אלקסתימיה ולאהוב...

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
מקסים ממש
הנפילה הזו, מכל הרגעים של החתונה והשבע ברכות, מכל הטרראם של לפני, לשגרה.
להסתובב בחוץ ולראות שהעול חי, כולם הולכים רגיל, אפילו ממהרים, לא מבינים שהתחתנו.
כך אגב גם בשבעה...
היטבת לתאר את חוסר התכנון לרגעים הבנאליים האלו של אחרי. מבלי לכתוב במפורש עליהם. בתוך המצוקה הפרטית של הזוג הספציפי, שהוא לא יודע להרגיש אותם, מבחינתו לפני ואחרי אלו אותם חיים, קם תפלל אוכל הולך ללמוד, אוכל נח הולך ללמוד, אוכל מתפלל ישן, קם וכו'.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
וואו בין הפרקים המשמעותיים שהיו עד כה;
ההבנה, שהרשתה לעצמה להזדחל אל הלב.
כמה אומץ, כנות והשלמה שזה בסדר להרגיש כך, בלי מלחמות על הרגש!

הכתיבה שלך מדהימה כל פעם מחדש והפרק הזה אולי עוד יותר!
פתאום אנחנו רבים. אני והשקט.
אוהבת את ההפתעות הקטנות האלו (לא את המצב שלה, כמובן‚ אלא הפתעות בכתיבה ;):().
 
פרק כ"א

אני הולכת אחורה. מוצאת על הקצה של השיש את הפלאפון והאצבעות מחייגות מעצמן. ביחידות של זוגות צעירים אין קו של בזק, החברה שפספסה את הדור הבא של הציבור החרדי כי לא תפסה בזמן את משבר הדיור. משם התחילה הנפילה שלה, שתדעו. אז בינתיים יש לנו פלאפון שקיבלנו בהשאלה, כי אנחנו בעצם מתכננים לא להחזיק פלאפון בכלל, כן. ובגלל שהוא לא שלנו, אין בזיכרון של הפלאפון את המספר שאני מחפשת. לא מחפשת פיזית אלא נפשית, כי אני לא צריכה שום דבר כדי לחייג לחברה ההיא.

נפרדנו רשמית כבר כמה וכמה פעמים. בפעם הראשונה לפני הפגישה האחרונה. נסעתי אליה אחרי העבודה, ודיברנו קצת והבנו שמעכשיו אני צריכה להיות פנויה רק אליו, וככה התחבקנו ונפרדנו והלכתי, כדי לסגור עם הבחור שלא היה לו אף פעם, את מה שהשארתי מאחורי. אחר כך הייתי צריכה אותה עוד, כי זה היה מוקדם מדי לעזוב את מעקה הביטחון שלי... וככה מצאנו את עצמינו חוגגות פרידה כל כמה שבועות, עד כמעט הרגע האחרון.

עכשיו- הלכתי אחורה שוב, מכל ההבנות וההחלטות. מחפשת רק לשמוע קול מוכר, רק לדעת שאיפשהו יש מישהו שאכפת לו. התקשרתי אליה. סתם שיחה של חברות, פטפוט בעלמה, מסוג הדיבורים שכשאת סוגרת את הטלפון אחרי מינימום שעה והוא שואל אותך 'על מה דיברתם כל כך הרבה'- את לא יודעת לומר. גם כי אומרים 'דיברתן' ואת מתאמצת לא לתקן את העברית שלו. וגם כי קשה לומר מה בדיוק השתוחח שם בשיחה. הנה מילה שהצלחתי להמציא לעצמי, השתוחח? נחמד דווקא.

אני עדיין לבד, בבית והוא בבית הכנסת. לא נמצא פה בשביל לדעת שהתקשרתי, להקשיב ברבע אוזן לברבורים, ולשאול את עצמו- מה בדיוק עובר על הבנות האלה. צריך לומר הבנות האלו או הללו, אבל הוא ממילא לא כאן עכשיו כדי שאוכל לשפץ את השפה שלו. זה הכל בתוך הראש שלי. כן. ובכל זאת יש לי קצת יותר אויר, אני נושמת בזהירות, מתחילה להזיז את עצמי בבית, נזכרת שאני בעצם האחראית פה.

מאחורי וילון חסר צורה וצבע, שבטח הגיע ליחידונת כחלק מחוסר ההשקעה הכללי, מחכה לי הפתעה. זרדים קלועים, נפנוף מבוהל ו- ביצה. עיגול אליפסי לבנבן, מלא תום. זאת סתירה אני יודעת, עיגול אליפסי, אני חוששת שהשפה שלי התנוונה מחוסר שימוש, טוב שהתחלתי לדבר קצת אל עצמי. טוב שהתקשרתי אליה.

העיגול הלבן נשאר מונח, שליו, מולי. עטור בזר הזרדים המושקע. אני יודעת שהיא עוקבת מהעץ ממול, היונה. מחכה שהכל יחזור להיות כרגיל. הוילון יוסט, החלון ייסגר, והיא תוכל לשוב אל הקן שלה, להשקיע בחיים החדשים שיבקעו בו. אני אוהבת את הביצה הזו. עיגול קטנטן עם אמירה גדולה של התחלה ושל שלום.

בערב אנחנו עושים שילוח הקן, ביחד, בפעם הראשונה. אני מדליקה את המצלמה שקניתי מהחסכונות לפני החתונה, כי אחרי זה בטח לא נוכל להרשות לעצמינו. מבזיקה אור לשניה, ומצלמת מזכרת; ביצה קטנטונת לבנה מונחת על כף היד הפרושה שלו.
גם את התמונה הזאת, אני אוהבת.
 
נערך לאחרונה ב:

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
וואו.
@עיתונאות ועריכת תוכן אני לא יודעת איך את עושה את זה, אבל את מתעלה על עצמך מפרק לפרק.
הכנות הזו, ההסתכלות עמוק פנימה בלי להבהל ממה שמסתתר שם... מיוחד. באמת.

אני חוששת שהשפה שלי התנוונה מחוסר שימוש, טוב שהתחלתי לדבר קצת אל עצמי. טוב שהתקשרתי אליה.
אהבתי ממש. את מצליחה להעביר דברים בלי לכתוב עליהם ממש. זה פשוט מושלם.

בערב אנחנו עושים שילוח הקן, ביחד, בפעם הראשונה. אני מדליקה את המצלמה שקניתי מהחסכונות לפני החתונה, כי אחרי זה בטח לא נוכל להרשות לעצמינו. מבזיקה אור לשניה, ומצלמת מזכרת; ביצה קטנטונת לבנה מונחת על כף היד הפרושה שלו.
גם את התמונה הזאת, אני אוהבת.
סוף סוף. חיכיתי לביחד כלשהו, אפילו מינימלי.
תודה על זה.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
על מה שוחחתן בנות? אני שואל רגע אחרי שסגרת את השפופרת שאין בפלאפון. ומי זו החברה הזו?

אני מתלבט אם זה השלב שמתחיל משבר אישי, או מתחילה צמיחה, צמיחה של ענף שיוצא מהעץ הצידה ומתחיל חיים חדשים עצמאיים, מבין שיש עצים שיש להם כמה גזעים מאותו שורש.
לא כולם דקלים שעולים ענף אחד מיד זקוף עד למעלה. לנכדים.

מעולה ומתעלה. כל פעם יש נקודה נוספת, חדשה.
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני מתלבט אם זה השלב שמתחיל משבר אישי, או מתחילה צמיחה, צמיחה של ענף שיוצא מהעץ הצידה ומתחיל חיים חדשים עצמאיים, מבין שיש עצים שיש להם כמה גזעים מאותו שורש.
לא כולם דקלים שעולים ענף אחד מיד זקוף עד למעלה. לנכדים.
מרגיש כאן שהיאוש עדין לא בשיא שלו, בשביל להתחיל תהליך של צמיחה.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
מרגיש כאן שהיאוש עדין לא בשיא שלו, בשביל להתחיל תהליך של צמיחה.
זהו שהיא מצביעה כאן על משהו אחר. לא בהכרח יבוא יאוש, אלא דפוס נישואין חדש(בהגדרה במציאות הוא קיים, אוהו קיים), נישואין בשני ראשים, כ אחד עושה תפקיד, כל אחד מוביל את חלקו, בלי קשר בין אחד לשני. למרות שאולי התירוץ לקיום הקשר יבוא בדמות הערצה לPDD המנותק הלן באוהלה וכו'.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אני אוהבת את הכנות שלך והמבט האמיתי לתוך התהליכים בלי נסיונות טיוח.
ובלי קשר, המילים שאת נותנת להם מפעימות ומכניסות אותי לטרנס מחשבתי ותובנתי.
 

מעצב פנימיות

משתמש מקצוען
אתמול פגשתי אותו.
בשחרית של הצום בשיטבלאך.
כבר כמה שנים שהוא מוכר לי, אבל אתמול פגשתי אותו, או יותר נכון בו.

כן, את אלקס.
אברך ממקום טוב באמצע הקלמר, עם פנים שמשום מה תמיד נראות בתמונות מלפני המלחמה.
כאלה בשחור-לבן.
רק ציורי הפנים של יוסי רוזנשטיין מתחרים בהצלחה בספינקס שפגשתי בבית הכנסת.

חלקות, מדויקות, אולי אפילו מפוסלות משהו.
בעיקר מתכתיות.



רציתי לגשת אליו ולשאול אותו, למה החזקת את הביצה ביד?!
אתה לא יודע שאחרי נגיעה בביצה בידיים חשופות, האם שוב לא תטפל בה?!

הרהורי התערבלו עם פיוטי הסליחות, שהבחור הצעיר שלקח פיקוד על המניין, קרא באנרגיות

כי נוקשתי ככלה עלּובה בחופת שלוה והצלחות
לרועי ֹלא המתנתי שש ונשתברּו הלוחות

חשתי כמה היא עלובה.


רגע. לא.
על לחיו נצנצה לחות חשודה.

טעיתי.
סלח לי אלמוני.
 
פרק כ"ב

מה אתם חושבים על משפטים חכמים? זוכרים ששמעתם פעם אחד כזה? חכו רגע, אני לא מתכוונת בכלל לציטוטי ההשראות הפופולריים. לאמרות השפר נוסח: מה שלא תהיה- תהיה אחד טוב, של אברהם לינקולן. או: עלינו להיות השינוי שאנו רוצים לראות בעולם, של גנדי. הם נהדרים, אבל כעת לא התכוונתי למשפטים האלו. אפילו שיש לי מהם אוסף מטופח בקפידה.

התכוונתי לכמה מילים שמקבלים בחינם, באמצע שיחה רגילה. כאלו שנשלפות אחרי המילים 'אתה יודע ש...'. ואז מגיעה המשפט החכם. אולי הוא לא נוצץ בשביל להבריק על מגנט, לא מנוסח באלגנטיות של חריטה מתכתית או סתם מגיע בלי אפשרות בחירה, כמו בחנות. וכנראה בגלל זה לא תופסים אותו בשניה הראשונה, רק בשלישית או ברביעית. זה בסדר, לוקח זמן לקבל את האמת החכמה שצועקת שם, במילים.

דיברתי פעם עם אישה מאוד רגילה, והיא נתנה לי משפט כזה, חכם. כבר היה לי אוסף, אמרתי לכם, אבל הוא לא התאים לשם, המשפט. גם לא למגנטים החמודים שנתנו לי חברות במהלך השנים. ולעוד מגנטים שקנו לי אחיות שלי ל'מקלחת המתנות' שלפני החתונה, שבאנגלית קוראים לה שאוואר ואין לי כוח לברר איך כותבים את זה. נסתפק במקלחת. אז ככה אמרה לי האישה המאוד רגילה ההיא, משפט חכם:

אישה נשואה, כשטוב לה- אז הכי טוב לה בעולם, טוב שאי אפשר להבין. וכשרע לה- אז הכי רע לה בעולם, רע שאי אפשר להבין. אתם יודעים מה העוצמה של המשפט הזה? שבכל פעם שהתת מודע מקפיץ אותו, כי הוא מתאים לסיטואציה, אז מבינים אותו עוד יותר עמוק. מרגישים עוד יותר חזק כמה הטוב, הוא טוב שאי אפשר להבין וכמה גם הרע, הוא רע שאי אפשר להבין. הבנתם. תקראו שוב, אני יודעת שהבנתם.

די חבל שהשיחה המקרית עם האישה הזאת לא היתה לפני החתונה שלי, גם לא מיד אחרי. בגלל שככה, לא היה לי משפט להסביר בו לעצמי את האמת, וגם לא הנחמה שבצרת רבים. כלומר רבות, בדגש. וככה נשארתי לבד. האישה שלפעמים טוב לה ולפעמים רע נורא ואף אחד לא יכול היה להבין, כמה.

חזרתי לעבודה. מטופטפת כמו כלה צעירה שיש לה מלא נדוניה להשתמש בה. עם חיוך זורח כמו שיש רק לזוגות צעירים, ולב בוכה כמו שיש רק לאישה נשואה כשלא טוב לה. מחייכת למחמאות, ולמראה במטבחון, ולצוות ששמח איתי. ובוכה לעצמי מאחורי דלת סגורה, מעל לדפים שניסיתי למלא, כדי להסביר לעצמי מה קורה בעולם אחרי שמתחתנים. כותבת וכותבת, ודוחפת את הדפים לפח מתחת השולחן, עמוק. לא מצליחה להבין מה אני ומה הוא, ולמי פה בכלל יש בעיה.

הוא מנסה להיות אחד טוב, אפילו שהוא לא שמע אף פעם על אברהם לינקולן. הוא לא יודע מי זה. המון דברים הוא לא יודע. אבל הוא מנסה, משאיר פתקים כשהוא יורד לבית הכנסת ואני ישנה או עושה את עצמי. פתקים דביקים בצורת פרח, מהחבילה שקניתי אחרי שהמדריכה הסבירה שפתקים זה מומלץ. כנראה גם המדריך שלו המליץ, כי הוא משתמש בחבילה הזאת כמעט כל יום. לפעמים פעמיים ביום.

הוא מנסה עוד דברים, אני רואה. זה מוזר, אבסורדי, איך יכול להיות שמישהו טוב נמצא כאן, ועדיין כל כך רע לי? אני שומרת את הפרחים הדביקים האלו, מלקטת אותם אחד אחד, מהשולחן והשיש ושוב מהשולחן. מחייכת, מתנחמדת, מנסה לשתף אותו. מנסה כמו גנדי, להיות השינוי שאני רוצה לראות, בארץ של תוהו. בעולם הבלתי האפשרי המתגבש כאן.

*הסתבך לי עם הזמנים, הם התערבבו איכשהו וכבר צהריים. אז תפרידו בעדינות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה