אתגר מותג נולד #אתגר 22 שיפוט משני ללוגויים שלא עלו

  • פותח הנושא arv
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

arv

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
ערב טוב לכולם.
באשכול הזה אתייחס לחלק מהלוגויים שלא עלו, במטרה לתת לכם את הלמידה ואת המסקנות החשובות.
רוצה להסביר קודם, אני במפורש לא אתייחס לכל הלוגויים, אין את האפשרות הזו, אלא רק למערכות שנראות 'על הקצה' שהחומר נראה טוב ויש מערך פשוט יותר להבנה.
כמוכ' אני רוצה שתצאו מנקודת הנחה, אני לא מכירה אף ניק ואין כאן שום מגמתיות חלילה כלפי אף אחד באופו אישי, אלא רק המקצוע מדבר.
שימו לב לנקודה חשובה- אני מורה ומרצה לעיצוב (ללוגויים בתוכם) מעל 12 שנים, נמצאת עמוק בטראנס הזה, ההערות שלי ממוקדות, מקצועיות ולפעמים גם קוטלות, אם קשה כאן למישהו שיודיע לי מראש...
 

arv

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
מתחילים...
לוגו חברת חשמל @אריה ג.

מותג נולד #6.jpg


כשראיתי את הלוגו לראשונה התרשמתי מאד.
כשנגשתי לשיפוט והתבוננתי בו יותר גיליתי בו את הפרובלמה.
לוגו מורכב.
אחד מעקרונות הלוגו היא הפשטות שנדרשת ממנו, עודף של פרטים/הדגשים/רעיונות הופכים אותו ללא זכיר, למסורבל.
נקודה נוספת הפורמט שלו. נכון שלוגו הוא אחד הדברים שאינם תלותיים בפורמט (וזה הכייף שלו) אבל, תקשיבו טוב, מערכות מוגזמות מבחינת הנראות לא עובדות נכון. ז''א לוגו גבוה מידי, לוגו רוחבי מידי, לוגו '''משולש'' מידי, לא עוברים את מבחן השלמות הויזואלית.
ואלו שתי הנקודות הבעייתיות בלוגו הזה.

מה שכן, אם יעוצב לוגו בסגנון זה בנתונים הנכונים, הכיוון הזה יכול להוות לו שפה עיצובית נפלאה לשאר החומרים, כמו ניירת וגריד פרסומי.
 
נערך לאחרונה ב:

arv

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
לוגו שובע שמחות
@י. מאיר

מותג נולד #13.jpg


המאפיה המצליחנית הזו באמת חייבת שדרוג ללוגו הערכאי שלה.
יש בו בהחלט הרבה טוב על סף הגמר, משהו עוד נדרש בו לגימורים, לדיוקים לליטוש הסופי.
כל לוגו, אבל כל לוגו חייב לעבור את מצרף הכסף הזה של הליטוש, היהלום כבר מעובד, נמצא, נרכש אוטוטו משובץ-ליטוש אחרון שעושה את הטאצ'.
כשאני מגדירה דברים כאלה אני יודעת שזו מערכת אבסטרקטית, אין לה כללים מוגדרים אבל, כל מעצב מקצועי יודע להגדיר לעצמו ולגעת בנקודות ה''שקופות'' האלה.
אף פעם בשלב הזה אני לא מדייקת משהו מאד נקודתי, אלא רק מכוונת למקום הזה.
בהצלחה @י. מאיר
 

חיים בניסטי

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
היי אלופים,
אשמח לתת כמה גיחות קצרות לכאן ולהתייחס גם ללוגואים המצוינים שעיצבתם במסגרת האתגר ולא עלו לגמר. פשוט פשע שהם ייעלמו בין דפי הפורום ולא יקבלו התייחסות! אתם אדירים.

לגבי חברת החשמל:

%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%92-%D7%A0%D7%95%D7%9C%D7%93-6-jpg.521320


הלוגו המשודרג מעוצב בצורה מקסימה בטירוף, החל מהמסרים של חשמל בישראל ועד לכבלים שעולים אחד על השני ומשתלבים בצורה הרמונית... פשוט מעולה.

א-בל: הלוגו הנוכחי של חברת החשמל פשוט מעולה כמו שהוא, ופשוט לא צריך חידוש.
הוא מינימליסטי. זכיר. מציג בצורה מופשטת את עמודי החשמל לאורך הכבישים / ברק / חח"י (חברת החשמל לישראל) ובקיצור - פשוט טוב כמו שהוא כרגע.

@אריה ג. , שמור את הלוגו בארסנל. הוא מציג יכולות חשיבה וביצוע מצוינות. שאפו!



לגבי שובע:

%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%92-%D7%A0%D7%95%D7%9C%D7%93-13-jpg.521456


אין ספק שהשדרוג עולה עשרות מונים על הלוגו הקיים. גם צורת ההגשה הייתה מושלמת.
הבעיה היחידה שלי הייתה הצבעים והחיטה. אני יודע שהיה חשוב לך לשמר את הערכים האלו מהמותג הקודם, אבל פשוט כמעט כל מאפיה משתמשת במוטיבים של החיטה ובפלטת הצבעים הזו.
ואם כבר מיתוג מחדש, בואו ניצור את הבידול שכל-כך צריך בתחום הזה!

אשתדל בהמשך להתייחס ללוגואים נוספים, Stay-Tuned! :)
 

חיים בניסטי

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
לגבי לאומי של @מנדי אייזן :
%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%92-%D7%A0%D7%95%D7%9C%D7%93-36-jpg.520167


העובדה שלוגו לאומי צריך ליטוש, זועקת מכל פינה.
חוץ מהצבע, הלוגו שלהם (ביחס למתחרים) הוא כ"כ לא ברור ודורש שינוי - על זה אין ויכוח.

בשדרוג שמרת על השפה בצורה מעולה, אבל זה לא השדרוג שהייתי מציע ללאומי, מכמה סיבות:
  1. זכירות - יש להם כרגע את ה"זריחה" הקטנה הזו שם? צריך לשמר אותה איכשהו, או ליצור אלמנט זכיר אחר שכרגע בשדרוג אין
  2. לאומי ממותג כבנק הכי דיגיטלי מכולם. השימוש בפונט לוקח למקומות של תעשייה-כבדה-עם-מורשת-של-שנים ופחות לעתידנות ולדיגיטל.
סחטיין על הבחירה האמיצה, מקווה שהם יעשו בקרוב מתיחת פנים!

----

לגבי איקאה של @יעל זפרני :
%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%92-%D7%A0%D7%95%D7%9C%D7%93-38-jpg.520169


אם הייתה אפשרות לבחור 6 לוגואים שיעלו לגמר, זה היה השישי שלי.
מהסיבה הפשוטה - הוא מייצג את האופי של איקאה הרבה יותר טוב מהלוגו הנוכחי.
הלוגו הנוכחי מזכיר ממש חנות סטוק כלשהי או באזר מציאות. איקאה היא הרבה מעבר למחירים זולים. היא רעיון, היא אידיאולוגיה, היא התחברות למוצרים שלה תוך כדי שמרכיבים אותם. היא חווית קנייה ברמה שאין שנייה לה בעולם בתחום הרהיטים, עם שימוש בפסיכולוגיות הזויות וחכמות מאין כמוהן (ביחיאת, באיזה עוד רשת יש מסעדה כשרה למהדרין וג'ימבורי עם הפעלות לילדים?)
הלוגו החדש מציג מינימליזם אלגנטי לצד תחכום, ומייצג את המותג בצורה טובה יותר.

א-בל:
  1. הצ'ופצ'יק שמעל ה-E לדעתי מסמל צורת ביטוי אחרת לאות (בצרפתית, כמדומני), וזה יכול לפגוע מאוד בקריאות שם המותג.
  2. רוחב האותיות לא שווה, ובלוגוטייפ מהסוג הזה כדאי מאוד לייצר נראות אחידה עם נוכחות זהה לכל אות (אלא אם כן ישנה סיבה יצירתית אחרת).
  3. הצהוב נבלע מאוד שם, מעל ה-E. צריך לבדוק מה אפשר לעשות כדי לתת לו יותר נוכחות ושלא ישמש רק 5% מצבעוניות הלוגו.
לסיכום: יש פוטנציאל אדיר. הבסיס מעולה, ולדעתי משדר את האידיאולוגיה של איקאה הרבה יותר מהלוגו הנוכחי.

---

חוו"ד נוספים בהמשך בע"ה! :)
 

arv

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
סנו @GRAFI
מותג נולד #4.jpg

כאשר רוצים ליצור הדגשים בלוגו, חייבים לשים לב לתוצאות ולמשמעות.
עם ההדגש יוצר מערך של מילים לא מוגדרות, (או להפך- אפילו שליליות) אין כל טעם ב"גליק" הזה.
מה שגם נותן כאן תחושה נוספת לבעיתיות, הוא המשחק הדו לשוני שיש כאן, היוצר עומס ויזואלי כבד מאד ובנוסף לוקח זמן להבין את המערכת כולה.
לוגו, רבותי, חייב להיות הכי פשוט גם כשהוא מתוחכם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה