התייעצות הייתם מעבירים כיתה?

מצב
הנושא נעול.

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
חברים רעים / יצר הרע/ טכנולוגיה, לא מספיק?
המלמדים כן צריכים לדעת שאין ילד רע אלא יש ילד שרע לו. ולנהוג בתבונה אם זה שיחות ואמפטיה ולצאת לו מהסבך. אם לתת לו תמיכה רגשית או לתת אמון שמאד חסרים להצלחת ילדים ונערים.
בכל אופן זה נורת אזהרה- ילד מחכה לך.
לפי מה שהבנתי מאנשי חינוך, גם ילד שיש לו חברים רעים, אם יש לו משפחה תומכת, סיכויי הנשירה נמוכים בהרבה מילד שמשפחתו אינה תומכת בו.
מכאן יוצא שילד שבא ממשפחה בעייתית (ואכמ"ל), ירבו סיכוייו לנשור, יען כי אין לו תמיכה, ומה יעשה הנער ולא יחטא?!
אני מכיר אישית אברך צעיר שבא ממשפחה בעייתית (לא הרוסה, אבל בעייתית, אפילו מאוד), ובילדותו הוא סבל מרורים הן מהוריו (בעיקר מאחד ההורים שלו) והן מחבריו (אולי בעיקר מחבריו), ורק הוא מכל אחיו ואחיותיו יצא תקין בדת ובנפש. ולא סתם תקין, אלא מוצלח במיוחד.
היה לנו פעם שיח פתוח, ושאלתי אותו איך הוא מסביר את זה שהוא יצא תקין? הוא הסביר לי שבאיזשהו שלב הוא הבין שאם הוא לא יתפוס את עצמו, הוא גמור, בדיוק כמו אחים ואחיות שלו. יש לו גם אופי עצמאי ואולי קצת פרובוקטור, מה שכנראה עזר לו ליישם את מימושו העצמ(א)י.
מכל מקום רואים את ההרס ממשפחה בעייתית ומהורים שלא יודעים לחנך כמו שצריך.

אמנם אדגיש שבשום אופן אין כוונתי לומר שאם ילד נשר, על כרחך שהוריו לא יודעים לחנך / שהוא ממשפחה בעייתית. ממש לא! בדיוק כמו המקרה הנ"ל, אני גם מכיר אישית מקרים הפוכים, בהם המשפחה היתה משפחה מדהימה, וההורים מחנכים מעולים ותומכים וכו' וכו', ובכ"ז ילד שלהם נשר, וזאת, מן הסתם, משום הסיבות שמנית.
כל מה שאני מציין זה את הגורם בדרך כלל.
 

פשוש

משתמש מקצוען
אי אפשר לשפוט את המעשה הזה (של קשירת ידיים) לחיוב או לשלילה, אם לא היינו במקום.
זה תלוי באיזה אופן המלמד עשה את זה ומה האופי של הילד הנענש כפי שמכיר אותו המלמד.

סבא שלי סיפר לי שכשהיה מלמד ארע לו מקרה שילד היכה את חברו בצורה נוראה.
אמר לו סבי: עשית מעשה חמור מאד. גם אתה יודע זאת. תגיד לי איזה עונש אתה בוחר: או שאתן לך מכה כ ז ו כמו שאתה נתת לחברך.... או שתכתוב מאה פעמים: לא ארים שוב ידי על חברי.

היה ברור לסבי שהוא יבחר באפשרות השניה, אבל הילד בחר ללא היסוס באפשרות הראשונה.
והוא נימק: לא רוצה להפסיד את כל ההפסקה בשביל לכתוב מאה פעמים....

ואגב, סבא שלי טען שהוא לא היה מסוגל להכות אותו בסיטואציה המסוימת ההיא והוא שחרר אותו לנפשו....
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
יש הבדל עצום בין הורים שמשתמשים במכות לבין מורים.
הורים עושים את זה מאהבה, המורים- לא בטוח שזה מאהבה (אולי נכון יותר 'בטוח הם לא עושים את זה מאהבה').
אז כל אילו שנתנו הסברים למה מותר להשתמש בזה,
נראה לי שלא הייתם רוצים שהמורים ירביצו או ישתמשו בצורה אלימה כלפי הילד שלכם.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
נראה לי שלא הייתם רוצים שהמורים ירביצו או ישתמשו בצורה אלימה כלפי הילד שלכם.
בואי נתחיל מזה שלא היינו רוצים שהילד שלנו ירביץ לאחרים. ואם חלילה זה היה קורה היינו רוצים למגר את ההתנהגות הזו ולהעביר לילד מסר חד משמעי שזה פשוט לא מקובל עלינו.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
בואי נתחיל מזה שלא היינו רוצים שהילד שלנו ירביץ לאחרים. ואם חלילה זה היה קורה היינו רוצים למגר את ההתנהגות הזו ולהעביר לילד מסר חד משמעי שזה פשוט לא מקובל עלינו.
בדרך של אלימות מצד המורה?
אלימות לא פותרים באלימות!!
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אלימות לא פותרים באלימות!
סיסמא ריקה מתוכן.
מה זה אלימות?
לפי הויקיפדיה:
אלימות היא מגוון פעילויות מזיקות, הנעשות על ידי אדם אחד או יותר ופוגעות באחר או בחברה. בין אם פיזית, מילולית, חברתית, מינית או אחרת, תוך פגיעה או כוונה לפגוע בבני אדם, בעלי חיים, צומח, או חפץ דומם. אלימות נתפסת בדרך כלל, כשימוש בלתי חוקי, בכוח על-מנת לפגוע בקורבן וברכושו. ולפעילות זו יש השפעות על הקורבנות, הן מבחינה נפשית, והן מבחינה הישגית, לאורך השנים.

לפי הנ"ל הפעלת כח לא מזיק, כשהמטרה אינה פגיעה באחר לא מוגדרת כאלימות.

אני לא אומרת אם כן להעניש באופן פיזי או לא. (ברור שגם אני מעדיפה לפתור דברים בצורה נעימה יותר)
אני נגד קבלת האלימות שלפי דברי פותחת האשכול בודאות היתה מצד התלמיד והכלתו אל מול שלילת מעשה המורה שלא ברור אם היה אלים או לא.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אני לא אומרת אם כן להעניש באופן פיזי או לא. (ברור שגם אני מעדיפה לפתור דברים בצורה נעימה יותר)
אני נגד קבלת האלימות שלפי דברי פותחת האשכול בודאות היתה מצד התלמיד והכלתו אל מול שלילת מעשה המורה שלא ברור אם היה אלים או לא.
גם אם זה מעשה אלים וגם אם לא, זה מעשה שלא עושים!
זאת השפלה!
אין לשום מורה את הזכות לעשות את זה!!
(בשונה מאחרים אני עברתי את ההשפלות האלו ויודעת כמה הם משפיעים על החיים)
נראה לי שזה הולך להיות מסוג הדיונים שאף פעם לא נגמרים אז סיימתי כאן.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
המלמדים כן צריכים לדעת שאין ילד רע אלא יש ילד שרע לו.
משפט ארור שהגיע מהפסיכולוגיה הארורה !
לפי זה
, כל הרשעים שהיו בכל הדורות מהיטלר ועד עשיו הם לא רעים.
פשוט היה להם רע, והם ביטאו את הרגשה הלא טובה שלהם באמצעים אלימים !
הערבים, הם לא רעים רק רע להם בתוך עזה ! ושהיהודים לקחו להם את הארץ "

לפי החסידים של השיטה הזו, ברגע שילד מפריע, צריך להגיע לילד ולומר לו "מה כואב לך ? למה אתה עצבני ?" (בנימה רחמנית ומתחנפת עם מנגינה.)
את התוצאה של גישה זו, רואים בבתי הספר של החילונים.

הדרך הנכונה היא להבהיר לו פעם ופעמים שבכיתתנו לא מתנהגים כך, ומי שמתנהג כך - נענש
ואז להעניש אחרי שהבהרנו לו בפעם הקודמת את הכללים של התנהגות בכיתה.

ולאחר מכן בהזדמנות אחרת לא בשעת העונש (כי אז הוא לא פנוי להקשיב) אפשר לקרוא לו לשיחה רגועה ולדבר אליו ברוגע ולברר מה עובר עליו ולמה הוא מתנהג כך ואיך הוא מרגיש עם ההתנהגות שלו, ואם זה מועיל בכלל ? אולי אפשר להגיע לאותה מטרה בדרך אחרת ואיך נגיע אליה

שיחה עם ילד זה תורה שלימה שחובה על כל הורה ומורה ללמוד.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
משפט ארור שהגיע מהפסיכולוגיה הארורה !
לפי זה
, כל הרשעים שהיו בכל הדורות מהיטלר ועד עשיו הם לא רעים.
פשוט היה להם רע, והם ביטאו את הרגשה הלא טובה שלהם באמצעים אלימים !
הערבים, הם לא רעים רק רע להם בתוך עזה ! ושהיהודים לקחו להם את הארץ "
לפי דבריך יש ילד רע???
אין דבר כזה ילד רע, אין!!
קודם כל זה נכון לגבי היטלר שהיה לו רע והוא ביטא את זה באלימות, זה לא מוצדק אבל מי שטוב לו לא עושה כאלו דברים! בנוסף לזה הוא גם רע אין ספק, היטלר הוא סמל של רוע, אבל הוא לא נולד רע, זה הגיעה במהלך החיים.
אם היה מצב כזה של ילד רע, זה אומר שאין לו בחירה חופשית.
המשפט "אין ילד רע, יש ילד שרע לו" לא אומר שלא צריכים להעניש את הילדים, אבל כן לבדוק ולא למהר להעניש, להיזהר לא לפצוע את הנפש של הילד שגם ככה רע לו, לא להוסיף לו עוד כאב.
ילד שמפריע בשיעורים, שמציק לחברים, שלא ממושמע וכו' זה ילד שרע לו והוא מבטא את זה בדרכים שלו, ואסור להוסיף לו עוד כאב! צריך להיזהר מאוד ולחשוב טוב טוב אם העונש הזה מגיע לילד ואם העונש הזה יגרום לו להיות ילד טוב יותר או שזה רק יעשה שקט למורה ויפצע את הנפש של הילד.
 

ששונית

משתמש מקצוען
השימוש בהיטלר כהוכחה או כהפרכה איננו נכון, משום שהיטלר לא היה ילד.
יש אנשים רעים. בהחלט שיש ולא צריך להרחיק עד היטלר בשביל להוכיח את העובדה הזו.
אבל ילד רוצה להיות טוב, רוצה לרצות (ר' בפתח) ואיננו רוצה לאכזב.
אם בכל אופן הוא עושה מעשים שגורמים לו להיות בלתי רצוי, חייב להיות שמשהו במערכת לא פועל נכון, משהו מפריע לו עד כדי כך שהוא מוותר על הבסיס הכל כך חיוני של להיות רצוי.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
יצר לב האדם רע, מנעוריו!
היצר רע או הילד רע?
בגלל שיצר לב האדם רע מנעוריו יש ילדים שעושים גם דברים רעים.
אבל הילדים לא רעים!
ברגע שתחשבו על הילדים כרעים, זה מה שהם יהיו...
 

פריפרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
לדעתי אנשים שופטים פה לכאן ולכאן ללא אחריות.
נותנים עצות...חורצים גורלות..
הענין לא פשוט כלל וכלל מכל הצדדים וזה מצריך זהירות מרובה.
אם הורה שמע מהילד משהו שלא נראה תקיןעליו לברר עפ"י כללי ההלכה מה עליו לעשות.
יש רבנים וכל אחד ישאל את הרב לפני כל פעולה שיעשה.
כל ההלאום של להתקשר להורים אחרים או לגורמים חיצוניים לא פשוט כלל וכלל.
גם אני כאמא והיום ב"ה כסבתא נתקלת הרבה בסיפורים שהילדים מספרים ולעיתים גם מנפחים..
ולפעמים הם בהחלט צודקים
ולצערינו גם קורה שאנשי חינוך טועים
ועלינו ההורים להיות עם יד על הדופק ולדעת איך לטפל בכל מצב . בכבוד ובזהירות.
אבל חלילה לערב הורים אחרים או לגרום לפיטורין של המורה וכו וכו..
כל דבר כזה רק דעת תורה יכול להבין ולהורות מה לעשות.
 

פלטפורמה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לדעתי אנשים שופטים פה לכאן ולכאן ללא אחריות.
נותנים עצות...חורצים גורלות..
הענין לא פשוט כלל וכלל מכל הצדדים וזה מצריך זהירות מרובה.
אם הורה שמע מהילד משהו שלא נראה תקיןעליו לברר עפ"י כללי ההלכה מה עליו לעשות.
יש רבנים וכל אחד ישאל את הרב לפני כל פעולה שיעשה.
כל ההלאום של להתקשר להורים אחרים או לגורמים חיצוניים לא פשוט כלל וכלל.
גם אני כאמא והיום ב"ה כסבתא נתקלת הרבה בסיפורים שהילדים מספרים ולעיתים גם מנפחים..
ולפעמים הם בהחלט צודקים
ולצערינו גם קורה שאנשי חינוך טועים
ועלינו ההורים להיות עם יד על הדופק ולדעת איך לטפל בכל מצב . בכבוד ובזהירות.
אבל חלילה לערב הורים אחרים או לגרום לפיטורין של המורה וכו וכו..
כל דבר כזה רק דעת תורה יכול להבין ולהורות מה לעשות.
יפה מאוד!
נכון מאוד!
כל מקרה לגופו
 

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לפי דבריך יש ילד רע???
אין דבר כזה ילד רע, אין!!
קודם כל זה נכון לגבי היטלר שהיה לו רע והוא ביטא את זה באלימות, זה לא מוצדק אבל מי שטוב לו לא עושה כאלו דברים! בנוסף לזה הוא גם רע אין ספק, היטלר הוא סמל של רוע, אבל הוא לא נולד רע, זה הגיעה במהלך החיים.
אם היה מצב כזה של ילד רע, זה אומר שאין לו בחירה חופשית.
המשפט "אין ילד רע, יש ילד שרע לו" לא אומר שלא צריכים להעניש את הילדים, אבל כן לבדוק ולא למהר להעניש, להיזהר לא לפצוע את הנפש של הילד שגם ככה רע לו, לא להוסיף לו עוד כאב.
ילד שמפריע בשיעורים, שמציק לחברים, שלא ממושמע וכו' זה ילד שרע לו והוא מבטא את זה בדרכים שלו, ואסור להוסיף לו עוד כאב! צריך להיזהר מאוד ולחשוב טוב טוב אם העונש הזה מגיע לילד ואם העונש הזה יגרום לו להיות ילד טוב יותר או שזה רק יעשה שקט למורה ויפצע את הנפש של הילד.
לאדם שרע לו יש דרכים רבות איך להתמודד עם הרוע, והיטלר בבחירתו הרעה בחר ללכת בדרך הגרועה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. (בהנחה שבאמת היה לו רע, אני לא כל כך בטוח בזה).
אדם יכול לבחור האם טוב לו או רע לו, ולאן לנווט את זה.
גם אדם שטוב לו יכול לעשות דברים רעים מאד מאד, ולא חסרים דוגמאות בהיסטוריה.

אצל ילדים שאין להם עדיין שיקול דעת זה שונה מאד, אי אפשר להאשים אותם בדברים רעים שהם עושים, אלא לנווט אותם להתמודד עם זה נכון.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
גם אדם שטוב לו יכול לעשות דברים רעים מאד מאד, ולא חסרים דוגמאות בהיסטוריה.
לא קיים!
דברים רעים עושים מתסכולים, זה לא מצדיק את המעשים אבל זה מגיע משם.
נראה לי שזה היה בכלל טעות להכניס את היטלר לעניין, הוא שיא הרוע ואנחנו מדברים פה על ילדים שהם שיא הטוהר והטוב!
אצל ילדים שאין להם עדיין שיקול דעת זה שונה מאד, אי אפשר להאשים אותם בדברים רעים שהם עושים, אלא לנווט אותם להתמודד עם זה נכון.
נכון לגמרי!
 

רוחי ברג

משתמש פעיל
היצר רע או הילד רע?
בגלל שיצר לב האדם רע מנעוריו יש ילדים שעושים גם דברים רעים.
אבל הילדים לא רעים!
ברגע שתחשבו על הילדים כרעים, זה מה שהם יהיו...
אויש. נו.
חשמישהו עושה משהו רע זה הוא עושה את זה ולא היצר הרע שלו. באמת.
ואם יצר האדם שרע גורם לו לעשות דברים רעים אז הוא נהיה בן אדם רע.
אבל רק תזכורת:
יצר האדם רע מנעוריו לא מילדותו. וילד הוא לא רע! נקודה.
נער, יכול להיות.
 

רוחי ברג

משתמש פעיל
לא קיים!
דברים רעים עושים מתסכולים, זה לא מצדיק את המעשים אבל זה מגיע משם.
נראה לי שזה היה בכלל טעות להכניס את היטלר לעניין, הוא שיא הרוע ואנחנו מדברים פה על ילדים שהם שיא הטוהר והטוב!

נכון לגמרי!

בחיאת.
את רצינית? עם מישהו עושה משהו רע, לא אכפת לי אם רע לו או טוב לא.
עובדה, הוא עשה משהו לא בסדר וצריך להתמודד עם זה. ען המציאות.
אפילו לדון לכף זכות זה רק אם יש ספק אם הוא עשה את זה, ואם ברור, אז אין מקום לדון לכף זכות.
(אלא אם כן הוא צדיק וצריך לחשוב שהוא עשה תשובה בלילה)
לדוג' מיזהו פגע בילד , ואז כמו תמיד כולם אומרים איך שיש לו בעיות נפשיות והוא לא אשם והוא לא רע.
בואו, זה לא מעניין את ההורים של הילד שניפגע, תכלס, הילד שלהם ניפגע מאיש רע!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה