נקיון הכיתה- טיפים?

  • פותח הנושא D123
  • פורסם בתאריך

D123

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יש לכם עצות איך לדאוג לכך שכיתה עמוסה וצפופה תשאר מסודרת ונקיה במהלך כל היום, כולל בסיומו?
 

ריקי נמל

משתמש צעיר
תסמני להן עם דבק חשמל על הרצפה את מיקום השולחנות. כשהשולחן עומד במקום - הכיתה נראית מסודרת יותר.
תורניות.
אם את תגזרי להן את השכפולים - יהיה הרבה פחות לכלוך ובלגן.
אם זה לא מתאפשר - ללמד אותן להשליך לפח מיד בתום הגזירה. אם את רואה ניר על הרצפה, ישר להעיר. הן לומדות שזה חשוב לך ומשיימות.
 

D123

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הי.. שכחתי לציין אני מלמדת בתיכון....קצת שונה...
 

שמרלינג

משתמש מקצוען
הי.. שכחתי לציין אני מלמדת בתיכון....קצת שונה...
בעיה רצינית ודי לא מובנת.
מה מביא בנות לזרוק שקית אוכל או טישו על הרצפה? נכון שרוב הפעמים זה טעות אבל בכל זאת זה סוג של בנות. אחריות ומסודרות לא סתם שמות שקית על השולחן. אלא בתיק או בפח ישירות.
והרי בדר"כ בסמינר אין שכפולים של לגזור ולהדביק.
יש תורניות בכיתה? לא שזה ממש עוזר כי כולן רצות הביתה אבל בכל זאת, בשביל אלו שכן ימלאו את תפקידם, לקבוע תורניות כל שבוע לפי סדר היומן.
וכן להקפיד שיהיה בכיתה פח אשפה מרוקן, מטאטא וכף אשפה. התורניות שנשארות מחפשות מטאטא ואם אין אז הן פשוט תלכנה! הן לא אמורות להרים בידים וגם לא יתחילו לחפש בכל הכיתות. התשובה שתקבלי למחרת היא: "לא מצאנו מטאטא\כף אשפה". תקדימי רפואה למכה ותתני להן את כל האפשרויות העיקר שינקו. שעל המטאטא והכף אשפה יהיה כתוב כיתה. במהלך היום, אם הכיתה דורשת ניקוי- או להודיע לתורניות לנקות עכשיו או לכל הכיתה כל אחת מה שסביבה.(כמובן תלוי אם זה בתחילת שיעור ולכן התורניות או 2-3 בנות תוך כדי קריאת שמות או סוף שיעור ואז אפשר כולן).
ואין ,אין עצת פלאים הכל תלוי בטפוסי התנהגות של כל תלמידה ותלמידה.
בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:

D123

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הבעיה דוקא מובנת למי שמלמד בכיתה מאד צפופה. קשה לארגן אותה כשכל התלמידות נמצאות בכיתה. אם נופל דף/טישו/שקית זה לא תמיד נראה וגם אי אפשר לומר לתורנית להסתובב לנקות...
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
בתיכון:
אולי לגרום להן להפנים שכל אחת אחראית על המקום שלה?
יש מורות שאצלן אין תורניות.
כולן תורניות! כולן עובדות.
כל אחת אחראית על המקום שלה.

ובכל אופן, חשוב לא להתחיל שיעור עד שכל הכיתה מסודרת.

שולחנות.
רצפה
סביבה
שולחנות ריקים.
ילדות מסודרות.

אני עושה את זה כשיש כיתה מבולגנת. נשארת לי בפתח. ואומרת להן, שכך אי אפשר להיכנס. ואני אפילו לא יכולה להסתכל! יש להן דקה על השעון. דומיה. סוף. הקטנות משתוללת לסדר. הגדולות עושות פוזות לפעמים אז אפשר להוסיף איום נחמד: "כל דקה נוספת תילקח מההפסקה!!!" (זה למכשפה שקופצת פתאום. מה לעשות?) ולא לשכוח להסתכל בשעון:)

כשאני נכנסת והכיתה מסודרת (נגיד שהיה לתורניות מצב רוח טוב, ונגיד ששמתי לב בעצמי)
אני עושה מזה חגיגה.
"איזה נעים להיות כאן! תענוג. מי סידרו? חנה ולאה? וואו. לא להאמין. אתן אלופות..." וכולי... ההתפעלות שלי גם אם היא מוקצנת עושה להן חשק. וגם גדולות אוהבות מחמאות בסגנון.


אפשר להיעזר גם באלו עם עודף מרץ שאפשר להריץ בכיתה ללא לאות עם המטאטא במהלך עבודת כיתה והן רק שמחות על ההזדמנות לנקות ביסודיות. (שימי לב איך כולן דואגות לאיכות הסביבה במהלך השיעור, מפעים)

ותמיד יש את הבת הבלאבוסטית שתסדר אפילו את ארון המורה באליפות ובהתנדבות, גם בהפסקה...

בהצלחה!
 

D123

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כל הבנות (ואפילו הנשים) הבוגרות שאתם מכירים- הם מזן האנשים האחראיים??? מענין... כנראה אתם מתעסקים עם אוכלוסיה מיוחדת וערכית במיוחד....;)
אנשים מפוזרים ומבולגנים יש בכל גיל, וכמו שבבית מתמודדים עם ילדי גיל העשרה שיסדרו וינקו וישמרו על חדר מסודר- גם בתיכון זה כך....
 

צחור

משתמש מקצוען
בתיכון אצלנו ניסו את כל השיטות...
יאוש
בכל אופן כמו שנקודה אחת כתבה אני לא מתחילה שיעור לפני שהכל מסודר...
לפעמים זה גורם להן לסדר הכל לפני השיעור כדי שנתחיל בזמן(חומר לבגרות)
 

חילע

משתמש חדש
מלמדת בתיכון ומנסיון (מר...)הדבר היעיל ביותר זה שימת לב של המורה לנושא ולהראות ככל האפשר לתלמידות עד כמה הדבר חשוב לי כמחנכת שזה כולל םיפורים ומאמרים בחשיבות הסדר והנקיון אש\צל יהודי (אספתי חומר) וכן הוראה לפני כל שעור כל פעם לקרבן שנתפס שתאסוף תטאטא וכו' ולעיתים קרובות אני נכנסת ופשוט מתחילה להרים שקיות וניירות . מהר מאד לא נעים להן והן מצטרפות ... טיפ: לייעד קופסת קרטון של דפי מקלדת לשכפולים שנותרו מיותמים ולא ברור למי הם שייכים בת שמחפשת שכפול או דף חסר תמצא אותו שם . זה שומר בעיקר על שולחן מורה מסודר .כמו כן תפקיד המןרה לדעתי לסדר שולחנה בתחילת השעור כדוגמה אישית
כשזה אכן אכפת למורה המחנכת הכיתה תהיה בסוף מסודרת וד"ל
 

D123

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מלמדת בתיכון ומנסיון (מר...)הדבר היעיל ביותר זה שימת לב של המורה לנושא ולהראות ככל האפשר לתלמידות עד כמה הדבר חשוב לי כמחנכת שזה כולל םיפורים ומאמרים בחשיבות הסדר והנקיון אש\צל יהודי (אספתי חומר) וכן הוראה לפני כל שעור כל פעם לקרבן שנתפס שתאסוף תטאטא וכו' ולעיתים קרובות אני נכנסת ופשוט מתחילה להרים שקיות וניירות . מהר מאד לא נעים להן והן מצטרפות ... טיפ: לייעד קופסת קרטון של דפי מקלדת לשכפולים שנותרו מיותמים ולא ברור למי הם שייכים בת שמחפשת שכפול או דף חסר תמצא אותו שם . זה שומר בעיקר על שולחן מורה מסודר .כמו כן תפקיד המןרה לדעתי לסדר שולחנה בתחילת השעור כדוגמה אישית
כשזה אכן אכפת למורה המחנכת הכיתה תהיה בסוף מסודרת וד"ל
יש לך חומר מסודר בנושא?
 

לילי 1

משתמש מקצוען
כמורה מקצועית בתיכון, הכל מתחיל ונגמר במחנכת. באופי שלה ו בכמה זה חשוב לה
 

תהילושש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
יש לכם עצות איך לדאוג לכך שכיתה עמוסה וצפופה תשאר מסודרת ונקיה במהלך כל היום, כולל בסיומו?
פשוט להגיד לבנות!!!
שישמרו על כיתה נקיה
להניח 2 פחי אשפה בכתה, בשתי הקצוות, ושיהיו תורניות ניקיון -כול 3 ימים 2 בנות אחרות, שמתחלפות.
מנסיון זה עוזר!
 

שישיפי

משתמש רשום
אשמח גם אני לקבל חומר בנושא. (<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>)
מאוד מפריע לי שהכיתות נראות כמו מזבלה. כל שיעור אני מתחילה עם סדר מהיר וכמובן שולחן המורה... זה קצת עוזר אבל לא מספיק. עשו אצלנו בסמינר משהו מעניין (מתאים לתקופה קצרה) כל יום המזכירה נכנסה בהפתעה לכיתות וחילקה משהו חמוד לכיתה הכי נקיה (שוקו, שלוק, פסק-זמן וכד'...)
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
מצרפת כרטיסיה. מתאים לגילאי היסודי, עד כיתה ו'.
כל זוג מקבלות אותה בתחילת התורנות והמורה מנקבת ניקובים בחורים לפי רמת הניקיון. (1 חלש, 2 בינוני 3 מצויין)
אם עשו את התורנות כנדרש, הרי הכרטיסיה נשמרת בגנזך של המורה, ובבוא העת (אולי חודש אדר)
מחלקים מטאטאים או שטות אחרת הקשורה לניקיון איכשהו. או מגרילים פרס יותר שווה בין הכרטיסיות.
 

קבצים מצורפים

  • כרטיסיית תורניות חרוצות.pdf
    KB 555.8 · צפיות: 35

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה