בלת"ק לעומק....
כמורה אני חייבת לציין שהייתה לי תלמידה שהייתה לוקחת ריטלין רגיל, של 20 מ"ג, וזה לא השפיע עליה כלל!
לקראת המחצית השניה היא הופנתה בשנית לנוירולוג ששינה את זה לקונצרטה - ומאז היא עשתה זינוק בעליה!
לא להאמין שזאת אותה הנערה!
הציונים שלה עלו ועלו ועלו, המעמד החברתי שלה השתפר משמעותית (היא התחילה לשים לב יותר לדקויות חברתיות)
עד שאמרתי לה לתלות לעצמה בחדר את התעודה של המחצית הקודמת מול המחצית הנוכחית, שתוכיח לה לאן היא מסוגלת להגיע!
קונצרטה הוא כדור איכותי פי כמה מריטלין, ולכן הוא משפיע הרבה יותר במקרים מסוימים. אם כי חשוב מאוד לבדוק כל מקרה לגופו, כי ישנם מקרים בהם הקונצרטה 'מרדימה' קצת את מי שלוקח אותה, כי היא מדי עוצמתית בשבילו.
וכדי להיות בטוחים שיחולו שינויים מבורכים, חשוב להקפיד על:
* לקרוא עם הילד / ה נער /ה את העלון לצרכן של התרופה, להסביר לה / לו איזה תהליך היא עומדת לעבור, להדגיש שזה לא הוקוס פוקוס, ושהתרופה היא לא ח"ו תרופת נפש (המון נערות מפחדות מכל מיני סיפורים מלחיצים שסיפרו להן). להסביר על תופעות לוואי אפשריות וכו'.
זה חשוב ונותן תחושה של כבוד ושיתוף.
* להכין דף מעקב שבועי בו כל מורה מזדמנת כותבת חוות דעת על ההתנהגות בשיעור אותו לימדה = מעניק תמונה ברורה בקשר להשפעה / חוסר השפעה של הריטלין.
* אף פעם לא לומר / לשאול: "לקחת היום / לא לקחת"... - זה מזלזל ומביש וגם נותן מקום לגיטימציה לשכחה בתור אפשרות.
אפשר תמיד לברר את זה בדרך עקיפה ומכובדת יותר.
טוב, נראה לי שהארכתי מדי...
אם למישהי יש עוד שאלות - מוזמנת בשמחה! צברתי המון ניסיון בנושא....
חשוב מאד תודה תודה תודה!!