קיא

האגריד -בוצי פוליקמן

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
ועוד מנפלאות נופשי עמך בית ישראל בכל מקום שהם.

בדיוק כבימי אתמול אתמולתים, כן יהיה מחר ומחורתים, כך בדיוק גם היום חזר על עצמו אותו המחזה. אוטובוס גדול, מרעיש ומקרטע, עוזב את התחנה בנהמת מנוע תוך שהוא מנפיק מצינור הפליטה, מה שנקרא "האגזוזיישן" ענני עשן אפורים, מחניקים ומזהמים. מותיר מאחוריו משפחות על מיטלטליהם, מזוודותיהם, ועגלות תאומיהן, וכראוי לימי בין הזמנים עליזים, ובהתאם למיקום תחנת היעד, גם זוגות אופניים, גלגלי ים ומצופים.

אני עומד בצד וסוקר את סגנון המשפחות הנופשות הטריות, עוד הרגל ישן שהתמכרתי אליו. אני מבחין בזהותן, כמו תמיד, שתי משפחות חסידיות, משפחה אחת ספרדית, ומשפחה אחת ליטאית חזושניקית. הצ'אלמרים לא שוכרים צימרים. הם נוסעים במהלך החופש פעמיים לים, אחת מן השתיים לפארק לכיש באשדוד, ופעם אחת לרשב"י עם עצירה של חצי יום במיי-בייבי בירכא, ובזה הם מסתפקים. כעת, המשפחות הנרגשות מחלקות את התיקים בין הילדים הצוהלים כשהאבא מקבל שניים כמובן. מפקידים את הגדולים על הקטנים כשהאם מקבלת שניים כמובן, ויוצאים בצעדה אל עבר הצימר הנכסף. בצד התחנה אני מבחין בילד רזה אוחז שקית ניילון (למה שקופה? למען ה') בשני ידיו ו...בוווואח מקיא את נשמתו פנימה.

פלש בתוך ראשי. אני קופא על מקומי, כל גופי צמרמורת. אני חוזר עשרים שנה אחורה בזמן. אני ילד רזה עם פנים תמימות. יורד מקו 402 לאחר חתונה משפחתית כאשר בבטני נחים להם בשלווה סטואית, שניצל עסיסי, אורז ותפוחי אדמה, לחמנייה וסלטים. ואז...בוווואח. הכל מונח בחוץ, מוצג לראווה בפוזה פחות נעימה, במרכז המדרכה שלפני תחנת האוטובוסים העמוסה שבמרכז הרחוב הראשי.

בושה. זוהי התחושה הראשונה שתקפה אותי. למה אכלתי כל כך הרבה, ולמה לא לעסתי כמו שצריך, ולמה לא ביקשתי שקית כשהרגשתי שזה הולך לקרות, ולמה לא הצלחתי לעצור את עצמי בכוח, ולמה דווקא אני, ולמה דווקא כאן במרכז המדרכה שלפני תחנת האוטובוסים העמוסה שבמרכז הרחוב הראשי.

אבא רץ והביא קרטונים על מנת לכסות את החרפה. שלא תלכלך את שולי בגדיהם של העוברים והשווים שכן מצליחים לרדת מן האוטובוס ולשמור את מה שיש להם בפנים - לעצמם.

אמא נלחצת ונוברת בקדחתנות בשקיות השונות ומחפשת את חבילת הטישו שתנגב את פני ותקנח את פי. שלא אכלם מן התושבים החשובים שכן מצליחים לשרוד נסיעה של שעה ורבע ולהשאיר את מה שיש להבם בבטן - לנוחיותם ולפרטיותם.

אחי מנסים לזרז ולהביא את האירוע לסיומו, שלא ינעצו בי עיניים כל האלו שאכלו שניצל לפני שלש שעות והטעם הטוב עודנו בין שיניהם, וחולצתם עודנה לבנה ונקייה, וחיוך עודנו מרוח על פניהם, ובטנם עודנה מקפצת מן הריקודים הסוערים - ולא מטלטולי הדרכים.

עשרים שנה אחרי, אני פוקח את עיני. הילד מסיים להקיא, זורק את השקית (למה שקופה, למה) לפח העגול ומצטרף למשפחתו. כבדרך אגב אמו מקנחת בעזרת מגבון את פיו ומיישרת את פאותיו. אביו מחייך אליו ושנייה אחת לאחר מכן הוא כבר שוכח את השקית (אוי, השקופה) שבפח העגול.

ננערתי משרעפי, אצתי רצתי לביתי הקט והכנתי לארוחת הצהריים, אורז, תפוחי אדמה, ושניצל עסיסי, טעמו עודנו בפי.

חוויה מתקנת קוראים לזה?

נו נו.
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
וואו!
כמה כנות. נוגע ממש.
עושה רושם שהיית יכול לכתוב את תיאור היריקה שביקש דוכסוסטוס כמו שצריך.


למה אכלתי כל כך הרבה, ולמה לא לעסתי כמו שצריך, ולמה לא ביקשתי שקית כשהרגשתי שזה הולך לקרות, ולמה לא הצלחתי לעצור את עצמי בכוח, ולמה דווקא אני, ולמה דווקא כאן במרכז המדרכה שלפני תחנת האוטובוסים העמוסה שבמרכז הרחוב הראשי.
אוי.
ממש התכווץ לי הלב.

של העוברים והשווים
חתיכת הברקה!
מצליח לגעת בעומק התחושה.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
תיאור עסיסי (אם כי מגעיל ;))
מה שהפריע לי זה החזרתיות של הרעיונות המבריקים הן בעניין השקית השקופה:
(למה שקופה? למען ה')
(למה שקופה, למה)
(אוי, השקופה)
והן בעניין שמירת האוכל בקיבתם של האנשים:
ולשמור את מה שיש להם בפנים - לעצמם.
ולהשאיר את מה שיש להבם בבטן - לנוחיותם ולפרטיותם.
אבל מה, באמת כדאי לשקול לקחת שקיות כהות למקרה הצורך...

תיקון קטן:
מותיר מאחוריו משפחות על מיטלטליהם, מזוודותיהם,
מיטלטליהן, מזוודותיהן...
ועוד משהו קטן. הייתי משנה את הכותרת.

אז ככה מובטח לנו סיפור לכל יום מימי בין הזמנים?
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מה שהפריע לי זה החזרתיות של הרעיונות המבריקים הן בעניין השקית השקופה:
ולמה דווקא כאן במרכז המדרכה שלפני תחנת האוטובוסים העמוסה שבמרכז הרחוב הראשי.

בפוזה פחות נעימה, במרכז המדרכה שלפני תחנת האוטובוסים העמוסה שבמרכז הרחוב הראשי.
חשבתי שזה בכוונה. סוג של סגנון.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
יש בזה משהו אבל זה קצת טו מאצ'
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
יש בזה משהו אבל זה קצת טו מאצ'
לטעמי לא.
החזרתיות משרתת פה טוב מאד את הכותב.

בעניין שקיפות השקית,
בפעם הראשונה זה אומר, וואלה, באמת למה?
בפעם השניה זה אומר: ממש מגעיל!
בפעם השלישית זה אומר: אני לא שוכח שהיא היתה שקופה! זה כ"כ מפריע לי! איכס!

ובעניין היכולת של האנשים לשמור את תכולת הקיבה לעצמם, החזרתיות גורמת להדגשת התחושה שהם מסוגלים להתאפק, ולא לעשות את הדבר הנוראי הזה שאני עשיתי, ולעשות את הדבר הכ"כ מתבקש-להשאיר את זה לעצמם.

לי החזרתיות הדגישה שהילד חש את הדחיה ואפילו אשמה, גם מצד אבא וגם מצד אמא. כל אחד בתורו. ובשתי הפעמים הוא הרגיש את זה עד הסוף. עם כל המילים שלא נאמרו.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לי זה יותר בקטע של 'לא חוזרים על בדיחה פעמיים'... אולי - שלוש פעמים.
מה גם, שמילא היה מדובר במשפט אחד, אבל כשיש כמה זה כבר לא...

אבל מסכימה שאני לא מסכימה איתך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה