דרוש מידע מספר רכב לא נכון, עילה לביטול דו"ח תנועה?

ציפופו 1

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
אני ביטלתי כבר כמה דוחו"ת דרך האתר של העירייה, אין מה להפסיד מלנסות, מקסימום הדו"ח נשאר כפי שהיה.
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
אני ביטלתי כבר כמה דוחו"ת דרך האתר של העירייה, אין מה להפסיד מלנסות, מקסימום הדו"ח נשאר כפי שהיה.
מדברים פה על דוחות תנועה ולא על חניה, אבל נשמח לשמוע איך בדיוק ביטלתם דוח חניה ובאיזה עיר?
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
העונש בגין שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה (דיבור או החזקה) הוא קנס בגובה 1,000 שקלים ושמונה נקודות

נתפסתם? כך תתנהלו בחוכמה
כאמור, העונש בגין שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה (דיבור או החזקה) הוא קנס בגובה 1,000 שקלים ושמונה נקודות. לאור חומרת הענישה, חשוב להיוועץ בעורך דין ולהתנהל נכון, הן ברגע קבלת הדו"ח והן לאחריו.

השוטר שנותן לכם את הדו"ח מחויב לכתוב גם את תגובתכם. מכיוון שהעבירה אינה הדיבור או השימוש בטלפון - אלא עצם אחיזתו - לדברים שתגידו עלולים להיות השלכות בהמשך

שימו לב מה אתם אומרים לשוטר
השוטר שנותן לכם את הדו"ח מחויב לכתוב גם את תגובתכם. מכיוון שהעבירה אינה הדיבור או השימוש בטלפון - אלא עצם אחיזתו - לדברים שתגידו עלולים להיות השלכות בהמשך. תגובות כגון: "לא דיברתי, רק ראיתי מי התקשר", "רק שמתי מסלול בוויז", "בוא תבדוק את יומן השיחות", "הטלפון נפל ורק הרמתי אותו כדי להניח על המושב" וכו' - עלולות להיות הרות גורל.

אל תבקשו מהשוטר "לוותר" לכם
במקרים רבים, מתייחס ביהמ"ש לכך שהנהג ביקש מהשוטר לוותר לו, כמו להודאה באשמה. כך, למשל, בפסק הדין בעניין מדינת ישראל נ׳ רפאל בטיטו (תת״ע 28442-09) קבעה השופטת דלית ורד, כי בקשת הנאשם בשעת האירוע שהמתנדב יוותר לו ויתחשב בו, מהווה גם היא חיזוק לגרסת התביעה.

כל פרט שיוכל להטיל בספק את אמינות הדו"ח - עשוי להועיל. לכן, נסו לשים לב למרחק שבו עמדה הניידת בזמן שבו ראתה אתכם אוחזים/מדברים בטלפון וכו'

שימו לב לפרטים ורשמו אותם
כל פרט שיוכל להטיל בספק את אמינות הדו"ח - עשוי להועיל. לכן, נסו לשים לב למרחק שבו עמדה הניידת בזמן שבו ראתה אתכם אוחזים/מדברים בטלפון וכו'. דוגמה לכך ניתן למצוא בפסק הדין בעניין מדינת ישראל נ' ניר שושן (תת"ע 622-08-09). במקרה זה, זוכה הנאשם מחמת הספק מאחר שהשופטת רחל טאובר סברה שפרטי הזיהוי של הרכב אינם חד-משמעיים; ומאחר שהשוטר התצפיתן לא הגיע לראות אם הרכב שעצרה השוטרת הוא אכן הרכב שבו נראה הנהג מדבר בפלאפון.



לסיכום: מטרת האיסור על השימוש בטלפון בזמן נהיגה היא כמובן מטרה חיובית. עם זאת, גם אם נתפסתם, חשוב להתנהל נכון ולהיוועץ עם עו"ד העוסק בתחום, כדי שיבחן את המקרה לעומק ויבדוק האם יש עילה לביטול הדו"ח או להקלה בעונש.

* עו"ד אמנון בן נעים מתמחה בתחום הפלילי ודיני תעבורה

נלקח מכאן: https://www.mishpati.co.il/article/13681
 

ציפופו 1

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
מדברים פה על דוחות תנועה ולא על חניה, אבל נשמח לשמוע איך בדיוק ביטלתם דוח חניה ובאיזה עיר?
בירושלים. היו הוכחות לכך שהדו"ח ניתן שלא ביושר. פעם אחת בעלי חנה לשניה אחת באדום-לבן, הגיע פקח ברחוק, רץ וצילם את הרכב כשבעלי החל כבר בנסיעה. רואים בתמונה בבירור שהרכב בתנועה, והדו"ח בוטל. פעם נוספת הרכב נתקע, השארנו על השימשה הודעה לפקח ע"כ שהרכב תקוע, צירפתי תמונה של ההודעה + תמונות של שגריר שמטפל ברכב, והדו"ח בוטל. תכל'ס הם מעדיפים לא להסתבך עם חצאי אמיתות ומבטלים את הדו"ח במקום להגיע לבית משפט ולהפסיד שם.
לכאורה זה עובד אותו הדבר עם דוחו"ת תנועה.
 

שםמשתמש

משתמש פעיל
הבקשה לביטול הדו"ח צריכה להגיע למשטרה עד 30 יום אחרי מתן הקנס או להישלח בדואר עד 30 יום?
אם אני אשלח ביום השלושים ואשמור את הקבלה מהדואר זה יתקבל?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה