קריאטיב כגרפיקאית וקופירייטר עובדים ביחד...

הדסוש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כשגרפיקאית וקופירייטר עובדים ביחד איך אמור להיות היחס של הכסף ביניהם
לדוגמה כשהגרפיקאית לוקחת 400 ש"ח למודעה כמה אמור לקחת קופירייטר
וכו' זה מאוד יעזור כי זה די דחוף תודה
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
אין בזה יחס מסוים.
בדרך כלל מדובר בשת"פ ביניהם, כשרק אחד מהם הוא נותן השרות ללקוח ואז הגרפיקאי משלם לקופירייטר או הקופירייטרמשלם לגרפיקאי, לפי העניין ולפי התעריף הרגיל שלהם, עם הנחה ללקוח קבוע.
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אבל זה יוצא מחיר מאוד יקר ואין הרבה לקוחות שירצו בסכום כ"כ גבוה
לקוח שרוצה לקבל מודעה שהיא גם מעוצבת מקצועית וגם כתובה מקצועית, משלם.
אין שום סיבה שמעצב או קופירייטר יגבו פחות על אותה עבודה 'כי זה יקר ללקוח'
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אבל זה יוצא מחיר מאוד יקר ואין הרבה לקוחות שירצו בסכום כ"כ גבוה
את לא מוכרת ללקוח מודעה, את מוכרת ללקוח- לקוחות.
אם הוא משלם 1000 שח ומקבל לקוחות ב10,000, הוא לא ישלם??

המודעה לא אמורה להיות כתובה היטב, או מנוסחת לשונית בעברית תקינה,
אלא מודעה שיווקית. שתביא לו לקוחות.

ברגע שהוא מבין את זה, שווה לו לשלם גם 2000 על מודעה, כי הוא יודע שאולי הוא משלם 1000 שח יותר, אבל מקבל בתמורה עוד 20000 אלף.
(כתבתי מספרים לא מדוייקים- להדגמה).
 

הדסוש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
באמת נשמע משכנע
השאלה עד כמה הלקוח מודע לתועלת שזה מביא
או שצריך להסביר לו את העניין?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
באמת נשמע משכנע
השאלה עד כמה הלקוח מודע לתועלת שזה מביא
או שצריך להסביר לו את העניין?
להסביר- תמיד צריך.

אנשים מסוגלים לבוא ולהגיד: אין לי כסף!
ושניה אחרי זה תראי שהם קנו ארון לסלון.
רגע, אמרתם שאין לכם כסף?
אבל כאן הם הבינו את הערך, והארון הקודם כמעט התמוטט, והם היו חייבים מקום לספרים.

אבל ארון עולה 3000 ומודעה בערך 1000?
כשאתה מבין את הערך- יש לך כסף.

חשוב מאד לשכנע לקוח על מה הוא משלם, כשהוא יבין את הערך, הוא גם ישלם בשמחה!
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
להסביר- תמיד צריך.

אנשים מסוגלים לבוא ולהגיד: אין לי כסף!
ושניה אחרי זה תראי שהם קנו ארון לסלון.
רגע, אמרתם שאין לכם כסף?
אבל כאן הם הבינו את הערך, והארון הקודם כמעט התמוטט, והם היו חייבים מקום לספרים.

אבל ארון עולה 3000 ומודעה בערך 1000?
כשאתה מבין את הערך- יש לך כסף.

חשוב מאד לשכנע לקוח על מה הוא משלם, כשהוא יבין את הערך, הוא גם ישלם בשמחה!

בדיוק.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
תלוי מי הלקוח שלך לפעמים האיש מקצוע השני הוא הלקוח שלך.
ולפעמים הוא יביא לך עוד עבודה...
ותלוי אם את מתחילה או מנוסה. ואז העבודה שווה גם לתיק עבודות ולהשתפשפות.
אפילו במחיר יותר זול מהמחירון.

תלוי...
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
זה בהחלט מוצר יותר יקר!
אמנם ישנם דברים חופפים שאחד מכם לא עשה
והמחיר לא אמור להיות מלא לכל צד מכם,
אך עם זאת, הלקוח קיבל מוצר איכותי יותר בשל שיתוף הפעולה
ואין סיבה שהמחיר לא יעלה.

לרוב, שיטת התמחור היא פרילנסרית
כלומר, מי שהלקוח שלו, פונה לבקש מחיר מאיש המקצוע הנוסף
כמובן, התמחור בהתאם למה שרשמתי לעיל
הלקוח מקבל את ההצעה המלאה.

אם אתם נהנים מהעבודה יחד, והיא זורמת ומועילה
תוכלו להחליט על שיטת תמחור שמתאימה לכם
כמו בארטר, ריטיינרים שונים ועוד.

בהצלחה!
 

איש ספר

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
צריך מישהו שייתן כאן שיעור העשרה בנושא "כלכלה חופשית".

היו לאחרונה יותר מדי שאלות בסגנון "כמה צריך לקבל מי שעושה כך וכך". "ואם עושים קצת אחרת?".
במדינות סוציאליסטיות בעבר היה מקובל להיצמד למחירונים רשמיים בכל דבר - גם בארצנו הקדושה, ישנם כמה תחומים אומללים בהם יש מחירון מסודר וברור - מוניות למשל. לא משנה כמה אתה מקצועי ואדיב, על נסיעה מחיפה לתל אביב אתה לוקח *** ש"ח בדיוק - לא פחות ולא יותר.

בכלכלה חופשית כל בעל מקצוע, וכל סוחר צריך למקסם את הרווח שהוא מסוגל, נקודה. זהו כלל הבסיס עליו מושתתת הכלכלה החופשית. על השאלה: כמה אני אמור לקחת על X/Y/Z ? התשובה היא ברורה: את המחיר המקסימלי שהלקוח ישלם ועדיין יקנה את המוצר! זהו אחד היסודות החשובים של הכלכלה החופשית.

ככל שאיש המקצוע נותן עבודה טובה יותר, וככל שהוא יודע לשווק את המוצרים והשירותים שלו טוב יותר - רף המחיר שהלקוח יסכים לשלם עולה.

גם בשת"פ בין אנשי מקצוע - כל אחד מהמשתת"פים צריך למקסם את חלקו - באסרטיביות, באדיבות, ובהערכה הגיונית של חלקו. אם יש קופירייטר ענק שיכול לעבוד בשת"פ עם מגוון גרפיקאים איכותיים הוא יוכל לבקש חלק גדול יותר בעוגה, ולקבל. אם יש מעצב בחסד שיכול לשכור מגוון קופירייטרים - כמובן שהוא יכול להחליט מראש מה החלק שהוא מקציב לכך.

ובעיקר - מי שמוכר את השירות ללקוח הוא אמור להחליט מה החלק שהוא מפריש לאיש המקצוע מנגד - משא ומתן כמובן אינם מילים מגונות, ותמיד אפשר לדבר בלי להיפגע ובלי להרגיש סחטנים.

בקיצור: כלכלה חופשית!
 

הדסוש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אם הם עובדים בשיתוף פעולה זאת אומרת הקופירייטר נותן גם את השרות ללקוח
והגרפיקאית מעצבת, עכשיו הקופירייטר טוען שהוא צריך לקבל את אותו סכום שהגרפיקאית לוקחת או אפילו יותר כי הוא בעצם עובד יותר קשה בעוד שהגרפיקאית היא זאת שיושבת שעות על המחשב
השאלה אם הקופירייטר פה צודק או שהגרפיקאית זאת שיושבת הרבה זמן על המחשב
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אם הם עובדים בשיתוף פעולה זאת אומרת הקופירייטר נותן גם את השרות ללקוח
והגרפיקאית מעצבת, עכשיו הקופירייטר טוען שהוא צריך לקבל את אותו סכום שהגרפיקאית לוקחת או אפילו יותר כי הוא בעצם עובד יותר קשה בעוד שהגרפיקאית היא זאת שיושבת שעות על המחשב
השאלה אם הקופירייטר פה צודק או שהגרפיקאית זאת שיושבת הרבה זמן על המחשב
לפי מה מתומחרת העבודה? לפי קושי? לפי זמן?
בד"כ בתחומים אלה ובהזמנות עבודה כאלה התמחור הוא לפי מוצר, במקרה זה- לעיצוב המודעה יש מחיר, ולקופי יש מחיר. ואין זה משנה לגבי שעות על המחשב וכדו'. (מה גם שהקופירייטר יכול לשבת שעות על מסמך וורד או דף מרוט בשביל הקופי...)
מעבר לזה אם הקופירייטר מביא את הלקוח ועומד מולו יתכן שיש מקום לקחת אחוזים על ה'תיווך',כפי שמקובל בהרבה שיתופי פעולה.
 
נערך לאחרונה ב:

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
אם הם עובדים בשיתוף פעולה זאת אומרת הקופירייטר נותן גם את השרות ללקוח
והגרפיקאית מעצבת, עכשיו הקופירייטר טוען שהוא צריך לקבל את אותו סכום שהגרפיקאית לוקחת או אפילו יותר כי הוא בעצם עובד יותר קשה בעוד שהגרפיקאית היא זאת שיושבת שעות על המחשב
השאלה אם הקופירייטר פה צודק או שהגרפיקאית זאת שיושבת הרבה זמן על המחשב
מה זה משנה מי צודק ומי צריך לקבל יותר ממי לפי הצדק?
כל אחד רשאי לדרוש את הסכום שנראה בעיניו הוגן לשירות שהוא נותן, לא רואה כאן מקום לדיוני השוואות.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מה זה משנה מי צודק ומי צריך לקבל יותר ממי לפי הצדק?
כל אחד רשאי לדרוש את הסכום שנראה בעיניו הוגן לשירות שהוא נותן, לא רואה כאן מקום לדיוני השוואות.
יש רק בעיה אחת
אם לא סוכם עם הלקוח קודם על שינויי מחירים
הוא לא אמור לשאת את מחיר החלטות החדשות...
 

הדסוש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אבל אז המחיר יהיה בשמים.
הגרפיקאית תיקח 400 למודעה נגיד והקופירייטר גם ירצה 400 אז זה יצא 800 למודעה
השאלה אם מחיר כזה לא יהיה מוגזם או שככה באמת לוקחים...
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אבל אז המחיר יהיה בשמים.
הגרפיקאית תיקח 400 למודעה נגיד והקופירייטר גם ירצה 400 אז זה יצא 800 למודעה
השאלה אם מחיר כזה לא יהיה מוגזם או שככה באמת לוקחים...
800 למודעה זה זול :)
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  40  פעמים

לוח מודעות

למעלה