כללי שאלה אתית לגבי זכויות יוצרים

ROOOT

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פנו אלי לקוחות שעיצבו מודעה אצל נעמה הנקין ז"ל
ורוצים כעת מודעות חדשות ע"ב הגריד הקבוע שעוצב על ידה, וחתומים על זכויות יוצרים.
האם מותר לבצע להם את העבודה? האם משנה העובדה שהיא כבר אינה בין החיים או שבאופן גורף אסור?
אשמח לקבל תשובה ממקור מוסמך, או הפניה לעו"ד שמבין בנושא.

הסעיף שעליו הם חתומים:
המעצב מוכר ללקוח במסגרת הסכם זה את זכויות השימוש החד פעמיות במוצר המעוצב על כל חלקיו. מעבר להדפסת מוצר זה כל שימוש נוסף בעצוב הגרפי, או בחלק ממנו לצרכים מסחריים ו/ או מניבי הכנסה ובכלל זה הדפסתו החלקית במוצר אחר או ע"ג מוצרים אחרים, חייב אישור בכתב של המעצב.

 

חיים4213

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אם זה על אותו מוצר, אז כתוב שאפשר, אבל אם לא אז נראה לי שיש זכויות יוצרים גם אחרי הפטירה למשך שבעים שנה.
תפני ליורשים ותבקשי, אולי הם יסכימו בלי תשלום ואולי עם תשלום.
 

יונתן ליפשיץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
השאלה שעולה לי היא האם שחזור של הגריד על ידך יחשב גם הוא כהפרה של זכויות יוצרים.
השאלה היא האם הסעיף מגביל רק את השימוש בחומרים או שהוא גם מגביל את השימוש ברעיון העיצובי.
יותר נראה לי כמו הצד הראשון.
 

ROOOT

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
השאלה שעולה לי היא האם שחזור של הגריד על ידך יחשב גם הוא כהפרה של זכויות יוצרים.
השאלה היא האם הסעיף מגביל רק את השימוש בחומרים או שהוא גם מגביל את השימוש ברעיון העיצובי.
יותר נראה לי כמו הצד הראשון.
השימוש בשפה העיצובית ובקונספט וודאי מותר.
שחזור של הגריד ושימוש בקופירייטינג הקיים נראה לי לא חוקי. במיוחד שמדובר בגריד מאוד מסויים.
 

יונתן ליפשיץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
לא נשמע לי שהסעיף שהבאת מגביל את זה.
נשמח לשמוע חוות דעת משפטית.
 

ROOOT

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא נשמע לי שהסעיף שהבאת מגביל את זה.
נשמח לשמוע חוות דעת משפטית.
דיברתי עם עו"ד, משתמע שא"א לשחזר את הגריד ולשנות את הקופירייטינג, אבל לבנות משהו חדש ע"ב הקיים בשינויי משמעותי ובהתבססות על השפה גרפית מותר.
 

תפוח אדמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
בלי קשר לסיטואציה של נעמה ז"ל
זה דבר שמקובל מאוד בקרב מעצבים.
לקוחות נודדים לעיתים ממעצב למעצב וממשרד פרסום למשרד אחר.
מה שדי ברור בכל עסקה כזו שהשפה הויזואלית עוברת יחד עם הלקוח.
הרי לא תייצרי משהו חדש לחלוטין.
אבל תמיד יהיו שינויי קופי ועוד נגיעות שהן שלך.
 

תפוח אדמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
בלי קשר לסיטואציה של נעמה ז"ל
זה דבר שמקובל מאוד בקרב מעצבים.
לקוחות נודדים לעיתים ממעצב למעצב וממשרד פרסום למשרד אחר.
מה שדי ברור בכל עסקה כזו שהשפה הויזואלית עוברת יחד עם הלקוח.
הרי לא תייצרי משהו חדש לחלוטין.
אבל תמיד יהיו שינויי קופי ועוד נגיעות שהן שלך.
 

ROOOT

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בלי קשר לסיטואציה של נעמה ז"ל
זה דבר שמקובל מאוד בקרב מעצבים.
לקוחות נודדים לעיתים ממעצב למעצב וממשרד פרסום למשרד אחר.
מה שדי ברור בכל עסקה כזו שהשפה הויזואלית עוברת יחד עם הלקוח.
הרי לא תייצרי משהו חדש לחלוטין.
אבל תמיד יהיו שינויי קופי ועוד נגיעות שהן שלך.
השימוש בשפה הוויזואלית ובקונספט וודאי מותר- קניין פרטי של הלקוח.
אבל כשמדובר בגריד מסויים זו אכן שאלה האם מותר לבצע בו שינויים.
אז ההגדרה היא "שינוי ניכר לעין"- מותר לשנות גריד רק ברגע שממבט ראשון ובעין לא מקצועית נראה הבדל משמעותי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה