אלקסתימיה ולאהוב...

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הפי אנד מבחינתי זה אושר סביר בחיי הנישואין. לא חיים 'נסבלים' שמחזיקים מעמד בזכות ידידה שמונעת את הקריסה.

הבנתי אתכם.

מה זה אושר סביר? מה זה חיים 'נסבלים' או לא? והאם לאפי אנד יש מתכון מסויים אחד?

יש הרבה תגובות שנשענות על אילו ואולי ובעיקר ודאי של תנאי חיים מסויימים ומוכרים. וכל שׁוֹנוּת מתקבלת בבעתה.
נראה לי שהחיים ככללם מורכבים והחיים הזוגיים לא פחות מכדי שוכל לסכם את אופי אושרם במשפט אחד.
ובין המושלם לבלתי אפשרי נמצאים כולם, באיזה שהוא מקום על הדרך.

נמתין לראות כיצד מתפתחת הזוגיות והאהבה גם כשיש צופים שלא נותנים לה סיכויים.
 
נערך לאחרונה ב:

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
העולם קונה כנות.
היא כל כך כנה הבחורה המספרת שאי אפשר לא להתחבר.
(ובטוח שגם הסופרת שמאחוריה, אחרת זה לא היה עובר חזק כל כך לכולנו)

יש לי אמון מלא בבחורה הזו שהיא תצלח את המשימה הגדולה שהיא קיבלה.
ושיצא מזה רק טוב.
וגם אם כולנו מזועזעים מהצד- היא תסתדר כבר
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
התחלתי לקרוא עכשיו שוב מהתחלה.
כל מילה, תענוג!
מייחלת שהסדרה תימשך ותימשך בלי סוף...

רק משהו קטן שקצת בילבל אותי,
בפרקים הראשונים הבחורה היתה הזויה. מפלנטה אחרת.
הבחור דווקא היה נשמע בסדר, לא איבד את הלשון מול המלצרית.
הביא נושאים לשיחה. בא ממשפחה בלי כללים נוקשים של פגישות רק במקום סגור וכו'
ופתאום, משלב הפגישה האחרונה לפני הווארט.
כשהוא קם ונעלם משאיר אותה עם לשון בחוץ וסוגר איתה בלי לעדכן.
נהיה מהפך. הבחורה מתאזנת (לא מספיק, זה שהיא לא בורחת...)
היא מתחילה לדעת מה היא רוצה מעצמה ומה חסר לה. והבחור נהיה אספרגר.
מה היה פה?

ואם אפשר ברור טכני- לפי מה שזכור לי נפתח אשכול רק של הפרקים ללא התגובות.
אפשר קישור?
 
נערך לאחרונה ב:

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ואם אפשר ברור טכני- לפי מה שזכור לי נפתח אשכול רק של הפרקים ללא התגובות.
אפשר קישור?

לבקשת הכותבת האשכולות אוחדו בחזרה לאשכול אחד
 
פרק י"ד

שבועות, אמור היה להיות הכי חג שלנו, מכל האחרים. מספיק לומר 'תורה' וכולכם תבינו. רק כמה חודשים הפרידו בין החתונה לבין השבועות שהיה אמור להיות לנו, ואני התכוננתי באמת וברצינות. עוד לפני סיון בניתי תפריט, חלבי ללילה, בשרי לבוקר. כתבתי ברשימה את כל המאכלים שמכינים אצל אמא שלי; דג, מרק בצל, פיציות. עוגת גבינה משולשת, שהיא בעצם פירמידה מביסקוויטים שלמדתי להכין בחוג בישול בבית הספר, וגם בלינצ'עס לקידוש של הבוקר. לא ידעתי להכין כלום, חוץ מהעוגה המשולשת הפירמידה הזאת. לא נורא.

החמות הפרגנית שלי כל כך התרגשה לשמוע שאנחנו בחג בבית, שהיא מיהרה לקנות לי ספר של מתכונים חלביים. שנים שספרי בישול היו בשבילי רק ספרי קריאה יפים. פשוט לאמא שלי לא התאים שילכלכו לה את המטבח. תמיד היתה לי חיבה לספרי מתכונים. עוגות מרגשות עם עיטורי קצפת חלומיים. תותים בפרוסות ותלתלי שוקולד מגורר. סירי חרס מהבילי אדים. שמות מעבירי רטט כמו 'ברווז מולרד' והעיקר- הכיתובים, אתם יודעים. הכי אהבתי את ההסבר על הפונדו, איך החברים מתאספים, תוקעים שיפודים ומי שמפיל את הלחם פנימה משלם על הארוחה. לא הבנתי בכלל את הביטוי 'לשלם על הארוחה', מה שלא הפריע לי לבהות באש הכחלחלה מתחת לפונדו של נירה שויאר ולהתמכר להרגשה.

כעת קיבלתי ספר חדש לאוסף הפרטי שלי. דפדפתי במתכונים, נתתי ציון לתמונות, יפות מאוד, ואז כמו השוטה הכי שמרנית בעולם התקשרתי לאמא שלי וכתבתי משמיעה את כל המתכונים שהקריאו לי. חוץ ממרק בצל שאמא שלי בעצמה עושה מ'ניחוחות שבת וחג' שמי מתחתן בלעדיו, אף אחד. ככה הכנתי את כל האוכל לחג, האוכל שהכרתי, חלבי ומלוח. ולא חשבתי שכדאי לבדוק אם למישהו אחר בבית החדש יש רעיונות אחרים. כלומר, מילא חלבי אבל למה מלוח ועוד הבלינצ'עס? אכזבה מעצבנת. הוא לא אמר וממילא לא הייתי פנויה להקשיב, או לחשוב מאה גרם קדימה. תקועה עמוק בקערה האחת שהכרתי עשרים שנה, ככה התכוננתי לשבועות.

בסוף, הוא ישן. כן מה שאתם שומעים שאני אומרת. איזה אומרת, מייללת, שואגת, ישן. האוכל היה טעים, הפרחים היו יפים, אחרי הסעודה הוא ישב קצת על הכיסא בצד, איפה שאני מוצאת אותו כשאני חוזרת בערב. ואז הוא סגר את הספר ואמר שהוא עייף, לא הספקתי לגמגם כמעט כלום והוא כבר היה עם פיג'מה, נרדם. לא רואה ולא שומע את הצרחות מהלב שלי לרקיע השביעי שנפתח בהר סיני כשקיבלו את התורה. כאילו הוא לא אמור הכי לאהוב את התורה בעולם. כאילו אין לו כוח בכלל לקבל תורה השנה. נשארתי לבד לומר תיקון ליל שבועות מכריכה לכריכה, לקרוא מאה חמישים פרקי תהילים וקצת הרב פינקוס, ולהישאר ערה מפחד עד תפילת ותיקין. שאם התורה תרד לבית יהיה מישהו אחד ער כדי לקבל אותה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרק י"ד

שבועות, אמור היה להיות הכי חג שלנו, מכל האחרים. מספיק לומר 'תורה' וכולכם תבינו. רק כמה חודשים הפרידו בין החתונה לבין השבועות שהיה אמור להיות לנו, ואני התכוננתי באמת וברצינות. עוד לפני סיון בניתי תפריט, חלבי ללילה, בשרי לבוקר. כתבתי ברשימה את כל המאכלים שמכינים אצל אמא שלי; דג, מרק בצל, פיציות. עוגת גבינה משולשת, שהיא בעצם פירמידה מביסקוויטים שלמדתי להכין בחוג בישול בבית הספר, וגם בלינצ'עס לקידוש של הבוקר. לא ידעתי להכין כלום, חוץ מהעוגה המשולשת הפירמידה הזאת. לא נורא.

החמות הפרגנית שלי כל כך התרגשה לשמוע שאנחנו בחג בבית, שהיא מיהרה לקנות לי ספר של מתכונים חלביים. שנים שספרי בישול היו בשבילי רק ספרי קריאה יפים. פשוט לאמא שלי לא התאים שילכלכו לה את המטבח. תמיד היתה לי חיבה לספרי מתכונים. עוגות מרגשות עם עיטורי קצפת חלומיים. תותים בפרוסות ותלתלי שוקולד מגורר. סירי חרס מהבילי אדים. שמות מעבירי רטט כמו 'ברווז מולרד' והעיקר- הכיתובים, אתם יודעים. הכי אהבתי את ההסבר על הפונדו, איך החברים מתאספים, תוקעים שיפודים ומי שמפיל את הלחם פנימה משלם על הארוחה. לא הבנתי בכלל את הביטוי 'לשלם על הארוחה', מה שלא הפריע לי לבהות באש הכחלחלה מתחת לפונדו של נירה שויאר ולהתמכר להרגשה.

כעת קיבלתי ספר חדש לאוסף הפרטי שלי. דפדפתי במתכונים, נתתי ציון לתמונות, יפות מאוד, ואז כמו השוטה הכי שמרנית בעולם התקשרתי לאמא שלי וכתבתי משמיעה את כל המתכונים שהקריאו לי. חוץ ממרק בצל שאמא שלי בעצמה עושה מ'ניחוחות שבת וחג' שמי מתחתן בלעדיו, אף אחד. ככה הכנתי את כל האוכל לחג, האוכל שהכרתי, חלבי ומלוח. ולא חשבתי שכדאי לבדוק אם למישהו אחר בבית החדש יש רעיונות אחרים. כלומר, מילא חלבי אבל למה מלוח ועוד הבלינצ'עס? אכזבה מעצבנת. הוא לא אמר וממילא לא הייתי פנויה להקשיב, או לחשוב מאה גרם קדימה. תקועה עמוק בקערה האחת שהכרתי עשרים שנה, ככה התכוננתי לשבועות.

בסוף, הוא ישן. כן מה שאתם שומעים שאני אומרת. איזה אומרת, מייללת, שואגת, ישן. האוכל היה טעים, הפרחים היו יפים, אחרי הסעודה הוא ישב קצת על הכיסא בצד, איפה שאני מוצאת אותו כשאני חוזרת בערב. ואז הוא סגר את הספר ואמר שהוא עייף, לא הספקתי לגמגם כמעט כלום והוא כבר היה עם פיג'מה, נרדם. לא רואה ולא שומע את הצרחות מהלב שלי לרקיע השביעי שנפתח בהר סיני כשקיבלו את התורה. כאילו הוא לא אמור הכי לאהוב את התורה בעולם. כאילו אין לו כוח בכלל לקבל תורה השנה. נשארתי לבד לומר תיקון ליל שבועות מכריכה לכריכה, לקרוא מאה חמישים פרקי תהילים וקצת הרב פינקוס, ולהישאר ערה מפחד עד תפילת ותיקין. שאם התורה תרד לבית יהיה מישהו אחד ער כדי לקבל אותה.
הדילוג (שלא לומר זינוק מרהיב) מהקונפליקט מול החברה וההורים בפרק הקודם, ישירות לחג ראשון כנשואים הוא מכוון?
קצת חבל לי. נראה כמו עקיפה של מוקשים.
וגם כי זה יותר אמין.
 
נערך לאחרונה ב:

Without meaning

משתמש מקצוען
יפה כמו תמיד, דווקא אהבתי את הדילוג בזמן זה מונע התמרחות שעלולה לבוא בלי כוונה,
אבל-
מרגיש לי קצת סטיה מהעלילה:
האם את באה לספר על זוג עם בעיות תקשורת/זוגיות לקויה וכ וכו
או שאת באה לספר על זוג עם 'הפרעת' אלקסתימיה?
השינה בליל שבועות לא קשורה משום כיון לאלקסתימיה והיא כן מאורע מוזר בכל קנה מידה בא נאמר שכל גבר ולו הרחוק ביותר מלהיות אברך כולל שיושב ולומד לפחות מנסה בלילה הזה ללמוד,
אני לא יודעת אם אני מגדירה טוב את תחושותי אבל קראתי,נהנתי, ו- אפעס...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בהחלט תפנית בעלילה.
מזוג שעוד יכול להיחשב איכשהו סטנדרטי, הגיע הפרק הזה וסתם את הגולל.
ממתי זוג צעיר, שנה ראשונה, עושה חג בבית?
חצי שנה לוקחת עד שעושים שבת בבית, אז חג, ועוד שבועות, לעשות ל ב ד בבית?
ובכלל, הסיפור מדלג כאן על חתיכה ענקית מהעלילה. מה היה בשבע ברכות, מה היה בשבת הראשונה שעשו ביחד, ובכלל, איך חיים ביחד זוג מוזר כזה? היא שגדלה בבית מנותק מהעולם, והוא שמלבד הניתוק הפרטי שלו מהרגשות, מתברר שמנותק מבחינה די חריפה מההווי החרדי?
האם כשמדובר במקרה כל כך חריג, של בעל שלא הולך ללמוד בבית כנסת בליל שבועות [!!!] בשנה הראשונה [!!!], זו הפעם הראשונה שהיא חווה את הניתוק שלו מהתורה? או שאפשר לראות את זה מיד לאחר השבע ברכות, אם הוא מיד הולך לכולל, או שהוא עדיין 'מחפש את עצמו' בבית?
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ממתי זוג צעיר, שנה ראשונה, עושה חג בבית?
חצי שנה לוקחת עד שעושים שבת בבית, אז חג, ועוד שבועות, לעשות ל ב ד בבית?
לא לגמרי מופרך.
לא שכיח אבל בהחלט ייתכן.
 

נחמי פורתא

משתמש מקצוען
מזוג שעוד יכול להיחשב איכשהו סטנדרטי, הגיע הפרק הזה וסתם את הגולל.
ממתי זוג צעיר, שנה ראשונה, עושה חג בבית?
חצי שנה לוקחת עד שעושים שבת בבית, אז חג, ועוד שבועות, לעשות ל ב ד בבית?

זה עוד נסלח, כי יכול בהחלט לקרות,

אבל כן, מרגיש כאילו דילגו על פרק זמן מאד משמעותי בסיפור,

לקח לי קצת זמן לעכל שבאמת מדובר באותו זוג, שכבר נישאו (מתי, איך יתכן שלא נודע לי על החתונה ההיסטורית הזאת?) עברו שבע ברכות, חיים כבר כמה חודשים יחד בלי ששמועה זו גונבה לאוזני, עד לתיאור הטראגי שבפרק הזה.
בהחלט אשמח להשלמה מחכימה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבל כן, מרגיש כאילו דילגו על פרק זמן מאד משמעותי בסיפור,
בהחלט.
אין צורך בתיאורים מפורטים של החתונה וכל יום בשבע ברכות אבל טווח הזמן פה הוא רחוק מדי.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
על החתונה היה פרק אי שם בעבר.
מצד שני, הקפיצה המוזרה הזאת בזמן, לא אהבתי אותה. איך התקשורת בינים? יש להם בכלל קשר?
@עיתונאות ועריכת תוכן, אם תגידי שהבאת פרק מאוחר בגלל האקטואליה - נסלח :)
אם לא - אין שום משמעות לקפיצה הזאת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה