זוכה ורואה

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
השנה אנחנו בעלי ניסיון.

שנה שעברה היה פשוט לשרוף כסף. ככה אבא שלי אמר כל הזמן. סתם לשרוף כסף. לא ראיתי אותו שורף כלום, אבל אם אבא שלי אמר אל תתווכחו. אתם צריכים להכיר אותו.
בעצם אולי אתם מכירים אותו. גבוה, רחב, כלומר גבוה מאוד לרוחב, עם קול חזק, ועיניים אוכלות. ככה אני קורא לעיניים שלו. הסתכלתי במראה ונראה לי שגם לי יהיה עיניים אוכלות. יש לו גם גבות כאלה מחוברות שעוזרות לאכול.
אתם מזהים?
הוא תמיד מתפלל במנין של 9:45, הוא גבאי שמה, הוא אמר לי שהוא ביקש להיות גבאי כדי שיהיה לו סיבה להגיע לפחות לקריאת התורה. הוא כזה מדקדק במצוות. הרבה פעמים אני מתפלל איתו ואז הוא תולש פתק קטן מהקופסה של הסיגריות וכותב: שוקי מאחר בידיעתי, ועושה קשקוש. ואז אומר לי לרוץ מהר כי הוא משלם מספיק לחיידר, וחבל על הכסף.

אז שנה שעברה היינו במלילות. היה המון אנשים, וקצת הופעות, והאוכל לא היה מספק, ככה אמא שלי אמרה, והמזגנים התקלקלו ביום השלישי שהיינו. הטכנאי אמר שזה יכול לקרות אם זה דולק מעל 60 שעות רצוף.

בקיצור השנה מאחרי חנוכה אבא שלי התחיל לארגן משהו אחר. הוא דיבר עם כמה חברים מהמנין, וגם מהמנין שאחריהם, והם סיכמו לעשות נופש שיתקן להם את כל הטראומה (ככה אומרים את זה?) של שנה שעברה.

היה אספה אצלנו בבית. צורי הציע דבר ראשון לעשות את הנופש בתשעת הימים. בהתחלה כולם הסתכלו עליו בהפתעה, אבל לאט לאט קלטו את הפוטנציאל. אבל במקום לספר לכם על כל הרעיונות אני פשוט יספר לכם איך היה.

קודם כל היה הרבה מקום. לא היה את הדוחס של כל שנה.
בלילה הראשון אחרי ארוחה ענקית של סלומון ודגים מעושנים, ומלא אוכל חלבי, היה הופעה של מקהלת בין המצרים. הם שרו כזה יפה, ממש היית יכול לחשוב שזה עם כלים, אבל הכל היה ווקאלי לגמרי. הם כשרונות. וגם הם הקפידו לשיר בעיקר פסוקים ממגילת איכה. ככה הם אמרו. לא ידעתי שיש כזה הרבה שירים באיכה.

למחרת היה צריך להיות בריכה. אבל אסור סתם להתרחץ, לכן התכנון היה שקודם נכנסים לחדר כושר לכמה זמן, עד שמזיעים, ואז מותר. אבא שלי שלח הודעה לרב אחד בסמס מהטלפון שבכיס הפנימי של הוסט, והוא שאל אותו מי שמזיע מאוד אם מותר לו להתרחץ בתשעת הימים והוא אמר שכן.
אז היה שלט גדול בכניסה שרק מי שהיה בחדר כושר יכול להיכנס אבל ראיתי שהרבה נכנסו סתם והשומר לא אמר להם כלום.

ביום השלישי היה הפתעה, הגישו לנו ארוחה בשרית. הביאו בחור שעשה סיום על מסכת אבות וככה יכלנו לאכול. אמנם הרבה הגיעו אחרי הסיום אבל כולם אמרו שזה מותר וזה אותו סעודה. היה נורא טעים.

ביום הרביעי היה רקדנים. קראו להופעה נפרצו החומות, והרקדנים באו להציג את הרומאים איך הם שמחים שהם ניצחו אותנו כדי שאנחנו נצטער מזה. היה מה זה יפה.

עכשיו ערב תשעה באב ואנחנו בדרך חזור. כזה סוף מעצבן לחופש.
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אוי. עשית לי חשק לכתוב על זה!
גם לי, מחכה גם לשלך :)

יום יבוא,
ונביט כחולמים,
בשמים של תכלת
נצבעים בזהב של מקדש.
אור גדול יציף,
יעורר כל גחלת
יספר על תקומה מחדש

ודור שיקום
לא יבין מצוקה,
ניתוק, עצבות ובדידות.
ואיך אפשר ליפול,
לתהום עמוקה
של נפש שקועה במרדות

ואושר ישטף
נצחק בלי סיבה,
נזכר לנו חסד, עת מתן שכר
איך הלכנו אחריו
בימים של הסתר
והאמנו היום למחר

ויחד,
מוסרים את הנפש
שארית הפלטה,
ניתן מבט מנצח לגלות בת אלפיים
צועדים לתוך החופש,
הסתיימה תקופה, ודלותה
יכולנו לך! עומדות רגלינו בשערי ירושלים.

יום יבוא, והוא קרוב.
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אוי. עשית לי חשק לכתוב על זה!
זה ממש מתאים לאתגר, איך יוצמח יושב באפס כח ומקשיב להפטרה על הנעצוץ, כשהוא מתלבט אם לשבור את הצום עם קרואסון וקפה טסטר צ'ויס או חביתה וסלט,
כאשר:

סוף א: שבר את הצום עם חביתה וסלט.

סוף ב: תקיעת שופר ובא לציון גואל
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
, כשהוא מתלבט אם לשבור את הצום עם קרואסון וקפה טסטר צ'ויס או חביתה וסלט,
כאשר:
סוף א: שבר את הצום עם חביתה וסלט.
אתה לא רציני.
ברור שקרואסון וטסטר צ'ויס. על מה אתה מדבר?
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה