דרוש מידע להשתכר בפורים.... זה טוב או לא?

מצב
הנושא נעול.

דבר סתר

משתמש פעיל
נתפרסם לאחרונה תשובתו של אחד מגדולי דורנו בקשר לענין מסוים
פחמע"ד
פוק חזי מה עמא דבר
וזה תקף גם לענינינו
יש קהילות שבהם זה לא נהוג ורק השוליים משתכרים ויש מקומות שזה קודש קודשים וכל החשוב מחברו שיכור יותר מחברו
אבל לדעתי גם במקומות שקידשו את הנושא המטרה לא היתה בשביל לעשות "מצב" בסעודה של פורים אלא ענינים גבוהים ועמוקים
כך שמי שזו ההצדקה היחידה שלו להשתכר עדיף שיוותר על זה
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אך מי שיש בתוכו מידות רעות, אלימות ורוע לב - היין יגביר את זה. ובמקרה זה אכן מומלץ שיימנע. על כך דיברו הרבנים במכתב -להבנתי.
לפי מה שהביאו כאן, היה מדובר על ענייני בריאות:
קריאה המגובה בחתימתם של כמה מחשובי הפוסקים
שמטעמי בריאות יש להימנע- לא ראיתי, אבל כך נכתב ביתד.
כי כבר קרו מקרים וכו'
השאלה אם זה לכולם או רק לחולים מסוימים או הנוטים למחלות מסוימות וכו'. בקיצור, אם אין את הפרטים, אי אפשר לדעת כלום.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
צריך לדעת איך להשתכר.
הרבה לא יודעים ולכן "קורים מקרים".
אולי מישהו מרים את הכפפה וכותב מדריך, בעיקר לצעירים שבחבורה.
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
רק לזכור שהשנה פורים דמוקפין יוצא ביום שישי ופעמים רבות מידי השיכורים ישנים ומבטלים תפילה, קידוש, סעודת שבת שהם חשובים לאין שיעור מלהשתכר.

מי שבאמת חשוב לו- לא יפסיד תפילה בגלל שכרות,
אצלנו במשפחה הקרובה והמורחבת- רואים איך כל השיכורים נזהרים מאד מאד לא להפסיד תפילות בציבור,
או שמתפללים שיכורים,
או שממנים מישהו שבטוח יעיר אותם בזמן כדי להתפלל.
 

נחליאלי(ת)

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
מי שבאמת חשוב לו- לא יפסיד תפילה בגלל שכרות,
אצלנו במשפחה הקרובה והמורחבת- רואים איך כל השיכורים נזהרים מאד מאד לא להפסיד תפילות בציבור,
או שמתפללים שיכורים,
או שממנים מישהו שבטוח יעיר אותם בזמן כדי להתפלל.
גם אצלינו השיכורים הם האנשים המקפידים ביותר על המצוות ביום הזה
אחד מוסר שיעור עמוק בקבלה (אברך תלמיד חכם מיוחד)
עוד אחד מתפלל על כל חולי ונזקקי ישראל, באמת מכל הלב
והשלישי דואג לספר לילדים ולכולם את המגילה עם מלא פרושים
אוירה טובה ורוחנית
וכמובן אחרי שתיה נכונה, בלי עירבובים
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ומצד שני יצא (ביוזמת מעייני הישועה, נראה לי) קריאה המגובה בחתימתם של כמה מחשובי הפוסקים
שמטעמי בריאות יש להימנע- לא ראיתי, אבל כך נכתב ביתד.
כי כבר קרו מקרים וכו'
בררתי קצת מה עומד מאחורי המכתב וזה מה שענו לי
(לא בטוח שזו האמת לאמיתה, אבל זה מה ששמעתי)
בשנה שעברה החליטו באיחוד הצלה לפנות כול שיכור שהם מצאו ברחוב למעיני הישועה.
במקום לתת לאנשים מבוסמים להגיע לביתם או לתקוע מלפפון חמוץ בפה, גררו אותם באמבולנס לביה"ח מעיני הישועה.
מה שקרה שם במיון היה קטסטרופה במיטבה.
עשרות שיכורים שלא מבינים מי גרר אותם ולאן מסתובבים בשטח הכניסה, מקיאים, שרים רוקדים..
(בן משפחתי שהגיע למיון במצב חירום לא יכל לקבל טיפול רפואי...)
במעיני הישועה לא מסוגלים לחשוב על שנה נוספת כזאת וארגנו קריאת קודש מכול הרבנים...
 

דיו וקסת

משתמש מקצוען
אולי מישהו מרים את הכפפה וכותב מדריך, בעיקר לצעירים שבחבורה.
זה לא תורה גדולה
א. לא לשתות על בטן ריקה. קודם לאכול, ועדיף מאכלים שומניים (עוף, קוגל, חומוס).
ב. לא לשתות הרבה בבת אחת, הפסקה של רבע שעה בין כוס יין לכוס הבאה (או רבע כוס, אם מדובר על וודקה וכדו')
ג. לא לערבב סוגים שונים של משקאות. או ששותים רק יין אדום, או רק יין לבן, או רק ויסקי או רק וודקה, אבל להיצמד לסוג אחד.
ד. להקפיד שיהיו נוזלים בגוף - לשתות מים.
ה. לא שותים יין מתוק! זה אחד הגורמים לכאב ראש הקאות ובלגן.
 

שרי לווין

משתמש מקצוען
לדעתי-
בגבול!!!
כוס, שתיים-יותר מזה זה לא מה שד' יתברך רוצה!!!
צריך לשמוח, לרקוד- אבל כשזה מגיע לידי אי עשיית מצוות, בן אדם לחברו, צעקות וכו'-
זה בהחלט לא מה שרוצה ממנו ד'.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
לדעתי-
בגבול!!!
כוס, שתיים-יותר מזה זה לא מה שד' יתברך רוצה!!!
צריך לשמוח, לרקוד- אבל כשזה מגיע לידי אי עשיית מצוות, בן אדם לחברו, צעקות וכו'-
זה בהחלט לא מה שרוצה ממנו ד'.
יש לך כבר היתר הוראה?
כי זה לגמרי לא פשוט.
את יודעת שאדם מועד לעולם, אדם ששבר את המשקפיים של חברו גם אם זה בטעות או בחוסר שימת לב צריך לשלם.
אבל אם הוא עשה את זה בפורים, מתוך שכרות של מצווה, הוא פטור.
למה?
 

דיו וקסת

משתמש מקצוען
כוס, שתיים-יותר מזה זה לא מה שד' יתברך רוצה!!!
את מה שה' יתברך רוצה, כתוב בגמרא ובהלכה - 'עד דלא ידע' וכו' וכך נהגו הרבה גדולי עולם.
מי שזה לא מסתדר לו עם ההבנה שלו, מוזמן ללמוד את הנושא ולהעמיק בו, ובהחלט יש מה.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
יש לך כבר היתר הוראה?
כי זה לגמרי לא פשוט.
את יודעת שאדם מועד לעולם, אדם ששבר את המשקפיים של חברו גם אם זה בטעות או בחוסר שימת לב צריך לשלם.
אבל אם הוא עשה את זה בפורים, מתוך שכרות של מצווה, הוא פטור.
למה?
באמת הוא פטור לדעת הרמ"א. אבל לדעת השו"ע חייב.
עכשיו מה קורה אם אשכנזי שבר לספרדי את המשקפיים...
 

נעמי פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כוונתי העיקרית לאור חוויותיי הישנות בילדות ובנערות, שכילדים לראות פתאום את אבא/ אחים/גיסים במהדורה "לא שפויה" עלול להיות מפחיד ומערער.
ככה לפחות אני חוויתי את זה.
אף שיש להדגיש שההתנהגות מעולם לא חרגה מגבולות ההלכה והמוסר.

לגבי זרים שאני לא רואה כל השנה- זה די משעשע
אבל בנוגע לקרובים- זה משהו אחר...

זה היה (וברמה מסויימת- עדיין) הקושי שלי בפורים
ואני רואה לנכון לשתף בזה. יש גם קושי כזה.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
עד שנטפלתם לדבר שמוגדר בחז"ל כחיוב וכל אחד ינהג כפי המסורת המקובלת במשפחתו ולפי רבותיו הרי שצריך לגנות את הדבר המגונה שבחורים משתכרים בחתונות ממש גועל נפש
השאלה מה קורה שמשתכרים. גם באירופה היו משתכרים בחתונות, ובשמחת תורה גם היו משתכרים ולכן לא היה נשיאת כפיים במוסף. אבל השאלה מה יוצא שמשתכרים לפעמים מה שיוצא זה לא התנהגות שמתאימה לבני תורה.
 

משפחת לוי...

משתמש מקצוען
לא מצד הלכה,- אלא מצד הניסיון.
מי שרוצה להשתכר זה רק מיין ולא משאר משקאות אלא א"כ זה ממש כוס , שתיים ,
תחשבו שביין יש 15% אלכוהול ובדברים אחרים סביבות 40% זאת אומרת שבכל כוס של שאר משקים יש כ-3 כוסות יין וזה ממש מסכן את ה"מוח"
נכתב מניסיון מר של שנים.
היום לא מסוגל לא לשתות ולא להריח!.
 

תגובתי

משתמש מקצוען
השאלה מה קורה שמשתכרים. גם באירופה היו משתכרים בחתונות, ובשמחת תורה גם היו משתכרים ולכן לא היה נשיאת כפיים במוסף. אבל השאלה מה יוצא שמשתכרים לפעמים מה שיוצא זה לא התנהגות שמתאימה לבני תורה.
אינני יודע לגבי החתונות באירופה לגבי נשיאת כפיים כמדומני שכהן ששתה רביעית יין אסור לישא את כפיו
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה