טעויות ושגיאות באתרים עיתונים ומגזינים

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
סליחה על הבורות, האם הגילוח בתער ע"י משה לא היה חד פעמי?
האמת שחזרתי לבדוק, (תמיד היו זכור לי כטענה) וזו לא באמת טענה כל כך גדולה, אם כי על פניו מדובר בהפרש של כשלושה חודשים. מניסן לתמוז, כמובאר בראשדונים. כך שכזה גודל זקן לא אמור להיות אבל זו בהחלט לא טע נה כל כך גדולה.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
האמת שחזרתי לבדוק, (תמיד היו זכור לי כטענה) וזו לא באמת טענה כל כך גדולה, אם כי על פניו מדובר בהפרש של כשלושה חודשים. מניסן לתמוז, כמובאר בראשדונים. כך שכזה גודל זקן לא אמור להיות אבל זו בהחלט לא טע נה כל כך גדולה.
היכן נתבאר בראשונים שמעשה קורח היה בתמוז של אותה שנה שגילחו את הלויים?
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
היכן נתבאר בראשונים שמעשה קורח היה בתמוז של אותה שנה שגילחו את הלויים?
ברשי על חצרות כתוב ששם היתה מחלוקתו של קורח. (אמצע סיון)
ברמבן כתוב שזה במדבר פארן (בניגוד לראב"ע שזה בזמן שמשה חילק את הנשיאים - במדבר פארן) מדבר פארן זה מעשה המרגלים, שמתחיל ארבעים יום קודם לתשעה באב. (סוף סיון). אמנם אין לנו תיארוך מתי יצאו משם.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מצד שני ברש''י על הפסוק בפרשת קורח (במדבר טז ד) 'וישמע משה ויפול על פניו', מפרש 'מפני המחלוקת, שכבר זה בידם סרחון רביעי, חטאו בעגל (שמות לב, יא) ויחל משה, במתאוננים (במדבר יא, יב) ויתפלל משה, במרגלים (שם יד, יג) ויאמר משה אל ה' ושמעו מצרים, במחלוקתו של קרח נתרשלו ידיו'. ומבואר שמחלוקת קורח היתה רק אחרי מעשה המרגלים, שמעשה המרגלים אירע במדבר פארן, כמו שנאמר בפסוק (במדבר יב טז) 'וְאַחַר נָסְעוּ הָעָם מֵחֲצֵרוֹת וַיַּחֲנוּ בְּמִדְבַּר פָּארָן' ולאחר מכן נאמר על המרגלים (שם יג ג) 'וַיִּשְׁלַח אֹתָם מֹשֶׁה מִמִּדְבַּר פָּארָן עַל פִּי ה' כֻּלָּם אֲנָשִׁים רָאשֵׁי בְנֵי יִשְׂרָאֵל הֵמָּה'. וכן מפורש בסדר עולם רבה (פ"ח) 'אחר מרגלים היתה מחלוקתו של קורח ובליעתו, שנאמר 'אף לא אל ארץ זבת חלב ודבש' וגו''.
ונמצא שבכל אופן מעשה קורח לא היה מיד לאחר הפרשת בני לוי, שבוודאי היתה עוד במדבר סיני, לפני שנסעו משם בכ' אייר, כמו שנאמר (שם י יא-יב) 'וַיְהִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית בַּחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בְּעֶשְׂרִים בַּחֹדֶשׁ נַעֲלָה הֶעָנָן מֵעַל מִשְׁכַּן הָעֵדֻת: וַיִּסְעוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל לְמַסְעֵיהֶם מִמִּדְבַּר סִינָי וַיִּשְׁכֹּן הֶעָנָן בְּמִדְבַּר פָּארָן'.
ונמצא שבוודאי עברו כשלשה חדשים בין גילוח הלויים למעשה קורח ועדתו, ולכאורה אין אפשרות לדעת בבירור באיזה שלב בארבעים השנים שהיו במדבר אירע מעשה קורח.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
וכדי לחזור לנושאו המקורי של האשכול - שתי טעויות מעיתון 'שחרית':
התקשורת או המשפטים.PNG

על פי החוק.PNG

ועוד אחת מ'המבשר':
מכסים או מיסים.PNG
 

הגשש

משתמש מקצוען
נראה לכם הגיוני להקיש מהקשה להכשה בלי כלי הקשה?

נס של ממש התרחש אתמול (שלישי) בשעות הבוקר בקמפוס ישיבת 'מאור יצחק' הנמצאת בלב המושב "חמד". בשעה 07:00 בבוקר, קצת לפני שבחורי הישיבה התעוררו לתפילת שחרית, החל "המעורר" - הבחור שאחראי להעיר את הבחורים בישיבה, להסתובב בין החדרים הנמצאים בקומת הקרקע בפנימייה, הנקראת בפי הבחורים - "המוקטעה". לפני כניסתו אל אחד החדרים הבחין "המעורר" בנחש גדול המפלס את דרכו אל כניסת אחד החדרים. שניות ספורות לפני שהנחש נכנס אל החדר, אזר הבחור אומץ וזרק על הנחש אבן גדולה שגרמה למותו של הנחש. לאחר נטרול הנחש, הגיע אדם המומחה לנחשים וקבע שהנחש נחשב לארסי מסוג מסוכן ולולי הנס שהתרחש והתושייה שגילה "המעורר", יכל הנחש להביא חלילה להקשתם של הבחורים ולהביא לפציעתם הקשה. לאור הנס הגדול, לאחר תפילת שחרית, אמרו הבחורים "נשמת כל חי" בכוונה ובהודאה עצומה לקב"ה על הנס הגדול שהתרחש.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נס של ממש התרחש אתמול (שלישי) בשעות הבוקר בקמפוס ישיבת 'מאור יצחק' הנמצאת בלב המושב "חמד". בשעה 07:00 בבוקר, קצת לפני שבחורי הישיבה התעוררו לתפילת שחרית, החל "המעורר" - הבחור שאחראי להעיר את הבחורים בישיבה, להסתובב בין החדרים הנמצאים בקומת הקרקע בפנימייה, הנקראת בפי הבחורים - "המוקטעה". לפני כניסתו אל אחד החדרים הבחין "המעורר" בנחש גדול המפלס את דרכו אל כניסת אחד החדרים. שניות ספורות לפני שהנחש נכנס אל החדר, אזר הבחור אומץ וזרק על הנחש אבן גדולה שגרמה למותו של הנחש. לאחר נטרול הנחש, הגיע אדם המומחה לנחשים וקבע שהנחש נחשב לארסי מסוג מסוכן ולולי הנס שהתרחש והתושייה שגילה "המעורר", יכל הנחש להביא חלילה להקשתם של הבחורים ולהביא לפציעתם הקשה. לאור הנס הגדול, לאחר תפילת שחרית, אמרו הבחורים "נשמת כל חי" בכוונה ובהודאה עצומה לקב"ה על הנס הגדול שהתרחש.
מקור?
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים

הגשש

משתמש מקצוען
זה לא פשוט...

יש מקור? (על מי הביקורת?)
לא הבנתי את הקטע הזה. למה צריך לדעת היכן המקור? למה זה טוב?

לדעתי, לאשכול זה יש שתי מטרות.
1. להפוך אותנו לטובים יותר כשנראה כמה גרוע יכול להיות שגיאים וטעותים.
2. לתקן את הראוי לתיקון באופן שאם יש כאן מאלה שיכולים לתקן ו/או למנוע את הטעות הבאה שיעשו זאת.

אם נלך ונמנה כרוכלים את הטועים לא נגיע בזה לידי חשש/אבק לשון הרע?
מישהו כאן רואה אחרת את הדברים?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בלי מקור, כל אחד יכול להעתיק איזה קטע מאיזה אתר שהוא רוצה, להכניס טעות או שתיים בקטע, והנה יש לו שגיאה לדוגמה.
לא שמישהו חשוד על כך, אבל מראש כך נבנה אשכול זה, על 53 עמודיו.
ולגבי טענה 2 - איך ידעו היכן לתקן, אם לא ידעו היכן מצויה הטעות?

לדעתי אין חשש לשון הרע כשמביאים קטע שנועד מלכתחילה לפרסום, ומציגים אותו בגדר 'יראה הקהל וישפוט'.
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
הריכוז של השגיאות בא במרוכז.

upload_2019-6-30_17-8-52.png


ואני שמעתי, לפני איזה חודש-חודשיים, שראש הממשלה אמר לפני איזה חודשיים-שלושה, שאם תוך ארבעה-חמישה חודשים המצב הבטחוני לא משתפר, תוך שמונה-תשעה חודשים יחליטו אם לדחות את זה בעשרה חודשים.
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הריכוז של השגיאות בא במרוכז.

צפה בקובץ המצורף 500735

ואני שמעתי, לפני איזה חודש-חודשיים, שראש הממשלה אמר לפני איזה חודשיים-שלושה, שאם תוך ארבעה-חמישה חודשים המצב הבטחוני לא משתפר, תוך שמונה-תשעה חודשים יחליטו אם לדחות את זה בעשרה חודשים.
זאת טעות מהותית או דקדוקית?
לא יכול להיות שהיתה תכנית שהתבטלה, ויש ביטול על הביטול והיא חוזרת לעצמה?
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
דווקא האחריות לשגיאה זו אינה תולה בג'יידיאן, אלו מילותיו של מרכנסת בכבודו.
אך נהניתי הנאה מרובה מהנחתן של שתי הפנינות זו לצד רעותה. הביטול והדחייה.

אכן, הייתי ממליץ למר יולי-אוגוסט אולי להתנבאות בסגנון "תכנית ביטול הבחירות טרם ירדה מן הפרק" או כדומה.
ביטול אי אפשר לבטל, אפשר להשיב את התכנית על כנה. לענ"ד.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אני דוקא לא רואה טעות באמירה ש'הביטול טרם בוטל', דהיינו 'תוכנית ביטול הבחירות טרם בוטלה'. אין טענה על אדם שמדבר כלשון בני אדם, ואין טענה על אתר שמביא דברים כלשונם.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
אני נתקלתי במגזין "קראט" בטעות מוזיקלית לא הגיונית בסיפור בהמשכים,כשתיארה שם פ.פקשר האגדית
את אובי הנגנית לוקחת איתה את הפסנתר למקומות שונים.
בשעה שפסנתר כבד מאד ומצריך הובלה או מנוף.

לדוג' מחיפוש גוגל פשוט:
הזמנת מוביל פסנתרים החל מ-300 ₪ כולל ביטוח אחריות אריזה ועטיפה של הפסנתר ... במקרה זה ניתן להתקין מנוף נייד על אדן החלון או אדן הגג ולבצע הנמכה מקצועית ובטוחה של הפסנתר מטה, או לחילופין לעשות ....
את הפסנתר אסור לגרור או לסחוב, ובשום מקרה אסור להפוך.

מה אתם אומרים להעביר למערכת או שזה לא כזה קריטי בסיפור בהמשכים?
 

הגשש

משתמש מקצוען
אני נתקלתי במגזין "קראט" בטעות מוזיקלית לא הגיונית בסיפור בהמשכים,כשתיארה שם פ.פקשר האגדית
את אובי הנגנית לוקחת איתה את הפסנתר למקומות שונים.
בשעה שפסנתר כבד מאד ומצריך הובלה או מנוף.

לדוג' מחיפוש גוגל פשוט:
הזמנת מוביל פסנתרים החל מ-300 ₪ כולל ביטוח אחריות אריזה ועטיפה של הפסנתר ... במקרה זה ניתן להתקין מנוף נייד על אדן החלון או אדן הגג ולבצע הנמכה מקצועית ובטוחה של הפסנתר מטה, או לחילופין לעשות ....
את הפסנתר אסור לגרור או לסחוב, ובשום מקרה אסור להפוך.

מה אתם אומרים להעביר למערכת או שזה לא כזה קריטי בסיפור בהמשכים?
בטח שזה קריטי, לא חבל על הגב שלה? ככה להסתובב עם פסנתר על הגב עוד שבועות ארוכים עד שהסיפור יגיע אל סופו. הצילו!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה