עזרה פנייה אישית לכל הגולשים הנהנים מאתר פרוג

חיים דיקמן

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
שלום לכם ותודה שנכנסתם לאשכול הזה לקרוא את דבריי. קצת ארוך אבל חשוב, מותח ועצוב.

כידוע לכם, אתר פרוג הוא בשותפות. לנו יש בו את כל האחוזים של התשתית והעלויות, אך מי שהופך את הפלטפורמה הזו למה שהיא באמת - אלו אתם, הגולשים.

אחד הניקים הוותיקים והמכובדים בפורום פרוג, רעייתו גם היא גולשת מוערכת וותיקה, נקלע לאחרונה לקושי משמעותי. קראו נא את השורות הבאות, ואנא - נסו להירתם במה שהנכם יכולים.

לחבר שלנו היה חבר ילדות בשם מ.ב.. מ.ב. מגיע ממשפחה תורנית חשובה מאד, (אביו היה ראש ישיבה חשובה בבני ברק, ואחיו נושא כיום במשרה חשובה זו). הוא אף נשא במהלך השנים משרות תורניות שונות בעולם הישיבות, והינו דמות מוערכת וידועה בציבור החרדי, ואף היה יוצא ובא בבתיהם של גדולי ישראל שליט"א וזצוק"ל.

הידידות בין חברנו לבין מ.ב. הלכה והעמיקה עם השנים, ובשל הערכתו הגדולה של חברנו לידידו מ.ב. הוא הפקיד בידו את סודותיו, והתייעץ אתו כמעט בכל צעד מחייו.

מובן, שגם בנושא הדיור התייעץ חברנו עם ידידו הקרוב מ.ב., ובעצתו חברנו מוכר את דירתו, על מנת לרכוש דירה גדולה יותר שתתאים למשפחתם שגדלה ברבות השנים.

תיכף לאחר מכירת הדירה, מציע מ.ב. לחברנו, להפקיד בידיו הנאמנות את כספי הדירה, וביקש את רשותו להשתמש בכספים למועדים קצרים, במוסדות שהוא קשור אליהם. חברנו, לא חשש כלל, ובעקבות הכרותו הממושכת את מ.ב., ובגלל הערכתו הגדולה כלפיו, הפקיד בידיו את כספי דירתו.

מ.ב. הפקיד ביד חברנו שטר חוב בכתב ידו, על סך של מיליון שקל (שהתקבלו ממכירת הדירה). בגלל שמ.ב. התעתד להשתמש בכספים אלו מידי פעם, עד לרכישת דירה חדשה לחברנו, שיעבד מ.ב. בשטר החוב הנ"ל את דירתו שבצפת, לחברנו. בנוסף על כך, מתוך זהירות (ולא מתוך חשש), ביקש חברנו ואף קיבל יפוי כח נוטריוני, למכירת דירתו של מ.ב. במידה ולא יוכל להשיב את כספו. זאת בנוסף לשיקים של מ.ב. ושל אמו, שהפקיד עבורו כעירבון ובטוחה להחזרת הפיקדון / ההלוואה.

תקופה קצרה לאחר מכירת דירתו של חברנו, בישר מ.ב. שהוא פותח ישיבה חדשה, בשותפות עם חתנו של אחד מגדולי הדור שליט"א. הוא אף שיתף את חברנו בכל התהליך, והפגישו עם צוות הישיבה, מה שהחמיא מאד לחברנו, ושימח אותו מאד.

במקביל להקמת הישיבה החדשה, מצא חברנו דירה העונה לצרכיו, ומ.ב. כחבר טוב סייע לו במו"מ, ואף בתהליך קבלת המשכנתא. קשריו ויכולותיו של מ.ב. באו לידי ביטוי במשכנתא הגבוהה שאושרה לחברנו, מה שיקל בהמשך על תהליך השיפוץ.

בשלב זה, מ.ב. מחזיר חלק קטן מאד מהכספים שנמצאים בידיו, כי המשכנתא ויתרת התשלום שנשארה ממכירת הדירה של חברנו, מכסים את רוב מחירה של הדירה החדשה. חברנו עובר בינתיים לגור בשכירות לתקופה קצרה, עד לסיום שיפוץ דירתו.

כאשר מ.ב. מגיע לחברנו ומציע לסייע לו בתהליך השיפוץ, ולתרום מנסיונו במוסדותיו, ואף לדאוג לאנשי מקצוע ממוסדות הקשורים עם מ.ב. מסכים חברנו בשמחה. כך סוכם בשלב זה בין מ.ב. לבין חברנו, כי הוא ידאג לתהליך השיפוץ, ידאג לתשלום לחומרים ולאנשי המקצוע, וינהל את התשלומים עבור השיפוץ, מהכספים שנמצאים בידיו.

בשלב מסוים, הגיע מ.ב. וסיפר לחברנו אודות הקשיים המתגלעים בהקמת הישיבה. מ.ב. הסביר לחברנו שמחובתו לסייע לו, בעיקר בגלל שאם לא יסייע, והוא לא יצליח לפתוח את הישיבה, הרי שמ.ב. יתקשה מאד להשיב את הכסף שנטל מחברנו. זאת מכיון, שהוא התבסס על התחייבויות של תורמים להחזקת הישיבה, רק במידה והיא תקום.

חברנו, שהעריך מאד את מ.ב. לא שם לב כלל, שהוא פשוט סוחט אותו, ומנצל את הכספים שנמצאים בידיו, בשביל לסחוט ממנו כספים נוספים. חברנו שלא חשש כלל בשלב זה, בגלל היכרותו רבת השנים עם מ.ב., הסכים לקחת עבורו הלוואות נוספות על שמו, שאותם יפרע כמובן מ.ב.

מה יוצא? מ.ב. בינתיים אינו צריך לדאוג להשיב את הכספים שהופקדו בידיו, משום שכמעט כל סכום שהוא שילם / פרע עבור שיפוץ דירתו של חברנו, הוא דאג שחברנו יקח הלוואה (שניתנה לידיו של מ.ב.) שתכסה את הסכום הזה.

בינתיים, השיפוץ, משום מה, מתנהל קצת בעצלתיים, אולם חברנו שסמך מאד על מ.ב. לא חושד בכלום. גם כשחברנו יודע שמ.ב. פורס את התשלום המגיע לאנשי המקצוע ולחומרי הבניין לתשלומים קטנים לטווחי זמן ארוכים, עדיין חברנו לא שם לב שמשהו לא כשורה. עד... עד שלפני כשנה, בישר לו הקבלן, שהוא מפסיק לעבוד משום שלא קיבל את התשלום המגיע לו ממ.ב.

זה היה השלב, שבו חברנו מפסיק לקחת הלוואות נוספות בשביל לממן את מ.ב., והוא פונה לממש את ההתחייבות שניתנה לו בשעבוד דירתו של מ.ב. בשלב זה כבר מתחילה להתברר ההונאה. המצג שהציג מ.ב. כביכול הדירה בצפת מכסה את רובו של החוב מתברר כאחיזת עיניים. שווי הדירה מכסה רק כמחצית מסכום החוב.

אילו זה היה נשאר כך, אולי עוד אפשר היה להסתדר. אולם מתברר שמ.ב. הינו בעל חוב גם כלפי אנשים נוספים, ולמעלה משליש משווי הדירה מעוקל לנושים ולמשכנתא. מכל הדירה של מ.ב. נותרו רק כ-350,000 שח, שיוכלו להגיע לידיו של חברנו.

אם לא די בזה, מיד לאחר חתימת חוזה המכר, רץ מ.ב. לבטל את יפוי הכח שניתן לחברנו, (שלא כחוק), על מנת שלא יוכל ליטול לידיו את כספי הדירה. התירוץ? "גם אני זקוק לכסף הזה", כך אמר מ.ב., והסביר, שזה, כביכול, לטובתו של חברנו, כדי שהשיקים שנתן מ.ב. עבור השיפוץ לא יחזרו.

כעת, חברנו מתחיל לחשוד שמשהו לא כשורה עם ידידו מ.ב.. מתברר, שמ.ב. שיקר את חברנו כמו גם את שותפיו בהקמת הישיבה. הוא כלל לא העביר סכומים אלו לצורך הקמת ופתיחת הישיבה, ובכלל לא ידוע מה עשה עם הכספים הרבים שניתנו בידיו. כך, למרות שהישיבה נפתחה, מ.ב. אינו חלק ממנה, משום שהוא לא עמד בהתחייבות שנתן לראשי הישיבה האחרים, לדאוג למימון ולהחזקת הישיבה בתקופת הפתיחה.

אבל, קצת מאוחר מידי. מ.ב. כנראה, הגיע למסקנה שמחברנו הוא כבר לא יוכל לסחוט יותר אגורה, והשאיר אותו מתבוסס בחובותיו. השיקים ששילם מ.ב. לחומרי הבניה ולאנשי המקצוע - בוטלו. כך גם השיקים (של מ.ב. ושל אמו), שהופקדו בידי חברנו כבטוחה לפירעון החוב, בוטלו גם הם.

חברנו נקלע שלא מרצונו, למצב כמעט בלתי אפשרי. והנה תמונת המצב, בשלב זה של הסיפור.

חברנו מחזיק בידיו שטר חוב על סך של מיליון שח, שמ.ב. אינו מעוניין לכבדו. חברנו גם מחזיק שיקים של מ.ב. ושל אמו של מ.ב. - שבוטלו. בנוסף, חברנו הינו בעל חוב של כחצי מיליון ש"ח, שכלל לא הגיעו לידיו. חברנו גם גר בדירה שכורה, ואינו יכול לעבור לדירתו החדשה, משום שהיא עדיין לא ראויה למגורים.

הקבלן ואנשי המקצוע האחרים, אינם מוכנים להמשיך בשיפוץ הדירה, עד שיקבלו את שכרם. הלוואות מגופים שונים ומפרטיים שהיו מוכנים להלוות לחברנו לרגל קנייה ושיפוץ דירתו, כבר מומשו, לטובת מ.ב..

חברנו, שהינו אדם הגון, ניסה במשך תקופה, לגלגל חלק מהחובות שאינו מתנער מהם, ובמקביל דאג להשלים את מה שדחוף בדירתו, כדי לא "לשרוף" עוד כסף על שכירות. בלית ברירה, פינה חברנו את הדירה השכורה, ועבר לדירתו החדשה, על אף שעדיין לא הושלם השיפוץ.

את מה שניתן, השלים בעבודת כפיים עצמית. הרי כסף לא נשאר לו. למשל, ברז בכיור האמבטיה אין בה, זה לא חיוני. למשל, קרמיקה על קירות המטבח, עדיין אין. הדירה כולה, אין בה ולו מזגן אחד, ולמרות ימי הקיץ, החלונות רוב הזמן סגורים, כי גם מעקות וסורגים - אין.

במשך יותר מחצי שנה הצליח חברנו לסחוב ולשלם חלק מהחובות, להשתמש במשכורת שלו ושל אשתו כדי לשרוד, אך מסביבות פורים הוא נאלץ להרים ידיים.

חשבון הבנק של חברנו, מוגבל, והחזרי החוב החודשיים גבוהים מיכולתו. ההתנהלות המשפטית מול מ.ב. כדי להשיב את שנלקח ממנו במרמה עולה עשרות אלפי שקלים, וגם הטיפול בתוצאות - התמודדות מול הוצאה לפועל ועיקולים, בעיות בהחזר המשכנתא ועוד. אין לחבר שלנו יכולת להתמודד עם זה.


חברי האתר היקרים,

יתכן שיש לכם השערה מיהו הניק הותיק. אנו נכבד בכל מקרה את חברנו, למרות שאינו מתבייש כי כדבריו "לא עשיתי כל רע", ולא נכתוב כאן מפורשות את שמו. אך אנא, נסו לבדוק כיצד הנכם יכולים לעזור לו.

הוא אחד משלנו, לא נוכל להפקיר אותו.

מי שמבין בנושאים האלה ויוכל לייעץ לו עצה טובה, מי שיכול לעזור בבנייה שנעצרה באמצע, ומעל הכל - מי שמוכן לתרום קצת משלו לאדם אוהב תורה שנפל ביד רמאי. אנו זקוקים לעזרה שלכם כדי להוציא אותו מהבלגן שנכנס אליו בלי רצון ובתום לב.

לינק לתרומות: https://givestart.org/project/hesed/

הכספים שלכם יעברו לכלכלת המשפחה, יש כאן ילדים קטנים שאינם אשמים, וברגע קטן עברו מרווחה כלכלית לקושי תזרימי גדול, ואב בעל חוב בסכומים שלא יכול לעמוד בהם. הכספים שלכם יעזרו גם להתמודדות המשפטית ולטיפול בתיקי ההוצאה לפועל. ברגע שהוא יצא מן המיצר, ברגע שכספו יחזור לידיו, הוא מבטיח להשיב את הסכומים שתתרמו עכשיו ולפתוח קרן סיוע וחסד לגולשי פרוג שיזדקקו לה. או כמו שהוא אמר: "אני לא מתכנן לחיות מכספי צדקה. זו עזרה נקודתית כדי שאוכל להחזיר את כספי ולהמשיך הלאה, כי עכשיו אני טובע."

אינני יודע כרגע כיצד תתנהל קרן עתידית כזו, אך כעת יש לנו חבר טוב שאינו מסוגל להמשיך בחיים רגילים. בבקשה, תפתחו את הלב ותנו את המקסימום האפשרי.

התרומה נערכת ללא עמלות נוספות מעבר לסליקת האשראי. כל הכסף יועבר ישירות לחברנו היקר. בנוסף, הסכום הוגבל ל-300 אלף ש"ח כי זה הסכום שכרגע ידןע שניתן להוציא בדרכי משפט.

מודה לכם על כל עזרה,
חיים דיקמן
 

חיים דיקמן

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
נוסח המלצות הרבנים:

בסד בפרוס ימי הפסח ה'תשעט

את אחי אנכי אבקש!

הנה הרה"ג ר' ----- ----------- שליט"א, אשר באהבת
החסד אשר לו ובתום לבבו ניסה לסייע להחזיק
מקום תורה של ימוט, והשקיע בזה כל כספו.

ולמרבה הצער, שלא באשמתו כלל, ירד כספו מבלי
יכולת להחזיר, והוא נותר ללא קורת גג וחובות
עצומים, אשר אין לו גם לפרנסת ביתו והכל רובץ עליו,
וקשה לראות בצערו, ובפרט שכוונתו היתה לטובה
אלא שנתהפך הגלגל, כאשר ידעתי בגוף הענין,
והוא וב"ב שרויים בצער גדול.

ובזמן שאנו ניסב לאכול על שולחן מלכים, הנה אצלו הוא
"לחמא עניא" אמיתי, ודמעתו על לחיו.

אשר ע"כ נקרא ונעתיר לכל בר לבב, להבין יקרת-
המצוה אשר לפנינו, ולסייעו כדי שלא ימוטו רגליו,
ולא יהיה עושה מצוה נפסד.

ומן שמיא יבורכו כל המסייעים באורך ימים ושנות
חיים ומלוי משאלות לבם לטובה.

אחיכם המדבר בצדקה
חזקי' משקובסקי



מצוה רבה להיענות לזה
בעין יפה כראוי
י. גרשון אדלשטיין



גם אני מצטרף. חיים קניבסקי


ט"ו אדר א' תשע"ט

לאחי אהובי בני החבורה שליט"א
אחדשה"ט באה"ר,
קשה עלי הדבר מאד על שהוצרכתי לבוא בדברים ולהטריחכם בזה, אולם
עצור במילין מי יוכל כאשר אחד המיוחדים מבני החבורה יחיו לאוי"ט, נמצא בעת צר
ומצוק, כאשר בתחבולות נוראות חברו עליו אנשי מרמה ובזדון לב וערמה שיעבדו
אותו לצורך דבר מצוה כביכול, ובתום לב ואהבת חסד ניסה לסעדם ולהחזיק מקום
תורה שלא ימוט, ולמרבה הכאב הוליכוהו שולל ונותר בחובות עצומים ללא קורת גג
לראשו.
מכיר אנוכי את הפרטים והדובר כואב וטורד עד מאוד. לראות בן עלייה הוא וביתו
מתרוצצים לגלגל הלוואות ולהציל כמה שרק אפשר.
והנה נתלכדו יחדיו כמה יקרים וחביבים שיחיו, לסייע בעדו ולעזרו במעט ממון
להציל בדרכי משפט, ולהשיג הלוואות ותרומות בכדי להקימו על רגליו ולחלצו ממיצר, והינם
זקוקים לעזרה וסיוע של כל אחד ואחד, כל אחד במה שיוכל, בתרומת ממון, או בסיוע
בהלוואה ובכל מה ששייך, והדבר ברור שעתידו ועתיד ילדיו שיחי' תלוי בזה,
ודמי אחינו זועקים אלינו.
והאמת שכל אחד עמוס בהוצאות ובמילי דצדקה ובוודאי אין בכוחי לבקש אך צדקה
זו קרובה היא אלינו והיא המעולה שבצדקות וכדברי הרמב"ם [פ"י הל' מתנו"ע ה"ז] "מעלה גדולה
שאין למעלה ממנה זה המחזיק ביד ישראל שמך ונותן לו מתנה או הלוואה וכו' עד שלא
יצטרך לבריות לשאול" על אחת כמה בבית כזה של תורה ויראה, ובדבר שכמעט ואי
אפשר לעשותו על ידי אחרים "ואם לא ירחם האח על האח מי ירחם עליו" [שם פ"י ה"ב].
בוודאי בזכות הצדקה בנדבת הלב נזכה כל אחד הוא וב"ב לראות נחת מכל
יוצאי חלציהם בהשקט ובטח מתוך שפע ברכה והצלחה אין יוצאת ואין צווחה, לטוב
לכם כל הימים שלום טובה וברכה אמן סלה.

בברכה נאמנה
ידידכם בלונ"ח

מנחם מנדל וולפא
 

ngp

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
גם אני מעונינת בל"נד בהעברה בנקאית,
אפשר פרטי חשבון?
תודה ותזכו למצוות
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
כואב הלב!
מעבר לעזרה נקודתית בכסף
נראה לי שכדאי שרב שמקובל על הציבור ינהל את הקרן הזו
כדי שלציבור יהיה אמון שהענין מתנהל בצורה נכונה וישרה.
 

חיים דיקמן

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
פרטי בנק להעברה:
בנק פאג"י – 52.
סניף 185.
מס' חשבון 701831.
שם בעל החשבון: מרכז הצדקה
ולציין בהערה "עבור בעלי החסד"
לשלוח אסמכתא למיייל <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

לציין את שם התורם שיצויין ע"ג הקבלה, וכתובת מייל לשליחת הקבלה.


נראה לי שכדאי שרב שמקובל על הציבור ינהל את הקרן הזו
כדי שלציבור יהיה אמון שהענין מתנהל בצורה נכונה וישרה.
הקרן מנוהלת ומפוקחת ע"י ארגון פעמונים,
ובפרט ע"י הרב יענקי יעקובוביץ מנכל פעמונים,
שמלווה את המשפחה באופן אישי.

יצויין, כי גיבסטארט - מרכז הצדקה,
זו עמותה להקמת קרנות, שע"י ארגון פעמונים.

המלצות מוקלדות העליתי בהודעה קודמת. הנה המקור סרוק.

המלצה_חתומה_3.jpg
המלצה-הרב-וולפא.jpg
 

חיים דיקמן

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
תנו מחירון של דברים ונשמח לתרום

סעיף 46?
ברז באמבטיה טוב מה המחיר? ואם המחיר יקר ישלמו /יתרמו שתיים?
זה רעיון טוב, רק שאין עדיין רשימה של דברים ומחירים, חלק מהם בכלל לא ידועים (כמו קרמיקה במטבח, סורגים).
ויש גם את עלויות עו"ד.
יש דברים שיחסית קל לבדוק, כמו מזגנים.

אפשר לבדוק כמה יעלה ברז בלבד ולתרום את מחירו.
כל תרומה תעזור, וההתגייסות מרגשת. תודה!!!!!!

ולחברים התורמים והמסייעים, אם תוכלו להקפיץ את האשכול הזה, זה גם יעזור.

תודה!
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
נראה לי שכדאי שרב שמקובל על הציבור ינהל את הקרן הזו
כדי שלציבור יהיה אמון שהענין מתנהל בצורה נכונה וישרה.

הכספים שלכם יעברו לכלכלת המשפחה, יש כאן ילדים קטנים שאינם אשמים, וברגע קטן עברו מרווחה כלכלית לקושי תזרימי גדול, ואב בעל חוב בסכומים שלא יכול לעמוד בהם. הכספים שלכם יעזרו גם להתמודדות המשפטית ולטיפול בתיקי ההוצאה לפועל. ברגע שהוא יצא מן המיצר, ברגע שכספו יחזור לידיו, הוא מבטיח להשיב את הסכומים שתתרמו עכשיו ולפתוח קרן סיוע וחסד לגולשי פרוג שיזדקקו לה. או כמו שהוא אמר: "אני לא מתכנן לחיות מכספי צדקה. זו עזרה נקודתית כדי שאוכל להחזיר את כספי ולהמשיך הלאה, כי עכשיו אני טובע."

כנ"ל שיהיה רב אחראי שימנה אדם מטעמו שהוא יחזיק בחשבון נאמנות עם הכספים, לא סתם העברה בנקאית לחשבון שלו, כי אחרת כידוע הכל הולך לנושים היותר לוחצים.
 

ממלמלת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
המשתמש נחסם

ארזים1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
דיי,
אני לא מאמינה שיש כאלו אנשים רעים שמפילים אנשים תמימים וטובים.
הרוע הזה הוא בלתי נסבל.
ככה לאמלל משפחה שלמה, פעם הסבירו לי שהאנשים הללו מתחילים בקטן ואח"כ הם כבר משקרים גם את עצמם...
עצוב:(
 

שילוחון

משתמש פעיל
דיי,
אני לא מאמינה שיש כאלו אנשים רעים שמפילים אנשים תמימים וטובים.
הרוע הזה הוא בלתי נסבל.
ככה לאמלל משפחה שלמה, פעם הסבירו לי שהאנשים הללו מתחילים בקטן ואח"כ הם כבר משקרים גם את עצמם...
עצוב:(
ישנם רבים שמהתחלה משקרים את עצמם, לאורך כל הדרך הם בטוחים ב100% שעוד רגע, הסכום הבא יהיה להחזרת כל החובות, וזה הבעיה הכי גדולה, כי אם האדם לא יודע מה הוא עושה, איך אתה שסומך עליו תדע מה הוא עושה??
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אוף!!!
איזה סיפור מעצבן. מעצבן!!!
חיים - סליחה על השאלה החטטנית - יש מצב להעלות תמונות מהדירה? שנזדעזע קצת.
ושנית - מה העניין עם ה 300 אלף? מה יש בסכום הספציפי הזה?
 

חביל'ס

משתמש מקצוען
עצוב, כואב. מרתיח! !
כתבתי כדי להקפיץ, כי כל מי שקורא את זה מרגיש כך כנראה.
מחר נתרום בעז"ה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  39  פעמים

לוח מודעות

למעלה