דרוש מידע מאצ'ינג האם שווה את העבודה

מצב
הנושא נעול.

בובתי

משתמש מקצוען
המאצ'ינג של הקהילה שלנו אולי אמיתי ואולי עבדו עלינו אבל הבנין קם והיה!!
 

מ.לוינגר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
דיברתי עם כמה שעשו מאצינג' הם אמרו לי שהרוב לא מגיעים ליעד, וכמה שעות לקראת סיום החברה מתקשרת אליך אם אתה רוצה הלוואה כדי לשמור על הכבוד שלך ולהגיע ליעד, ואז החברה נהנית מעוד ריביות כיון שהיא מרוויחה אחוזים מכל הכנסה כולל ההלוואות שהם בעצמם נתנו.
הרבה מן הצאנגים' שראינו בתקופה האחרונה בכלל לא הגיעו ליעד באמת
 

יעל הפקות

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
וואו אני בהלם באמת מכל מה שעלה כאן עכשיו.
אני כעת בעיצומו של מצ'ינג גם כן ולא חשבתי כלל על כל ההיבטים המועלים כאן.
תודה לכם. אפשר "לברוח" באמצע מהיעד שהתחייבתי? מה יכול להיות?
 

A8A8

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
אגב יצויין. כי כל חברות הגמילה למיניהם. כגון הגומל המגמיל הגמל והמתגמל.... צריכות לפתוח מדור להתנתקות מהתמכרות של האזנה לקמפייני מאצינג. היעד שנותר והזמן שעבר.
ביזבזו על זה איזה 70,654 שעות טובות... גם ימות המשיח עשו פה קופה לא רעה...
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
עד עכשיו אני מבין שלא כדאי בכלל.
מישהוא יכול לדחות את הטענות שהועלו נגד?
בהחלט.
יש הרבה מאד העשו והצליחו
לא אלו עם הצלצולים והסכומים הדמיוניים
(שגם הם הצליחו, אבל באזנינו נצרבה אכזבה כי היעד המופרך לא הושג באמת)

הם עבדו בשקט, ביסודיות, בלי מניפולציות על גרף הצ'רידי
ונשארו עם סכום הגון ורשימת תורמים פוטנציאלים נהדרת.
 

A8A8

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
ראשית כל, הגדולים שקעו לבור כלכלי יותר חמור ממה שהיה קודם.
ובקשר לרשימת תורמים, זוהי שטות מוחלטת, מפני שרוב התורמים תרמו מפני קשר אישי למתרים, או מהתלהבות הקמפיין. ואם הם יקבלו טלפון לבקשת תרומה למוסד, הטלפון ינותק מהר.
 

מ. א.

משתמש פעיל
ישנם מקרים רבים וכואבים של ביטולי הוראת קבע
כמו שהעיד חד מראשי הכוללים שהוזכרו למעלה
אנשים מתחיבים ולאחר מכן מבטלים- לא הוגן אבל קורה.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
ישנם מקרים רבים וכואבים של ביטולי הוראת קבע
כמו שהעיד חד מראשי הכוללים שהוזכרו למעלה
אנשים מתחיבים ולאחר מכן מבטלים- לא הוגן אבל קורה.
גם לא הוגן להפעיל לחץ ומניפולציות.
 

A8A8

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
ובוותר לא הוגן, שמבטיחים לאברך 17 משכורות שחייבים לו, והוא עובד כמו חמור ומביא הוראות קבע, כולל מעצמו בסכום דמיוני. ומייד אח"כ הוא מקבל בקושי 3 משכורות. מישהו מצפה ממנו להמשיך בהוראת קבע? אפי' מלגת כולל אין לו, מאיפה הוא ישלם?!
 

מ. א.

משתמש פעיל
ברור
ובוותר לא הוגן, שמבטיחים לאברך 17 משכורות שחייבים לו, והוא עובד כמו חמור ומביא הוראות קבע, כולל מעצמו בסכום דמיוני. ומייד אח"כ הוא מקבל בקושי 3 משכורות. מישהו מצפה ממנו להמשיך בהוראת קבע? אפי' מלגת כולל אין לו, מאיפה הוא ישלם?!

ברור
מסכימה איתך לגמרי
רק העלתי עוד נקודה שקיימת וגורמת להרבה נפילות
 

שוש10

משתמש פעיל
נחזור לעיקר השאלה:
מצ'ינג בנוי מכמה חלקים
1] כסף קטן
2] טובת המתרים
3] הכרת הטוב או צורך במוסד לציבור

כסף קטן דהיינו הוראת קבע של 15-20 שקל לא נראה לי שמישהו מבטל [מעלה]
אבל השאלה כמה הוראת קבע כאלה אנשים עשו שעכשיו כבר לא יעשו עוד אחד.
תרומה מעשית בשעה שאוספים דלת דלת או במקומות ציבורים. [לא נראה לי שעושים מליונים מזה]
המעלה בזה הוא שהרבה אנשים לא נתנו לך חמש שקל שעכשיו כן נותנים.
רק מי שמגיע ליעד לא מדוח לחברת המצ'ינג ולא לוקחים על זה אחוזים.

טובת המתרים יש מתתרים שלא נעים לך לא לתת לו כמו אח או שכן [החסרון] שזה כמו מתנה לבר מצוה, אני נתתי לך עכשיו אתה מחזיר לי שמי שהתרים יוצא נפסד. ועושים חושבים לפני שנותנים.
יש מתרים לפי אחוזים. ואז משלמים פעמיים אחד למתרים ואחד למצ'ינג. [יש מקומות שהיה כך]

הכרת הטוב הניצול של הכרת הטוב למי שנהנה מהמוסד צריכה בדיקת שטח מעמיקה אם באמת אנשים נהנו מהמוסד או כי למה לא לקבל אם אפשר אבל לא רואים הכרת הטוב מיוחדת. [היה מוסדות שגילו שלא שווה להם לעשות מצינג בגלל זה]
צורך המוסד הקיים יש מוסדות שאנשים לא רואים צורך בקיומם מאד. מאד נחמד שיש אותם אבל לא רואים צורך מיוחד במוסד.

המוסד שרוצה לעשות מצ'ינג צריך לעשות חושבים כמה תרומות נכנס לו וגם כמה הוא ימשיך לקבל בלי המצ'ינג. וכמה עם המצ'ינג.
דוגמא שמעתי על עזר מציון שלא עשו מצ'ינג כי ערך התרומות שנכנס ברגיל הוא שווה ערך למצ'ינג שיכנס. [במצ'ינג לא כל הכסף נכנס בבת אחת אלא בתשלומים ולפעמים צמוד להוראות קבע שנכנסות]
אחרי שנכנס הכסף הגדול הרבה תורמים בשנה הראשונה או/ו שניה לכאורה לא יתרמו ... כי יש לך כסף [מנסיון של אחד המוסדות שלא רצו לחשוב על זה]
אנשים עשו למוסד טובה גדלה והרבה פעמים צריך להחזיר טובה [מיוחד בשיבות שיש סינון מסוימים....]
עם מדובר במוסד תורני יש את השיקול של הביטול תורה או/ו כבוד האברכים [כמו בית מדרש עליון שויתר על מצ'ינג לצורך בנית פנימיה כי לא רוצה לבטל תורה ובבין הזמנים זה לא יהיה רווחי וישיבת בית מתתיהו חיכתה לבין הזמנים והיה הצלחה...]
 

רחלי ר

משתמש מקצוען
הרעיון של "שמור לי ואשמור לך" וכל המניפולציות האלה
מוכרים מזמן באמריקה מכל ה"דינרים" שם מקובל לעשות "מסיבות" התרמה למיניהם,
זה אותו רעיון, זמן קצוב, על המסך מופיע הכל, מחממים, מלהיבים, קצת לא נעים להשאר מאחור.... וזהו.
היחידים שחיקו את ה"דינרים" בארץ, ובינתיים בבלעדיות, זה ארגון "ערכים"
הרצאה מרתקת, חינם, מגיל 18 בלבד, התרמה אגרסיבית, ברכות, מתנות, מלהיבים את הציבור, ו-חתימות....!
אז אולי תלכו על הכוון הזה?

לגבי מאצ'ינג,
לכו על הפסיכולוגיה של המאצ'ינג, ותדוגו ממנה את המעלות, בניפוי החסרונות.
-תערכו ערב מפנק, מכבד ומוקיר לחבר'ה שלכם-מכל הלב!
-תלהיבו את הציבור שלכם להיות שותף איתכם בהחזקת המוסד.
-תקבעו טווח תאריכים מדוייק, (זה רעיון עסקי פשוט, הפער בין "מכירה חד פעמית" ל"מכירה קבועה")
-לא להצהיר על יעד כללי! רק יעד אישי לכל אחד (אבל יעדים ראליים, לא מטורפים, שרק מרפים ידיים, סביבות ה1,000 -1,500 לבנ"א זה ראלי).
-אפשר בהחלט לשתף גם נשים ולתת להם יעד אישי משלהן, לאשה יש חוג מכרות נפרד מלבעל, במיוחד נערות בוגרות סמינר, שהרבה פעמים שמחות לתרום ולעזור.
-הייתי מורידה את האפשרות של: "אשראי לא תופס מסגרת" - מועד לתקלות!!! (אבל אולי זה שווה, לא צריך להציע את זה, פשוט לבקש הו"ק באשראי, אם לא עובר כל הסכום הכללי-בתשלומים, אז מעבירים כל חודש את התשלום הנוכחי)
-לא חייבים לפרסם בעולם את היעד, וכמה נאסף ממנו, למה לזרוק "עיניים" בכח????
-תכל'ס הסכומים הגדולים ביותר נאספים מההכי קרובים אל הצלחת, ומהם אפשר לבקש, בסוד, לשמור על הנתונים בליבם, ולכל הקרובים האחרים ניתן לציין בסיפוק, שב"ה יש הצלחה גדולה, לא יודעים עדיין סכומים מדוייקים...., אבל ככה להעלות את המוראל.... וככה לסיים את כל המגבית: ב"ה, ב"ה הצלחה גדולה, וזהו!!! בלי מספרים!!!
-במקביל, אם אפשר לשלוח בימים אלו משולחים לארצות הגולה, גם להם יהיה קל יותר מורלית, לעבוד ולהשתגע.... וגם לציבור שם כשיספרו שיש מאצ'ינג כעת בארץ ישראל... תהיה הענות יותר יפה,
תכל'ס, עם כל הסלידה שהועלתה כאן למעלה, עדיין יש לאנשים את הדחף הפנימי להיות חלק ממשהו גדול, מסכום גדול שהם נתנו לו יד...., עדיין יש כבוד למילה מאצ'ינג....!!! בפרט כאלו שהיו מתרימים במאצ'ינגים של המוסד שלהם... והם הרבה....
 

סמוי

משתמש פעיל
תראה אני סולד ממאצ'יניגים למיניהם.
אבל דבר אחד שמעתי בשם מיילך פירר שמאז שהחלו המאצ'ינגים אחוזי המחלה הנוראה בקרב הציבור החרדי ירד ב50%!! אם מישהו מכאן שיש לו קשר עם מיילך אשמח לאימות הענין.
מה שבטוח שהרעיון המרכזי שהתלמידים/החסידים צריכים לשאת בעול עם ההנהלה הוא דבר נכון ומתבקש.
אבל צריך לעשות את זה בצורה הרבה יותר סולידית, כמו שהציעו למעלה.
יתכן וכדאי לעשות את זה שכל התורם סכום מסויים יתפללו עליו בXXX או יקבלXXX
מה שבטוח שאת השם מאצינג אסור להזכיר. זה מעורר סלידה.
 

שוש10

משתמש פעיל
היום בדינרים לא עושים את צורת המצינג, שפלוני נותן כך ואחר צריך להראות את כוחו ונותן יותר מחבירו.
דינר מבוסס על תורם שנותן סכום מסוים ומשיג עוד כמה חברים בסכום מסוים ושאר חבריו ומוקוריו כותבים לו בספר הקדשה. ו
המחיר של הקדשה בספר מתומחר לפי היוקרה שבו.
והספר לא תמיד מסביב התורם אלא גם מסביב הישיבה הראשי הישיבה ועוד.

זה ברור שהמצינג שבר את המושג שהכסף הקטן הולך לקופת העיר [ורואים את זה בלחץ שהיה להם בתחילת המשא של המצ'ינג]
והיום כל אחד יכול להחזיק תורה בכסף קטן.
ונראה לי שמי שילך בצורה כזאת יכול להצליח יפה רק צריך אורך זמן לדבר כזה.
ולא בצורה של פצצות וברכות כי כל יום צריך להבטיח משהו חדש.
ההוכחה לזה שהישיבות שמחזיקות הכי טוב הם הישיבות שלא היו תלוים באף גורם חיצוני.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  28  פעמים

לוח מודעות

למעלה