ז'אנרים

סופראן סטודיו

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
זה קצת מורכב לדבר על המוזיקה הזאת ולהכליל אבל מה שאני שמתי לב שמוזיקה לועזית בעיקר באיטי זה מאד ריק ופאנצ'י וזה מאד יפה אני לדוגמה אוהב להדליק באורגן מקצב סלאו רוק ופשוט להיות מהופנט מהשקט היפה...
אני הכי בעד שבעולם עם מוזיקה לועזית שקטה
זה פסנתר וצלו ואתה מכור לשיר
אצלנו אין לך בשיר שקט פחות משלוש כלים
הרבה בראס...
 

יונתן שטרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
שם פשוט המוזיקה מחפה בוואו אחד גדול, אז כמובן שאין מקהלה
ואפשר גם להשתולל עם אלף קולות רקע שלא יעברו בציבור שלנו
שים לב שהאקורדים שם מסתפקים גם בכמה מהלכים ספורים ובזה סגרנו תבסטה
האקורדים של המוזיקה החסידית עשירים מאוד, אפילו יותר מהמוזיקה הישראלית המפותלת

זו הכללה מאד גסה. יש את שירי הפופ הלועזיים (הלהיטים של הבני נוער) שהרבה מהם מאד פשוטים עם 4 אקורדים שחוזרים על עצמם וזהו. (ועדיין גם מהם יש הרבה מה ללמוד על מלודיה וגרוב) מצד שני מוזיקה לועזית קצת יותר איכותית כמו רוק אלטרנטיבי ג'אז, פאנק, קאנטרי ועוד יכולים להכיל הרבה יותר אקורדים (וגם יותר עושר צלילי בכל אקורד) ומהלכים מתוחכמים ממוזיקה חסידית. שלא לדבר על משקלים וקצב שבמוזיקה החסידית אין הרבה גיוון.

המוזיקה הישראלית האיכותית בשונה מהמוזיקה החסידית אמנם עם הרבה פחות כלים ומקהלות אבל מצד שני הרבה יותר מורכבת מבחינה הרמונית ומלודית.

במוזיקה החסידית ההפקה הגרנדיוזית היא זו שמרימה את השיר. אם ניקח שיר חסידי פשוט וננגן אותו עם גיטרה בלבד הוא יאבד את כל העוצמה שלו, בשונה משיר ישראלי/לועזי משובח (לדוגמה שיר של ישי ריבו עם גיטרה בלבד יעבוד מעולה אבל להיט כמו עברי אנוכי יעבוד לא משהו רק עם גיטרה)

זו כנראה הסיבה שבמוזיקה החסידית משתמשים בהמון כלים ומקהלות, ברגע שחומר הגלם הבסיסי לא וואו (לחן ומילים) חייבים הרבה צבע כדי להרים אותו.
 

aaabbb

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
במוזיקה החסידית ההפקה הגרנדיוזית היא זו שמרימה את השיר. אם ניקח שיר חסידי פשוט וננגן אותו עם גיטרה בלבד הוא יאבד את כל העוצמה שלו, בשונה משיר ישראלי/לועזי משובח (לדוגמה שיר של ישי ריבו עם גיטרה בלבד יעבוד מעולה אבל להיט כמו עברי אנוכי יעבוד לא משהו רק עם גיטרה)
זה נכון למוזיקה החסידית של היום, אבל המוזיקה ה-באמת חסידית, אם אתה מכיר, כגון: גולדמן, ברייער, שנקר, ושות', הלחנים בעצמם ענקיים גם בלי המוזיקה. אז בא לא נבייש את המוזיקה החסידית.
 

יונתן שטרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
זה נכון למוזיקה החסידית של היום, אבל המוזיקה ה-באמת חסידית, אם אתה מכיר, כגון: גולדמן, ברייער, שנקר, ושות', הלחנים בעצמם ענקיים גם בלי המוזיקה. אז בא לא נבייש את המוזיקה החסידית.

כוונתי למוזיקה החסידית של זמננו (כמובן לא לכל המוזיקה החסידית) ואגב גם במוזיקה הישראלית והלועזית יש המון לחנים גרועים שמה שעושה אותם טוב זו ההפקה מסביב.

מוזיקה חסידית אמיתית אני לא מכיר מספיק אבל ומדע לזה שיש המון ניגונים של אדמורים וכו' מוצלחים מאד.
 

your mosic pro

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אני מאוד הייתי רוצה להכיר זאנרים וסגנונות באופן דחוף
אין לי ככ איפה ללמוד את זה , ואני אשמח אם חברי הפורום יעשירו את האינטלגנציה שלי ושל כולנו!
תעלו פה כל מיני הגדרות מה זה פופ, ג'אז, רוק ,פאנק,רגאיי ועוד ועוד
תודה רבה ויישר כח!

רעיון יפה יש הרבה מה ללמוד ... גם לי...
כדאי לתת דוגמאות מהמוזיקה החסידית...
 

moshe@צםדיק

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
רעיון יפה יש הרבה מה ללמוד ... גם לי...
כדאי לתת דוגמאות מהמוזיקה החסידית...

השאלה למה קוראים חסידית, האם שרולי ברונכר (פופ) נקרא חסידית? האם ישי ריבו (רוק קלאסי) נחשב חסידית? אולי מר אלסיס [סמעט] (דאנס) זה חסידית ואולי רק אייזיק אוניג זה חסידית?
כי המוזיקה החסידית מאברהם פריד והילך שואבת ממקומות לא בדיוק 'חסידיים' אתה יכול לשמוע את זה בכל חתונה קלאסית [ד"א פאנק במוזיקה חסידית זה שם מכובס לרוק בקצב איטי (משהוא בין סלאו לרוק רגיל בלי סטיות מהקצב (שבירות) פאנק אמיתי לא שמעתי שם אולי רק בפתיחה]
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
השאלה למה קוראים חסידית, האם שרולי ברונכר (פופ) נקרא חסידית? האם ישי ריבו (רוק קלאסי) נחשב חסידית? אולי מר אלסיס [סמעט] (דאנס) זה חסידית ואולי רק אייזיק אוניג זה חסידית?
כי המוזיקה החסידית מאברהם פריד והילך שואבת ממקומות לא בדיוק 'חסידיים' אתה יכול לשמוע את זה בכל חתונה קלאסית [ד"א פאנק במוזיקה חסידית זה שם מכובס לרוק בקצב איטי (משהוא בין סלאו לרוק רגיל בלי סטיות מהקצב (שבירות) פאנק אמיתי לא שמעתי שם אולי רק בפתיחה]
חחח אלסיס סאמעט דרך אגב זה אייזיק 'האניג' -דבש באידיש תשמע את השירים של יוסף צבי ברייער הישנים ואז תבין מה היופי. עכשיו תבין שגם במוזיקה החסידית האמיתית נהיה מודרני השיר השבעתי של פנחס ברייער הכרתי אותו הרבה לפני שהם הוציאו את זה לדיסק וזה היה שיר איטי חסידי מרגש ומהמם אבל כשהוציאו את זה לדיסק הם שינו את המקצב למשו קלאסי. חבל הלך השיר...
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
רעיון יפה יש הרבה מה ללמוד ... גם לי...
כדאי לתת דוגמאות מהמוזיקה החסידית...
המוזיקה החסידית מפגרת ב10 שנים. כך שבעוד 10 שנים בעז''ה אני יסביר לך על המוזיקה של היום
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
בקטע המקצועי החילוק בין הסגנונות הוא מלחמת התדרים: במוזיקה לועזית העיקרון בבניית מוזיקה והמיקס הוא שכלי אחד לא יתנגש בכלי השני והם משתמשים בהמון טריקים שהקיק לא יהיה כמו הבס -תדרים שונים פאנציות לבס או לקיק עם קומפרסור או עם ENVLOP וגם בטראקים שלהם שהם משלבים כמה סוגי באסים אז ישמעו את כל הבסים כי לכל בס יש את התפקיד שלו וגם עם ההייטים שלא ישבו חזק על הסנר והקיק והגיטרות והסינטים לכל אחד יש תפקיד ברור מאד משלו ואף אחד לא מפריע לשני ולכן גם אין הרבה כלים. ואצלינו למרות שמאד משתדלים לתת לכל כלי את המקום שלו אבל זה לא העיקר אלא כמה שיותר דיסטורשן ולנפח את הזמר והמקהלה שישמע גדול
 

moshe@צםדיק

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני ינסה לעשות קצת סדר בדברים וננסה לפשט את רוב (יש הההמון) הסגנונות קצת מויקיפדיה ועם עריכות ממני שמותאמות למגזר

מוזיקת פופ היא קיצור למונח מוזיקה פופולרית, בייחוד בשנים האחרונות, מונח המתאר ז'אנר של המוזיקה הפופולרית. מוזיקת פופ נועדה לכל הגילאים. רוב שירי הפופ מושמעים באירועים וחתונות, במיוחד שירים בולטים של הזמרים המודרניים והישנים, או חידושים של שירים משנות השבעים -
זמרי פופ לדוג' עמירן דביר, נתנאל ישראל וכדו'
מוזיקת בלוזאנגלית: Blues, מילה המבטאת תוגה) הוא סגנון מוזיקלי ווקאלי ואינסטרומנטאלי המבוסס על הסולם הפנטטוני ובאופן טיפוסי על מאפייני מהלך הרמוני בן 12 תיבות. הבלוז עבר גלגולים רבים מסגנון עממי בשדות הכותנה בדלתא של המיסיסיפי ועד לרוק-בלוז של סוף שנות השישים כסגנון. עם זאת, הבלוז מורגש בכל סגנונות המוזיקה הפופולרית.
מקורו של הבלוז הוא בארצות הברית, בשירת העבדים האפריקנים. שירה זו כללה שירי עבודה, שירי דת וכן מאפיינים של מוזיקה אפריקנית שורשית. סגנון זה נחשב לפואטי, מלודי, הרמוני ובעל קצב מיוחד משלו, דבר המבדיל אותו מכל סגנון מוזיקלי אחר.
כאשר נכנסו כלי הנגינה החשמליים לשימוש מאסיבי במוזיקה בשנות החמישים, הבלוז היווה את הבסיס ללידתו של הרוק אנד רול, אשר סימן עידן חדש בתולדות המוזיקה. הבלוז השפיע רבות על המוזיקה הפופולרית והוביל ליצירת שלל סגנונות המהווים את כובד המשקל של המוזיקה המערבית המודרנית: הג'אז, רית'ם אנד בלוז, רוק, מטאל,קאנטרי ואף השפעות מסוימות על מוזיקה קלאסית מודרנית
כיוון שהבלוז נבנה במקור כמוזיקה שבה מאלתרים היה חשוב שהבסיס שלו יהיה קבוע וברור לכולם. לכן היה חשוב לשמור על הפשטות, ועל מנת לשמור על הפשטות אומצו חוקים מאוד נוקשים לשירי הבלוז. הבלוז הוא שיר מלנכולי, לרוב איטי, בעל הרמוניות סינקופיות והרמוניות המכילות תווים מונחתים (במול). בשיר בלוז כמעט תמיד יהיו 12 תיבות בבית והן יהיו מסודרות באחת מכמה תבניות בסיסיות. שתי התבניות הכי בסיסיות של הבלוז, שאפשר לומר שהן הבסיס שלו הן: 3 סדרות בנות 4 תיבות כל אחת, והסדרה השנייה היא חזרה על הראשונה. השורה האחרונה מאולתרת על רקע ליווי קבוע. התבנית השנייה בנויה על רצף של אקורדים מז'ורים המתייחסים לסולם המקורי (הסולם לפני שעבר שינוי לבלוז). הרצף הוא: 5 1 4 5 1 1 4 4 1 1 4 1. כאשר כל מספר מייצג את האקורד בסולם (אם הסולם הוא דו מז'ור אז האקורדים הםׁׁׁׁ (C F C C F F C C G F C C G) מספר התיבות שכל אקורד מנוגן משתנה בין תבנית לתבנית. התחושה הריתמית בבלוז נקראת "שאפל" והיא מתקבלת מחלוקת כל רבע לשני חלקים לא שווים באורכם ("שמיניות סווינג") בערך יחסי של שני שלישים (חלק ראשון של הרבע) לשליש (חלק שני של הרבע). המוטיבים בשיר הבלוז הטיפוסי חוזרים על עצמם שוב ושוב, ולרוב במהלך השיר אין "הפתעות" קצביות או מוזיקליות.
הבלוז מאופיין במשפט מוזיקלי שחוזר על עצמו פעמיים, ובתשובה למשפט. המנגינה בנויה כך שההתחלה והסוף של כל קטע יהיו בעלי תבנית זהה. יש מבנה פואטי חד משמעי הן בטקסט והן במוזיקה שמזוהה כבלוז. אמני בלוז יכולים להוסיף למבנה הבסיסי צבע וקישוטים, אך המבנה תמיד נשאר. זמרי בלוז לדוג' מיילך קאהן [בחלק משיריו] הוא נראה לי היחיד שמכניס בלוז בחסידי
מוזיקת רוק התחילה כהתפתחות של הרוק אנד רול בשנות ה⁻50 של המאה ה⁻20. הרוק מבוסס על סולמות הבלוז, בהם מונמכים הצלילים השלישי והשביעי בחצי טון. במקור, הרוק היווה שילוב בין מוזיקה אמריקאית עממית למוזיקה אפרו⁻אמריקנית קצבית ; אך עם השנים הרוק התפצל לאינספור כיוונים, שהתרחקו מסגנונות אלה מרחק רב, והושפעו גם מסגנונות אחרים לגמרי כמו מוזיקה קלאסית, פופ, ובשנים האחרונות אפילו היפ⁻הופ. זאת, כיוון שלמעשה כל להקה שמשתמשת בשלושת הכלים העיקריים של הרוק - גיטרה בס [או אקורד בס באורגן], תופים וגיטרה חשמלית - יכולה להגדיר את עצמה כלהקת רוק; והאפשרויות הטמונות בשילוב של שלושת הכלים הללו הן בלתי מוגבלות, מה גם שבמהלך השנים, להקות הרוק הוסיפו כלי מיתרים והחלו לחקור שיטות הקלטה חדשות וכן את האפשרויות הטמונות בסינתיסייזרים, ובאפקטים רבים שמשמשים היום כל גיטריסט. לכן, בנקל אפשר למצוא רוק שקט ורוק רועש, רוק מהיר ורוק איטי, רוק שמח ורוק עצוב, רוק קולי ורוק כלי, שירי רוק קלילים ולעומתם מנגינות רוק כבדות ועמוקות. סגנון הרוק הוא כה מגוון, שלמעשה, הוא אינו סגנון אחד אלא קבוצה גדולה מאוד של סגנונות שמקושרים דרך הבסיס של שלושת הכלים הנ"ל, וכמו כן דרך סממנים אחרים.
את זמרי הרוק אי אפשר לפרט כי רבים הם. א. לרוק יש הרבה נספחים(מטאל,רוק קלאסי,סלאו,...) וב. יש המון זמרים שהכניסו רוק לשירים שלהם [מ-קרליבך ועד שוועקי], בד"כ זוהי המוזיקה ששלטה בחתונות עד לפני שנכנס הדאנס [10 שנים בערך]
מוזיקת פריילעך התפתחה ממוזיקת הכלייזמרים במזרח אירופה והיא משתלבת לרוב עם מוזיקת הרוק
מוזיקת פֿאנק הפאנק התפתח ממוזיקת נשמה וג'אז תוך שילוב רוק, ומאופיין במקצב קופצני⁻איטי אך לא רעשני. תחילתו של הפאנק בשנות ה⁻60 וה⁻70 ברבעים האפרו⁻אמריקאים שבערים הגדולות בארצות הברית. הפאנק שרובנו מכירים הוא רוק עם המון שבירות קצב בתופים הפאנק החל לאחרונה להכנס למוזיקה החסידית בעיקר בחתונות לפני ברכת המזון (להשם הארץ ומלואה ומייד שיר המעלות באותה מנגינה על קצב פאנק [דני אבידני, יוני אליאב] לרוב, היום הפאנק החסידי בהתפתחותו למ'חרוזות פאנק' למיניהם זה לא מה שהתכוון המשורר
מוזיקת דאנס היא שם כללי למספר סגנונות מוזיקליים שתכליתם העיקרית ללוות ריקודאנגלית: Dance, ומכאן השם). ההגדרה העממית של המוזיקה התפתחה עם השנים, ובעבר היה ניתן לכלול תחתיה גם יצירות תקופת הבארוק, ובעבר הקרוב רוק אנד רול, סווינג ועוד. כיום הכוונה היא בעיקר למוזיקה אלקטרונית, כגון דיסקו, טראנס והיפ הופ. מושמעת היום לרוב בחתונות בעיקר חסידיות
זמרי דאנס לדוג' אופ שימחעס שלמה ברונר וכדו'
מוזיקה אלקטרונית היא כל מוזיקה המנוגנת באמצעות כלים אלקטרוניים (מחשב). כאשר מתייחסים למוזיקה אלקטרונית כסגנון מוזיקלי נפרד, הכוונה היא למוזיקה שהכלים הדומיננטיים בה הם אלקטרוניים כגון סינתיסייזר, מחשב, מכונת תופים(זו האלסיס גם כן), סמפלר ולופר (מסובב צלילים). המוזיקה האלקטרונית לעיתים מאופיינת כ"מוזיקה ממוחשבת" מאחר שחלק ניכר מהיצירה והעיבוד נעשה באמצעות מחשב ובאמצעות תוכנות מתאימות
זמרים אלקטרונים לדוג' מרדכי שפירא, אורי דוידי אהרלה סמט וכדו' שלא שרים כמעט בלייב אלא רק בדיסקים
מוזיקת טראנס הוא ז'אנר מוזיקלי אלקטרוני שהתפתח במהלך שנות ה⁻90. הטראנס מתאפיין בשכבות צליל מרובות , החוזרות על עצמן במעין לופ ויוצרות מקצב בעל השפעה היפנוטית. כמו כן מאפיינים את הטראנס טמפו גבוה, שימוש מרובה במכונות תופים ובסינתיסייזרים היוצרים צליל פסיכדלי. לרוב נעדרת ממנו שירה אנושית, על אף שככל שהז'אנר התפתח, גם זו נוספה. מקום התפתחותו הוא בעיקר במערב אירופה , אך היום הטראנס פופולרי בכל העולם המערבי, לרבות יפן וישראל זמרי טראנס לדוג' עיין ערך מוזיקה אלקטרונית
אז זהו לבינתיים.
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אני ינסה לעשות קצת סדר בדברים וננסה לפשט את רוב (יש הההמון) הסגנונות קצת מויקיפדיה ועם עריכות ממני שמותאמות למגזר

מוזיקת פופ היא קיצור למונח מוזיקה פופולרית, בייחוד בשנים האחרונות, מונח המתאר ז'אנר של המוזיקה הפופולרית. מוזיקת פופ נועדה לכל הגילאים. רוב שירי הפופ מושמעים באירועים וחתונות, במיוחד שירים בולטים של הזמרים המודרניים והישנים, או חידושים של שירים משנות השבעים -
זמרי פופ לדוג' עמירן דביר, נתנאל ישראל וכדו'
מוזיקת בלוזאנגלית: Blues, מילה המבטאת תוגה) הוא סגנון מוזיקלי ווקאלי ואינסטרומנטאלי המבוסס על הסולם הפנטטוני ובאופן טיפוסי על מאפייני מהלך הרמוני בן 12 תיבות. הבלוז עבר גלגולים רבים מסגנון עממי בשדות הכותנה בדלתא של המיסיסיפי ועד לרוק-בלוז של סוף שנות השישים כסגנון. עם זאת, הבלוז מורגש בכל סגנונות המוזיקה הפופולרית.
מקורו של הבלוז הוא בארצות הברית, בשירת העבדים האפריקנים. שירה זו כללה שירי עבודה, שירי דת וכן מאפיינים של מוזיקה אפריקנית שורשית. סגנון זה נחשב לפואטי, מלודי, הרמוני ובעל קצב מיוחד משלו, דבר המבדיל אותו מכל סגנון מוזיקלי אחר.
כאשר נכנסו כלי הנגינה החשמליים לשימוש מאסיבי במוזיקה בשנות החמישים, הבלוז היווה את הבסיס ללידתו של הרוק אנד רול, אשר סימן עידן חדש בתולדות המוזיקה. הבלוז השפיע רבות על המוזיקה הפופולרית והוביל ליצירת שלל סגנונות המהווים את כובד המשקל של המוזיקה המערבית המודרנית: הג'אז, רית'ם אנד בלוז, רוק, מטאל,קאנטרי ואף השפעות מסוימות על מוזיקה קלאסית מודרנית
כיוון שהבלוז נבנה במקור כמוזיקה שבה מאלתרים היה חשוב שהבסיס שלו יהיה קבוע וברור לכולם. לכן היה חשוב לשמור על הפשטות, ועל מנת לשמור על הפשטות אומצו חוקים מאוד נוקשים לשירי הבלוז. הבלוז הוא שיר מלנכולי, לרוב איטי, בעל הרמוניות סינקופיות והרמוניות המכילות תווים מונחתים (במול). בשיר בלוז כמעט תמיד יהיו 12 תיבות בבית והן יהיו מסודרות באחת מכמה תבניות בסיסיות. שתי התבניות הכי בסיסיות של הבלוז, שאפשר לומר שהן הבסיס שלו הן: 3 סדרות בנות 4 תיבות כל אחת, והסדרה השנייה היא חזרה על הראשונה. השורה האחרונה מאולתרת על רקע ליווי קבוע. התבנית השנייה בנויה על רצף של אקורדים מז'ורים המתייחסים לסולם המקורי (הסולם לפני שעבר שינוי לבלוז). הרצף הוא: 5 1 4 5 1 1 4 4 1 1 4 1. כאשר כל מספר מייצג את האקורד בסולם (אם הסולם הוא דו מז'ור אז האקורדים הםׁׁׁׁ (C F C C F F C C G F C C G) מספר התיבות שכל אקורד מנוגן משתנה בין תבנית לתבנית. התחושה הריתמית בבלוז נקראת "שאפל" והיא מתקבלת מחלוקת כל רבע לשני חלקים לא שווים באורכם ("שמיניות סווינג") בערך יחסי של שני שלישים (חלק ראשון של הרבע) לשליש (חלק שני של הרבע). המוטיבים בשיר הבלוז הטיפוסי חוזרים על עצמם שוב ושוב, ולרוב במהלך השיר אין "הפתעות" קצביות או מוזיקליות.
הבלוז מאופיין במשפט מוזיקלי שחוזר על עצמו פעמיים, ובתשובה למשפט. המנגינה בנויה כך שההתחלה והסוף של כל קטע יהיו בעלי תבנית זהה. יש מבנה פואטי חד משמעי הן בטקסט והן במוזיקה שמזוהה כבלוז. אמני בלוז יכולים להוסיף למבנה הבסיסי צבע וקישוטים, אך המבנה תמיד נשאר. זמרי בלוז לדוג' מיילך קאהן [בחלק משיריו] הוא נראה לי היחיד שמכניס בלוז בחסידי
מוזיקת רוק התחילה כהתפתחות של הרוק אנד רול בשנות ה⁻50 של המאה ה⁻20. הרוק מבוסס על סולמות הבלוז, בהם מונמכים הצלילים השלישי והשביעי בחצי טון. במקור, הרוק היווה שילוב בין מוזיקה אמריקאית עממית למוזיקה אפרו⁻אמריקנית קצבית ; אך עם השנים הרוק התפצל לאינספור כיוונים, שהתרחקו מסגנונות אלה מרחק רב, והושפעו גם מסגנונות אחרים לגמרי כמו מוזיקה קלאסית, פופ, ובשנים האחרונות אפילו היפ⁻הופ. זאת, כיוון שלמעשה כל להקה שמשתמשת בשלושת הכלים העיקריים של הרוק - גיטרה בס [או אקורד בס באורגן], תופים וגיטרה חשמלית - יכולה להגדיר את עצמה כלהקת רוק; והאפשרויות הטמונות בשילוב של שלושת הכלים הללו הן בלתי מוגבלות, מה גם שבמהלך השנים, להקות הרוק הוסיפו כלי מיתרים והחלו לחקור שיטות הקלטה חדשות וכן את האפשרויות הטמונות בסינתיסייזרים, ובאפקטים רבים שמשמשים היום כל גיטריסט. לכן, בנקל אפשר למצוא רוק שקט ורוק רועש, רוק מהיר ורוק איטי, רוק שמח ורוק עצוב, רוק קולי ורוק כלי, שירי רוק קלילים ולעומתם מנגינות רוק כבדות ועמוקות. סגנון הרוק הוא כה מגוון, שלמעשה, הוא אינו סגנון אחד אלא קבוצה גדולה מאוד של סגנונות שמקושרים דרך הבסיס של שלושת הכלים הנ"ל, וכמו כן דרך סממנים אחרים.
את זמרי הרוק אי אפשר לפרט כי רבים הם. א. לרוק יש הרבה נספחים(מטאל,רוק קלאסי,סלאו,...) וב. יש המון זמרים שהכניסו רוק לשירים שלהם [מ-קרליבך ועד שוועקי], בד"כ זוהי המוזיקה ששלטה בחתונות עד לפני שנכנס הדאנס [10 שנים בערך]
מוזיקת פריילעך התפתחה ממוזיקת הכלייזמרים במזרח אירופה והיא משתלבת לרוב עם מוזיקת הרוק
מוזיקת פֿאנק הפאנק התפתח ממוזיקת נשמה וג'אז תוך שילוב רוק, ומאופיין במקצב קופצני⁻איטי אך לא רעשני. תחילתו של הפאנק בשנות ה⁻60 וה⁻70 ברבעים האפרו⁻אמריקאים שבערים הגדולות בארצות הברית. הפאנק שרובנו מכירים הוא רוק עם המון שבירות קצב בתופים הפאנק החל לאחרונה להכנס למוזיקה החסידית בעיקר בחתונות לפני ברכת המזון (להשם הארץ ומלואה ומייד שיר המעלות באותה מנגינה על קצב פאנק [דני אבידני, יוני אליאב] לרוב, היום הפאנק החסידי בהתפתחותו למ'חרוזות פאנק' למיניהם זה לא מה שהתכוון המשורר
מוזיקת דאנס היא שם כללי למספר סגנונות מוזיקליים שתכליתם העיקרית ללוות ריקודאנגלית: Dance, ומכאן השם). ההגדרה העממית של המוזיקה התפתחה עם השנים, ובעבר היה ניתן לכלול תחתיה גם יצירות תקופת הבארוק, ובעבר הקרוב רוק אנד רול, סווינג ועוד. כיום הכוונה היא בעיקר למוזיקה אלקטרונית, כגון דיסקו, טראנס והיפ הופ. מושמעת היום לרוב בחתונות בעיקר חסידיות
זמרי דאנס לדוג' אופ שימחעס שלמה ברונר וכדו'
מוזיקה אלקטרונית היא כל מוזיקה המנוגנת באמצעות כלים אלקטרוניים (מחשב). כאשר מתייחסים למוזיקה אלקטרונית כסגנון מוזיקלי נפרד, הכוונה היא למוזיקה שהכלים הדומיננטיים בה הם אלקטרוניים כגון סינתיסייזר, מחשב, מכונת תופים(זו האלסיס גם כן), סמפלר ולופר (מסובב צלילים). המוזיקה האלקטרונית לעיתים מאופיינת כ"מוזיקה ממוחשבת" מאחר שחלק ניכר מהיצירה והעיבוד נעשה באמצעות מחשב ובאמצעות תוכנות מתאימות
זמרים אלקטרונים לדוג' מרדכי שפירא, אורי דוידי אהרלה סמט וכדו' שלא שרים כמעט בלייב אלא רק בדיסקים
מוזיקת טראנס הוא ז'אנר מוזיקלי אלקטרוני שהתפתח במהלך שנות ה⁻90. הטראנס מתאפיין בשכבות צליל מרובות , החוזרות על עצמן במעין לופ ויוצרות מקצב בעל השפעה היפנוטית. כמו כן מאפיינים את הטראנס טמפו גבוה, שימוש מרובה במכונות תופים ובסינתיסייזרים היוצרים צליל פסיכדלי. לרוב נעדרת ממנו שירה אנושית, על אף שככל שהז'אנר התפתח, גם זו נוספה. מקום התפתחותו הוא בעיקר במערב אירופה , אך היום הטראנס פופולרי בכל העולם המערבי, לרבות יפן וישראל זמרי טראנס לדוג' עיין ערך מוזיקה אלקטרונית
אז זהו לבינתיים.
וואו זה היה תגובה תגובה
 

ישראל רוזן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
במוזיקה החסידית הרבה דברים מתערבבים ביחד, בשונה מהעולם ששם תוכל להגדיר כמעט לכל זמר את הז'אנר שלו, במוזיקה החסידית זה כמעט לא קיים. התקשר אלי חבר לפני שבוע ושאל אותי - מה סגנון המוזיקה של ישי ריבו? האמת הסתבכתי, התשובה שעניתי בסוף הייתה "אלטרנטיבי", ואני עדיין מסתבך לגבי עוד הרבה זמרים, שההגדרה המוזיקלית שלהם רחוקה מהגדרה כרחוק מזרח ממערב, ולכן אנחנו מסתבכים עם שמות, כמו חסידי, ישראלי ואלטרנטיבי, שזה לא באמת סגנונות מוזיקה, וזה לדעתי מה שמפחית מצד אחד את המוזיקה שלנו, ומצד שני מגוון אותה​


נ.ב. מאמר זה לא מפחית מהזמרים שבאמת מביאים סגנון, כמו שולי רנד, אודי דוידי, יוני Z שמביא פופ אמיתי, ועוד רבים וטובים...
 

סופראן סטודיו

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
יאללה
כל החברה פה עם הויקיפדיה...
לא קשה לכם
תעזרו לחברים מסוננים
פליז
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה