האלבום החדש #אלע_אלע

מצב
הנושא נעול.

שריתי ביר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
היה ראיון עם הערשי וויינברגר בקול מבשר, הוא אמר שיש בדיסק 4 לחנים שלו, שבחלקם הוא מלווה את מנדי, וכך גם פינקי וועבער. וכן אמר שהדיסק נקרא בשם אלע אלע כי הוא פותח בשיר שמילותיו: הללו את השם כל גויים, ובישראל הוגים את תחילת המילה "הללו"-אלע.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
וכן אמר שהדיסק נקרא בשם אלע אלע כי הוא פותח בשיר שמילותיו: הללו את השם כל גויים, ובישראל הוגים את תחילת המילה "הללו"-אלע.
וכיצד הוגים את תחילת המילה הזו במקומות אחרים?
 

סופראן סטודיו

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
באמריקה הוגים את האות ה' בצורה נכונה, אבל בישראל הוגים אותה כמו א'.
ולכן כאן המילה "הללו" נשמעת "אללו".
לא הבנתי...
המילה אלע משמעותה בכלל "כולם"
ההללו נמצא בשיר אבל בכלל לא בקשר לאלע
הפזמון פותח במילים אלע אלע
 

טוב להודות לה'

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
לא הבנתי...
המילה אלע משמעותה בכלל "כולם"
ההללו נמצא בשיר אבל בכלל לא בקשר לאלע
הפזמון פותח במילים אלע אלע
העיקר שזה שם קליט וטוב...
עצם זה שמדברים על השם, זה כבר עושה לו טוב.
(מה הקשר בין אושר עד לסופר?- זה מה שהם רצו שתשאלו... ותדברו על זה...)
 

כוכב נוגה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
לפני שאתם מבקרים את האלבום של מענדי ווייס, תבדקו אם יש לכם נשמה // שיפי חריטן
במוצאי שבת, בשעה די מאוחרת, שלחו לי צילום של ביקורת מוזיקה שנכתבה באחד העיתונים החרדיים. תכננתי לכתוב היכן ומי, אך התחרטתי. מי שלא נתקל בה – עדיף לו שלא יקרא, וכך לא אעשה להם פרסומת מיותרת. קראתי אותה ונחרדתי בשל העובדה שהיא נראית כמו טקסט של מישהו מלא בכאבי בטן, אשר ישב והקיא בלי טיפת התחשבות. ביקורת נוטפת חוסר פרגון, ובמקום מסוים גם לא מקצועית באופן מיוחד.

לא אשפוך פה את הרזומה שלי בתחום המוזיקה, הוא אינו משנה כרגע. אני, ברשותכם, אתמקד במעט מקצועיות, והרבה נשמה.

בהנחה שמבקר המוזיקה המהולל זכה להאזין לדיסק עוד לפני ט' באב, על אף שאיני מאמינה שהסכים להקריב את האידיאל של יהודי שומר תורה ומצוות, אפילו למען עבודה. הוא בטוח לא האזין לדיסק מלא קצב בתשעת הימים. יותר קל לי לדון לכף זכות ופשוט לומר לו, שמע, מר מבקר מוזיקה, כדי לשפוט דיסק צריכים להאזין לו ולהפוך בו שוב ושוב ושוב. ככה זה. מה ששומעים בפעם הראשונה לא שומעים בפעם השניה.

ובהנחה שהכותב המהולל אכן האזין בדבקות לכל שיר ושיר, אמנם מוזיקה היא כמו הרבה דברים אחרים עניין של טעם וריח, אם כי יכולה להגיד לך דבר אחד ברור: הדיסק הזה הוא מצוין, הוא מעולה, הוא מלא חומר משובח ואיכותי, ואיזה נס שלא נתת לקוראים שלך פירוט על יותר שירים, כי אתה פשוט הורס, וזה עצוב וחבל ונוראי.

נתחיל עם הביקורת שלי וננסה לאזן: תפרידו בין מענדי ווייס לבין החומרים באלבום

כפי שנכתב בביקורת, מענדי ווייס, לא זמר בעל שם עולמי, והאמת? אז בואו נזרום עם זה, כי מי הגדיר אותו בכלל זמר? הוא אחלה 'זמר חתונות' שמקפיץ ומשמח חתן וכלה, מחזיק חתונות בצורה מצוינת ועושה את העבודה שלו נפלא. זמר החתונות החליט להוציא אלבום – זכותו המלאה. עבד עליו שנתיים מחייו – יש לו את האינטרסים שלו ואת הרצון למצב את עצמו בצורה מסוימת, זכותו, ואשריו שעמד והגשים את החזון והחלום של עצמו.

מענדי ווייס הוא דוגמה לאדם שמתאים בטירוף לשירי קצב ושמחה, פחות לשירי נשמה, אבל, ויש אבל אחד מאוד גדול, על אף שבלתי תקני לכתוב בעברית 'אבל'... צריכים לעשות הפרדה ברורה בין צורת ההגשה, או הקול, או הנשמה של מענדי כאדם, לבין החומרים שהוא הביא. יש באלבום 'אלע אלע', שירים טובים - אחד אחד! הם יתפסו וכבר תופסים יפה מאוד, ייכנסו וכבר נכנסו לחתונות, והם עתידים לככב בכל אולם אירועים חרדי מכל סוג שהוא. אין זמר חסידי הארד קור שלא לומד בימים אלו את הדיסק של מענדי ווייס וישיר לפחות כמה שירים מהדיסק הזה באירוע הבא שיוזמן אליו.

אני אבחר להתייחס גם לשירים שלכלכו עליהם וגם לשירים שלא התייחסו אליהם, וכן לפרטים, ששמים את הביקורת בספק מבחינת רמת אמינות.

• מענדי ווייס – זמר חתונות אנונימי שחבר לאנשים גדולים בתחום? מר כותב ביקורת, רוצה להזכיר לך שמענדי ווייס הוא זמר שעובד ערב ערב על במות אולמות, חבר אישי של כל השמות שנמצאים בדיסק, ולא חבר אליהם כדי להגדיל את שמו – אלא הם חיבור טבעי ומתבקש.

• איך אפשר להזכיר שירים שווייס הוציא, בלי פאר דיר – שיצא לפני מספר חודשים בלבד?

• הלאה: השיר מוציא אסירים, בעיבודו של דוד איכילביץ, כתבת עליו שהוא בעל רזומה מרשים ביותר במוזיקה החסידית. ברצינות? אולי תברר קודם, כי אמנם הוא מנהל תזמורת, ומוכר בקרב אנשי המוזיקה, אם כי חוץ מ'נפשי', אני מנסה להבין איזה עוד עיבודי טירוף הוא הביא. מנדי וויס חבר אליו מתוך הערכה לעבודה שלו, ולא בגלל הרזומה שלו – וזה פרט שביררתי בקלות רבה.

אז אולי כותב הביקורת שייך לז'אנר שלא מכיר זמרי חתונות חסידיים, ייתכן, ובכל זאת – לו היה מאזין באמת לדיסק, היה מוצא עצמו נהנה, אני בטוחה. ראשית נזכיר שהשירים המקפיצים והמלהיבים שמענדי שר, כמו אלע אלע (לחן של הערשי וויינבערגר) יום זה מכובד (פינקי וועבר – שמפליא הפעם בלחנים מקפיצים) מנאן (שוב הרשי וינברגר ועיבוד של יואלי דיקמן) קה זכות אבות (מאיר אדלר) הם שירים מעולים שיכנסו לפלייליסט בקלות ממש.

על השיר 'מוציא אסירים' כתבו באותה ביקורת: שיר אנמי. אנמי? השיר מוציא אסירים אנמי? מי שכותב אנמי על השיר מוציא אסירים, הוא או אדם בלי נשמה, או אדם שלא מבין מוזיקה, או אדם שפשוט מחפש להשמיץ. אין לי מה להוסיף. ומי שאין לו נשמה – שבאמת ידפדף הלאה.

ואיך לא דיברו על השיר הבן יקיר לי? (פינקי וועבר) שמעתם את מוטי ויזל נותן ביצוע מטורף לשיר הזה בחתונה בשבוע הראשון לצאת הדיסק? נסעתי דרך מאזור ים המלח למרכז – חצי ממנה האזנתי לביצוע שלו שוב ושוב ושוב, מטורף. לבכות.

ואיך ביקורת שלימה בלי להזכיר את העובדה שיש בדיסק שיר שווייס הלחין בעצמו? השיר לא ידח ממנו נדח. אפשר להתווכח על הלחן, אם כי זה בהחלט שם אותו במקום אחר – מעבר ל'סתם זמר חתונות'. הבן אדם עובד כל השנה במוזיקה, משקיע, מפתח קול, מלחין, עובד בשיתוף פעולה עם הגדולים בתחום, אז קצת, קצת כבוד, מה כואב הלב?

בואו נסדר את הדברים בכמה משפטים, כדי שתצאו מפה עם סיכום: מענדי ווייס הוציא דיסק עם שירים מעולים! לחנים ועיבודים מהשורה הראשונה. רוב השירים פשוט יפהפיים, נוגעים, מרגשים, שווים חתונות, קבלות פנים, קומזיצים, נסיעה ברכב ואם בא לכם פשוט לעשות לעצמכם טוב בנשמה.

האם מענדי ווייס הוא האדם לבצע את כל השירים? אני כותבת פה באחריות, שמבחינתי, אף זמר לא מתאים לשיר את כל השירים באלבום שהוא מוציא. מה לעשות... וברור שגם אצל ווייס יש לחנים שאני אומרת: הייתי רוצה לשמוע את אייזיק האניג מבצע את השיר הזה, או כפי שהזכרתי פה, את מוטי ויזל, שכבר נותן ביצועים למספר שירים. ואי אפשר שלא להזכיר זמרי חתונות כמו זאנוויל, שרוליק קלצקין ועוד רבים וטובים. לא האזנתי לכולם ולכן לא מונה שמות. מה שקורה, שייתכן ובדיסק כזה, יש זמרים שיעלו על המקור במספר שירים – במיוחד בשירי הרגש, וייקחו אותם למחוזות אחרים. אבל לשאול בביקורת 'למה לא להשקיע יותר בתוכן', זה אומר שהכותב לא הבין את התוכן, לא שמע את הפוטנציאל, לא הבין את המשמעות שיש שם לשירים. ולהגיד שהדיסק של מענדי ווייס הוא לא חומר של רב מכר, זו עליבות, זה רוע, זה לא משקף את המציאות. המלצה שלי, תאזין עוד כמה פעמים. שואלים אותי? האמת היא שהביקורת הזו תעשה לדיסק הזה רק טוב, הנה, מציאות שהוא הצליח לגרום לי לכזו כתבה מפורטת.

ממליצה לכל מי שקורא אותי, אלע אלע, לכו להאזין לדיסק החדש שוב ושוב ושוב, הנאה מובטחת לכם.

(בחזית, בחדרי חרדים)
 

אייזיק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
וואו
זה טוב זה!
האמת, לא הבנתי איך משמיצים ככה דיסק בריש גלי בלי להתבלבל
זה פרנסה של אח שלך, תחשוב פעמיים
ועוד דיסק כזה!!!
טוב, העיקר חטף בומרנג הגון....
חתיכת יח''צ....
 

לוחם תמורות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
המילה אלע משמעותה בכלל "כולם"
ההללו נמצא בשיר אבל בכלל לא בקשר לאלע
הפזמון פותח במילים אלע אלע
פשוט מאד
הללו את ה' כל גוים שבחוהו כל האומים
והכוונה אלע תרגום ל ''כולם'' -שבחוהו ,''כולם'' הללו
 

אורן חזן

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
פני שאתם מבקרים את האלבום של מענדי ווייס, תבדקו אם יש לכם נשמה // שיפי חריטן

אני לא מתחבר לההתקפה של הכתב בבקהילה

אבל אני כן תוהה, למה חייבים מסע יח"ץ ענקית שעוד לא נראה בהיסטוריית האלבומים החסידים, בכדי להכניס בכל הכוח שזה הדיסק שאלע אלע (כולם) חיכו לזה?

מה המוירעדיגייט באלבום הזה?
שהמלחינים הם 'ה'מלחינים? שמענדי וייס שלפני ומענדי וייס שלאחרי לא אותו דבר? (כלשון סרטוני היח"צ)
איבדנו את זה!
פעם כשדיבור על אלבום דיברו על השיר, על העיבוד, על הזמרה,
היום הנושא זה המלחין, המעבד, הזמר,

החלטתי כן לנתח את האלבומים האחרונים לפי הניתוח של פעם

יצא עכשיו 3 אלבומים יפים:
יהללו - שלומי גרטנר
גוט שבת - דודי קאליש
אלע אלע - מענדי וייס

ובע"ה בפוסטים הבאים ננתח בקיצור כמה שירים מכל אלבום אבל רק שירים ששמעתי מהתחלה עד הסוף כמה פעמים (כי לפני ששמענו את זה כמה פעמים איך אפשר להביע דעה?)

בהצלחה
 

כותב מוסמך

ה
מוזיקה ונגינה
למה חייבים מסע יח"ץ ענקית שעוד לא נראה בהיסטוריית האלבומים החסידים, בכדי להכניס בכל הכוח שזה הדיסק שאלע אלע (כולם) חיכו לזה?
הכל בסדר, חוינו התקפות הרבה הרבה יותר מאסיביות...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה