צריך לשים לב לחלוקה מאד גסה בין חוש מוזיקלי לבין טכנאות אולפן: טכנאי אולפן עובד יותר בצד של עריכה ומיקסים זהו חוש שונה לחלוטין מחוש מוזיקלי של יצירה/נגינה/שירה/הפקה.
יתירה מזאת, בעוד שמוזיקאים לומדים לפתח שמיעה מוזיקלית (מרווחים, הרמוניות וכו') טכנאי סאונד לומדים לפתח שמיעת תדרים..
יש טכנאי אולפן שכמעט ולא יודעים דבר במוזיקה (נגינה/שירה/עיבוד וכו') והם יכולים להיות אלופים בתחומם כמו שיש הרבה מוזיקאים שמנגנים ומעבדים ברמה גבוה מאד ולא מבינים דבר בסאונד.
בהקשר לשאלה האם כדאי לחברה שלך ללמוד את הנושא לדעתי כדאי לה לבדוק 3 דברים לעומק:
1. חשוב לדעת איזה צד של יצירה מוזיקלית היא אוהבת וטובה בו:
א. לעבד/להלחין (יצירת מוזיקה)
ב. לנגן לשיר (להופיע)
ג. לערוך למקסס (טכנאי הקלטות)
ד. ללמד מוזיקה (הוראה)
כל תחום זה עולם בפני עצמו. זה שמישהו טוב או אוהב תחום אחד לא בהכרח שכך גם בתחומים האחרים.
2. מוזיקה באופן כללי זהו תחום שקשה להתפרנס ממנו וכך גם אולפן הקלטות, היכולת להצליח בתחום לא בהכרח קשורה לרמת הכישרון או ההתמדה, לפעמים זה מזל ולפעמים זה תלוי בסוג האשיות עד כמה אתה בן אדם שדוחף את עצמך בכוח (כמו בהרבה עבודות של עצמאיים) עד כמה אתה מוחצן או מופנם וכו', במוזיקה בשונה מהרבה מקצועות אחרים, קורות החיים שלך לא ממש יעזרו לך למצוא עבודה (מה גם שאין בזה הרבה משרות) מה שחשוב זה שישמעו עליך וזה קשור הרבה לסוג האופי שלך וכו'
3. נסיון - הכי חשוב לעשות בירור מעמיק מה הבנאדם אוהב ואיך הוא רואה את עצמו מצליח בתחום, כי סתם להירשם ללימודי סאונד על סמך סקר בפרוג כמה ביקוש יש בתחום, זהו צעד לא מומלץ. כדאי קודם להתעסק בתחום לפחות ברמה בסיסית, במידה ויש חיבור לתחום מומלץ לבדוק אפשרויות תעסוקה ופרנסה.
וגם אני מסכים מאד עם מה שנכתב שעדיף לעסוק בעוד תחום לפרנסה ולא רק במוזיקה, כי נדמה שהרבה מוזיקאים לא מצליחים להתפרנס מהתחום ובדרך כלל רק ה"גדולים" (המפורסמים שלא בהכרח מוכשרים יותר) מתפרנסים מזה טוב.
בהצלחה!
פירוט מעולה!
במשפט אחד-
חוץ מכשרון מוזיקלי חיב גם חוש טכני מאוד טוב (התוכנה היא מורכבת מאוד)
וגם הרבה כסף...
בהצלחה