שיתוף: פרויקטים בכרסום CNC

שושנה דרור

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שני ארונות קודש עליהם עבדתי לאחרונה,
הראשון בוצע בכרסום תלת מימדי משולב עם כרסום דו מימדי.
והשני בכרסום דו מימדי בלבד. תכנון המבנה, צביעה והתקנה ע"י נגריית SPESO.
WhatsApp Image 2018-11-11 at 12.42.12(1).jpeg
WhatsApp Image 2018-11-11 at 12.42.20.jpeg
ארון קודש דוסא 1.jpg
ארון קודש דוסא עם תאורה.png
 

שושנה דרור

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כשרון,דיוק מקסים!
לא הבנתי על איזה ארונות התכוונת שתכננת לאחרונה המניטורים או אלה שבתמונות

לארונות הפרטיים - התכנון והביצוע היו בשבועות האחרונים ממש.
לארון הגדול- העיצוב היה לפני כמה חודשים, הביצוע בפועל היה בתקופה האחרונה.
 

שושנה דרור

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
למתעניינים,
האמת היא שלמרות שמאוד הייתי רוצה, אינני ממדלת תלת מימד כמוכם, אלא גרפיקאית תעשייתית.
כלומר, אני מכירה היטב את תוכנות הגרפיקה- לפחות מה שרלוונטי להכנת הגרפיקה לתעשיה. כמו כן אני מכירה היטב את תכונותיהם ותהליכי העבודה של המכונות השונות. ומתוך כך אני יודעת לתכנן נכון את הגרפיקה לניצול יעיל של יכולות המכונה.
בנוגע להדמיות שאני יוצרת ללקוח.
כיוון שכפי שכתבתי לעיל- אני לא "ממדלת תלת מימד", באופן כללי בכל הנוגע לכרסום דו מימדי אני מכינה את ההדמיות שלי ב"קורל דרו" (מקביל לאילוסטרייטור) ומנסה לתת אפקט של תלת מימד, כמו בהדמיה זו -הדמיה_יט_שבט.png
כיוון שאני בונה את ההדמיה בתוכנה ווקטורית, ההדמיה עצמה כבר מהווה את ההכנה לכרסום הדו מימדי, כיוון שבכרסום כזה המכונה מכרסמת עפ"י ה"מסלול"הווקטורי ששורטט עבורה. כמובן שיש לדעת כיצד להכין את הווקטורים נכון, לא כל מה שנראה טוב חזותית מתאים לעבודה של המכונה.

עם זאת, כאשר מגיעים להכנת העבודה לגילוף בפועל יש להשתמש בתוכנה ייעודית לכרסום CNC, שהידועה ביותר מבינהם הינה תוכנת Artcam, אליה מיבאים את הווקטורים שיוצרו. בתוכנה כזו אפשר לבצע הדמיה תלת מימדית עבור הפלטות-כיצד יראו לאחר הגילוף, אך אי אפשר להראות הדמיה של הרהיט הבנוי.

בנוגע לכרסום תלת מימדי או שילוב בין תלת מימדי לדו מימדי- את האלמנטים התלת מימדיים אפשר לבנות בתוכנת הCNC, או לייבא מתוכנה אחרת של ציור או מידול תלת מימדי, את הכרסום הדו מימדי אפשר להוסיף סביבם או אפילו "להקרין" אותם על האלמנט התלת מימדי (לדוגמה אם רוצים לגלף כיתוב על דוגמת באנר מגולף) ההדמיה שלהם תהיה כנ"ל כפי שתגולף על הפלטה, ללא הדמיה של הרהיט השלם. לדוגמא:
הדמיה דלתות.png

יש לציין שגילוף דו מימדי הינו חסכוני בהרבה בזמן המכונה על פני הגילוף התלת מימדי וע"כ התעשיינים מעדיפים לחסוך בתלת מימד במידת האפשר, ועד כמה שאפשר להגיע לאפקט משביע רצון בדו מימד, יעדיפו אותו. וכאן מגיע מקומו של שילוב הדו מימד עם התלת מימד, שנותן אפקט של עבודה מושקעת יותר, אך בחיסכון משמעותי בזמן המכונה.

בכל אופן, לעבודה בדו מימד, יש להכיר היטב את הכרסומים השונים, מה יהיה הרושם שייצרו ועל מה יש לשים דגש בעבודה איתם, זה דבר שנרכש עם הנסיון, וכמובן שההדמיות של התוכנה עוזרות עם זה המון.

אשמח לענות על שאלות כשיתאפשר לי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה