דחוף - ייבוא בלנדר למאיה!

צבי גרינוולד

משתמש פעיל
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
אני צריך לייבא למאיה קבצי בלנדר. ניסיתי על ידי ייצוא מבלנדר כFBX, אבל זה התקבל מבולגן וללא הטקטוסטורות. מה עושים? דחוף!
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
מודלים בלבד: נסה OBJ, אלו קבצי טקסט כך שאם אתה לא מקבל את הטקסטורות טוב אפשר לערוך את הקבצים, לפעמים הקישור לטקסטורה מכיל רווחים וכל מיני תווים שמבלבלים את התוכנה כך שאני ממליץ לייצא לפורמט הזה כאשר שומרים בספריה שהנתיב אליה מכיל רק תווים באנגלית וללא רווחים.

לגבי אנימציה ודברים יותר מורכבים היתי מנסה שוב לייצא ל-FBX אבל מתחיל מהקל למורכב ומייצא קודם כל קוביה פשוטה לראות שהדברים הפשוטים עובדים, אח"כ מוסיף UV וטקסטורות וכו'.
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
alembic ניסית?
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י trew;2399152:
לא נראה לי שהפורמט הזה מיועד להעביר מידע רגיל, לפי מה שיש באתר הראשי של הפורמט הזה:
http://www.alembic.io
מהו אביק? (תרגום גוגל של Alembic....)

אַבִּיק...

...הוא שיטת ייצוג נתונים לאחסון סצנות של גרפיקה ממוחשבת
...מזקק את התוצאות של תחום מסויים עבור אמנים אחרים בתחומים אחרים
...מתמקד בחלק המשותף הגדול ביותר בין היישומים 'הטבלה המחזורית של צורות ה-CG'
...מאפשר הרחבה עתידית ותמיכה בשיטות עבודה חדשות וכלים חדשים

אביק הוא לא...

...גרף תלות, ולא כלי שינוי נתונים פרוצדורליים
...תחליף עבור תבניות קובץ סטנדרטיות של היישום
...יישום המאפשר ניהול נכסים (Assets)
...פתרון לאחסון כללי של ריגים

אביק ישמש...

...לאפות את התוצאות של סצנת אנימציה עבור תאורה ורינדורים (כלומר, לא לעריכה)
...למסור את האנימציה של הדמות עבור סימולציות ביגוד וכו'
...לאחסן תוצאות של סימולציות בד וכו' עבור תארה ורינדורים
...להעביר את גיאומטרית האנימציה עבור מנוע סימולציה פיזיקלי
...לאחסן את התוצאות של מנוע סימולציה פיזיקלי עבור תאורה ורינדורים

אביק לא ישמשו ...

...כדי להעביר ריג של אנימציה פרוצדורלית מורכבות בין יישומים שונים
...כדי ליצור המרה אמינה ללא איבוד מידע מתוך ולתוך אותו חישוב (להמיר מסמך1 למסמך2 ולקבל חזרה את מסמך1 מתוך מסמך2 ללא איבוד מידע בדרך)
...כדי לבנות רשתות מורכבות של כלים פרוצדורליים

במילים אחרות:
הפורמט הזה מאפשר להעביר מידע מתוכנה אחת לשניה ע"י זיקוק הנתונים שנמצאים בסצנה לפורמט שלא ניתן לעריכה אבל ניתן לשימוש.
והדוגמה שהם מביאים באתר:
"This 'distillation' of scenes into baked geometry is exactly analogous to the distillation of lighting and rendering scenes into rendered image data" - ה'זיקוק' של הסצנה למידע גאומטרי "אפוי" זה כמו הזיקוק שעושה מנוע הרינדור לסצנה = הוצאת תמונה מהסצנה.
רק שכאן המידע אינו תמונה דו מימדית אלה מידע שניתן לרינדור, לשימוש בסימולציות שונות וכד'.

למיטב הבנתי זה כמו ליצא ל-STL רק שיש תמיכה באנימציה של הקודקודים...
 

yoni 3D

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
הפקות ואירועים
אני השתמשתי באלמביק להעביר אנימצייה (קיפריימים) למאיה, לאנימציה של מצלמה.
לי עבד מצוין.
אבל אי אפשר לייבא את האנימציה לתוך מאיה צריך שהקובץ אלמביק יהיה קיים ואם מזיזים אותו או מעבירים למחשב אחר, וזה לא באותו מיקום, (לדוגמא: D:\New folder 3\proj) צריך לייבא שוב
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

לוח מודעות

למעלה