דיונים ואתגרים פוקוססססססס

  • פותח הנושא SPOT
  • פורסם בתאריך

SPOT

משתמש צעיר
צילום מקצועי
כאן נרשום את כל הטיפים והמסקנות הקשורים לנושא הכ"כ חשוב הזה!!
על הדרך אפשר גם קישורים מחכימים
תודה מראש!!!
 

SPOT

משתמש צעיר
צילום מקצועי
אשמח שכל אחד ישתף
איך הוא משתמש בפונקציות הפוקוס?

האשכול לצורך הכנת חוברת סיכום ברורה ומקיפה על הנושא החשוב הזה
בל"נ אשלח אותה אח"כ למי שיגיב ויחכים אותנו כא
ן:D
 

תפארת ה.

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
משתמשת בפוקוס אחורי , אחרי שהתרגלתי, לא מסוגלת בלי!!
ממש ממליצה בחום!
 

תפארת ה.

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
מתוך האתר של תומר אלמקייס:
לכידה.JPG
הדרך הרגילה והמוכרת ביותר לעשות פוקוס היא באמצעות חצי לחיצה על כפתור הצילום אך במצלמות המקצועיות קיים כפתור ייעודי שאפשר ללחוץ עליו כדי להתמקד בנושא שלנו מבלי להיות תלויים בכפתור הצילום.

כפתור זה שימושי מאוד כאשר מצלמים נושא בתנועה ועובדים על מצב Continuous AF. הוא מאפשר הפרדה מוחלטת בין כפתור הצילום לכפתור הפוקוס ובכך אינו מגביל אותנו בנעילת הגדרות החשיפה במידה ואנו עובדים על מצבי צילום חצי אוטומטיים.

טכניקה זו תאפשר לכם לשמור את הפוקוס על נושא בתנועה ולצלם תמונה כאשר הקומפוזיציה והאור בדיוק כמו שאתם רוצים.
****
משנים את זה בהגדרות, אפשר לנסות ואם לא מסתדרים להחזיר למצב הרגיל.
כמו שהוא אומר, זה פשוט נותן להפריד בין כפתור הפוקוס לכפתור הצילום, וככה הכפתור הקידמי שמצלמים איתו לא עסוק בפעולה נוספת. (אגודל על הפוקוס ואצבע על הצילום) משאירה את האגודל לחוץ ויכולה לשנות קומפוזציה וכד' בלי צורך לפקס מחדש.
בהצלחה
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
במידה ומערכת הפוקוס שלכם אינה נחותה.
תעבדו כמעט תמיד על הנקודה המרכזית.

הצלמים הגדולים בישראל עובדים כך. גם המורים ממליצים לצלם כך.

חוץ מלמשל צילום תנועה משתנה (כשהנקודה המרכזית תאבד את הנושא), כשהנושא תופס חלק רחב בפריים- תנו לכל הנקודות לעבוד יחד.

אם הנקודה המרכזית שלכם מEV-3 ומעלה. ואתם מצלמים באופן מאסיבי - הייתי ממליץ להגדיר כמוצלב בלבד. לא כמוצלב כפול.
היא כל כך רגישה ומהירה שלפעמים המערכת חושבת שמצאה את הקונטרסט והיא טעתה. או לא מדייקת מספיק.

החלק השני שכתב' הוא מנסיוני האישי בלבד.
 

SPOT

משתמש צעיר
צילום מקצועי
אם הנקודה המרכזית שלכם מEV-3 ומעלה. ואתם מצלמים באופן מאסיבי - הייתי ממליץ להגדיר כמוצלב בלבד. לא כמוצלב כפול.
היא כל כך רגישה ומהירה שלפעמים המערכת חושבת שמצאה את הקונטרסט והיא טעתה. או לא מדייקת מספיק.
היכן מגדירים מוצלב כפול או לא?

כשנגדיר נקודת פוקוס מרכזית ונבצע נעילת פוקוס העומק שדה אמור להשתנות ,אכן?
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
למה אתה קורא נעילת פוקוס?
מצב m? או Ons Shot?
 
נערך לאחרונה ב:

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
מוצלב כפול או לא (לפי הבנתי האישית). זה כאן.

IMG_20190909_131835_01_01.jpg
 

ESTI אסתי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
כשמצלמים עם עדשה קבועה כדאי מאד לסדר את נקודת הפוקוס על האוביקט ,
בצורה שהריבוע יהיה עליו והוא לא חייב להיות דוקא המרכזי באמצע - לא לעשות חצי לחיצה , להתפקס על האוביקט ואז להזיז אלא להעמיד את המצלמה בצורה שרוצים ואז לבחור מבין הריבועים של הפוקוס את הריבוע שהוא על האוביקט. התוצאה ככה הרבה יותר מדויקת.
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
התשובה היא שזה תלוי.

אם נעלת את המיקוד על נקודה ספיציפית הוזזת את המצלמה למקום אחר ששונה ממיקום הנקודה הנוכחית אז יהיה שינוי.
זה נקרא בשפה הצילומית - 'בק' פוקוס.

אבל>>>
לרוב צלמי האירועים ועוד עובדים על המרכזית ללא חשש. אתה ממקד על העיניים ומוזיז מעט את המצלמה שתתפוס את כל גוף המצולם. תזוזה מינורית שכזו לא משפיעה על המיקוד ולא תכלל בהגדרה בק פוקוס.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה