את המורים או הילדים?זה בגלל שההורים והמורים שלהם לא חינכו אותם מספיק טוב.
את המורים או הילדים?זה בגלל שההורים והמורים שלהם לא חינכו אותם מספיק טוב.
את המורים, כמובן.את המורים או הילדים?
לפי מה שהבנתי מאנשי חינוך, גם ילד שיש לו חברים רעים, אם יש לו משפחה תומכת, סיכויי הנשירה נמוכים בהרבה מילד שמשפחתו אינה תומכת בו.חברים רעים / יצר הרע/ טכנולוגיה, לא מספיק?
המלמדים כן צריכים לדעת שאין ילד רע אלא יש ילד שרע לו. ולנהוג בתבונה אם זה שיחות ואמפטיה ולצאת לו מהסבך. אם לתת לו תמיכה רגשית או לתת אמון שמאד חסרים להצלחת ילדים ונערים.
בכל אופן זה נורת אזהרה- ילד מחכה לך.
בואי נתחיל מזה שלא היינו רוצים שהילד שלנו ירביץ לאחרים. ואם חלילה זה היה קורה היינו רוצים למגר את ההתנהגות הזו ולהעביר לילד מסר חד משמעי שזה פשוט לא מקובל עלינו.נראה לי שלא הייתם רוצים שהמורים ירביצו או ישתמשו בצורה אלימה כלפי הילד שלכם.
בדרך של אלימות מצד המורה?בואי נתחיל מזה שלא היינו רוצים שהילד שלנו ירביץ לאחרים. ואם חלילה זה היה קורה היינו רוצים למגר את ההתנהגות הזו ולהעביר לילד מסר חד משמעי שזה פשוט לא מקובל עלינו.
סיסמא ריקה מתוכן.אלימות לא פותרים באלימות!
גם אם זה מעשה אלים וגם אם לא, זה מעשה שלא עושים!אני לא אומרת אם כן להעניש באופן פיזי או לא. (ברור שגם אני מעדיפה לפתור דברים בצורה נעימה יותר)
אני נגד קבלת האלימות שלפי דברי פותחת האשכול בודאות היתה מצד התלמיד והכלתו אל מול שלילת מעשה המורה שלא ברור אם היה אלים או לא.
משפט ארור שהגיע מהפסיכולוגיה הארורה !המלמדים כן צריכים לדעת שאין ילד רע אלא יש ילד שרע לו.
לפי דבריך יש ילד רע???משפט ארור שהגיע מהפסיכולוגיה הארורה !
לפי זה
, כל הרשעים שהיו בכל הדורות מהיטלר ועד עשיו הם לא רעים.
פשוט היה להם רע, והם ביטאו את הרגשה הלא טובה שלהם באמצעים אלימים !
הערבים, הם לא רעים רק רע להם בתוך עזה ! ושהיהודים לקחו להם את הארץ "
יצר לב האדם רע, מנעוריו!אין דבר כזה ילד רע, אין!!
היצר רע או הילד רע?יצר לב האדם רע, מנעוריו!
יפה מאוד!לדעתי אנשים שופטים פה לכאן ולכאן ללא אחריות.
נותנים עצות...חורצים גורלות..
הענין לא פשוט כלל וכלל מכל הצדדים וזה מצריך זהירות מרובה.
אם הורה שמע מהילד משהו שלא נראה תקיןעליו לברר עפ"י כללי ההלכה מה עליו לעשות.
יש רבנים וכל אחד ישאל את הרב לפני כל פעולה שיעשה.
כל ההלאום של להתקשר להורים אחרים או לגורמים חיצוניים לא פשוט כלל וכלל.
גם אני כאמא והיום ב"ה כסבתא נתקלת הרבה בסיפורים שהילדים מספרים ולעיתים גם מנפחים..
ולפעמים הם בהחלט צודקים
ולצערינו גם קורה שאנשי חינוך טועים
ועלינו ההורים להיות עם יד על הדופק ולדעת איך לטפל בכל מצב . בכבוד ובזהירות.
אבל חלילה לערב הורים אחרים או לגרום לפיטורין של המורה וכו וכו..
כל דבר כזה רק דעת תורה יכול להבין ולהורות מה לעשות.
לאדם שרע לו יש דרכים רבות איך להתמודד עם הרוע, והיטלר בבחירתו הרעה בחר ללכת בדרך הגרועה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. (בהנחה שבאמת היה לו רע, אני לא כל כך בטוח בזה).לפי דבריך יש ילד רע???
אין דבר כזה ילד רע, אין!!
קודם כל זה נכון לגבי היטלר שהיה לו רע והוא ביטא את זה באלימות, זה לא מוצדק אבל מי שטוב לו לא עושה כאלו דברים! בנוסף לזה הוא גם רע אין ספק, היטלר הוא סמל של רוע, אבל הוא לא נולד רע, זה הגיעה במהלך החיים.
אם היה מצב כזה של ילד רע, זה אומר שאין לו בחירה חופשית.
המשפט "אין ילד רע, יש ילד שרע לו" לא אומר שלא צריכים להעניש את הילדים, אבל כן לבדוק ולא למהר להעניש, להיזהר לא לפצוע את הנפש של הילד שגם ככה רע לו, לא להוסיף לו עוד כאב.
ילד שמפריע בשיעורים, שמציק לחברים, שלא ממושמע וכו' זה ילד שרע לו והוא מבטא את זה בדרכים שלו, ואסור להוסיף לו עוד כאב! צריך להיזהר מאוד ולחשוב טוב טוב אם העונש הזה מגיע לילד ואם העונש הזה יגרום לו להיות ילד טוב יותר או שזה רק יעשה שקט למורה ויפצע את הנפש של הילד.
לא קיים!גם אדם שטוב לו יכול לעשות דברים רעים מאד מאד, ולא חסרים דוגמאות בהיסטוריה.
נכון לגמרי!אצל ילדים שאין להם עדיין שיקול דעת זה שונה מאד, אי אפשר להאשים אותם בדברים רעים שהם עושים, אלא לנווט אותם להתמודד עם זה נכון.
אויש. נו.היצר רע או הילד רע?
בגלל שיצר לב האדם רע מנעוריו יש ילדים שעושים גם דברים רעים.
אבל הילדים לא רעים!
ברגע שתחשבו על הילדים כרעים, זה מה שהם יהיו...
לא קיים!
דברים רעים עושים מתסכולים, זה לא מצדיק את המעשים אבל זה מגיע משם.
נראה לי שזה היה בכלל טעות להכניס את היטלר לעניין, הוא שיא הרוע ואנחנו מדברים פה על ילדים שהם שיא הטוהר והטוב!
נכון לגמרי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ב'
ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ: