דרוש מידע קבוצה למחוננים

מצב
הנושא נעול.

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מחוננות זה לא הישגיות גבוהה.

יש ילדים שהמחוננות גורמת להם לקשיים. הקושי יכול להיות מבחינה קוגניטיבית כשהילד משתעמם מאוד ועלול למצוא את עצמו במקום לא טוב מבחינה התנהגותית, הקושי יכול להיות גם מבחינה רגשית בגלל התפתחות א סינכרונית ופער גדול בין הקוגניציה ליכולת רגשית, וגם מבחינה חברתית.

מענה מתאים יכול להקל ולחסוך קשיים עתידיים מעבר לסיפוק האינטלקטואלי.
כל מילה!
 

0520

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מחוננות זה לא הישגיות גבוהה.

לא דיברתי על הישגיות, אלא על פוטנציאל להגיע להישגים.
תבדקי בקרב המחוננות שאת מכירה האם רמת מנת המשכל שלהם מתבטאת בכוח או בפועל,
אגב, הזיהוי עצמו מתבטא בתוצאות.

לגבי הקשיים, מסכימה בהחלט. החכם מכל אדם אמר זאת.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
לא דיברתי על הישגיות, אלא על פוטנציאל להגיע להישגים.
תבדקי בקרב המחוננות שאת מכירה האם רמת מנת המשכל שלהם מתבטאת בכוח או בפועל,
אגב, הזיהוי עצמו מתבטא בתוצאות.

לגבי הקשיים, מסכימה בהחלט. החכם מכל אדם אמר זאת.
ילדים או ילדות עם יכולות גבוהות במיוחד שקצת משתעממים בכיתה, אבל לומדים להסתדר, באמת, זקוקים לאבחון הרבה פחות, ואז ייתכן שיש מקום לדון על התועלת שבאבחון או בהתאמות שונות ועוד.

לעמת זאת יש ילדים שחוסר במענה מתאים מביא אותם למצוקה אמיתית והשלכות לא טובות (לא קצת שעמום בכתה), ואבחון וסיפוק הצרכים שלהם היה יכול למנוע אותם.
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
לעמת זאת יש ילדים שחוסר במענה מתאים מביא אותם למצוקה אמיתית והשלכות לא טובות (לא קצת שעמום בכתה), ואבחון וסיפוק הצרכים שלהם היה יכול למנוע אותם.
נכון מאד!!
ועדיין סיפוק הצרכים של ילדים מחוננים באמת הוא לא כ"כ פשוט
 

0520

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
@nechamizak, את צודקת, לא דיברתי על נושא ההתעלמות או מניעת צרכים רגשיים, אלא על היבדלות ונתינת מענה נפרד.

(לגבי ההישגים - ההגדרה המעודכנת כיום למחוננות מחייבת הישגים גבוהים, בשונה מפרדיגמת הילד המחונן.)

דיברתי על המקום בו ההורים דוחפים את הילד למיצוי הפוטנציאל ואף מעבר במסגרות מותאמות, מבינה את הצורך והרצון, אך השאלה האם לשבץ את הילד ולשייך אותה לקבוצה זו תתרום לו או להיפך.

דוגמה בולטת לכך היא קבוצת נוער מוכשר במתמטיקה של אוניברסיטת בר אילן, תבדקי מי נכנס לתוכנית ומי לבסוף מסיים אותה, כנ"ל אקדמיה בתיכון.
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
במיוחד שאין אצלנו מספיק הבנה והקצאת משאבים.
לגמרי
מתסכל.
ואפילו בלי משאבים ועם הבנה- זה לא פשוט.
אני עובדת הרבה הרבה עם הילדים שלי, ע"פ הנחיה צמודה כל הזמן
ועדיין יש מה לעבוד
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
דיברתי על המקום בו ההורים דוחפים את הילד למיצוי הפוטנציאל ואף מעבר במסגרות מותאמות, מבינה את הצורך והרצון, אך השאלה האם לשבץ את הילד ולשייך אותה לקבוצה זו תתרום לו או להיפך.
למה לגרום לילד לאבד יכולות למידה?
ילד שלא דוחפים אותו למיצוי הפוטנציאל, שמתרגל שהכל בא לו בקלות, מאבד את היכולת להתאמץ וללמוד.
ילדים מחוננים שיכלו להגיע להישגים מטורפים קמלים רק בגלל שאף אחד לא מסוגל או לא רוצה לדחוף אותם קדימה.

לעמת זאת יש ילדים שחוסר במענה מתאים מביא אותם למצוקה אמיתית והשלכות לא טובות (לא קצת שעמום בכתה), ואבחון וסיפוק הצרכים שלהם היה יכול למנוע אותם.
גם בלי קשר למצב הרגשי והחברתי.
בטלה מביאה לידי שעמום ושיעמום מביא לידי חטא זאת לא קלישאה.
ילד שאין לו אתגר, שאין לו מול מה להתמודד מהר מאוד מוצא לו עיסוקים חדשים.
לא תמיד הם הכי מומלצים.
כל זה מעבר למה שהוא סובל מצוות ההוראה שרואה בו מטרד.
 

0520

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לא לאבד יכולות,
מדגישה שוב, דיברתי על מסגרת ייחודית, ולא לגבי התאמות במסגרת רגילה.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
מדגישה שוב, דיברתי על מסגרת ייחודית, ולא לגבי התאמות במסגרת רגילה.
איך בדיוק אפשר במסגרת רגילה לשלב ילד עם יכולות מדהימות בלעה"ר?
המורה המסכנה צריכה ללמד 30 ילדות שרמת המשכל שלהן נעה בין שימפנזה לאינשטיין.
המחוננות כבר קלטו את נושא השיעור בשלוש הדקות הראשונות והבינו אותו עד תומו בחמש דקות.
בעוד לאחרונות גם 45 דק' של שיעור לא יספיקו.
אז את המתקשות מוציאים לשיעורי עזר ותגבור כי ברור שהם לא יכולות להתאים את עצמן לכיתה.
אבל המחוננים? ח"ו לא להפריד אותם למסגרת ייחודית.
למה?
 

0520

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
איך בדיוק אפשר במסגרת רגילה לשלב ילד עם יכולות מדהימות בלעה"ר?
המורה המסכנה צריכה ללמד 30 ילדות שרמת המשכל שלהן נעה בין שימפנזה לאינשטיין.
המחוננות כבר קלטו את נושא השיעור בשלוש הדקות הראשונות והבינו אותו עד תומו בחמש דקות.
בעוד לאחרונות גם 45 דק' של שיעור לא יספיקו.
אז את המתקשות מוציאים לשיעורי עזר ותגבור כי ברור שהם לא יכולות להתאים את עצמן לכיתה.
אבל המחוננים? ח"ו לא להפריד אותם למסגרת ייחודית.
למה?

מסכימה לגבי הקושי של המורה, אך לא היית רוצה להבדיל את ילדיי בצורה חריגה מהנורמה גם במחיר מיצוי הכישרון.
בסופו של דבר הם חיים בעולם הרגיל, אין ערים מיוחדות למחוננים, ו2 סטיות התקן יכולות לבוא לידי ביטוי בהעשרה, יש דרכים רבות לכך.
המטרה של שיעורי העזר למתקשות היא ע"מ להחזיק אותן בקצב קרוב לכיתה בהוראה מותאמת, ולא כדי להגדיל את הפערים בינן לנורמה.
מכירה מקרוב כיתות מצוינות לימודית ומסגרות העשרה, רואה את ההבדלים בינהם, מצדדת בשני.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
בסופו של דבר הם חיים בעולם הרגיל, אין ערים מיוחדות למחוננים, ו2 סטיות התקן יכולות לבוא לידי ביטוי בהעשרה, יש דרכים רבות לכך.
העולם הרגיל לא מורכב משמונים אחוז למידה.

את היית מוכנה לשבת כעת כל יום, 6 שעות רצוף בכיתה ד'?
לשלב ידיים, לא להוציא מילה מהפה, לא לקרוץ לחברה וחלילה לא להתעסק עם כלום?
זה מה שעובר על ילד מחונן בכיתה רגילה.
וזה פשע.
 

MACHAK

משתמש מקצוען
מדגישה שוב, דיברתי על מסגרת ייחודית, ולא לגבי התאמות במסגרת רגילה.

ילד מחונן הוא נבדל מהמסגרת לא רק אם יוצרים לו אותה בנפרד.
הוא נבדל כי הוא יחודי הוא שונה. הוא לא ילד רגיל שהוא מאד חכם. כל הראש שלו עובד אחרת וזה לא יעזור שילמד במסגרת רגילה כי הוא לבד יוצר את הרמה הלימודית. אם לומדים חומש ברמה מסוימת בכיתה ב' בזמן שהכיתה לומדת פרשה אחת הוא מסיים את החומש כולל מפרשים וזוכר בע"פ וכו.
ואם לא יתיחסו ליכולות שלו הלימודיות הפער הזה ישפיע עליו רגשית.
חשוב לזכור שמבחינה רגשית הוא כמו כל חבריו ויש לו צרכים כמוהם ובגלל שתחומי העניין שלו כ"כ שונים צריך לעזור לו לגשר על הפער שלא יוצר נתק שישפיע עליו לשנים.
לכן יכול להיות שסביבה יחודית עם חברה כמוהם ותמיכה רגשית מתאימה תפתח ותקדם אותם יותר.
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
העולם הרגיל לא מורכב משמונים אחוז למידה.

את היית מוכנה לשבת כעת כל יום, 6 שעות רצוף בכיתה ד'?
לשלב ידיים, לא להוציא מילה מהפה, לא לקרוץ לחברה וחלילה לא להתעסק עם כלום?
זה מה שעובר על ילד מחונן בכיתה רגילה.
וזה פשע.
זה בדיוק מה שתארו לנו את הבן שלי
וזה קשה ועצוב
מנסיון רב
לאתגר את הילד בתוך המסגרת הלימודית במהלך השיעור בכיתה דווקא בנושא הנלמד- הכי עוזר
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
לא תמיד. גם מנסיון.
תלוי הרבה ברצון וביכולות של הצוות.
יש אפשרות לאתגר אותו גם בלי הצוות
אוכל לתת לך דוגמאות באישי
לנו עזר מאד מאד מאד
בשנה אחת כשלא היה שיתוף פעולה מהרבה, כי הוא היה מאויים ממנו
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
יש היום באמת מגמה במשרד החינוך כן לתת מענה דווקא בתוך הכיתה ויש אפילו מפקחת והדרכה לתחום שנקרא "המחונן בכיתתו", אבל בין אם המענה הוא בתוך המסגרת או חוץ בית ספרי, חשוב לספק את הצרכים של הילד כמו שמספקים גם לילדים מתקשים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה