל המתפללות. ואם היא תהיה בלחץ מכל 500 הנשים שסביבה שמא הן 'קפדניות' ולכן היא תעמוד. זה מצב לא תקין. ולא הגיוני. היא אחראית אם היא מכירה ויכולה לבקש שתבקש, ואם היא מכירה ורואה את האישה שמגיעה לקום מיד. ואם היא לא מכירה, לפנות את המקום בתודה כאשר היא נרמזת.
רגישות של אדם אינה בית כלא לציבור. ואי אפשר להשען על רגישות ובשמה לפסוק שאחרים נוהגים שלא על פי דין.
אולי אני תמימה, אבל אני לא מאמינה שכל כך הרבה נשים יעדיפו להיות בבית הכנסת מלאות בטרוניה, ולא יגשו לבקש או לרמוז שזהו מקומן. לא מקבלת כזו הוצאת שם רע על בנות ישראל.
בעלי הוא גבאי, ואם נשים תתקשרנה בערב כל חג כדי לבקש מספרי טלפון של נשים שאפשר לבקש מהן לשבת במקומן. אהמ.. אני חושבת שזה הקש שישבור את גב הגמל.
אתה צודק לגמרי ולא רק שלנשים אין זמן לטפל בזה אלא גם לגבאים.
הפתרון כל כך ברור. והוא נכתב פה כמה פעמים
הן אכן צריכות לטפל בבעיה שלהן וללמוד לבקש את מה שמגיע להן. לטובתן ולטובת איכות חייהן.
הפתרון הזה מתאים כשאני מגיעה לביכ"נ, ורואה שמקומי תפוס...
אולם בחלק מהתפילות שנבצר ממני להגיע, אני שולחת את ביתי בת ה12 לזכות. והיא מטעמי חוסר נעימות ודרך ארץ לא תקים אשה מבוגרת שיושבת לי/לה במקום.
וזה בהחלט גזל!!!
לא נכון.
קראי בתחילת הפורום כמה נשים הזדהו, חלקן ציינו שהם אסרטיביות ואף אסרטיביות מאד.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט א'
א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד: