מעשה באחד שמו נדב,
שנטה להיות קצת גנב.
הוא אהב לשלוח ידיו,
בחפצים של ידידיו.
בחנות מעולם לא שילם,
מהמוכר היה מתעלם.
מכניס לכיסו ובורח,
אכן נער פוחז ופוחח.
ובאו פסיכולוגים, מנחים, יועצים,
ויעצו להכיל, לקבל, להעצים.
אסור לומר לו אף מילה רעה,
להיות גנב זו זכותו המלאה.
רצונו של אדם זהו כבודו, חירותו.
בדמוקרטיה שלנו - איש יחיה בנטייתו.
מותר וצריך לטהר את השרץ,
ואין צווחה ואין רפי פרץ.
והנה יום אחד באביב,
הגיעה השמועה הרעה אל אביו.
האב בכלל לא היה מעודכן,
בחינוך המודרני הנהוג כאן,
הוא תפס את הבן ואמר: זה לא עסק,
שלגנוב ולשדוד יש לך חשק.
לסחוב זה אסור, לא בסדר. זה רע,
לגנוב ולגזול זו ממש עבירה.
עכשיו נחנך אותך כמו שכתוב,
נעמיד אותך במקום, וכל טוב.
אחת למעלה ושבע למטה - הניף,
ולא היה מתכוון אלא כמצליף.
ואולי זה לקח עוד כמה פעמים,
אך בסוף הילד הבין והפנים.
הוא הבין את המסר, כן, נחשו מה,
שלגנוב זה אסור, זו בושה, זו חשומה.
ומאז הוא לא חזר על העבירה.
ורק כמה צדקנים צעקו: המרה.
שנטה להיות קצת גנב.
הוא אהב לשלוח ידיו,
בחפצים של ידידיו.
בחנות מעולם לא שילם,
מהמוכר היה מתעלם.
מכניס לכיסו ובורח,
אכן נער פוחז ופוחח.
ובאו פסיכולוגים, מנחים, יועצים,
ויעצו להכיל, לקבל, להעצים.
אסור לומר לו אף מילה רעה,
להיות גנב זו זכותו המלאה.
רצונו של אדם זהו כבודו, חירותו.
בדמוקרטיה שלנו - איש יחיה בנטייתו.
מותר וצריך לטהר את השרץ,
ואין צווחה ואין רפי פרץ.
והנה יום אחד באביב,
הגיעה השמועה הרעה אל אביו.
האב בכלל לא היה מעודכן,
בחינוך המודרני הנהוג כאן,
הוא תפס את הבן ואמר: זה לא עסק,
שלגנוב ולשדוד יש לך חשק.
לסחוב זה אסור, לא בסדר. זה רע,
לגנוב ולגזול זו ממש עבירה.
עכשיו נחנך אותך כמו שכתוב,
נעמיד אותך במקום, וכל טוב.
אחת למעלה ושבע למטה - הניף,
ולא היה מתכוון אלא כמצליף.
ואולי זה לקח עוד כמה פעמים,
אך בסוף הילד הבין והפנים.
הוא הבין את המסר, כן, נחשו מה,
שלגנוב זה אסור, זו בושה, זו חשומה.
ומאז הוא לא חזר על העבירה.
ורק כמה צדקנים צעקו: המרה.
נערך לאחרונה ב: