שלום לכולם
קצת רקע:
את ההשראה קיבלתי מהגדות היסטוריות רבות שהודפסו לפני מאות שנים (כהגדת ויניציאה שס"ט, הגדת פראג, הגדת אמשטרדם ועוד). הניחוח של הנייר הישן, כריכת העץ מחופת העור ואיורים שהודפסו בשיטת תחריטי עץ שביטאו את ההווי של ליל הסדר והכמיהה לגאולה העתידה.
עם התחושה הזאת נגשתי לעצב את ההגדה, שהיא ערוכה בצורה נעימה לעין מבחינה טיפוגרפית בשילוב עדין של אלמנטים אומנותיים, בתוספת איורים שמזכירים תחריטי עץ, ועוסקים בנושא הכמיהה לגאולה.
דגש מיוחד ניתן לפרקטיות, למשל כל טקסט הקידוש מופיע בכפולה אחת ללא צורך לדפדף כשיד אחת אוחזת בכוס יין מלאה...
וכן השתדלתי שכל נושא יגמר בסוף עמוד, ושלא ישארו חללים ריקים.
הוספתי הלכות מתוך קיצור שולחן ערוך לתועלת הקורא, וכן את פירוש הריטב"א שהוא קצר ותמציתי וניתן לקריאה תוך כדי הסדר.
אשמח לקבל הערות וביקורת בונה מכל סוג שהוא...
קצת רקע:
את ההשראה קיבלתי מהגדות היסטוריות רבות שהודפסו לפני מאות שנים (כהגדת ויניציאה שס"ט, הגדת פראג, הגדת אמשטרדם ועוד). הניחוח של הנייר הישן, כריכת העץ מחופת העור ואיורים שהודפסו בשיטת תחריטי עץ שביטאו את ההווי של ליל הסדר והכמיהה לגאולה העתידה.
עם התחושה הזאת נגשתי לעצב את ההגדה, שהיא ערוכה בצורה נעימה לעין מבחינה טיפוגרפית בשילוב עדין של אלמנטים אומנותיים, בתוספת איורים שמזכירים תחריטי עץ, ועוסקים בנושא הכמיהה לגאולה.
דגש מיוחד ניתן לפרקטיות, למשל כל טקסט הקידוש מופיע בכפולה אחת ללא צורך לדפדף כשיד אחת אוחזת בכוס יין מלאה...
וכן השתדלתי שכל נושא יגמר בסוף עמוד, ושלא ישארו חללים ריקים.
הוספתי הלכות מתוך קיצור שולחן ערוך לתועלת הקורא, וכן את פירוש הריטב"א שהוא קצר ותמציתי וניתן לקריאה תוך כדי הסדר.
אשמח לקבל הערות וביקורת בונה מכל סוג שהוא...