בקשה מטוסים בשבת מעל גרין פארק במודיעין עילית

מצב
הנושא נעול.

Cheerio

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מסלול הנחיתות הראשי של נתב״ג, עליו נוחתות 80% מהטיסות, צפוי להיסגר לתקופה של בין 4 ל6 חודשים בקיץ הקרוב, עקב שיפוץ מקיף של המסלול. במהלך השיפוץ, שצפוי להתבצע החל מחודש מאי הקרוב, תוסט תנועת הנחיתות למסלול 21 המחודש, והמטוסים רובם ככולם יעברו מעל ערי השרון בדרכם לנחיתה.

מסלול הנחיתות הראשי מצטלב עם שני המסלולים האחרים בנתב״ג ולכן אין אפשרות לסגור את כולו לשיפוצים. לכן, המסלול שופץ בשלבים. בעת פרוייקט שדרוג המסלולים בנתב״ג לפני כ5 שנים, שופץ חלקו המזרחי של מסלול הנחיתות והוא נסלל מחדש. לפני כשנה, שופץ החלק המערבי של המסלול, בהצטלבות עם מסלול ההמראות הראשי.
כעת, השיפוץ יתרכז בחלקו המרכזי של מסלול הנחיתות, וקטע באורך של כקילומטר וחצי יסלל מחדש. בנוסף, מסלול הסעה שמתחבר למסלול הנחיתות ישוקם וישופץ.

אם המידע מכאן:https://rotter.net/forum/scoops1/457246.shtml
זה פורסם ב2018...
 

דג לבן

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נפלא.. כמה נח שיש עיר חרידית במרחק קצר מהעיר מודיעין, תשפכו את הזבל שם...
הם ישתקו ולא יעשו שום בעיות
 

bila

משתמש חדש
ככל הנראה המטוסים מעל מודיעין עילית טסים במסלול 30 שעד עכשיו שימש רק למקרים מיוחדים. מסתבר שעתירת תושבי מודיעין לבגץ הועילה להם . אגב, לפי התמונות של המטוסים במודיעין- הם היו בשלב מתקדם יותר בנחיתה וקרובים יותר לבתים ממה שקורה במודיעין עילית ומן הסתם סבלו מאד מהרעש, ובמשך תקופה ארוכה..
כמובן שלהעביר את הנתיב מעל מודיעין עילית גם אם הוא יותר גבוה, זה ממש לא פתרון הוגן.
השאלה המתבקשת הינה האם השינוי זמני וחולף?/בבדיקה ?/או שמא מנוי וגמור עם הממונים בנתבג. במידה והשינוי בנושא מוחלט, האם עיריית מודיעין עילית והתושבים יילחמו כנגד התופעה או יתרגלו/ ישתקו נוכח התופעה?
 

מאיירת@

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
https://www.jdn.co.il/breakingnews/1176019/
אחיזת עיניים: האם חברת אל על מפעילה טיסות בשבת?
יחיאל צולמן 21.07.201915:10
במשך שנים טוענת 'אל על' כי איננה מבצעת טיסות בשבת וכי היא מקפידה לעמוד בהתחייבותה • האם כך פני הדברים? תחקיר 'JDN' מעלה סימני שאלה רבים על אופן התנהלותה של אל על בהפעלת טיסות בשבת באמצעות 'סאן דור' • התחקיר המלא
מעדויות של תושבים המתגוררים בסמיכות לעיר מודיעין עילית שהגיעו לידי 'חדשות JDN', מתברר כי במהלך השבת האחרונה נצפו מספר מטוסים של חברת אל על טסים מעל שמי העיר וזאת בעקבות שינוי נתיבי המטוסים. בין המטוסים שנצפו, 4 מטוסי אל על וכן 2 מטוסים מהמותג UP של אל על ששימש עד לא מכבר את מותג הלואו קוסט של החברה.

על פי בדיקת 'חדשות JDN', חברת אל על ביצעה מספר טיסות במהלך השבת בין היתר, לאדיס אבבה, ציריך, ומדריד כך על פי הנתונים שמופיעים במאגרי רשות שדות התעופה בישראל. כאשר קוד הטיסה של אותן טיסות, שייך לחברת אל על (קוד LY י.צ.). נציין כי הטיסות ליעדים שצוינו אינן מופיעות באתר של חברת סאן דור שהינה חברת בת של אל על ומבצעת במשך שנים טיסות בשבת רח"ל.

כך גם, טיסת אל על ליעדים רומא ומילאנו בוצעו בשעה 20:30 (על פי נתוני רש"ת י.צ.) כאשר השבת יצאה דקות ספורות בלבד לפני כן. מה שמוביל את צוות הקרקע וצוות אוויר להכין את המטוס והציוד הנלווה במהלך שבת קודש תוך חילול שבת מחפיר.

%E2%80%8F%E2%80%8F%D7%9C%D7%9B%D7%99%D7%93%D7%94%D7%90-750x406.jpg

בדוברות החברה הבהירו כי כלל הטיסות של חברת אל על מקבלות קוד של עד 3 ספרות בלבד ואילו הטיסות שמופיעות באתר של רשות שדות התעופה עם 4 ספרות תחת השם 'אל על', מדובר בטיסות של סאן דור וכן טיסות שמבוצעות על ידי חברות תעופה זרות בשיתוף עם אל על כך שהצוות אינו יהודי וכי אל על רק מוכרת כרטיסים לאותן טיסות.


באתר רשות שדות התעופה ניתן לראות כי מלבד אותן 2 טיסות שבוצעו על ידי חברת אל על עצמה דקות ספורות לאחר צאת השבת, בוצעו המראות נוספות בטווח של רבע שעה עד עשרים דקות בלבד לאחר צאת השבת כאשר קוד הטיסה הינו 3 ספרות כך שמדובר בטיסה של חברת אל על עצמה.

חברת הבת סאן דור

נציין כי הסאגה לא מסתיימת בזאת. אל-על הפעילה מאז שנות ה-70 חברת בת בשם סאן-דור, שמקיימת טיסות בשבת. עובדה זו גלויה וידועה לציבור החרדי אך היחס לסאן דור היה שונה בין היתר עקב כך שאינה נושאת את סמל חברת אל-על ונחשבת לחברה נפרדת.

אלא שחברת סאן דור הפסיקה לפעול עצמאית בשנת 2011 לאחר שרישיונה נשלל ממנה בעקבות אי-עמידתה בתקנות הישראליות ובסטנדרטים בינלאומיים. בין השאר נאמר כי החברה פעלה ללא שלד ניהולי וביצועי מלא כנדרש מחברת תעופה וכי התבססה לחלוטין על התשתיות של חברת האם אל על. בעקבות שלילת רישיונה החלה החברה לפעול כמשווקת טיסות שכר עבור אל על.

כפועל יוצא מכך, לכאורה, נראה כי חברת אל על ממשיכה להפעיל בכל שבת טיסות שממותגות תחת השם סאן דור, ובפועל משתמשת במטוסי אל על ובצוות של החברה תוך כך שחלק מהמטוסים נושאים את שם החברה עם הסמל, ולא עם הסמל של סאן דור, כפי העדויות שהתקבלו במערכת מהשבת האחרונה.

יתרה מכך, עצם החלטת רשות שדות התעופה לשלול את רישיונה של סאן דור, הוא בעקבות התרמית לכאורה של אל על כלפי הציבור החרדי. מנהל רשות התעופה האזרחית באותה עת, גיורא רום, ציין כי "הסיבה לשלילת הרישיון, כיוון שסאן דור פועלת ללא שלד ניהולי וביצועי מלא, כנדרש מכל חברת תעופה אחרת, ומתבססת באופן מלא על תשתיות חברת האם שלה – אל על". מתברר אם כן כי גם בשנים הללו המשיכה אל על להפעיל את צוות החברה ללא שינוי משמעותי מלבד סיפור כיסוי לציבור החרדי כי חברת סאן דור היא זו שמבצעת את הטיסות. כאשר חברת אל על מחזיקה ב100% בחברת סאן דור כך שכלל הרווחים עוברים לאל על.

בשנת 2007 עוד לפני שחברת סאן דור חדלה מלפעול, מטוס של חברת אל על שעשה את דרכו מטורנטו לתל אביב נאלץ לנחות ביום שישי בלונדון עקב תקלה טכנית. בשל הקרבה לשבת החליטו באל על להעביר את הטיסה לחברת הבת סאן דור, אולם בפועל כלל לא הוחלף המטוס כך על פי אתר ווינט. הנוסעים הדתיים פוזרו בין בתי מלון בלונדון, ואילו המטוס נחת בנמל התעופה בן גוריון אחרי כניסת השבת.

כ-170 נוסעים היו בטיסה שהמריאה במטוס בואינג 767. הטיסה אמורה הייתה להיות ישירה ונחיתתה המשוערת בנמל התעופה בן גוריון נקבעה ליום שישי בצהריים, כמה שעות לפני כניסת השבת. במהלך הטיסה הבחין הטייס בנורות אזהרה שדיווחו על תקלה במערכת מיזוג האוויר. לכן, החליט צוות האוויר לנחות בנמל תעופה בלונדון במטרה לתקן את התקלה.

בשל הקרבה לשבת עלה החשש כי הטיסה שתצא מלונדון תגיע לישראל לאחר כניסת שבת. בעקבות כך הוחלט לבטל את הטיסה שנרשמה על שמה של אל על בלוח הטיסות של רשות שדות התעופה, ובמקום הופיעה טיסה חדשה על שמה של חברת סאן דור. אלא מה, המטוס היה אותו מטוס, והנוסעים החילונים היו אותם נוסעים חילונים. כך שבחברת אל על טענו כי הטיסה בוצעה על ידי סאן דור.

מנכ"ל אל-על בשנת 2001, דוד חרמש, ציין בתגובה לתחקיר שעסק אז בנושא רישום קוד התעופה של החברות הישראליות והשימוש שנעשה בקוד של אל על ע"י סאן דור: "סאן-דור היא חברה עצמאית, הפועלת לפי כלליה. זה לא ענייננו אם היא טסה בשבת. אנו לא מתערבים בעסקיה".

התשובה אולי הייתה טובה ורלוונטית עד לשנת 2011, אלא שכאמור מאז נשלל רישיונה של חברת סאן דור והיא החלה לפעול כ"משווקת טיסות שכר עבור אל על". אם כן, איזו משמעות יש לכך בשימוש בשם סאן דור כאשר המטוסים עצמם נושאים את דגל החברה של אל על. כפי שנצפו השבת מעל שמי העיר מודיעין עילית.

קיומה של סאן דור ברשות שדות התעופה

מתברר כי ברשות שדות התעופה כלל לא מכירים בקיומה של סאן דור, וכי אין דרך לדעת אילו טיסות מתבצעות תחת המותג סאן דור ואילו מתבצעות תחת המותג אל על (מלבד השימוש כאמור במטוסי וצוות אל על עצמם). כאשר ניסינו לדלות מדוחות רשות שדות התעופה על כמות הטיסות של סאן דור, הופתענו לגלות כי ברש"ת כלל לא מכירים בקיומה של חברת סאן דור אלא אך ורק בקיומן של 3 חברות תעופה ישראליות בלבד. אל על, ארקיע וישראייר.

כאשר הרחקנו לדוחות רש"ת מהשנים שקדמו לאפריל 2011 (אז נשלל רישיונה של סאן דור י.צ.), אכן נכתב בבירור כי רש"ת מכירה בסאן דור כחברת תעופה רשמית.
%D7%A8%D7%A9%D7%AA-1-1.jpg

דוחות של רשות שדות התעופה ממרץ 2011 בו מופיעה סאן דור כחברה נפרדת.

%D7%A8%D7%A9%D7%AA-2.jpg

דוחות של רשות שדות התעופה מאפריל 2011 בו נמחקה סאן דור מהדוחות ומוזגה יחד עם חברת אל על.

ההסכם הסודי של אל על עם הטייסים

הסכם סודי שנחתם בין חברת אל על לטייסים ונחשף בכלכליסט מעלה כי הטייסים במותג סאן דור, הינם אותם טייסים של אל על ולא טייסים אחרים.

בדיווח בכלכליסט נכתב: "ההסכם כולל גם התייחסות מפורשת לטיסות בשבת, שאותן מבצעים הטייסים תחת המותג סאן דור. לפי עיקרי ההסכם, לאחר שהטייסים יגיעו למכסה שנתית מוסכמת, הם יקבלו שכר בגובה 250% לשעה עבור עבודה בשבת". נראה אם כן, כי גם הטענה של אל על כי הטיסות מבוצעות על ידי סאן דור ולא רשמית ע"י אל על, אינן מחזיקות מים במבחן המציאות.

מדוע אל על רשמית לא טסה בשבת

בשנת 1977 ובעקבות עליית מפלגת הליכוד לשלטון, נחתם הסכם קואליציוני לפיו תחדל אל על מלטוס בשבת ו‎‎יום טוב. בשנת 1982 הוסכם בין המפלגות להמשיך את הסטטוס-קוו בענייני דת שהחל בכנסת התשיעית, ובין היתר הפסקת טיסות "אל על" בשבתות וימים טובים האסורים במלאכה. עם הפרטת אל על והפיכתה מחברה לאומית למסחרית התחייבה אל על לא לטוס בימים אלו וזאת בכדי לשמר את ציבור הנוסעים החרדים.

בעקבות שביתה כללית במשק בסוף חודש נובמבר 2006 וסגירתו של נתב"ג, שותקה פעילותה של אל על למשך מספר ימים. עם סיום השביתה החליטה החברה לקיים מספר טיסות בשבת במטרה לאפשר את חזרת נוסעיהן לארץ. מהלך זה של אל על הביא לחרם צרכנים שהוטל עליה על ידי ציבור הנוסעים החרדי.

במהלך החרם חתמו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ומרן האדמו"ר מגור שליט"א על מסמך הקורא להחרים את החברה כל עוד היא מבצעת טיסות בשבת. לאחר מגעים ממושכים, הושג, ב-5 בינואר 2007, הסדר פשרה בין החברה לבין נציגי הציבור החרדי, ולפיו תמשיך אל על להימנע מטיסות בשבת. עוד הוסכם על קיומו של מעין גוף בוררות למקרים בהם יתעורר הצורך בטיסה בשבת.

שירותי קרקע לחברות תעופה ישראליות בעולם

במקביל, מפעילה אל על, בהנחיית גורמי הביטחון הממשלתיים, מערך אבטחה קרקעי בכל שדות התעופה בחו"ל בהם נוחתים מטוסי חברות תעופה ישראליות ומערך אבטחה אווירי, הפועל במהלך טיסות הנוסעים של חברות תעופה ישראליות (מערך האבטחה הקרקעי בנתב"ג מופעל על ידי רשות שדות התעופה). שירות שפועל לכאורה גם בשבת.

בדצמבר 2013 אישרה המדינה את העלאת השתתפותה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות כך ששיעור השתתפות המדינה יעמוד על 97.5. על פי הודעת הגורמים במדינה, האישור להעלאת שיעור ההשתתפות כאמור חל רטרואקטיבית מיום 16 ביולי 2013. כך שלמעשה מדינת ישראל עצמה שותפה אף היא לכאורה לחילול שבת המוני ברחבי העולם במימון כמעט מלא.

תגובת חברת אל על

מדוברות החברה נמסר במענה לפניית 'חדשות JDN': "אל על אינה מפעילה טיסות קו בשבת ומועדי ישראל. שום טיסת קו של אל על אינה נוחתת לאחר כניסת השבת ואינה ממריאה לפני צאת השבת. אל על עומדת בהקפדה רבה בהתחייבותה לא להפעיל טיסות קו בשבתות ובמועדי ישראל".

"המטוסים שנצפו – מדובר בטיסות שכר של חברת סאן דור. אל על אינה מוכרת כרטיסים לטיסות אלו. באשר ללוח הטיסות – מדובר בטיסות קוד שייר המופעלות על ידי חברות זרות. מיותר לציין כי אל על לא טסה לאדיס אבבה גם לא בימות החול".
 

ממלכת השיש

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
איך שזה נראה זה רק בשעות הבוקר והצוהרים המקדמות לאחר מכן שקט דממה כנראה איך שהוא כן מתחשבים באנשים
 

ממלכת השיש

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
זה נראה כאילו מישהו ברשות שדות התעופה גילה את הואדי שבין שערי תשובה ללפיד וחושב שאם מטוסים יטוסו שם זה לא יפריע לאף אחד....
זה פשוט שערוריה!!!!!!
 

ק"סניק

משתמש פעיל
מלבד נושא השבת - שהוא חמור! ובפרט לפי כל מה שהובא כאן על הבלוף של אלעל שזה כמו התקן שבת במזגן שהוא לא אינוורטר... הכל עניין של יח"צ והם טסים בשבת חופשי ה"י!
מלבד זאת - על מה המהומה?? באמת??? לילדים זה מעניין ולמבוגרים קצת מפריע, אבל לא נסחפנו??
אם תתבעו, לא ייצא מזה שומדבר חוץ מיח"צ לרה"ע שהעיר שלו על המפה......
מעניין אגב, איך אשרו את השינוי בלי לערב את כל 8 הרשויות שזה עובר בתחומן....;) כמו בכביש....
 

ממלכת השיש

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
,עכשיו שר התחבורה אצל קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב אומר שבגלל בעיית הגי פי אס המטוסים ינחתו ידנית מעל מודיעין עילית עד שיתפלו בתקלה...
 

ממלכת השיש

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
מה שמרגיז בכל הסיפור הזה שמגיע מישהו ומחליט וקובע בלי לעדכן ודופק ככה אלפי אזרחים צריך היתארגנות של התושבים כדי לבלום את זה
 

A052

משתמש סופר מקצוען
,עכשיו שר התחבורה אצל קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב אומר שבגלל בעיית הגי פי אס המטוסים ינחתו ידנית מעל מודיעין עילית עד שיתפלו בתקלה...
ודובר רש"ת (רשות שדות התעופה) אמר שם בדיוק הפוך, שעד היום המטוסים עברו מעל מודיעין כי היו צריכים לראות את המסלול בפועל לפני הנחיתה, וכיום הם יכולים לנחות רק בעזרת מכשירים, ולכן יכולים לנחות מעל מודיעין עילית.
והוסיף שדבר זה כרגע אינו אמור להשתנות, ומשבת האחרונה והלאה תמיד חלק מהמטוסים יעברו מעל אזור מודיעין עילית.
 

ממלכת השיש

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
בתוכנית אחת סתירה בין מקבלי ההחלטות כך פני המדינה שלנו עצוב ומרתיח
 

גרפיקנער

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
סמוטריץ ודובר רש"ת לכאורה סותרים את עצמם, אבל למעשה הם משלימים זה את זה, רק סמוטריץ' לא דייק כך כך.
מיניה ומיניה תסתייע שמעתא.

המידע שלי בענין הוא השערה בלבד, אני לא בעל מקצוע בתחום, אבל איך שנראה לי, הענין הוא כזה.

יש מסלול, שהנחיתות עליו עד היום התבצעו באופן שהמטוסים נוסעים מעל איזור רמלה-לוד, ואז עושים סיבוב חד מעל איזור תל חדיד ביער בן שמן, ונוחתים אחרי דקה. כפי הנראה, סיבוב חד ונחיתה מיידית, אפשרית רק על ידי שימוש בג'יפיאס, ולא על ידי שימוש במערכת שנקראת ILS. המערכת ILS עוזרת למטוס לנחות אך ורק כאשר המטוס נמצא בקו ישר מול המסלול, לפחות כמה קילומטרים קודם. לכן רש"ת החליפו את הגישה למסלול הנ"ל, והמטוסים שנוחתים בו, במקום להגיע מדרום לשדה התעופה, ואז להסתובב כנ"ל, הם מגיעים מצפון לשדה התעופה, עושים סיבוב רחב מעל איזור מודיעין עילית, ואז נוחתים על המסלול הנ"ל.
 

- אסתר -

משתמש פעיל
בדקות האחרונות עברו לפחות 3 מטוסים, זה ממש חופר.............
אי אפשר לעשות עם זה משהו??
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה