מה עושים עם המון עגבניות?

#ה_מ_ע_צ_ב_ת

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
D I G I T A L

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
בעקבות מחירי העגבניות הזולים, ובמיוחד לאחר תקופות ארוכות של מחירים הזויים - הלך איש ספר וקנה מידה גדושה ולא הגיונית בכלל מפרי האדמה האדום האדום הזה - כשחזר איש ספר לביתו קיבלה את פניו 'אשת ספר' במהלך הניקיונות לשבת, ובראותה כ-8 ק"ג עגבניות בידיו הפכו פניה למעין עגבנייה - כזה::mad: !! וכי מה נעשה עם כזו כמות של עגבניות??:mad::mad::mad:. איש ספר שמר על פני פוקר, ואמר בג'לטמניות: אל דאגה רבצן, עד שבת לא תישאר עגבנייה לפליטה בביתנו - מהכל נכין מטעמים לכבוד שבת קודש.

איש ספר באהבתו לבישולי שבת נעמד חיש להכין מטבוחה (2 ק"ג) סלט ערבי (1 ק"ג) הוסיף לחצילים עגבניות (0.5 ק"ג) הקצה עוד 0.5 ק"ג לדגים. ועדיין נשאר עם 4 ק"ג עגבניות טריות אדומות ובשלות שהתחייב להכין מהם מטעמים וממש לא יודע מה..

ועכשיו לבקשת העזרה הנלבבת:

למי יש עוד איזשהו סלט שניתן להכין עם עגבניות מובחרות? משהו שלא מטבוחה, ולא ערבישע, ולא חריימה?

שתזכו להתענג בתענוגים, ברבורים ושליו ודגים!
איזו אישה יקרה.
לא שאני נותן רעיונות, כן? אבל אחרות היו משליכות את העגבניות על התכשיט...

לשאלתך ידידי - זוהי עצתי הלא מוסמכת. פרסו את העגבניות לפרוסות, ושימו אותם ע"ג פיציות ביתיות שאותם תכינו משאריות החלה משבוע שעבר (תבדוק במקפיא, בטח יש איזו שקית עבשה), יאמי!
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מה אני הייתי עושה? מקלפת וקוצצת את העגבניות לקוביות ומקפיאה במיכלים. יכול להשמר כך זמן ארוך. וכל פעם שצריכה עגבניות לבישול: רוטב פיצה/ רוטב פסטה/ מטבוחה/דגים.
מוציאה מראש קופסה או שתיים מהמקפיא.
 

#ה_מ_ע_צ_ב_ת

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
D I G I T A L

איש ספר

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
דיפ עגבניות:
ראשית תודה מיוחדת ל-sigi ול-אוריגמי על גילוי הסוד הגרעיני הכמוס: איך מכינים את הדיפ עגבניות של מעדניות השבת. מהיום יאלצו המעדניות לחפש סודות אחרים למכור לנו..

Tomato dip-(מטבל עגבניות)
לרסק בבלנדר:
לכל עגבניה: שן שום אחת שמנמנה, מלח ושמן.
ככל שמוסיפים יותר שמן המטבל כתום יותר.

אני הייתי מכינה רוטב עגבניות משובח, ומקפיאה בקופסאות.
להמון שימושים: רוטב לפיצה, לשקשוקה, ללזניה, למוסקה, לפסטה, לקציצות בשריות ועוד....(כמובן שהכל יהיה חתוך ומבושל בכלי פרווה)

דיפ עגבניות קרמי
שוטפים 7-8 עגבניות וחוצים לחצי.
מוציאים את העוקץ וסוחטים היטב מהמיץ והגרעינים. צריך רק את הבשר בשביל הדיפ.
שמים את הבשר (לא צריך לקלף) בבלנדר עומד. זה לא עובד במעבד. (בשעת הדחק אפשר בבלנדר יד, אבל לא כ"כ מוצלח)
מוסיפים 4-5 שיני שום קלופים ו2 כפיות מלח
מפעילים עד שנראה אחיד.
מוסיפים 1/2 כוס (מדידה) של שמן, בטפטוף איטי מאד. (אפשר לחורר כוס ח"פ למטה ולהעמיד בחור שבמכסה הבלנדר.)
נותנים להתבלנדר כ10 דקות לפחות ממתי שהתחלנו להוסיף שמן, עד שהצבע כתום זורח והמרקם קרמי. שומרים בקרור

אחרי שיושב במקרר לילה או כמה שעות, לפעמים הנוזלים שוקעים. אפשר להוציא אותם בעזרת מזרק שמחדירים לתחתית הכלי. אם לא מוציאים- הנוזלים מתערבבים שוב בדיפ והורסים את המרקם המיוחד שלו.


אני עשיתי איכשהו באמצע בין שני המתכונים (בעלי העקרונות הדומים):

לקחתי 8 עגבניות בשלות ובשרניות, חתחתי כל עגבנייה ל-4 פלחים וסחטתי את המיץ בעדינות (שתיתי אותו, לא ידעתי שמיץ עגבניות הוא טעים) הכנסתי לקערה וטחנתי אותם על למחית דקה עם בלנדר מקל, הוספתי 5 שיני שום גדולות, וכפית מלח, טחנתי הכל, וכאן מגיע החלק הקשה: הוספת השמן!

לא, לא מה שאתם חושבים הטפטוף האיטי הוא לא העניין, צריך קצת סבלנות, אבל לא נורא (בבלנדר מקל פחות חשוב להוסיף באטיות, גם במיונז, ההרמה וההורדה של הבלנדר מחליפים את הצורך בטפטוף אטי כ"כ).

העניין הוא המאבק האמיץ מול המצפון - אם בחביתה אני חושב טיפה על כל טיפת שמן - פתאום אתה נדרש להוסיף לסלט עגבניות כמויות מבהילות של שמן - פשוט לשפוך..אז בהרבה סלטים יש מיונז שזה בעצם שמן, אבל התחושה היא אחרת - נו מיונז.. אבל כאן זה לשפוך איזה כוס (!!??!!) שמן נוזלי-טהור-זהוב, פשוט שמן!

והטרגדיה הזו מתרחשת ל-א-ט ל-א-ט עוד קצת ולא, זה לא מספיק כתום, זה לא כמו במעדניות, ומוסיפים עוד קצת ועוד טיפה. הלב שלי לא עומד בזה.

ודעו נא רבותי, שלמעדניות אין אלוקים, אצלם זה כתום כל-כך שנראה לי שיש שם יותר שמן מעגבניות.

אבל בתוצאה זה השתלם - מטבל טעים, מעניין, קל וללא עלויות כמעט. רק לא להפריז באכילה - זה לא 'פררו רושה' שמשתלם לומר ממחר דיאטה ולקחת עוד חתיכה - זה כולה עוד מטבל לליווי הדגים.
 

מתייעצת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מה אני הייתי עושה? מקלפת וקוצצת את העגבניות לקוביות ומקפיאה במיכלים. יכול להשמר כך זמן ארוך. וכל פעם שצריכה עגבניות לבישול: רוטב פיצה/ רוטב פסטה/ מטבוחה/דגים.
מוציאה מראש קופסה או שתיים מהמקפיא.
לא הבנתי, את מקפיאה עגבניות קצוצות חיות? ללא בישול?
 

כיף

משתמש צעיר
מה עושים עם המון עגבניות - מתכון שטוב בהקפאה וגם קל להכנה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה