אני עצבנית, ממניעים אידיאולוגיים.
נכון נחמד להכריז את זה כך?
סיימתי עכשיו שיחה עם יועץ עסקי כלשהו. הוא ליווה לקוח שלי כבר תקופה ארוכה.
הלקוח הזה מגיח מידי חג, לעשות מודעות מקומונים חצי עמוד. משלם מחיר מינימלי ואנחנו עובדים בקטנה.
היועץ העסקי, לעומת זאת, מלווה אותו ברמה צמודה כנראה. הוא אפילו הביא לו לקוחות מוסדיים ושילש את ההכנסות שלו. לקוחות פרטיים הוא לא הביא לו, זה תפקיד שלי כנראה.
אז הוא לא חושב להגדיל את כמות הפרסום. זה יישאר מודעה או שתיים לפני כל חג, כשהעיתונים עמוסים. הוא לא חושב ללכת על מהלך עמוק או רחב יותר. היועץ שלו הציע לסדר את הפרסום.
למה אני עצבנית?
לא כי היועץ מנסה למצוא בידול שאפילו לא מצחיק בקושי ("יש כמה נקודות שצריכות להיות בפרסום. מה שמבדל אותו זה שהעיצובים שלו הרבה יותר יפים מכל אחד אחר").
לא כי הוא רוצה לדבר גם על המחיר שהוא זול, בשעה שזה לא נכון ("אנשים אמרו שהם חשבו שזה הרבה יותר יקר, אז צריך להזכיר שזה מחיר זול"), ובזמן שלא חשבו מה יהיו ההשלכות של זה.
אפילו לא זה שהוא זורק רעיונות שאי אפשר ליישם בחיים ("חוץ משלושת הנקודות שיהיו במודעה, צריך להכניס גם צילומים וברכות של אנשים. אני לא יודע איך כי אני לא טוב ביישום של הדברים אלא רק ברעיונות. היישום זה תפקיד שלך.")
וגם לא שהוא חושב שיהפוך אותי מאסטרטגית עם הרבה יותר וותק ממנו (כך מרגיש לי, אולי אני טועה), לממלאת אחר הוראותיו.
דבר אחד מעצבן אותי נורא.
הוא עשה סקר אצל הלקוחות (איך? מה המתודולוגיה? הוא לא יודע מה זה. עשה סקר, נו), ושמע מה הביא אותם לחנות. אבל זה לא משנה. הם אמרו לו ממה הם נהנו בשירות, ואת זה הוא רוצה להכניס למודעה.
נגיד שמישהו בא כי החנות ממוקמת במקום מרכזי. אז בואו נתעלם מזה, נכתוב רק ממה הוא היה מרוצה - מהייעוץ שנתנו לו.
נכון, הוא ידע שיש בתלפיות מקום עם ייעוץ טוב אבל לא הלך לשם בגלל המיקום, הרי. הוא בא לפה. אבל עכשיו לא נדגיש את זה בכלל כי צריך להדגיש שלושה דברים אחרים.
הוא חשב שזה יקר יותר והופתע לטובה מהמחיר. כל כך הופתע, שאפילו ציין את זה בתור הדבר שהכי נהנה ממנו. ואגב, הוא בא כי ראה את העיצובים בחלון. אז עזבו, אל תשקיעו בחלון וגם לא בזה שיראו את העיצובים נגיד במודעה. תדגישו בענק שהמחיר ביחס לתוצאה הוא ממש זול, זה הרי מה ששימח אותו אחרי שהוא בא.
היו עוד כמה דוגמאות כאלה, וזה עולה לי בבריאות. יש לך נתון שאפשר למנף, למה להתעלם ממנו ולהשתמש בנתון לא רלוונטי? למי זה יעשה טוב?
ואם אין לך מושג איך עושים מחקר, אל תעשה כאילו אתה כן יודע. לא בושה לפנות לבנאדם שינתח לך את הנתונים ויגיד לך על מה לבסס את הרעיונות שלך. זה גם לא כזה יקר. זה אפילו יוצא פחות מהכסף שתבזבז ללקוח שלך על השטויות שאתה עושה.
זה עצבן אותי.
וניסיתי להסביר, אבל לא הלך. הלקוח לא מבין בכלל, והיועץ יותר מידי מבין ולא מוכן להקשיב.
צר לי.
נכון נחמד להכריז את זה כך?
סיימתי עכשיו שיחה עם יועץ עסקי כלשהו. הוא ליווה לקוח שלי כבר תקופה ארוכה.
הלקוח הזה מגיח מידי חג, לעשות מודעות מקומונים חצי עמוד. משלם מחיר מינימלי ואנחנו עובדים בקטנה.
היועץ העסקי, לעומת זאת, מלווה אותו ברמה צמודה כנראה. הוא אפילו הביא לו לקוחות מוסדיים ושילש את ההכנסות שלו. לקוחות פרטיים הוא לא הביא לו, זה תפקיד שלי כנראה.
אז הוא לא חושב להגדיל את כמות הפרסום. זה יישאר מודעה או שתיים לפני כל חג, כשהעיתונים עמוסים. הוא לא חושב ללכת על מהלך עמוק או רחב יותר. היועץ שלו הציע לסדר את הפרסום.
למה אני עצבנית?
לא כי היועץ מנסה למצוא בידול שאפילו לא מצחיק בקושי ("יש כמה נקודות שצריכות להיות בפרסום. מה שמבדל אותו זה שהעיצובים שלו הרבה יותר יפים מכל אחד אחר").
לא כי הוא רוצה לדבר גם על המחיר שהוא זול, בשעה שזה לא נכון ("אנשים אמרו שהם חשבו שזה הרבה יותר יקר, אז צריך להזכיר שזה מחיר זול"), ובזמן שלא חשבו מה יהיו ההשלכות של זה.
אפילו לא זה שהוא זורק רעיונות שאי אפשר ליישם בחיים ("חוץ משלושת הנקודות שיהיו במודעה, צריך להכניס גם צילומים וברכות של אנשים. אני לא יודע איך כי אני לא טוב ביישום של הדברים אלא רק ברעיונות. היישום זה תפקיד שלך.")
וגם לא שהוא חושב שיהפוך אותי מאסטרטגית עם הרבה יותר וותק ממנו (כך מרגיש לי, אולי אני טועה), לממלאת אחר הוראותיו.
דבר אחד מעצבן אותי נורא.
הוא עשה סקר אצל הלקוחות (איך? מה המתודולוגיה? הוא לא יודע מה זה. עשה סקר, נו), ושמע מה הביא אותם לחנות. אבל זה לא משנה. הם אמרו לו ממה הם נהנו בשירות, ואת זה הוא רוצה להכניס למודעה.
נגיד שמישהו בא כי החנות ממוקמת במקום מרכזי. אז בואו נתעלם מזה, נכתוב רק ממה הוא היה מרוצה - מהייעוץ שנתנו לו.
נכון, הוא ידע שיש בתלפיות מקום עם ייעוץ טוב אבל לא הלך לשם בגלל המיקום, הרי. הוא בא לפה. אבל עכשיו לא נדגיש את זה בכלל כי צריך להדגיש שלושה דברים אחרים.
הוא חשב שזה יקר יותר והופתע לטובה מהמחיר. כל כך הופתע, שאפילו ציין את זה בתור הדבר שהכי נהנה ממנו. ואגב, הוא בא כי ראה את העיצובים בחלון. אז עזבו, אל תשקיעו בחלון וגם לא בזה שיראו את העיצובים נגיד במודעה. תדגישו בענק שהמחיר ביחס לתוצאה הוא ממש זול, זה הרי מה ששימח אותו אחרי שהוא בא.
היו עוד כמה דוגמאות כאלה, וזה עולה לי בבריאות. יש לך נתון שאפשר למנף, למה להתעלם ממנו ולהשתמש בנתון לא רלוונטי? למי זה יעשה טוב?
ואם אין לך מושג איך עושים מחקר, אל תעשה כאילו אתה כן יודע. לא בושה לפנות לבנאדם שינתח לך את הנתונים ויגיד לך על מה לבסס את הרעיונות שלך. זה גם לא כזה יקר. זה אפילו יוצא פחות מהכסף שתבזבז ללקוח שלך על השטויות שאתה עושה.
זה עצבן אותי.
וניסיתי להסביר, אבל לא הלך. הלקוח לא מבין בכלל, והיועץ יותר מידי מבין ולא מוכן להקשיב.
צר לי.