תמחור שרות

שמש בחצות

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
הי,
אני צריכה עזרה בתמחור שרותי כתיבה וקופירטינג
לפי מה מתמחרים? שעה?חבילה?כתבה? כמה לקחת לפגישה ראשונית עם לקוח? בקיצור כמה שיותר מידע
ועוד משהו כשאני באה להציג את השרות ללקוח איך אני יכולה לבנות לו חבילה עם מה שהוא מקבל ממני בצורה הכי ממשית ופשוטה להבנה?
תודה מראש לכולם
 

calm

משתמש פעיל
יש מחירון לכל תחום.
אחרי פגישה ראשונית עם הלקוח כשאת מבינה מה בדיוק הוא צריך את שולחת לו סיכום פגישה + הצעת מחיר, כשעל כל מוצר שאת נותנת את מתמחרת ליד ולמטה סה"כ.
במייל זה הכי פשוט וברור ואין ויכוחי הנחות.
מה שכן, עצה אישית, תוסיפי בונוס כלשהו שהלקוח יהנה וירגיש מורווח.
כמו חבילת מיתוג- שם, סלוגן ופרסומת.
בונוס- קומיניקט/ כתבת יח"צ.
על פגישה ראשונה של היכרות אני לא גובה תשלום בד"כ,
אלא אם כן זה במקום מרוחק מאד או בעיתוי לחוץ מאד.

בהצלחה.
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לגבי שיטות תשלום הדבר אינדיבידואלי ביותר.
עם זאת, ישנן ארבע שיטות תמחור עיקריות:
לפי שעה- חישוב הסכום אותו רצוי ומשתלם להרוויח בשעה. פחות נוחה ליישום כשמדובר בתחום הדורש חשיבה מרובה. לא תמיד יש התאמה בין כמות ההשקעה לתוצאה וכן להיפך.
לפי מילה- מערכות העיתונים מחבבות את שיטת התמחור הזו. (חצי ש"ח למילה, שקל אחד וכו'). יש בשיטה זו היגיון, ותמחור למילה נעשה לרוב על פי רמת כתיבה וניסיון.
לפי מוצר- זו שיטת התמחור האהובה עליי באופן אישי, והיא נוחה יותר. היא חוסכת דיונים ומו"מ מיותר בדבר הזמן שלקח לי/ כתבתי יותר או פחות מילים וכדו'. יש מחיר מוגדר ובותוכו כלול המוצר, שאר הקריטריונים אינם משנים.
תמחור כזה למעשה כולל שקלול של מכלול הנתונים, כשאת נותנת אומדן של זמן+ מחיר משתלם עבורך +מחיר הגיוני למס' מילים (כאשר מדובר במוצר נספר. לא בקופי לפרסום למשל), ועל פיהם קובעת מחיר.
ישנם מוצרים להם את יכולה לבנות מחירון אישי, ואין סיבה שהם ישתנו אלא אם כן החלטת להעלות או להוריד מחירים. (כתבות יח"צ לפי אורך, פוסטים, מודעה, וכו')
וישנם מוצרים שעלייך לתת בכל פעם תמחור מותאם אישית. אינו דומה פרוספקט של אסיפת מורות לפרוספקט חברת ביטוח וכן הלאה.
עם הזמן לומדים להעריך נכונה, וקולטים את הענין. ותמיד אפשר להתייעץ עם עמיתים או בפרוג, ואם אין אינדיקציה ברורה לגיטימי גם לשאול את הלקוח: כמה את/ה רוצה להשקיע בזה, ולבצע תיאום עמדות.
שיטת תמחור רביעית וכללית יותר, היא שיטת הריטיינר- המתאימה ללקוחות קבועים המזרימים עבודה בקצב קבוע פחות או יותר. איתם נקבע סכום המועבר באופן שוטף מידי חודש בחודשו, ועל בעל המקצוע לספק כל עבודה שנדרשת ממנו. סכום הריטיינר נקבע על פי אומדן העבודות הצפויות ומחושב עפ"י נוחיותו של הלקוח ונותן השירות. ישנם חודשים מלאים או ריקים יותר? לרוב זה מתקזז.

בהצלחה בכל!
 

שמש בחצות

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
אוקי תודה על התשובות המפורטות וביחוד על שיטות התמחור אבל אני צריכה משהו יותר קונקרטי
לדוג'
פגישה=
מודעת פרסום=
סלוגן=
פוסט=
לזה התכוונתי
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אוקי תודה על התשובות המפורטות וביחוד על שיטות התמחור אבל אני צריכה משהו יותר קונקרטי
לדוג'
פגישה=
מודעת פרסום=
סלוגן=
פוסט=
לזה התכוונתי
בוודאי שלכך התכוונת. אבל אין מחירון כזה.
וכבר ציינתי שהדבר אינדיבידואלי מאד. תמחור הוא עוד יצירה שעל היוצר ליצור בעצמו...
לכן נתתי לך אינדיקציה שתוכל לתת לך כלים לתמחור עצמי,
אף אחד לא יוכל באמת לתמחר את שירותייך חוץ ממך.
את יכולה לשמוע טווחי מחירים הגיוניים למוצר ספציפי,
אבל את השורה התחתונה נותן הניסיון, רמת הכתיבה וכו'.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
חפשי בגוגל מחירון קופירייטינג/כתיבה שיווקית.
קבלי מושגים, וקחי הרבה יותר ממה שכותבים שם.
 

שמש בחצות

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
חפשי בגוגל מחירון קופירייטינג/כתיבה שיווקית.
קבלי מושגים, וקחי הרבה יותר ממה שכותבים שם.

מעניין.. ראיתי בתאריך 30/12/14 אזהרה שלך למישהי לקחת מחיר הרבה יותר נמוך ממה שיש באתרים אחרת אין לה סיכוי לעבודה...
מנסה להבין מה הפשט כאן?
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מעניין.. ראיתי בתאריך 30/12/14 אזהרה שלך למישהי לקחת מחיר הרבה יותר נמוך ממה שיש באתרים אחרת אין לה סיכוי לעבודה...
מנסה להבין מה הפשט כאן?
יש מצב שמאז 2014 היא למדה דבר או שניים על תמחור ומחירון...
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
יש מצב שמאז 2014 היא למדה דבר או שניים על תמחור ומחירון...
לא רק זה.

כל מקרה לגופו.
לא יודעת מה בדיוק אמרתי.

מה שבטוח- זה שלא התכוונתי שם לקחת מחירים זולים כמו מה שהולך ברשת.
אין מצב.
מסתמא התכוונתי להתחיל עם מחירים זולים כדי להיכנס לשוק.
מתאים שהיה מדובר באשכול שמישהי התייעצה איך להיכנס כי היא לא מצליחה להביא לקוחות,
ומתאים היה לי להמליץ להתחיל עם זול, ואחכ כשמכירים והשם מתפרסם ומרוצים,
ויש תיק עבודות אמיתי, אפשר כבר להתמתג מחדש (להתמתג בקטע של מחירים).

אבל זול- ממש לא כמו המחירים שמציעים בXPLACE/. אין מצב, זו לא היתה כוונתי.

יש לי הרבה מה לומר בנושא, ותמחור הוא סוגיה לא קלה ודי מורכבת ממלא גורמים,
שמש בחצות, אם תשאלי שאלה ספציפית, נשמח לענות לך בהתאם בע"ה.
 

שמש בחצות

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
אוקי, תודה על ההענות וההסברים!
שאלה ספציפית-שאלתי על תמחור של ניוזלטר שזה די דחוף לי..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה