~~מה יכולה להיות סיבה לבעיות פרנסה~

מאיר גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
העתקתי מה שנוגע לנידון כאן מספר שמירת הלשון לבעל החפץ חיים ח"א שער הזכירה - פרק ו, כדאי לעיין בכל הפרק שם.

וְאַל יִפָּלֵא בְּעֵינֶיךָ עַל זֶה, שֶׁהֲרֵי אָנוּ רוֹאִין, כַּמָּה אֲנָשִׁים מְדַבְּרִים לָשׁוֹן הָרָע וְאֵין לָהֶם שׁוּם נֶגַע. מָצִינוּ לָהֶם תֵּרוּץ מִמִּדְרַשׁ חֲזַ"ל, שֶׁאָמְרוּ עַל הַפָּסוּק (מִשְׁלֵי כ"א כ"ג), "שֹׁמֵר פִּיו וּלְשׁוֹנוֹ שֹׁמֵר מִצָּרוֹת נַפְשׁוֹ", שׁוֹמֵר מִצָּרַעַת נַפְשׁוֹ:

וְעוֹד מָצָאתִי תֵּרוּץ לַקֻּשְׁיָא הַנַּ"ל בְּסֵפֶר דָּבָר שֶׁבִּקְדֻשָּׁה בְּשֵׁם "סֵפֶר הַקָּנֶה", וְזֶה לְשׁוֹנוֹ, רְאֵה וְהָבֵן, שֶׁכָּל הַמּוֹצִיא לָשׁוֹן הָרָע מִפִּיו, נִדּוֹן בְּצָרַעַת וְגוֹ', אָמַר לוֹ רַבִּי, אִם כֵּן, כָּל יִשְׂרָאֵל יִהְיוּ מְצֹרָעִים, שֶׁהֲרֵי בַּעֲוֹן לָשׁוֹן הָרָע גָּלוּ יִשְׂרָאֵל וְכוּ', אָמַר לוֹ, שְׁקוּלָה הָעֲנִיּוּת כְּצָרַעַת, וַהֲרֵי הוּא עָנִי, הַנִּמְסָר בִּידֵי אָדָם [פֵּרוּשׁ, וְעַל יְדֵי זֶה תּוּסַר מִמֶּנּוּ הַגַּאֲוָה, שֶׁהִיא עַל פִּי רֹב הַסִּבָּה הָעִקָּרִית לְלָשׁוֹן הָרָע, כְּמוֹ שֶׁכָּתַב ר' יוֹנָה בְּשַׁעֲרֵי תְּשׁוּבָה, וּכְמוֹ שֶׁיְּבֹאַר אִם יִרְצֶה ה' לְקַמָּן, וְגַם הוּא יָרֵא לְדַבֵּר עֲלֵיהֶם מִיִּרְאָתוֹ פֶּן יִוָּדַע הַדָּבָר וְלֹא יֵיטִיבוּ עִמּוֹ] וְעַיֵּן שָׁם עוֹד עִנְיָן נוֹרָא בָּזֶה. וְכֵן אִיתָא בְּתִקּוּנֵי זֹהַר, דְּעָוֹן זֶה גּוֹרֵם, חַס וְשָׁלוֹם, לַעֲנִיּוּת. עַל כֵּן, מִי שֶׁרוֹצֶה לִחְיוֹת בְּטוֹבָה יִשְׁמֹר עַצְמוֹ:
 

elis56

משתמש פעיל
מי שמרוויח ממש מעט ונמצאים בקשיים כמה צריך לתת מעשרות?
אני לא אכנס לפסקי הלכה - זה צריך לשאול רב בהתאם לנתונים האישיים.
אבל מניסיון אישי - לאחר הלידה האחרונה ביטוח לאומי עיכבו אותנו המון זמן עם תשלום דמי הלידה, כל פעם ביקשו עוד מסמכים ועוד הוכחות, ועוד דיווחים.... אמנם באמת היה מעבר של 3 מקומות עבודה אז היה בסיס לעיכוב, אבל זה כבר נהיה מוגזם כשחזרתי מהחופשת לידה ועדיין לא ראינו כיוון שזה הולך להיגמר.....
יום אחד החלטנו שזה לא בסדר שהתעכבנו עם המעשרות של החודשים האחרונים (הצטברו לנו לפחות 5 חודשים שדחינו את המעשרות מחוסר זמן פניות לחשב ולבדוק בגלל השינוייים שהיו..)
ישבנו וחישבנו. החלטנו איך מחלקים את הסכום, ויומיים אח"כ בערב העברנו לצדקה את החלק האחרון שנשאר לנו לתת מהסכום הכולל של המעשרות.
למחרת בבוקר!!!!!! פתחתי כהרגלי את האתר של הביטוח לאומי לראות אם יש שינוי כמו שנהגתי לעשות כבר כמה חודשים והסטטוס תמיד עמד על אותו מצב.... - והיה כתוב לי :
הבקשה אושרה!!!
אני לא חושבת שיש מה להוסיף מעבר, זה מדבר בעד עצמו על הכוח של המעשרות מעבר לחובה - כזכות וסגולה.
 

rachelevanon

משתמש סופר מקצוען
מי שמרוויח ממש מעט ונמצאים בקשיים כמה צריך לתת מעשרות?
אם יש חובות משמעותיים -תשאלו רב קודם, החובה ההלכתית היא לתת 10 אחוז מכל סכום שהוא של ההכנסות.
אבל אני מצטרפת להמלצה הגורפת להתאמץ מאד לתת מעשרות - רואים ישועות בעין.

* המלצה נוספת - לבדוק מזוזות.
 

לאני. ש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בקשר לחלון או דלת שרוצים לאטום.
יש שיעור מסוים של גודל החור שצריך להשאיר.
שאלת רב...
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
פלא גדול בעיניי איך כולם מזכירים סגולות למיניהם ולא שתו ליבם לאימרה מפורשת של רבי שמעון בן אלעזר בגמרא בבא מציעא פרק איזהו נשך דף עא.

תניא ר' שמעון בן אלעזר אומר כל מי שיש לו מעות ומלוה אותם שלא ברבית עליו הכתוב אומר {תהילים טו-ה} כספו לא נתן בנשך ושוחד על נקי לא לקח עושה אלה לא ימוט לעולם הא למדת שכל המלוה ברבית נכסיו מתמוטטין.

חשוב מאד מאד לעשות היתר עיסקא.

ושמעתי מהרב וינד הבקי הגדול בהלכות ריבית, שמע מארגוני הסיוע למשפחות עם בעיות כלכליות כגון מסילה פעמונים ואחרים שאומרים, שאין משפחה שנעזרה בהם שלא היו אצלה בעיות חמורות של ריבית!

מצווה לפרסם זאת.
 

יוכבדא

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
* פרשת המן
* זהירות בפרורים מלחם
* ליטול ידיים להמוציא מספל מלא [ואת כל הספל (אולי זו תוספת)]
* מעשרות -> כתוב במפורש "עשר תעשר בשביל שתתעשר" (תענית)
 

משהו כזה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אולי השאלה שלי נראית מוזרה..אבל היא לא...!
בשנים האחרונות נכנסנו לבעיות כלכליות שהאמת ממש לא תלויות בנו.
ממש קשיים מוזרים שצצים משום מקום.. וזה עושה לנו בעיות רציניות כי יש בבית ילדים קטנים.
כל מני דברים מוזרים שנוצרים לנו חובות. ואנחנו אנשים יחסית אחראים.
מה שקרה לאחרונה שממש כבר היה מוזר זה שבעלי רכש רכב לצורך העבודה העסק שלו, ואחרי כחודש הרכב התקלקל באופן מוזר. המנוע הלך כנראה.. בעלי התייעץ עם מישהו שאמר לו שלא יתבע את האדם שמכר לו.
אכן הנטייה שלנו הטבעית היא לא להגיע לתביעות אלא יותר בסבלנות.

בנוסף אני עצמי מחפשת עבודה המון זמן ולא הולך לי בראינוות עבודה בלשון המעטה..
כרגע מצבנו הכלכלי לא טוב בכלל..
ועל סף ייאוש..
באמת שואלת מישהו מכיר סגולה או משהו לבדוק אצלנו שאולי אנחנו עושים בעיות לעצמנו?
תודה
בכל אדם זה לפי עניינו
אבל יש הרבה אנשים שהבעיה אצלם בראיונות היא חוסר התבטאות טובה, שהם לא יודעים 'לשווק' את עצמם כמו חוסר ביטחון עצמי וההכרה בערכם
לפעמים שווה לעבוד על זה כדי להצליח להרשים בראיונות, כי חוץ מהמבחן המקצועי יש גם (בעיקר) מבחן לאופי האישי. שווה לחשוב על זה
בכל אופן הכל זה רק סיעתא דשמייא.
 

פירוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
לרב טשזנר מאופקים יש ספר "שערי תורת הבית" שבו הוא מסביר ענין המעשרות גם לאברכים ובעלי חובות
ואפשר להוסיף על כל הנכתב למעלה-כל המתפלל על חבירו הוא נענה תחילה, וידוע שמרן הגראי"ל שטינמן זצ"ל המליץ בסגולה זו להרבה ענינים
בהצלחה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה