עוז והדר מתיבתא שו''ע

ג'וניור

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
אני רואה כל הזמן שעוז והדר מפרסמים שדרושים להם עורכים תורניים. מישהו לחץ עלי להצטרף לזה ועשיתי מבחן ולא עברתי כי הכל היה מתומצת והם רוצים הרבה מלללל (שיהיה שמן). ביקשתי צ'אנס והם לא נתנו. אמרתי להם שאני לא מלאך להבין מה הם רוצים בדיוק! מישו נוסף חוה את זה או מבין את זה?
 

איש ספר

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
נראה שבעוז והדר לא שמעו על המושג "לעולם ישנה אדם לתלמידו דרך קצרה" העורך במתיבתא האריך כל-כך בעניין, עד שלא היה ניתן להבין את זה בכלל..

השולחן ערוך שלהם למשל, בלתי ניתן לשימוש בגלל האריכות המוגזמת בכל תחום, מכתב נזעם ששלחתי להם פעם בנידון לא זכה כמובן לשום תגובה - שאלתי אותם שם אם הם מתכוונים שתלמידי חכמים ייהנו מהיצירה או שהם מכוונים יותר לאנשים עם מוגבלות שכלית, שהם ילמדו את ההלכות הסבוכות ביו"ד.

על המשנה ברורה שלהם עדיף פשוט לא לדבר - נראה לי שמעולם לא זכיתי לראות אי מי מעיין בזה.

תבינו, אנשי ממלכת התורה - הקיצור הוא פשוט מובן יותר.

 

מוישי איש טוב

משתמש רשום
עריכה תורנית
אפשר שמה שלא מצא חן בעיניהם זה לא הקיצור והכתיבה ברמזים, אלא שהיה חסר בהרבה מן האחרונים והראשונים על הנושא וזה דרישה מאד לגיטימית מבחינתם שיקיפו את כל הנושא כולל הכל ברמב"ם, מה שקצת מוזר למה לא נתנו צאנס והבהירו את עמדתם לגבי הפעם הבאה ואפשר שלא כ"כ חסר להם עורכים
 

ג'וניור

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
אפשר שמה שלא מצא חן בעיניהם זה לא הקיצור והכתיבה ברמזים, אלא שהיה חסר בהרבה מן האחרונים והראשונים על הנושא וזה דרישה מאד לגיטימית מבחינתם שיקיפו את כל הנושא כולל הכל ברמב"ם, מה שקצת מוזר למה לא נתנו צאנס והבהירו את עמדתם לגבי הפעם הבאה ואפשר שלא כ"כ חסר להם עורכים
אם אתה מקבל עיתון שחרית תראה שכל יום הם מפרסמים דרושים. אגב אותו אחד שכן עובד איתם וראה את העבודה שעשיתי היה ב'שוק' מבחינת החומר שהגשתי על ה'פעם הראשונה'....
 

ג'וניור

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
אגב שיש להם 200 כללי כתיבה ועמדתי בכולם...
 

אבק

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני רואה כל הזמן שעוז והדר מפרסמים שדרושים להם עורכים תורניים. מישהו לחץ עלי להצטרף לזה ועשיתי מבחן ולא עברתי כי הכל היה מתומצת והם רוצים הרבה מלללל (שיהיה שמן). ביקשתי צ'אנס והם לא נתנו. אמרתי להם שאני לא מלאך להבין מה הם רוצים בדיוק! מישו נוסף חוה את זה או מבין את זה?
זו הסיבה שאמרו לך? או שזה מה שאתה חושב?
ככלל
לכל מכון יש את הדקויות שלו ואת העקרונות שלו
כמעט בלתי אפשרי לעמוד על רצונם רק מקריאת ההוראות, תמיד כדאי בעת עריכת מבחן ובנסיונות הראשונים, להעביר את החומר תחת ידי עורך מנוסה מאתו המכון שיחווה דעתו.
 

אבק

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נראה שבעוז והדר לא שמעו על המושג "לעולם ישנה אדם לתלמידו דרך קצרה" העורך במתיבתא האריך כל-כך בעניין, עד שלא היה ניתן להבין את זה בכלל..

השולחן ערוך שלהם למשל, בלתי ניתן לשימוש בגלל האריכות המוגזמת בכל תחום, מכתב נזעם ששלחתי להם פעם בנידון לא זכה כמובן לשום תגובה - שאלתי אותם שם אם הם מתכוונים שתלמידי חכמים ייהנו מהיצירה או שהם מכוונים יותר לאנשים עם מוגבלות שכלית, שהם ילמדו את ההלכות הסבוכות ביו"ד.

על המשנה ברורה שלהם עדיף פשוט לא לדבר - נראה לי שמעולם לא זכיתי לראות אי מי מעיין בזה.

תבינו, אנשי ממלכת התורה - הקיצור הוא פשוט מובן יותר.
מסכים איתך שזו בעיה קשה אצלם, זה או הכל או כלום אין כמעט אמצע.
אבל בקשר למשנ"ב אתה בהחלט טועה, זה אומנם לא ספר עזר הלכתי אבל בכוללי עיון ללימוד הלכה הספר בא לידי שימוש רב.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נראה שבעוז והדר לא שמעו על המושג "לעולם ישנה אדם לתלמידו דרך קצרה" העורך במתיבתא האריך כל-כך בעניין, עד שלא היה ניתן להבין את זה בכלל..

השולחן ערוך שלהם למשל, בלתי ניתן לשימוש בגלל האריכות המוגזמת בכל תחום, מכתב נזעם ששלחתי להם פעם בנידון לא זכה כמובן לשום תגובה - שאלתי אותם שם אם הם מתכוונים שתלמידי חכמים ייהנו מהיצירה או שהם מכוונים יותר לאנשים עם מוגבלות שכלית, שהם ילמדו את ההלכות הסבוכות ביו"ד.

על המשנה ברורה שלהם עדיף פשוט לא לדבר - נראה לי שמעולם לא זכיתי לראות אי מי מעיין בזה.
משום מה, בכל בית מדרש שמכבד את עצמו רואים את המשנה ברורה שלהם.
לגבי האריכות - צריך להבין שלא מדובר כאן על אדם אחד. מדובר במערכת מורכבת ומסועפת, שיש בה עורכים בכל מיני רמות, וכן מבקרים בכל מיני רמות, לפעמים העורך מקצר והמבקר מאריך, לפעמים להיפך.
יכול להיות מצב שהעורך מקצר בצדק, והמבקר שאוהב יותר אריכות מתלונן עליו לאחראי, שמצידו אין לו זמן להתחיל לבדוק את כל הקובץ של ה-400 עמודים אם הוא מקצר או מאריך. לכן האחראי מעביר את התלונה לעורך כמות שהיא, שיקח לתשומת ליבו.
העורך נעלב, וגם חושש מהאחראי, ובתור קונטרה הוא מורח עוד 400 עמודים 'לכיסוי'. כעת אף אחד לא יבוא אליו בתלונות...
בקיצור, יש שם מחסור חמור בדרגי ביניים, של אנשים שהם לא עורכים אחראיים על 200 עורכים ומבקרים, ומאידך גם לא עורכים או מבקרים בפועל, אלא 'פקחי תעבורה'.
 

להתעמק

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אני רואה כל הזמן שעוז והדר מפרסמים שדרושים להם עורכים תורניים. מישהו לחץ עלי להצטרף לזה ועשיתי מבחן ולא עברתי כי הכל היה מתומצת והם רוצים הרבה מלללל (שיהיה שמן). ביקשתי צ'אנס והם לא נתנו. אמרתי להם שאני לא מלאך להבין מה הם רוצים בדיוק! מישו נוסף חוה את זה או מבין את זה?
תנסה בביקורת.
 

מוישי איש טוב

משתמש רשום
עריכה תורנית
אני באופן אישי ניסיתי את המבחן שאתה מדבר עליו
ובהרבה מן הכללים הקטנים לא עמדתי (חוסר בפסיקים ובנקודות, מילים בארמית, ולא דייקתי בסדר האחרונים וכדו') ואף על פי כן עברתי.
ללמדך, שהם מבינים שאדם בשעת המבחן עדיין אינו בקיא בכל הכללים שהם דורשים והם יותר רוצים את רוח הדברים שתהיה שפה עשירה מובנת וברורה לכל, ושיש יכולת להקיף כל נושא בצורה מקיפה ורצינית. ויתכן שהיה חסר בעוד כל מיני תחומים ולאו דווקא במה שהם ציינו לך
 

איש ספר

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
משום מה, בכל בית מדרש שמכבד את עצמו רואים את המשנה ברורה שלהם.
לגבי האריכות - צריך להבין שלא מדובר כאן על אדם אחד. מדובר במערכת מורכבת ומסועפת, שיש בה עורכים בכל מיני רמות, וכן מבקרים בכל מיני רמות, לפעמים העורך מקצר והמבקר מאריך, לפעמים להיפך.
יכול להיות מצב שהעורך מקצר בצדק, והמבקר שאוהב יותר אריכות מתלונן עליו לאחראי, שמצידו אין לו זמן להתחיל לבדוק את כל הקובץ של ה-400 עמודים אם הוא מקצר או מאריך. לכן האחראי מעביר את התלונה לעורך כמות שהיא, שיקח לתשומת ליבו.
העורך נעלב, וגם חושש מהאחראי, ובתור קונטרה הוא מורח עוד 400 עמודים 'לכיסוי'. כעת אף אחד לא יבוא אליו בתלונות...
בקיצור, יש שם מחסור חמור בדרגי ביניים, של אנשים שהם לא עורכים אחראיים על 200 עורכים ומבקרים, ומאידך גם לא עורכים או מבקרים בפועל, אלא 'פקחי תעבורה'.

לא הבנתי, זה טיעונים לעונש?! אתה בא להסביר את האריכות הכרונית בעוז והדר - שאני לתומי חשבתי שזו מדיניות (שגויה כאמור) של 'להגדיל תורה' - ואתה מגלה לנו שאין כאן מדיניות אלא בוקה ומבלוקה - של כותבים ועורכים שמתלוננים האחד על השני ולכן צריכים למרוח 400 עמוד לכיסוי?!

חבל - עוז והדר זה באמת ממלכת תורה המשנה את ארון הספרים היהודי - מי ייתן והם יתפסו כיוון מקצועי ואחיד - ויתיישבו להאדיר את ספריהם מחדש (ובעיקר בקיצור).
 

ג'וניור

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
אני באופן אישי ניסיתי את המבחן שאתה מדבר עליו
ובהרבה מן הכללים הקטנים לא עמדתי (חוסר בפסיקים ובנקודות, מילים בארמית, ולא דייקתי בסדר האחרונים וכדו') ואף על פי כן עברתי.
ללמדך, שהם מבינים שאדם בשעת המבחן עדיין אינו בקיא בכל הכללים שהם דורשים והם יותר רוצים את רוח הדברים שתהיה שפה עשירה מובנת וברורה לכל, ושיש יכולת להקיף כל נושא בצורה מקיפה ורצינית. ויתכן שהיה חסר בעוד כל מיני תחומים ולאו דווקא במה שהם ציינו לך
יתכן ונבחנת מזמן? אני מדבר על לפני כשנה.
 

איש ספר

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
משום מה, בכל בית מדרש שמכבד את עצמו רואים את המשנה ברורה שלהם.

ללמדך כוחה של עדריות..

אכן בכל בית מדרש יש משנ"ב עוז והדר, ויש משנ"ב דרשו - ובעוד הכחולים בתפוסת שיא, הרי שהאדומים עומדים ומעלים אבק.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ללמדך כוחה של עדריות..

אכן בכל בית מדרש יש משנ"ב עוז והדר, ויש משנ"ב דרשו - ובעוד הכחולים בתפוסת שיא, הרי שהאדומים עומדים ומעלים אבק.
וזה כי הכחולים הם מופת של עריכה...
ברור שבזמננו יש סימנים רבים של השו"ע שבקושי רלוונטיים לדורנו, ובשביל זה צריך את ה'משנ"ב הכחול' שיביא מאסות של שיטות על כל סעיף וסעיף, כשכל רגע צריך לדלג לסוף הכרך ולחפש את העמוד המדויק של התוספות, ואם זה למעלה, למטה, או ה' יודע איפה.
אי אפשר להשוות את העבודה שעושים כיום על השו"ע או"ח ועל הרמב"ם, לעבודה הישנה על היו"ד ועל המשנ"ב. ההבדל הוא שמים וארץ.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא הבנתי, זה טיעונים לעונש?! אתה בא להסביר את האריכות הכרונית בעוז והדר - שאני לתומי חשבתי שזו מדיניות (שגויה כאמור) של 'להגדיל תורה' - ואתה מגלה לנו שאין כאן מדיניות אלא בוקה ומבלוקה - של כותבים ועורכים שמתלוננים האחד על השני ולכן צריכים למרוח 400 עמוד לכיסוי?!

חבל - עוז והדר זה באמת ממלכת תורה המשנה את ארון הספרים היהודי - מי ייתן והם יתפסו כיוון מקצועי ואחיד - ויתיישבו להאדיר את ספריהם מחדש (ובעיקר בקיצור).
קודם כל צריך להבין שיש מספיק ספרים אחרים בשביל 'יודעי ספר', והמתיבתא של 'עוז והדר' נועד לאלו שפחות מבינים. ולכן צריך להאריך, השאלה היא מידת האריכות, ובזה יכול להיות נידון.
בשונה ממכונים אחרים, בעוז והדר העורך מקבל חוברת עבה של הוראות שיורדות לפרטי פרטים של צורת כתיבה ובאילו מילים להשתמש, ובהחלט יש כאן מדיניות ברורה ומקצועית.
אני מבין שאתה מתלונן על המתיבתא על השו"ע יו''ד, שיצאה לפני המון שנים, והיא שוות ערך כנראה למתיבתא על הש"ס. כיום עובדים שם בסטנדרטים הרבה יותר גבוהים, לעורכים טובים משלמים לפי שעות בשביל שיעבדו על החומר בצורה רצינית ולא רק יעשו 'העתק הדבק' מספרים שונים כדי לסיים את העמוד ולקבל עליו את הכסף, כל חומר צריך להילמד בצורה מעמיקה עובר לכתיבתו, יושבים 'שבעה נקיים' על כל מילה איך לפרשה, ויכול קובץ להסתובב 7-8 פעמים בין העורך למבקר עד שהם מגיעים להסכמה ביניהם, ועורכים ומבקרים שלא עושים את עבודתם נאמנה, מוצאים את עצמם בחוץ.

הערתי על נקודת האריכות, שמאחר שצריך לפרש הכל בצורה ברורה, יש עורכים או מבקרים שלוקחים את התפקיד ביתר רצינות, וחוזרים על הסברים כמה פעמים, כשבהוראות העריכה נאמר בבירור שצריך לחזור לאחר הכתיבה על החומר שנערך ולראות אולי כדאי לקצץ אותו פה ושם, ויש בעיה מסוימת עם העורכים האחראיים, ש'קשה להם לראות את התמונה המלאה' מרוב חומר, ולכן לפעמים העורך תופס 'ראש קטן' ועושה מה שאומרים לו, בלי לנסות להבין בדיוק מה שרוצים ממנו.
 

אבק

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ללמדך כוחה של עדריות..

אכן בכל בית מדרש יש משנ"ב עוז והדר, ויש משנ"ב דרשו - ובעוד הכחולים בתפוסת שיא, הרי שהאדומים עומדים ומעלים אבק.
אויש
אין ספק שבכל פרמטר המשנ"ב של עוז והדר עומד הרבה מעל דרשו
אנשים מעיינים בדרשו כי רוצים לראות באופן מיידי את דעת הגר"נ קרליץ והגרי"ש בנוגע למעשה, לא תמצא שם מזור לביאור הלכה תמוה ולשרשי הדברים.

@yonatanr
יש לעוז והדר בעיה נוספת
כשהם מוציאים משהו הם חייבים שהוא יהיה מושלם וזה גורם לאריכות ועומס שמכבידה מאד על הלומד
למשל בביאור המלות תבואר כל מילה על אף שאפשר בהחלט לוותר על פרוש של חלק ניכר, כמו כן על כל הנושאי כלים תהיה הרחבה באופן שווה.
אם הם היו יודעים לשים את הדגש על עיקרי הדברים ועל הדברים המוקשים. ולא מתפשטים לאורך ולרוחב, לדעתי זה היה מועיל יותר.
עם זאת, לאחרונה נראה שהם כן שינו קצת כיוון
שים לב שרוב הספרים מרובי הכרכים שבהוצאתם אינם נמצאים באף בית ובקושי בבתי מדרשות (מלבד המתיבתא), לעומת זאת מקרא מפורש שהוא מסמל בדיוק את מה שכתבתי זכה להצלחה מסחררת.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה