דיון שאל את המומחה - יויו BL

yoyoBL

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
על זה אני מדברת.. :)
אני אשמח לשמוע ממך @yoyoBL איך אתה ניגש לבניית קומפוזיציות,סצינות וכו׳ בקומיקס.
אפילו לזכות לראות עין בעין.
✨

בדר"כ אני מקבל את הטקסט של הקומיקס מסודר באופן כזה שכל שורה היא משבצת (כמובן שזה גמיש לשיקול דעתי אבל לרוב אני מנסה להצמד לטקסט המקורי).
הגישה שלי לקומיקס בעבודה שוטפת היא שאני מנסה לפשט את עמוד הקומיקס לשורות, בדר"כ זה 3 שורות לעמוד, 2 משבצות לשורה.
אני קורא את הטקסט ומחליט בכל שורה איזו משבצת תיקח את רוב המקום או האם לחלק את השורה חצי-חצי.
לרוב אם אלו שני אנשים בדיאלוג למשל, אני אקח משבצת אחת שתקח שלוש רבעים מהשורה, שם אני מכניס את 2 הדמויות ומכניס אותם לקונטקסט מבחינת מיקום אוירה וכדומה, ובשליש הנותר אני עושה קלוז-אפ.
לאחר מכן ניתן להריץ את המשך השיחה בלי לשבור את הראש יותר מידי.
להלן דוגמא לא רעה-

‏‏stalin2_13 - עותק.jpg

בחצי מתוכן ספרי הקומיקס מדובר בדיאלוגים בסגנון הזה, החכמה היא לפתח כל מיני שיטות כדי לשמור על העסק פשוט אך עדין לשמור על גיוון...
למשל במשבצת השנייה בחרתי לשים את הדמויות אחת מול השניה בפרופיל יחסית בכדי שיהיה לי קל יותר להראות את הסביבה שלהם, ואז במשבצת השלישית בחרתי לשים את הדמות שמדברת ראשונה עם הגב אלינו ואת השניה ברקע, הדמות עם הגב אלינו תופסת חצי מחלל המשבצת וחוסכת מאיתנו את הצורך להכנס לפרטי רקע וכדומה...
המשחק הוא בעיקר איך 'למלא' משבצות בלי לשבור את הראש ולשמור את האנרגיות לעמודים שקורים בהם דברים מורכבים יותר..


מצטרפת!
אשמח לטיפים איך מפתחים את הקומפוזיציות והקומפוזיציות צבע (איפה את @ליקי ;) כשצריך אותך. דחוף תקציר) הליגה האלו שלכם,
וגם- טיפים לעבודה מהירה (יש חיה כזאת, אתם הצלחתם להמציא אותה, לא?)
אני שואבת מהעבודות שלך המון השראה, תודה!

אני חושב שהתשובה לעיל עונה גם לך,
בקשר לצביעה אני תמיד מנסה לבחור גוונים זהים ולא להתפרע עם מבחר הצבעים.
לנסות לצבוע את העמוד כיחידה אחת ולא כאסוף משבצות, כלומר לקחת צבעים שכבר הופיעו במשבצות אחרת ובאופן כללי לשמור על צבע דומה ברקעים.
@yoyoBL תודה רבה!


נושא הבהירות של הצללית ממש חדש לי. ומעניין! תודה


אני מקשה, אז בעצם מה ההבדל בין קו תנועה לדינאמיות?

והפונט שלך!! יפה, אלגנטי מסודר ויחד עם זה כל כך @yoyoBL ושובב.
מעורר השראה לכתבים ;)

קו התנועה ודינאמיות זהים בגדול, ככל שקו הפעולה רגוע יותר כך גם הדינמיקה ולהפך..
די הגיוני סה"כ..
ועוד משהוא, אשמח לשמוע על הרקעים הווקטוריים שאתה מצייר, איך ניגשים לאיור בסגנון הזה (כמו לספר בתיה או משהוא שהעלת פעם)?

לקח לי המון זמן להבין את זה, ולמעשה עדיין לא קלטתי את זה 100%
זה הרבה יותר שליטה בתוכנה מאשר ציור אני חייב לציין.
זה הרבה משחק של שכבות ושל שימוש בכלי בחירה כמו ה LASSOוכדומה...
הטריק הוא להצליח להגיע לרמת חדות גבוהה ולשמור על קוים פשוטים ככל שניתן...
בכלל, לפשט כמה שאפשר ולהמנע מקווים מסולסלים ולא ברורים..

שאול יצחק ממש טוב בזה..
 
נערך לאחרונה ב:

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
סליחה על הבורות. מה זה קלוז אפ?

וההסבר ברור מאד, תודה!
תמונת תקריב

הרב יואל, החומרים פה שווים זהב....
התנועתיות מושלמת ברמות אחרות, ממש מקצועני ביותר!!
והעם דורש את גיבור ואיינשטיין!!!
כולם להצביע לגיבור ואיינשטיין!!!
 

yoyoBL

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
אז הנה מיקוד לשאלה
אני מבינה שההתקדמות המטאורית שלך היתה אך ורק בזכות ציור וציור, תירגול ותירגול
עכשיו, השאלה-
איך תירגלת תנוחות והבעות?
איך ניגשת לזה? ממה התחלת ואיך סיימת?
(חוץ מאשר התירגול שקיים בעבודה השוטפת, כמובן. רוצים לשמוע על תורת התירגול שלך)

את פותחת דף חדש ומפוצצת אותו בתנועות, תמיד אפשר לנסות להפוך את זה לנחמד ולבחור תנועה שאיכשהו מתקשרת עם השכנה שלה, הן מבחינת החלל הפנוי שהשכנה הותירה והן מבחינת אופי התנועה עצמה.
אם באיזשהו שלב נגמרים לך הרעיונות לתנועות תמיד אפשר לחפש רפרנסים ופשוט להעתיק.
באיזשהו שלב את אמורה להיתקל בתנוחות שקשה לך לעשות אותם, זה מעולה כי עכשיו את יודעת על מה לעבוד...
אם את נתקלת בחלק בגוף בו את מתקשה, ידיים למשל, תחפשי רפרנסים ומקורות ותנסי לשפר את זה...
עם הזמן היד שלך תקלוט את הקטע ותאפשר לך לשלוף את התנועות מהר יותר וטוב יותר..
סה"כ מדובר על שגרה די הגיונית ואינטואיטיבית, העקר לצייר עוד ועוד.
כמו שהרב גדי פולק כתב בספרו - 'אלפי ת'אלפים'. :)
 

מלכי וולף

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
בקשר לצביעה אני תמיד מנסה לבחור גוונים זהים ולא להתפרע עם מבחר הצבעים.
לנסות לצבוע את העמוד כיחידה אחת ולא כאסוף משבצות, כלומר לקחת צבעים שכבר הופיעו במשבצות אחרת ובאופן כללי לשמור על צבע דומה ברקעים.
ומה עושים כשדמות מעמוד א הכחול פוגשת בסצנה הירוקה מעמוד י"א?
ובכלל- מה קורה שבאמצע עמוד מתחלפת סצנה?
או אסביר את עצמי- יש אילוצים. הרי לא אצבע תפוח סגלגל למשל. והיד שלידו לא יכולה להיות ירוקה.
או אם יש לי כיתה של ילדים- נלביש את כולם בצבע אחיד?
או שפשוט לצבוע רגיל ומעל הכל שיטת שילוב שתאחד את העסק?
איך משתלטים על כל הבלגן הזה...?
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
כיף לעיניים הדוגמאות שהבאת.
מעניין אותי לדעת קצת יותר על הגמישות שאנטומיה קומית מאפשרת.(יש בזה בכלל כללים?)
למשל עד כמה אפשר להתעלם מכח הכבידה או תנוחות בלתי אפשריות. בלי שזה יציק לעיניים?
 

שני.ס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
איזה דוגמאות!!!
תודה רבה
אפשר להוריד ?
 

תמר21

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני מסתכלת ולא שבעה
לציור של החתול (חסום בנטפרי, אין לי מושג למה - אבל בלחיצה ב"ה כן נפתח)
כמעט נחנקתי מרוב צחוק.
אותנטי ומלא חי'ים!
אי אפשר להירגע מהיופי הזה.
ואם מהמקום הזה עוד אפשר להמשיך לעלות ולהתקדם, אני מתחילה לקבל תקווה :)
 

אנאל- ציור עם לב

כי לגעת בנפש- זו אומנות!
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
זה פשוט להתמוגג...
לא קראתי בעיון הכל, אבל סליחה אם שואלת שוב.
יש אפשרות לסיכום תהליך עבודה שלכם- לאיור קומיקס?
ועוד שאלה, מאיפה ההשראות שלכם?
*הערת אגב* אמרו לי פעם שיש לי כתב שכדאי שיעשו ממנו פונט, אבל אני יותר מתרשמת מהיופי והתנועתיות של הכתב שלכם, אולי תחשבו גם כן לעשות ממנו פונט (או שזה פונט?)
 

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הציורים פשוט: :eek:

רוצים עוד דוגמאות לתנוחות!

אגב, איפה אתה מלמד, בביה"ס של דן?
 

yoyoBL

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
איזה דוגמאות!!!
תודה רבה
אפשר להוריד ?

את הפוסט עם התנועות, כן :)

זה פשוט להתמוגג...
לא קראתי בעיון הכל, אבל סליחה אם שואלת שוב.
יש אפשרות לסיכום תהליך עבודה שלכם- לאיור קומיקס?
ועוד שאלה, מאיפה ההשראות שלכם?
*הערת אגב* אמרו לי פעם שיש לי כתב שכדאי שיעשו ממנו פונט, אבל אני יותר מתרשמת מהיופי והתנועתיות של הכתב שלכם, אולי תחשבו גם כן לעשות ממנו פונט (או שזה פונט?)

זה לא פונט, ואני לא רואה מה האינטרס שלי להפוך את זה לפונט.

בקשר לתהליך העבודה,
אני באמת לא יודע איך אני יכול להוסיף על מה שנאמר עד כאן...

הציורים פשוט: :eek:

רוצים עוד דוגמאות לתנוחות!

אגב, איפה אתה מלמד, בביה"ס של דן?

עשיתי אצל דן קורס מוקלט על התוכנה בלבד,
מעבר לזה אני לא עוסק בהוראה נכון לעכשיו...

תודה :)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה