דרוש מידע פיצויים במקרה הרעת תנאים

עמליה 098

משתמש מקצוען
עובד שהורעו תנאיו בעבודת הוראה ולכן ההוא בוחר להתפטר (ועובר למקום עבודה אחר) - האם זכאי לפיצויים?
 

עמליה 098

משתמש מקצוען
קיצוץ של כ50% מהמשרה
נעשה באופן רוחבי לכל נושאי התפקיד המסוים הזה בגלל שינוי מערכתי.
אילוץ של המוסד לא משהו אישי
 

ווינדוס

משתמש פעיל
11. (א) התפטר עובד מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה, או מחמת נסיבות אחרות שביחסי עבודה לגבי אותו העובד שבהן אין לדרוש ממנו כי ימשיך בעבודתו, רואים את ההתפטרות לענין חוק זה כפיטורים.

כיצד נדע לזהות הרעת תנאים ?
אי תשלום תוספות:
מעביד שאינו משלם לעובדים תשלומים המגיעים לו על פי הדין כמו ביטוח לאומי, תוספות יוקר, דמי חופשה וחג, דמי הבראה, רשאי עובד להתפטר בגין חוסר רצון להמשיך לעבוד בתנאים פחותים ולא ניתן לדרוש ממנו כי ימשיך בעבודתובנסיבות אלה.

יחס מבזה מצד המעביד :מעסיק שנוהג להשפיל ולבזות את עובדיו, והם מתפטרים בעקבות היחס זכאים לקבל פיצויים, בדיוק כמו במקרה פיטורים.

פיגור בתשלום המשכורת: עיכוב או איחור של תשלום המשכורת בין אם נעשה בכוונת זדון, בין אם בתמימות דעים, נחשב להרעה מוחשית בתנאי העבודה, והתפטרות הבאה בעקבותיו תיחשב כפיטורין.

שינוי חוזה עבודה או צו הרחבה: תנאים ירודים או פחותים מאלה שנקבעו בחוזה העבודה, או צו הרחבה הפוגע בתנאים הקיימים, נחשביםכהרעה בתנאי עבודה.

הפחתת שכר: שלילת זכאות לשכר, אפילו אם נעשתה בהסכמת העובד אינה חוקית לאכיפה. עם זאת, בית המשפט קבע כי כאשר מתבצע שינוי בסדרי העבודה ונהליה, שלא נעשה כדי לפגוע בתנאי העבודה או מטעמים פסולים, אין לראות בשינוי הרעה מוחשית של תנאי העבודה.

שינוי מקום עבודה:כאשר העברת מקום העבודה היא לתקופה בלתי מוגדרת, קיימת תחושה של חוסר יציבות, לגבי מקום העבודה הקבוע ולגבי זמן העבודה במקום המעבר. שינוי זה נחשב להרעה בתנאים.

שינוי זמני העבודה: דין שינוי יסודי, בדומה לשינוי במקום, מהווה הרעה מוחשית. כך למשל, כשהמעביד מודע כי הוסכמו שעות עבודה מראש, שינוי כזה יפריע לעובד לקיים להשיג הכנסות נוספות, או למלא התחייבויות אחרות.

שינוי בהיקף עבודה:שינוי מהותי בהיקף העבודה,שניתן להוכיחו יכול להוות הרעה בתנאים.

שינוי בתנאים הנלווים: כאשר המעביד מתכחש לתנאים נלווים כמו מקום מגורים, או רכב, והתחייב עליהם בחוזה העבודה, הוא גורם להרעה מוחשית.

פגיעה במעמד המקצועי: במידה והתרחשה פגיעה באופן קיצוני ורציני במעמד המקצועי, ללא קשר לשינוי בשכר, בין אם לטובה או לרעה, היא מהווה הרעה מוחשית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה