עזרה הנוסעים למירון בל"ג בעומר - תשתדלו לא לעשות עצירה בטבריה

שמחו

משתמש מקצוען
שרב כבד: 7 נפגעים מהתייבשות טופלו במירון
17:24 י״ז באייר תשע״ט 22.05.2019 בנצי לייזרוביץ
כבר היום החלו אנשים להיפגע עקב החום הכבד השורר במירון. חלקם פונו לבית החולים זיו בצפת להמשך טיפול
 

מ.ב.

משתמש מקצוען
מפורסם הדבר שכל מקום שיש ציבור מסביב לציון זה נחשב כליד הציון ממש (בעצם כל הר מירון) כך שאין שום תועלת להידחף אל הציון דבר הגובל בפיקו"נ
מה גם שלהתפלל בריכוז לא ייתכן שם בכלל
 

אבק

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
תזכורת - בחום כבד מאד, אפשר להתייבש גם אם שותים הרבה!
אם שותים מספיק איך מתייבשים?
אולי הכוונה למכת חום, לזה אכן לא מועילה שתיה
יחזרו לשלום
בשלום
'ומה בדבר הברכות 'שוב (או חזור) לשלום', 'שוב (או חזור) בשלום'? בביטויים אלו הגרסה המקובלת בימינו היא דווקא 'בשלום'. כך אנו מוצאים תמיד גם במקרא, למשל: "וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם אֶל בֵּית אָבִי" (בראשית כח, כא).'

מתוך

https://hebrew-academy.org.il/2014/07/22/שוב-בשלום-שוב-לשלום/
 
נערך לאחרונה ב:

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אם שותים מספיק איך מתייבשים?
אולי הכוונה למכת חום, לזה אכן לא מועילה שתיה

בשלום
'ומה בדבר הברכות 'שוב (או חזור) לשלום', 'שוב (או חזור) בשלום'? בביטויים אלו הגרסה המקובלת בימינו היא דווקא 'בשלום'. כך אנו מוצאים תמיד גם במקרא, למשל: "וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם אֶל בֵּית אָבִי" (בראשית כח, כא).'

מתוך

https://hebrew-academy.org.il/2014/07/22/שוב-בשלום-שוב-לשלום/
וההמשך שם:
בספרות חז"ל משמשים באותה הוראה פעלים הגזורים מהשורש חז"ר (בהשפעת הד"ר שבארמית), ובברכות שכוללות פועל הגזור מהשורש חז"ר שאליו מצטרפת המילה שלום, יש שהיא מצטרפת באמצעות ב כגון "חזר בשלום" (תנחומא בובר שמיני ג), אבל רווח יותר שהיא מצטרפת באמצעות ל כגון "ותחזירני לביתי לשלום" (תפילת הדרך המובאת בבבלי, ברכות כט ע"ב). ואולם כאשר מוזכר בהקשר זה פועל הגזור מהשורש שו"ב, בין במובאה מן המקרא בין שלא במובאה מדויקת מן המקרא, מילת היחס ב מצטרפת למילה שלום בראשה, ולא ל.

אם כן הרוצה להקפיד על המסור לנו מן המקורות, ינקוט לאחר פועל מן השורש שו"ב בשלום על דרך המקרא, ואילו לאחר פועל מן השורש חז"ר לשלום כדרך המלך בלשון חכמים (אם כי כאמור אפשר למצוא אצל חז"ל גם מעט בשלום).
 

secret

משתמש סופר מקצוען
אגב, מי שלא יכול להגיע למירון אפשר לקחת את ספר הזוהר ולהתפלל לידו, זה נחשב כאילו נסעו לציון.
אם אני לא טועה זה בשם ר' נחום מטשרנוביל.
 

פוקוש

משתמש מקצוען
אני דוקא שמעתי שבל"ג בעומר רבי שמעון לא נמצא במירון הוא בורח משם...
ישן נושן.
כיום בזכות דרכי המהדרין המציאות שונה לגמרי וניתן לבוא לשלום ולחזור לשלום בשמירת העיניים כראוי.

בדיוק כמו שפעם בית כנסת איצקוביץ היה מקום מירבץ כל הפרחחים של בני ברק וכיום הינו מעוז צדיקים

אוי רבי שמעון אני מתגעגע אש!!!! אני משתוקק כבר להיות שם.
בעז"ה אני נוסע לשם היום לאחר סיום עבודתי בקודש עם תלמידיי.
כל שנה אני מרגיש תחושה עוצמתית בלב שהוא קורא לי ומחכה לי כמו אבא אוהב.
 

secret

משתמש סופר מקצוען
אוי רבי שמעון אני מתגעגע אש!!!! אני משתוקק כבר להיות שם.
בעז"ה אני נוסע לשם היום לאחר סיום עבודתי בקודש עם תלמידיי.
כל שנה אני מרגיש תחושה עוצמתית בלב שהוא קורא לי ומחכה לי כמו אבא אוהב.
מרגש לקרוא!!
קוראים את הגעגוע מתוך המילים..
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
רב' מיילך שליט''א
אמר בשנה שעברה
שיש כאלה שרב' שמעון לא מזמין אותם
להילולא שלו
ולכן יש להם כל מיני דחיות

אני ממש פוחד שהשנה רב' שמעון לא הזמין
אותנו עם השרב הנוראי הזה.
כבר בבני ברק עכשיו אין חמצן
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אם שותים מספיק איך מתייבשים?
אולי הכוונה למכת חום, לזה אכן לא מועילה שתיה

בשלום
'ומה בדבר הברכות 'שוב (או חזור) לשלום', 'שוב (או חזור) בשלום'? בביטויים אלו הגרסה המקובלת בימינו היא דווקא 'בשלום'. כך אנו מוצאים תמיד גם במקרא, למשל: "וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם אֶל בֵּית אָבִי" (בראשית כח, כא).'

מתוך

https://hebrew-academy.org.il/2014/07/22/שוב-בשלום-שוב-לשלום/

אמר רבי אבין הלוי: הנפטר מחברו אל יאמר לו 'לך בשלום', אלא 'לך לשלום'. שהרי יתרו שאמר לו למשה 'לך לשלום' עלה והצליח, דוד שאמר לו לאבשלום 'לך בשלום' הלך ונתלה. ואמר רבי אבין הלוי: הנפטר מן המת אל יאמר לו 'לך לשלום' אלא 'לך בשלום', שנאמר 'ואתה תבוא אל אבתיך בשלום' (בבלי ברכות סד ע"א ועוד).
 

חיים V

משתמש מקצוען
אגב, משהו מעניין, טוענים שגלי חום חזקים שכאלו, בחודש הנוכחי, לא נמדדו מאז שהחלו למדוד את הטמפרטורה.
כלומר הזמן הזה הינו השיא שבכל השיאים שהיו בחודש זה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה