השורש הוא ת.ח.ל.
תודהזהו שורש תנייני, שזה אומר שבשלב מסויים, התחילית ת' הפכה לחלק מהשורש.
הסבר מתוך דוגמאות:אשמח לקבל על זה הסבר
המון תודות!הסבר מתוך דוגמאות:
מה השורש של המילה 'מקום'? ק-ו-ם,
ומתוך המילה הזו נוצר שורש חדש: מ-ק-ם, פעלי השורש: להתמקם, למקם ועוד.
עוד:
השורש של המילה 'מוקד'? - י-ק-ד
ומתוך המילה הזו נוצר שורש חדש: מ-ק-ד, פעלי השורש: להתמקד, למקד, מיקוד ועוד.
החל והתחיל הם שני שורשים שונים?הֵחֵל - מהשורש חל"ל, כמו הֵסֵב מסב"ב, הֵקֵל מקל"ל
התחיל - כפי שציינו לעיל, שורש תנייני תח"ל מן המלה תְּחִלָּה.
???השורש הוא דווקא ח,ל,ל וזה שורש של ע"ע
חידה: האם יש במקרא שורש תנייני?שורש ת.ח.ל לא מופיע במקרא אלא לראשונה במשנה, ובמקרא יש רק ח.ל.ל.
מה לא ברור? אכן, 'החל' הוא משורש חלל, גזרת הכפולים (ע"ע כפי שציינו לעיל) ואילו 'התחיל' הוא שורש תחל, תנייני (כפי שהסבירו יפה לעיל). שני שורשים שונים, כן, במשמעות זהה. ואילו שורש יחל הוא במשמעות שונה.בואו נאמר שלא יצאתי בדיוק עם תשובה ברורה...
החל והתחיל הם שני שורשים שונים?
???
מחלוקת ראשונים. כי יש אומרים שנ.ב.א הוא תנייני מב.ו.א, ויש אומרים שת.א.ב הוא תנייני מא.ו.ה.חידה: האם יש במקרא שורש תנייני?
לא מכיר, אשמח לשמוע על אחד כזה.ובלי מחלוקת?
לא כולל שמות אנשים.מתיהדים
לא.???
שורש תנייני או לא?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט א'
א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד: