בקשת תפילה אשכול לעדכונים בטחוניים בלבד

מצב
הנושא נעול.

אביי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
חבר'ה מישהו פה יודע איך אפשר לקבל את כל ההתרעות שהיו בימים האחרונים על לכיש 249 בלבד בלי שאר המקומות? (אין לי זמן וכח לעבור על הנתונים, אז מי שיודע איך מסננים את זה... תודה רבה!) ולילה טוב (ולבן:p)
 

basis20

משתמש מקצוען
צילום מקצועי

אפרת ת

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
התלבטתי (ועודני) אם לכתוב זאת אבל מרגיש לי חובה עצומה כי דרומים רבים קוראים את האשכול..
אני מבקשת לא להיכנס ולשאול שאלות נוספות או להגיב בתגובות נוספות מטעמים ברורים!!
ההודעה נכתבה לתועלת ואחר ברור הלכתי מובהק + נסיון כואב עם הבעיה שצוינה.

חס ושלום (בהכפלות) אם קרה ומשהו נפגע אצליכם מנפילה תתעקשו להתפנות לבית החולים סורוקה בלבד!! ולא ברזילי באשקלון.
הענקת טיפול הרפואי במקום זה בפינוי אסון (וגם אחרים) לא מספיק מקצועית ומסכנת חיים
זהו שחררתי מדין הצלת נפשות (תרתי משמע) ושוב:
אני מבקשת לא להיכנס ולשאול שאלות נוספות או להגיב בתגובות נוספות מטעמים ברורים!!
שיהיה לנו לילה שקט.
 

בחור

משתמש פעיל
לא נגמר

אזעקת צבע אדום
05/05/19 05:38:49

מרחב לכיש 281: אבן שמואל, אחוזם, איתן, גת, נועם, עוזה, קריית גת , כרמי גת, שדה משה, שלווה.

ערוץ התראות צבע אדום: @red_color

אזעקת צבע אדום
05/05/19 05:38:55

מרחב לכיש 281: אבן שמואל, אחוזם, איתן, גת, נועם, עוזה, קריית גת , כרמי גת, שדה משה, שלווה. מרחב לכיש 249: זוהר, יד נתן, כוכב מיכאל, נגבה, נהורה, נוגה, ניר ח''ן, עוצם, שדה יואב, שחר. לכיש
מרחב עוטף עזה 251: ברור חיל, גברעם, חלץ, שדה דוד, תלמים.

ערוץ התראות צבע אדום: @red_color‏
 

basis20

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
7:43 – צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב

7:38 – ביה"ח ברזילי: 10 פצועים עדיין מאושפזים, 18 עומדים לפני שחרור

7:26 – משה אגדי, תושב אשקלון בן 58, נהרג הלילה מפגיעת רקטה באשקלון. אגדי, אב לארבעה, נהרג מפגיעת רסיסים בחזה.

7:14 – דיווח: חיל האוויר תקף עמדה של הג'יהאד האסלאמי ברצועה

7:13 – בעקבות ההסלמה בדרום, כל המעברים לרצועת עזה סגורים למעבר סחורות ובני אדם. עם זאת תתאפשר העברת דלק, כדי למנוע קריסה הומניטרית של הרצועה.

6:18 – שני פעילים בג'יהאד האיסלאמי נהרגו בתקיפות צה"ל

5:42 – אזעקות צבע אדום נשמעו בקריית גת ובמועצות האזוריות לכיש, שפיר, יואב, חוף אשקלון ושער הנגב.

5:29 צוותי מד"א טיפלו בין השעות 2:00 ל-5:00 ב-24 בני אדם שנפגעו כתוצאה מירי הרקטות מרצועת עזה. בין הנפגעים שישה בני אדם שנפצעו מרסיסים, שניים שנחבלו במהלך מנוסתם למרחב מוגן ו-16 נפגעי חרדה.

4:22 – דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון ובדרום רצועת עזה

3:30 – ברזילי: בשעה האחרונה הובאו 18 נפגעים ( חרדה ופגיעות מרסיסים). בשלב זה , מטופלים בחדר המיון.
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מערך הרקטות והטילים של החמאס

75-M - רקטה ארוכת טווח שחמאס מייצר בעצמו בעזה ויכולה להגיע עד לירושלים ולתל אביב. הרקטה אינה מצוידת במערכת הנחיה כך שדיוקה מוגבל, אך טווחה הגדול הופך אותה לאפקטיבית. הרקטה נכנסה לשימוש לראשונה ב-2012, במהלך מבצע עמוד ענן, והיא מתבססת על טכנולוגיה שמקורה באיראן. טווחה המרבי הוא 75-70 ק"מ, והיא בעלת ראש נפץ של 10 ק"ג.

גראד - רקטה סובייטית בקליבר 122 מ"מ לטווח קצר-בינוני. רקטת הגראד פותחה בתחילת שנות ה-60 של המאה ה-20 בידי ברית המועצות, והיא היום אחת הרקטות הנפוצות בעולם. בנוסף לחמאס, גם הג'יהאד האיסלאמי בעזה עושה בה שימוש. היא מגיעה לטווח מרבי של 40 ק"מ ויש לה ראש נפץ של 20 ק"ג.

J-80 - רקטה ארוכת-טווח המיוצרת על ידי חמאס, ומסוגלת להגיע עד גוש דן, דרום השרון וירושלים. כינויה ניתן לה על שם בכיר חמאס לשעבר אחמד ג'עברי, שחוסל ב-2012. היא מגיעה לטווח מרבי של 100 ק"מ, עם ראש נפץ ששוקל 20 ק"ג.

WS-1E - גרסה משודרגת של רקטת גראד, המיוצרת בסין ומסוגלת לפגוע בערים אשדוד ובאר שבע. טווחה המרבי הוא 40 ק"מ, אך היא נפלה בעבר בטווחים שבין 43 ל-45 ק"מ מרצועת עזה. ראש הנפץ שלה שוקל 22-18 ק"ג.

קסאם - רקטת קרקע-קרקע, המורכבת מצינור מתכת פשוט שממולא בחומר נפץ. הרקטה פותחה על ידי חמאס ומיוצרת ברצועת עזה. מדובר ברקטה פרימיטיבית - הראשונות היו עשויות מעמודי תמרורים - בעלת טווח קצר ודיוק נמוך ביותר. לקסאם כמה גרסאות: קסאם 1, בעלת טווח מרבי של 3 ק"מ וראש נפץ במשקל חצי קילו; קסאם 2, בעלת טווח של עד 8 ק"ג וראש נפץ במשקל 7-5 ק"ג; וקסאם 3, בעלת טווח של 10 ק"מ וראש נפץ במשקל 20-10 ק"ג.

פג'ר - רקטה מתוצרת איראן שייצורה החל ב-1991, בסיוע קוריאה הצפונית וסין. איראן העבירה רקטות מדגם זה לחיזבאללה ולחמאס. לרקטה שני דגמים: פג'ר 3, שהיא בעלת טווח מרבי של 40 ק"מ וראש נפץ של 45 ק"ג; ופג'ר 5, שהיא בעלת טווח מרבי של 75 ק"מ וראש נפץ של 90 ק"ג.

M-302 (ח'ייבר) - רקטה מתוצרת סוריה שאיראן מספקת לחמאס. רקטות ארוכות טווח מסוג זה נמצאו על סיפון הספינה Klos-C, שנתפסה על ידי ישראל במארס 2014. לרקטה כמה גרסאות (A עד E), שהטווח המרבי שלהן נע בין 90 ל-200 ק"מ והן בעלות ראשי נפץ שמשקלם בין 125 ל-170 ק"ג.

R-160 - רקטה ארוכת טווח שחמאס מייצר בעצמו. שמה מייצג את טווחה המרבי, לטענת הארגון 160 ק"מ, בצירוף שם משפחתו של עבד אל-עזיז א-רנתיסי, ממייסדי חמאס, שצה"ל חיסל ב-2004. הרקטה נכנסה לשימוש במהלך מבצע צוק איתן ב-2014, אז שוגרה לחיפה - מרחק של כ-120 ק"מ מהרצועה.

סג'יל 55 - רקטה בעלת טווח מירבי של 55 ק"מ וראש נפץ של 10 ק"ג. היא נכנסה לשימוש מבצעי במהלך צוק איתן.

פצצות מרגמה - חמאס מחזיק אלפי פצצות בקטרים של 120 מ"מ ו-82 מ"מ.

חמאס פועל כל העת לשפר את יכולות הרקטות שלו, ויותר מכל להגיע למצב שהירי יוכל לעקוף את מערכת כיפת ברזל. איראן מעבירה לארגון את הידע הטכנולוגי הדרוש לייצור רקטות משופרות ובעלות טווחים ארוכים יותר.

בנוסף, לחמאס עשרות טילים נגד מטוסים, בעיקר מסוג סטרלה SA-7. זהו טיל כתף מונחה עם ראש ביות אינפרה-אדום, המשמש לירי נגד מטרות שטיסתן נמוכה. חמאס מחזיק גם בטילים נגד טנקים, בעיקר טילי "קורנט" מתוצרת רוסית. זהו דגם הטיל שנורה על האוטובוס בעוטף עזה בדצמבר האחרון. חלק מהטילים נגד מטוסים הגיעו לידי חמאס מלוב, לאחר נפילתו של קדאפי.

רשת המנהרות
נדבך נוסף במערך ההתקפי של חמאס הוא רשת המנהרות שמתחת לאדמת עזה, בעזרתה יכול הארגון להוביל פעילים ממקום למקום. מערך המנהרות היה הפרויקט הגדול ביותר של חמאס מאז סוף במצע צוק איתן: על פי הערכות, הארגון השקיע בו 40% מכלל כספי הזרוע הצבאית.

מאז תחילת העבודות על הקמת המחסום הישראלי בגבול הרצועה ושיפור הטכנולוגיה של מערכת הביטחון בתחום, צה"ל פגע במנהרות רבות שחדרו לשטח ישראל. על פי הערכות, כיום קיימות מתחת לאדמה מנהרות נוספות שחוצות לישראל, ובצה"ל סבורים שמיקומן ידוע.

כוח אווירי
מערכת כיפת ברזל מקשה על חמאס לחולל נזק מהותי בגוף וברכוש בעזרת טילים, ולכן לאחר מבצע צוק איתן החליטו בארגון למקד את מאמציהם ביצירת כוח אווירי בלתי מאויש. איראן סיפקה לחמאס כמה מטוסים ללא טייס (מל"טים) ובאחד ממפגני הכוח של הארגון הוא הציג מל"ט איראני מסוג אבליל, המשוגר מתוך משאית. בעבר טען חמאס כי ברשותו שלושה סוגים של מל"טים למטרות שונות: A1A למטרות איסוף מודיעין, A1B למטרות תקיפה ו-A1C לתקיפה באמצעות "התאבדות" על המטרה.

בשנה האחרונה הקים חמאס יחידה אווירית שהפעילה כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים), בעיקר לצורך מודיעין. חדירות מל"טים מעזה לשטח ישראל כבר התרחשו בעבר, כאשר חלקם יורטו וחלקם חזרו לרצועה ללא פגע. מל"טים נצפו בעבר סמוך לאשדוד ואשקלון, ובשני מקרים אלו צה"ל יירט את כלי הטיס בעזרת טילי פטריוט. אולם, מל"טים אלו אינם כוח מהותי ויתרונם עבור חמאס הוא בעיקר תקשורתי.

פרויקט כלי הטיס של חמאס ספג פגיעה קשה כאשר בדצמבר 2016 נורה למוות בטוניס מוחמד א־זווארי, מהנדס תעופה ומראשי התוכנית לפיתוח מטוסים ללא טייס (מל"טים) של הארגון. בנוסף, בסבבי הלחימה בשנה האחרונה נפגע מערך המל"טים בעקבות תקיפות צה"ל נגד מחסנים ואתרי ייצור ברצועה.

הג'יהאד האיסלאמי
הג'יהאד האיסלאמי מחזיק בעזה כ-8,000 רקטות, כמות גדולה יותר מזו שמחזיקה חמאס. רובן רקטות לטווח קצר ובינוני, אך גם כמה מאות לטווחים ארוכים. הרקטות זהות לאלו שמחזיק חמאס, אך הן נושאות שמות אחרים. לארגון מעט מאוד מנהרות, אם בכלל. לג'יהאד האיסלאמי כ-6,000 לוחמים וכ-9,000 פעילים. ארגונים נוספים ברצועה, קטנים יותר, מחזיקים מערכים של מאות עד אלפי פצצות מרגמה.

מקור: https://www.haaretz.co.il
 
מצב
הנושא נעול.
פרק קכ:
א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל ד' בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי: ב) ד' הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה: ג) מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה: ד) חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים: ה) אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר: ו) רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם: ז) אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה:
• • • • • •
לתשומת לבכם, אשכול זה נועד לבקשות תפילה בלבד. פטפטת ודיונים עלולים לגרום לנעילת האשכול או חסימת המשתמש. בברכת רפואה שלימה!

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה