חופשת לידה

פרידא

משתמש מקצוען
רציתי לפרסם סיפור שקרה לי ואולי יועיל לעוד נשים במצבי שלא יעשו טעויות (כמוני...)
לאחר שסיימתי אבטלה התחלתי לעבוד כעצמאית (פתחתי עוסק פטור) וגם כשכירה. כשילדתי לאחר חמישה חודשים כבר ידעתי לאחר ברור (ושוטטות בפורומים בפרוג) שלא צברתי מספיק חודשי אכשרה עבור עצמאית אך כשכירה חודשי האבטלה יועילו כתקופת אכשרה, ולכן כנראה אקבל חופשת לידה רק כשכירה.
אך להפתעתי אחרי שבועיים קיבלתי חופשת לידה כעצמאית, מסתבר שדמי אבטלה נחשבים כתקופת אכשרה גם לגבי עצמאית. שמחתי מאד והזדרזתי להגיש תביעה לדמי לידה לשכירה. התביעה התקבלה . אך פה התגלתה הבעיה- נשלח לי מכתב שאני ביתרת חובה. מאחר שקיבלתי דמי לידה גבוהים מדי.
לא נלאה אתככם בפרטים, אך בברור מול סניף ביטוח לאומי התברר שמאחר ולא היו לי מספיק חודשי אכשרה נלקחו בחשבון ימי האבטלה אך אלו יכולים להלקח בחשבון רק לעצמאית או לשכירה. ולכן החשיבו לי את הדמי לידה תחילה כעצמאית ופה קיבלתי סכום גבוה יותר. אך מאחר ועשיתי טעות והגשתי תביעה שניה כשכירה קיבלו אותה וכעת אני צריכה להחזיר לביטוח לאומי את ההפרש בין שני הסכומים. (מסתבר שאין לי אפשרות כרגע לבחור איזה סכום מביניהם אני אקבל) אמנם קראתי באתר של ביטוח לאומי שעובד שכיר שהוא גם עצמאי כל תקופת אכשרה מחשבים בנפרד. אך לא קישרתי את זה אלי.
 

לגעת בנקודה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזר כי בד"כ בחישובים של דמי לידה הם נותנים את הגבוהה
אין לך שום דרך להתעקש מולם?
 

פרידא

משתמש מקצוען
באמת היום אמרה לי פקידה לכתוב מכתב לסניף. ננסה..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  38  פעמים

לוח מודעות

למעלה