- דברי נחמה
- זאת נחמתי
- אראה בנחמה
- נחמת ציון
- נחמת ירושלים
- נחמת ישראל
זה לא לשון נקיה לקללה?
- אראה בנחמה
תליא בשני פירושים שהביא רש"י במס' מכות (ה: ד"ה אראה). [ז"ל: לא אראה בנחמה וגמרא הפכו לברכה, פ"א אראה בנחמה נשבע ימותו בניו ואראה בנחמתן].זה לא לשון נקיה לקללה?
ותשלח סט מתנה...תודה.
תעדכן אח"כ במה בחרתם.
אין צורך, אפי' במחסן כבר אין לי מקום...ותשלח סט מתנה...
זה לא לשון נקיה לקללה?
ידעתי גם ידעתי, זאת ועוד שאפי' לפי' השני ברש"י הרי נשבע שימותו בניו, אלא שיראה בנחמה.תליא בשני פירושים שהביא רש"י במס' מכות (ה: ד"ה אראה). [ז"ל: לא אראה בנחמה וגמרא הפכו לברכה, פ"א אראה בנחמה נשבע ימותו בניו ואראה בנחמתן].
בכל אופן אתה צודק שזה מעורר אסוציאציה שלילית, ולכן זה בכל אופן לא שם מומלץ .
- דברי נחמה
- זאת נחמתי
- אראה בנחמה
- נחמת ציון
- נחמת ירושלים
- נחמת ישראל
כמדומני שהבנת הפוך ממני.דעתי גם ידעתי, זאת ועוד שאפי' לפי' השני ברש"י הרי נשבע שימותו בניו, אלא שיראה בנחמה
על זה כתבתי:אלא שעדיין אפשר לפרש את זה כפשוטו, כלשון בני אדם.
בכל אופן זה מעורר אסוציאציה שלילית, ולכן זה לא שם מומלץ
לי נראה כמו שכתב @ספרא וסייפא :על מה משתתפי הפורום היו הולכים?
ברגע שדוחפים פה בכח את שם אמו של התורם אז זה נשמע כמו איזה ספר חידושים עה"ת, ולא מבטא את מהות ויחודיות הביאור שאתה רוצה להוציא, כנלענ"ד.מקסימום שזה יהיה שמם המדור. ואפשר גם לעשות את זה יצירתי.
אבל שם המשניות חייב להיות יותר אטרקטיבי.
אכן הבנתי הפוך ממך, ועדיין סבורני שצדקו דברי.כמדומני שהבנת הפוך ממני.
הפירוש הראשון הוא שזוהי ברכה לזכות לראות בנחמת ציון וירושלים, והתנאים שנשבעו בלשון זו באמת אמרו "לא אראה בנחמה אם לא היה כך וכך", אלא שמסדרי הש"ס נקטו בלשון נקיה, השמיטו תיבת 'לא', וכתבו "אראה בנחמה" (כמד"א 'שונאיהן של ישראל', ועוד רבות). ולפי"ז תיבות "אראה בנחמה" לכשעצמן מתפרשות כפשוטן, ברכה לזכות ולראות בנחמת ציון וירושלים.
לפירוש השני משמעות התיבות "אראה בנחמה" היא: 'שימותו בני, ואראה איך שאנשים באים לנחמני בתנחומי אבלים'. ולפי"ז תיבות הללו המה קללה, אף בהשמטת תיבת לא.
אנסה להבהיר את דברי בצורה אחרת:אכן הבנתי הפוך ממך, ועדיין סבורני שצדקו דברי.
טראכט נאר אריין, הרי לפי' הראשון היתה כוונתו שלא יראה בנחמה, דהיינו לש' קללה, אלא שהגמרא הפכו לברכה משום שלא רצו לכתוב לש' קללה, אבל וודאי שלפי פי' זה הכוונה הוא לשון קללה.
אבל לפי' השני אין כוונתו ללש' קללה, אלא ללשון ברכה שיראה בנחמה לכשימותו בניו.
זו בדיוק נקודת החילוק בין שני הפירושים!ועתה באתי להקשות על דבריך, לשיטתך שלפי' השני דבריו המה קללה, א"כ מדוע כאן לא נקטה הגמ' לש' נקיה?
נכון שזה הפירוש, אבל הוא לא התכווין לכך. כוונתו היתה שלא יזכה לראות בנחמת ציון וירושלים, אלא שחז"ל לא רצו לכתוב את בגמ', ולכן הפכו את דבריו ללשון ברכה. אבל הוא התכווין ללשון קללה.לפי' א: אזכה לראות בנחמת ציון וירושלים.
אה"נ, אבל הנידון לעניננו הוא מה פירוש המילים אראה בנחמה, שכן זה השם המוצע,נכון שזה הפירוש, אבל הוא לא התכווין לכך. כוונתו היתה שלא יזכה לראות בנחמת ציון וירושלים, אלא שחז"ל לא רצו לכתוב את בגמ', ולכן הפכו את דבריו ללשון ברכה. אבל הוא התכווין ללשון קללה.
ישנה מעלה למס' 1 אשר בו מופיע השם 'נחמה' במלואו, שלא כבשאר האפשרויות (מלבד אפשרות 3 שבה ישנו נידון נפרד כנ"ל), ואם בין כך לא יהיה זה שם הספר אלא רק שם הפירוש על הדף - נראה שזה בסדר...טוב, אז אנחנו חיים כפי הנראה בעולם לא מושלם, ויש לקצת מניעות והשגות על כל אחד מהשמות הנפלאים. מתלבטים.
על מה משתתפי הפורום היו הולכים?
כך מסתברא.אם כבר 6
למרות ששמות כאלו לא ימכרו.
מקסימום שזה יהיה שם המדור. ואפשר גם לעשות את זה יצירתי.
אבל שם המשניות חייב להיות יותר אטרקטיבי.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ב'
ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ: