עזרה הקניין החרדי - תשתית לכלכלת המדינה

מצב
הנושא נעול.

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
ובשביל זה צריך פקידים , ומשרדים , וכסף , ומיסים.

ברור לכולנו שאנחנו לא רוצים מדינה 100% קפיטליסטית אנרכיסטית, וגם לא 100% קומונסיטית.
איפה האמצע? מה כן ומה לא? על זה אפשר ורצוי לדון.
אבל בלי להבין את הבסיס אין על מה לדבר..
אבל זה לא רק עניין כלכלי זה גם עניין יהודי, בגלל שהמדינה לוקחת כאלה מיסים גבוהים אז היא חייבת לתת תחבורה ציבורית, ולכן היא גם עושה תחבורה ציבורית בשבת, כי יש כאלה שלא שומרים שבת ומשלמים מיסים, וזה לא הוגן לקחת מיסי תחבורה, ולא להפעיל אוטובוסים לצורכם.

ברגע שהתחבורה תהיה פרטית ולא במימון או סבסוד של המדינה, לא תהיה את הבעיה של הפעלת המדינה תחבורה ציבורית בשבת וכן בעוד הרבה דברים כמו תרבות, הבריאות וכו'
 

מרחבית

משתמש מקצוען
המשכורות הגבוהות אינם נמצאות אצל עובדי המדינה [כמה מרויח ראש הממשלה?].
עובדי המדינה נהנים מהטבות שונות + יציבות. למה לקרוא לזה 'משכורות בלתי מוצדקות'?
חלק מעובדי המדינה מקבלים משכורות מוצדקות בהחלט. חלק - לגמרי לא, ואי אפשר לפטר בגלל ההסתדרות, ואין מספיק בקרה על העבודה ועוד.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
חוץ מזה שלגמרי השמטת חברות קטנות ועצמאיים.
ובכלל , זו טענה מופרכת מהיסוד. אנחנו בכלל לא משלמים מיסים , רק החברה.
לא השמטתי כלום. עניתי למי שטענה שמתוך 24 אלף בחברות הייטק וכאלה מקבלים נטו 15 אלף.
טענתי שבמקרה הספציפי הנזכר, של עובדי הייטק בחברות גדולות, שמקבלים משכורות גבוהות כבר בתחילה, עם המון הטבות; והטובים שבהם עוברים מחברה לחברה ורודפים אחריהם עם תוספת משכורת, החברות דואגות שהעובדים יהיו מרוצים. גם מהנטו. ככה שלחשוב שאם לא היו מיסים, היו מקבלים עוד 9000 ש''ח, זה לא נכון.

ברור שהמצב של חברות קטנות ועצמאיים הוא שונה. לא עליהם דברתי. והכי קשה למי שמרוויח בינוני, עובד מאוד קשה, וגם אם המיסים לא יוצאים כל-כך גבוהים כמו אלו שמרוויחים הרבה - זה מאוד קשה עבורו. מובן בהחלט. זו האוכלוסיה שהכי קשה לה עם המיסים.
 

nc

משתמש סופר מקצוען
יש כאן הרבה דברים שחייבים תגובה נגדית כי זה ממש לא נכון כל הקטע הזה, החילונים מקבלים מימונים בסכומים אגדיים תחשבו כמה כסף הולך כאן במדינה על ספורט ועל תרבות..

@Ruty Kepler כבר הראתה לך שתקציב הכוללים גבוה יותר

רוב הילדות זה בנות לאמא שעובדת עד 4 מה שאומר משכורת גבוהה יותר, ואפילו אם על הדרך נהנות מזה עוד כמה אמהות עיקרו נועד לאלו שעובדות עם משכורות גבוהות, אם אל היה את אלו לא היה לא את הצהרונים ולא את הקיטנות ובוודאי לא במחירים אפסיים, כמו בכל דבר תמיד יש נהנם שלא קשורים, גם כשאת עושה שמחה, על הדרך נהנים מזה עוד כמה אנשים שלא קשורים לשמחה, זה דרכו של עולם

אז שיתנו כמו במעונות, לפי הצורך. ממה שאני רואה סביבי הרבה מאד אמהות נמצאות בבית בשלב זה של השנה. למה סבסוד ע"ח הברון?

שתי הערות:
1. מי שמרוויח סכומים כמו 24 אלף, זה הרבה פעמים מחברות גדולות, חלקם בינלאומיות עם סניפים בכל העולם. כשהם מחליטים על משכורת, לוקחים בחשבון את הנטו. הם רוצים עובדים, ועובדים טובים ומקצועיים, והם מוכנים ויכולים לשלם להם הרבה.
מי שחושב, שאם לא היו מיסים, הברוטו היה נשאר כך, והעובד היה מרוויח את כל הפער הזה - לדעתי ממש טועה. אם היו פחות מיסים, החברות היו מורידות את הברוטו.
אם כך, מי שצריך להתלונן אלו בעיקר החברות. מצד שני, יש לחלק מהחברות המון הטבות, מה שעסקים קטנים או אדם פרטי לא יכול לחלום עליהם. כך שאין להם מה להתלונן.

חלק מהמשכורות הגבוהות ניתנות לעובדי מדינה, ללא כל הצדקה, כפי שפורט באשכול זה. אדרבא, שישלמו כמה שיותר מיסים ויחזירו למדינה לפחות חלק מהמשכורות הבלתי מוצדקות שלהם.

חלק מהמשכורות זה לבכירים בבנקים. מהעמלות הרצחניות של כולנו.

2. יש לנו ידידים ממגזר אחר, ששלחו את ילדיהם למעונות יקרים להחריד ולא מסובסדים. היו שם כמה ילדים בלבד. עם תנאים ללא כל השוואה. להציג כאילו המעונות היקרים הם כמו המעונות שלנו, ורק המחיר שונה, זו טעות גסה.

זו גישה מעניינת שרק חרדי חרדי מפולפל יכול לגבש. לא נתקלתי בזה אבל שמעתי על כמה חרדיות שמקבלות את שכרן נטו.
בואי רק נגיד שאם זה היה נכון- העובדות החרדיות ברוכות נקודות הזכות היו אמורות להיות העובדות המבוקשות ביותר בשוק, והמצב הוא לגמרי הפוך.

עובדי מדינה זה מושג עצום ורחב. אין ספק שיש שם ריבוי מיותר של כח אדם אבל בתחומים אותם אני מכירה המשכורת שלהם נמוכה מהממוצע בשוק בתחומם.
גן אן יש להם לאן להתיעל זה ממש לא קשור לאשכול, שכן נמנים עליהם גם חילונים וגם חרדים.

העמלות בבנקים היום ממש לא רצחניות, אולי שווה לשקול לעבור בנק אם אצלכם זה אחרת.

ודאי שהמעונות היקרים נותנים מענה משופר בהרבה ממקביליהם של התמ"ת. הנקודה היא שלהורים שרוצים מעונות תמ"ת אין חלופה ברמת המחיר הזו.

@nc
אני יכולה להסכים עם מה שכתבת,
פרט לזה:



בואי, נסחפת.
אוקי , לא משכורת. מלגה.
תכפיל במס' החודשים והשנים שמקבלים אותם ומתקבל סכום שלא הרבה אברכים יסכימו לוותר עליו. מישהו מממן את הסכום הזה מכיסו, ויש הרבה אברכים בלע"ר.
(זו זכות עבורם! נכון!! ועדין צריך להעריך ולהודות)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כמו שכתוב : אל תבלבלו אותי עם עובדות.
עובדות זה דבר חמקמק. מספיק שתהיה חסרה עובדה אחת או שתיים, כדי לשנות לגמרי את התמונה. מספיק שיטענו להשלכות כאלה ואחרות כאילו שזה עובדות, בזמן שאלו רק פרשנויות וחיזויים נתונים לוויכוח - כדי שהכל ישתנה.
בפרט שמדובר במערכת כל-כך מורכבת ומלאת פרטים. ובמציאויות מגוונות ורבות להפליא.
רק באשכול זה ראינו כמה עובדות שהיו חסרות ושינו את התמונה לכאן או לכאן.

דוגמא קטנה: משלמים 2500 לעבור טיפול בילד. זו עובדה, כן? החילוניים שאומרים לכם את זה, אם הם הגונים, אפילו לא מדמיינים שאצלנו התנאים כל-כך שונים, ומספר הילדים הרבה יותר גבוה. ואתם לא מדמיינים שאצלם כל כך אחרת. אתם מדמיינים מספר ילדים ותנאים כמו אצלנו, ומשלמים על זה כל-כך הרבה! אז נשארת עובדה כאילו נכונה, אבל היא לא ממש כזו.

או היתה השוואה של תקציבי ישיבות לתקציבי תרבות. לא הכניסו תקציבי ספורט ולא תקציבי 'השכלה' להשוואה הזו, בגלל סיבות כאלה ואחרות. אפשר להתווכח על הסיבות, אבל אז זה כבר דעות ולא עובדות.

ככה שלדבר בצורה נחרצת בשם עובדות ברורות ומוכחות, יש בזה ממממ... יומרנות מסוימת.
 
נערך לאחרונה ב:

nc

משתמש סופר מקצוען
כאילו כל החילונים עובדים 9+ ומרויחים הון עתק, שטויות במיץ עגבניות, לא חסר שם זוגות שרק אחד מבני הזוג עובד, ודרך אגב הוא מקבל משכורת כפולה מחרדי, בתור בסיס, אז גם אם הוא משלם יותר מס עדיין המשכורת שלו כפולה, וזה לא המצאה שלי אלא נתונים מוסכמים..
מאיפה הנתונים האלה?
מישהו השווה חרדי וחילוני בעלי אותה הכשרה ואותו נסיון שעובדים באותם תנאים ואותן שעות וראה שהחילוני מקבל משכורת כפולה מחרדי?

אשמח לראות נתונים כאלה. על סביבתי הקרובה אני יכולה לומר בודאות שזה לא נכון.
 

nc

משתמש סופר מקצוען
עובדות זה דבר חמקמק. מספיק שתהיה חסרה עובדה אחת או שתיים, כדי לשנות לגמרי את התמונה. מספיק שיטענו להשלכות כאלה ואחרות כאילו שזה עובדות, בזמן שאלו רק פרשנויות וחיזויים נתונים לוויכוח - כדי שהכל ישתנה.
בפרט שמדובר במערכת כל-כך מורכבת ומלאת פרטים. ובמציאויות מגוונות ורבות להפליא.
רק באשכול זה ראינו כמה עובדות שהיו חסרות ושינו את התמונה לכאן או לכאן.

דוגמא קטנה: משלמים 2500 לעבור טיפול בילד. זו עובדה, כן? החילוניים שאומרים לכם את זה, אם הם הגונים, אפילו לא מדמיינים שאצלנו התנאים כל-כך שונים, ומספר הילדים הרבה יותר גבוה. ואתם לא מדמיינים שאצלם כל כך אחרת. נשארת עובדה כאילו נכונה, אבל היא לא ממש כזו.

או היתה השוואה של תקציבי ישיבות לתקציבי תרבות. לא הכניסו תקציבי 'השכלה' להשוואה הזו, בגלל סיבות כאלה ואחרות. אפשר להתווכח על הסיבות, אבל אז זה כבר דעות ולא עובדות.

ככה שלדבר בצורה נחרצת בשם עובדות ברורות ומוכחות, יש בזה ממממ... יומרנות מסוימת.

שוב, הנק' היא שההיצע היום הוא מעון תמ"ת אליו אין לזוג חילונים מבוססים סיכוי להכנס ומעונות פרטיים יקרים להחריד שאכן נותנים מענה משופר בהרבה.
אין מעונות פרטיים ב2500 ש"ח בסביבה שאני מכירה, ולו בשל העובדה שלא מפעילות אותם עמותות כמו אמונה, ויצ"ו או נעמ"ת והם צריכים לשכור מבנים בהרבה כסף לעומת מבנים שמוקצים למעונות תמ"ת בחלק מהערים.
(כן , בחלק, אני יודעת שלא בכולן)
לקחנו תסריט והבאנו ממנו דוגמאות קונקרטיות למה להרגשת הקיפוח אין על מה לסמוך.
 

super tiger

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מאיפה הנתונים האלה?
מישהו השווה חרדי וחילוני בעלי אותה הכשרה ואותו נסיון שעובדים באותם תנאים ואותן שעות וראה שהחילוני מקבל משכורת כפולה מחרדי?

אשמח לראות נתונים כאלה. על סביבתי הקרובה אני יכולה לומר בודאות שזה לא נכון.
יתרנ מכך, אף מקום עבודה לא יעז לעשות זאת כי הוא חשוף לתביעות בגין אפליה.....

אני עובדת במקום חילוני לחלוטין. וכמובן מקבלת שווה בשווה לכלל הקולגות שלי (מרגיש לי מגוחך לכתוב זאת....)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
800 ש"ח * 12 חודשים * עשרות שנים * מס' האברכים במדינת ישראל שהולך וגדל בלע"ר.
מישהו מממן את זה וחבל לזלזל.
אף אחד לא מזלזל. זה חשוב לאברכים, וזו זכות למדינה.
אבל כשחילוניים מדברים על 'משכורות לאברכים' מהמדינה, וזה נכנס לשיח שלנו - זה עצוב מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:

סמינר דוד

משתמש מקצוען
מה זה 'ברגע שיש כסף'? הכסף הזה לא נולד במשרדי האוצר. הוא נלקח בכוח הזרוע מאנשים אחרים, שעבדו עליו, ואז להם יש פחות.

המדינה לא מורכבת מ'טייקונים' ו'חרדים'. יש כאן שמונה מיליון אזרחים, רובם אינם טייקונים ואינם חרדים. רובם עובדים ומשלמים מס הכנסה ישיר מדי חודש, ולכן נותרת להם פחות הכנסה פנויה, בגלל שהמס פה גבוה.
אודה שלא קראתי את כל האשכול, אבל
הכסף לא נולד במשרדי האוצר, והוא בהחלט כן מתחלק מידי האוצר,

רוצה דוגמה?

בבקשה:
לפני כעשרים שנה, אולי פחות, הקיבוצים לחצו על המדינה לשלם להם כסף, יש להם גרעון של 5 מליארד שקל, המדינה נתנה להם 3 מליארד שקל, ואחרי כמה חודשים, הם פרסמו שעכשיו הם בגרעון של 8 מליארד שקל.

מאיפה האוצר שילם להם כסף? ממי הם בדיוק גובים בכוח הזרוע?
יש עוד כמה דברים, שלא הייתי רוצה לכתוב אותם פה, אבל האמת לא בדיוק נמצאת שם.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אני לא חושבת שהחלק החזק שלנו הוא כספים. ממש לא. לא באה להתווכח על זה שאצלם משלמים יותר מיסים, כי מרוויחים יותר. גם לא מרגישה צורך להתנצל על זה.
הגם שאנחנו לא עושים תחרות של תרומה, ברור שהתרומה שאנחנו תורמים לעם ישראל, היא בכלל לא ברת השוואה. אם לא שומרי התורה, אם לא העברת התורה והיהדות מדור לדור במסירות ובעקביות, תוך כמה דורות לא היה חלילה עם ישראל. וגם לא היה צורך במדינה.
הרוחניות של עם ישראל היא מהות ולב העם הזה. אם לא היא - אין עם.
ואנחנו אלה שמחזיקים את הבסיס הזה.

יחד עם זאת, גם אם נכון שמבחינה כלכלית טהורה הם נותנים יותר, יש הגזמות בהבאת הנתונים, שרק מקוממות את כולם. קל מאוד להציג עובדות חסרות, סכומים גבוהים, וכל מיני צורות התבוננות, שמעוותות את התמונה התקציבית הכוללת.

מכיוון שאינני מבינה מספיק, מעניין אותי לשאול את הכלכלניות כאן, כל הסכומים שנכנסים לארץ כתרומות לישיבות, והרי כל ישיבה וכולל חייבים תרומות, והרבה. איפה ואיך רושמים אותן? לאן זה שייך בחישוב הכללי של הכנסות למדינה?

מה קורה עם כספי מדינה שלא מגיעים ממיסים? לדוגמא, מצאו מרבצי גז. או התקבלו כספים מממשלת ארה''ב. או היו הכנסות מתיירות.
איך מסתכלים על זה? איפה רושמים את זה בחישובים? למה שלא נסתכל על חלק מהתקציבים שלנו שהם בעצם מכספים אלו, לפי חלקנו באוכלוסיה? למה שנגיד שהכל ממיסים?
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מכיוון שאינני מבינה מספיק, מעניין אותי לשאול את הכלכלניות כאן, כל הסכומים שנכנסים לארץ כתרומות לישיבות, והרי כל ישיבה וכולל חייבים תרומות, והרבה. איפה ואיך רושמים אותן? לאן זה שייך בחישוב הכללי של הכנסות למדינה?

זו לא הכנסה למדינה, אלא לפרטיים ועמותות. אין כאן רווח ישיר למדינה.
אם האברכים יקנו משהו בכסף הזה, הם ישלמו מע"מ, אבל את המע"מ הזה כבר חישבנו בצריכה של משק בית חרדי.

איך מסתכלים על זה? איפה רושמים את זה בחישובים? למה שלא נסתכל על חלק מהתקציבים שלנו שהם בעצם מכספים אלו, לפי חלקנו באוכלוסיה? למה שנגיד שהכל ממיסים?

רוב הכנסות המדינה הן ממיסים. רק מיעוטן הוא מהכנסות אחרות. הכספים מאמריקה לא מגיעים ככסף עובר לסוחר, אלא כתקציב לקניות בטחוניות, כך שהם ממילא מתחלקים בין כל התושבים.

מקור לחלוקת ההכנסות - תחזית 2019 של משרד האוצר:
https://mof.gov.il/BudgetSite/statebudget/BUDGET2019/Documents/Hachnasot_1.pdf

upload_2019-6-19_18-16-42.png
 
נערך לאחרונה ב:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
[
דוגמא קטנה: משלמים 2500 לעבור טיפול בילד. זו עובדה, כן? החילוניים שאומרים לכם את זה, אם הם הגונים, אפילו לא מדמיינים שאצלנו התנאים כל-כך שונים, ומספר הילדים הרבה יותר גבוה. ואתם לא מדמיינים שאצלם כל כך אחרת. אתם מדמיינים מספר ילדים ותנאים כמו אצלנו, ומשלמים על זה כל-כך הרבה! אז נשארת עובדה כאילו נכונה, אבל היא לא ממש כזו.

העניין הוא לא מי משלם יותר על טיפול בילד. לא נערכה כאן השוואה בין טיב המעונות ביחס למחיר.

הטענה היא רק שלחרדי הממוצע המדינה מסבסדת 1700 ש"ח עבור כל תינוק, וחילוני משלם מחיר מלא על תינוקו, ללא כל סבסוד.
עיין ערך אשכולות 'כמה אמורים להרוויח כדי לקבל דרגה 3 במעון'.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
פתחת פעם את ספר התקציב של מדינת ישראל? ראית מה ההבדל בין תקציב התרבות (לכשבעה מיליון איש) ובין תקציב הכוללים (אגף מוסדות תורניים)?
היתה השוואה של תקציבי ישיבות לתקציבי תרבות. לא הכניסו תקציבי ספורט ולא תקציבי 'השכלה' להשוואה הזו
כל מילה.
ומי מדבר על תקציב הביטחון שהיא מכבסה ובסיס כלכלי בעיקר להמון מאזרחי ישראל על חשבון משלם המיסים, כן גם החרדי שלא יכול לטמון את ידו בצלחת הביטחונית (וכדלהלן)..

ולעצם הדיון באשכול, נכון אין ספק שהחילונים מרוויחים יותר
- (מוזר מדוע? מישהו יכול להסביר?)
אולי אחד מהמלומדים כאן חשב על זה? רמז: מקצועות בצבא, הפליה על רקע דתי וכ"ו
- (אז כן, אולי ראשי המדינה בעבר ובהווה שבישלו את הדייסה הזאת וקיבלו גיבוי מהציבור הכללי שישלמו אותה)

אבל אין ספק שהם מבזבזים יותר בחו"ל (מי שלא מכיר מקרוב שלא יביך את עצמו כאן) ואנחנו מביאים יותר כסף מחו"ל (אחוזים עצומים מחצי מיליון במירון ל"ג בעומר הינם חוצניקים, חגים ושמחות אצל החסידים וכדו').
 
נערך לאחרונה ב:

nc

משתמש סופר מקצוען
כל מילה.
ומי מדבר על תקציב הביטחון שהיא מכבסה ובסיס כלכלי בעיקר להמון מאזרחי ישראל על חשבון משלם המיסים, כן גם החרדי שלא יכול לטמון את ידו בצלחת הביטחונית (וכדלהלן)..

ולעצם הדיון באשכול, נכון אין ספק שהחילונים מרוויחים יותר
- (מוזר מדוע? מישהו יכול להסביר?)
אולי אחד מהמלומדים כאן חשב על זה? רמז: מקצועות בצבא, הפליה על רקע דתי וכ"ו
- (אז כן, אולי ראשי המדינה בעבר ובהווה שבישלו את הדייסה הזאת וקיבלו גיבוי מהציבור הכללי שישלמו אותה)

אבל אין ספק שהם מבזבזים יותר בחו"ל (מי שלא מכיר מקרוב שלא יביך את עצמו כאן) ואנחנו מביאים יותר כסף מחו"ל (אחוזים עצומים מחצי מיליון במירון ל"ג בעומר הינם חוצניקים, חגים ושמחות אצל החסידים וכדו').

גם אם תקציב הבטחון לא מנוהל בצורה היעילה ביותר, עדין מטרתו העליונה היא בטחון והוא לחלוטין משרת את הציבור החרדי.

החילונים מרויחים יותר מאחר והם רואים בהישגים חומריים ערך ולכן הם:
1. עובדים הרבה וקשה
2.עובדים ולא לומדים תורה
3.לומדים באקדמיה ועובדים במקצועות ריווחיים יותר

אין ספק שהם מבזבזים בחו"ל אבל בשגרה הם מבזבזים הרבה יותר מכל משק בית חרדי סטנדרטי. תרבות צריכה של העולם המערבי.

אגב, אם להיות קטנוניים, לא הציבור החרדי מביא חוצניקים להילולה במירון אלא ארץ ישראל הקדושה.
 

nc

משתמש סופר מקצוען
אבל זה לא רק עניין כלכלי זה גם עניין יהודי, בגלל שהמדינה לוקחת כאלה מיסים גבוהים אז היא חייבת לתת תחבורה ציבורית, ולכן היא גם עושה תחבורה ציבורית בשבת, כי יש כאלה שלא שומרים שבת ומשלמים מיסים, וזה לא הוגן לקחת מיסי תחבורה, ולא להפעיל אוטובוסים לצורכם.

ברגע שהתחבורה תהיה פרטית ולא במימון או סבסוד של המדינה, לא תהיה את הבעיה של הפעלת המדינה תחבורה ציבורית בשבת וכן בעוד הרבה דברים כמו תרבות, הבריאות וכו'

מענין מה שאתה אומר, כי כרגע חד משמעית לרוב הציבור שאינו שומר שבת אין תחבורה ציבורית זמינה בשבת ואין מרכזי קניות פתוחים בשבת.
יש ערים חריגות ומרכזים חריגים אך הם עדין היוצאים מן הכלל וזאת בעקבות מלחמות של החרדים על הסטטוס קוו.

כך שאם כבר, המצב הקיים מתאר בדיוק את הכיוון ההפוך.
ההשערה שלי היא שזה מחזיק מעמד כי לרוב המסורתי כיום עדין חשוב הצביון היהודי של המדינה.
 

נחום10

משתמש מקצוען
גם אם תקציב הבטחון לא מנוהל בצורה היעילה ביותר, עדין מטרתו העליונה היא בטחון והוא לחלוטין משרת את הציבור החרדי.
הגמ' אומרת שת"ח לא בעו נטירותא- כלומר, לא צריכים לשלם היטל שמירה ,כיון שהם לא זקוקים לה
אנחנו לבד, לא היינו זקוקים לצבא כזה , וממילא לא צריכים לממן אותו.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אגב, אם להיות קטנוניים, לא הציבור החרדי מביא חוצניקים להילולה במירון אלא ארץ ישראל הקדושה.
אבל ארץ ישראל הקדושה מביאה כמעט אך ורק חרדים...
(לשם השוואה- כמה הגיעו מחו"ל לאירויזיון וכמה להילולת הרשב"י שהתקיימה בסוף אותו שבוע?)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה