התייעצות אבחון לאוטיזם

מציצה

משתמש פעיל
יש הרבה חזרתיות שלפעמים נראה כמו אובססיביות
מקובעות שהילד לא מסוגל בלי מסגרת ברורה מה קורה בכל רגע
מגלים ענין במשחקים שלא בצורה הרגילה לדוג' עגלה של בובה אז הוא יתעניין דווקא בסיבוב הגלגל
יש תנועתיות בידיים
התפרצויות זעם
כמובן שזה תלוי לפי רמה ויש עוד
לחלקם את הכל
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יש הרבה חזרתיות שלפעמים נראה כמו אובססיביות
מקובעות שהילד לא מסוגל בלי מסגרת ברורה מה קורה בכל רגע
מגלים ענין במשחקים שלא בצורה הרגילה לדוג' עגלה של בובה אז הוא יתעניין דווקא בסיבוב הגלגל
יש תנועתיות בידיים
התפרצויות זעם
כמובן שזה תלוי לפי רמה ויש עוד
לחלקם את הכל
מוסיפה עלייך מנסיוני בעבודה עם ילדים כאלה.
לפעמים יש גם שאלות חוזרות (והרגשה פנימית של קצר בתקשורת )
בנוסף הקשר עין לא תמיד קיים לזמן ארוך ולעיתים יש גם שגיאות תחביריות .
ובעיקר התיסכול מהחוסר קשר קיים גם אצל הילד וגם אצל ההורה, תחושה של פספוס כזה, לא מצליחים לתפוס איתו שיחה, הוא בעולם של עצמו ובראש של עצמו.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
באופו כללי.
אפשר לעבוד עם קופת החולים.
במקרה של חשד רציני ככל שהאיבחון מהר יותר ההטבות של המדינה מגיעות מהר יותר.
לכן לפעמים כלכלית כדאי לפנות פרטי.
עד שקופת החולים עובדת זה יכול לעכב הרבה זמן.
תל השומר נחשב 'המקום' ולפחות מהטובים בארץ לאיבחון.
אמנם בתל השומר מדובר בעבודה יסודית של הרבה אנשי מקצוע, אבל צריך להגיע הרבה פעמים ומצד ההורים מדובר בעבודה קשה, אבל זה שווה את זה.
 

שםמשתמש

משתמש פעיל
בעיקר איחור בהתפתחות?
ממש מעניין

שימו לב כתבתי איחור התפתחותי רב תחומי ולא איחור התפתחותי ( מה שהיה נהוג לקרוא בעבר - פיגור).

ה לא נראה בד"כ כמו איחור התפתחותי, אלא אם כן - מי שאבחן אותו עשה את זה בכלים לא מקצועיים.
יש מכנים משותפים די מובהקים לאוטיזם שנראים אחרת מאיחור התפתחות.

מדובר בילדים שהם בני עשרה כיום- האבחנה ניתנה לפני מספר שנים.
אני עוסקת בתחום ולצערי אני רואה ילדים עם אבחנה "מתוקנת/ מעודכנת" רק אחרי הרבה שנים , שזה כואב ממש.
וכן, יש שוני גדול בין ההגדרות. אבל לא כל הילדים רפפטטיביים וכו'
וכשאין תקשורת מילולית ואין דרך לתקשר לפעמים בגיל צעיר קשה לדעת על מה זה בדיוק יושב. ( בכול אופן במודעות והדיוק של לפני מספר שנים)
לא סתם יש גנים (ואפילו כיתות) אבחוניים
 

eden24696

משתמש מקצוען
אני עוסקת בתחום ולצערי אני רואה ילדים עם אבחנה "מתוקנת/ מעודכנת" רק אחרי הרבה שנים , שזה כואב ממש.
בטח שתראי הרבה ילדים עם אבחנה מעודכנת בגיל העשרה,
כי כשהם אובחנו לראשונה עוד לא יצא הDSM-5, שהכניס הרבה יותר ילדים להגדרה.
אצל ילדים שאובחנו אחרי 2013 זה לא המצב.
 

שםמשתמש

משתמש פעיל
בטח שתראי הרבה ילדים עם אבחנה מעודכנת בגיל העשרה,
כי כשהם אובחנו לראשונה עוד לא יצא הDSM-5, שהכניס הרבה יותר ילדים להגדרה.
אצל ילדים שאובחנו אחרי 2013 זה לא המצב.

נכון.
לכן כתבתי שהאבחנה ניתנה לפני שנים.
אבל יש גם אחוז מסויים גם כיום (הרבה יותר קטן, לשמחתנו) עם עידכוני אבחנה בהמשך.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אני ממש בורה בתחום לכן מעניין אותי אם לא קשה לך לפרט קצת יותר
איזה מכנים?
התנהגויות חזרתית (החל מלדפוק את הראש במיטה במשך שעה ועד לספר אותו סיפור אלף פעמים)
המנעות מתקשורת עם הסביבה ופעילות עם חברה
עדיפות להיות לבד (גם כשקורים דברים מעניינים סביבו)
חוסר הבנת סיטואציות חברתיות (לא מבין למה צוחקים, מה קרה, מה השני מרגיש וכדו')
מבט מזוגג/מרוחק

זה כמובן יכול להיות בדרגות שונות ולהראות בטווח רחב של רמות. כל ילד הוא אחר.
וזה דורש אבחון- ולא ניחוש.
 

שםמשתמש

משתמש פעיל
אני ממש בורה בתחום לכן מעניין אותי אם לא קשה לך לפרט קצת יותר
איזה מכנים?

לפי הDSM-5 :

A. ליקויים בקומוניקציה ואינטרקציה סוציאלית [תקשורת]:

א. לקות בהדדיות ריגשתי וסוציאלית – קשיים שונים שיוצרים ילד מנותק. הפרעות מגוון שיוצרים טווח מגישה חברתית אבנורמלית. (קושי בשיתוף ברגשות והבעת עניין, בקיום שיח (שמירה על תורות), ביוזמה וכן בתגובה). ועד לכישלון מוחלט באינטראקציה חברתית- זו הרמה הקשה ביותר, הילד לא מגיב לשום דבר.
ב. לקות בקומוניקציה לא ורבלית(ג'סטות, שפת גוף, הבעות פנים, קשר עין) בעת אינטראקציה חברתית– גם כאן מדובר בטווח שנע בין אינטגרציה חלשה בין התקשורת הוורבלית ללא וורבלית גם בהבעה וגם בהבנה ועד חוסר מוחלט של הבעה (וורבלית או לא וורבלית). כגון: קשר עין אבנורמלי , שפת גוף והבעות פנים אבנורמלית , ליקוי בהבנה (שפתית או של כל הסיטואציה התקשורתית), ליקוי בשימוש בג'סטות
ג. לקות בהתפתחות השמירה על- והבנה של- קשרים סוציאליים – הטווח במקרה הזה נע קושי בהתאמת התנהגות למצב חברתי – לקושי ביצירת חברויות או שיתוף במשחק דמיוני (דורש אמצעיים לשוניים וידע חברתי) – ועד חוסר עניין בבני הגיל. לא מסתכלים על הילדים האחרים ולא מתייחסים אליהם.


B. דגמים מוגבלים של התנהגות, עניין ופעולות [התנהגות]- קטגוריה זו מאד בולטת אצל אוטיזם

א. התנהגות סטראוטיפית וחזרתית – מתבטאת בתנועות מוטוריות, שימוש באובייקטים או דיבור. לדוגמא: סידור אובייקטים בשורות (הפרת הסדר גורמת לחוסר נוחות), תנועות מוטוריות חוזרות, נפנוף אובייקטים

ב. התעקשות של sameness –שהכל ישאר אותו דבר, שלא ישנו להם כלום, כי הם רוצים לשמור על משהוא בטוח, מוכר חוסר גמישות והיצמדות לרוטינות ודגמים ריטואליים של התנהגות מילולית ו/או לא.

ג. תחומי עניין מקובעים ומוגבלים – שהינם אבנורמלים בעוצמה או בפוקוס. זה יכול להיות עניין באספקט לא שיגרתי של תחום, או במיקוד בתחום מסוים. התעניינות בתחום מוגבל באופן מוגזם או פרסברטיבי. (התעניינות בגלגלי מכונית משחק, בהייה בנר דולק או מאוורר מסתובב).

ד. היפר/היפו אקטיביות / עניין לא רגיל בתגובה לגירוי או אספקט סנסורי בסביבה
אם יש רגישות יתר או היפר רגישות זה לא אומר שהילד אוטיסט, צריך שיהיה את כל הדברים ע"מ לאמר שהילד אוטיסט, אפילו בדרגה קלה מאד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה