כמדומה שהכוונה: ספרי אשכנז (כמו שרגיל בלשונו ס"ס כשהכוונה לספרי ספרד).זה חידוש, שראשי תיבות ס"א הוא פתח ל-ספר אחד!
כמדומה שהכוונה: ספרי אשכנז (כמו שרגיל בלשונו ס"ס כשהכוונה לספרי ספרד).זה חידוש, שראשי תיבות ס"א הוא פתח ל-ספר אחד!
אם היתה זו תפלה בת זמננו הייתי קובע כך:טעויות בשינון הילדים הרכים בתחילת התפילה:
'מודה אני... תורה תהיה אומנותי', ולא 'אמונתי' (מלשון אומנות ולא אמונה)
יש מצב שבכמה סידורים הטעות הזאת גם נמצאת. זכור לי שבסידורים החדשים זה מתוקן, לא עיינתי מספיק)
עבר זמן העריכה - מפאת חפזוני פלטה מקלדתי 'אהבתו' במקום 'אהבתך', אבל הכוונה ברורה.אמנם הבטחתי בזמנו להביא עוד שגיאות בסידורים, ועוד חזון למועד, אבל מצאתי שגיאה נוספת בקבצים החינמיים של התנ"ך, לתשומת לב מי שמסתמך עליהם (כולל בתכנת 'נקדנית' ואולי בתכנות ניקוד נוספות):
כִּי כַלָּתֵךְ אֲשֶׁר אֲהֵבַתֶךְ יְלָדַתּוּ (רות ד, טו) כמובן צ"ל קמץ בבי"ת של 'אהבתו'.
בתנ"ך ברויאר שלפניי זה עם פתח. וגם ברוב התנ"ך בפועל יוצא של נסתרת לה"פ בפתח, ומה שמשתנה יותר זה הדגש בת"ו שאחריו - לפעמים עם דגש ולפעמים בלי. האם אני טועה?אמנם הבטחתי בזמנו להביא עוד שגיאות בסידורים, ועוד חזון למועד, אבל מצאתי שגיאה נוספת בקבצים החינמיים של התנ"ך, לתשומת לב מי שמסתמך עליהם (כולל בתכנת 'נקדנית' ואולי בתכנות ניקוד נוספות):
כִּי כַלָּתֵךְ אֲשֶׁר אֲהֵבַתֶךְ יְלָדַתּוּ (רות ד, טו) כמובן צ"ל קמץ בבי"ת של 'אהבתו'.
שמעתי שבמאגר ממרא הושתלו שגיאות מכוונות.בתנ"ך ברויאר שלפניי זה עם פתח. וגם ברוב התנ"ך בפועל יוצא של נסתרת לה"פ בפתח, ומה שמשתנה יותר זה הדגש בת"ו שאחריו - לפעמים עם דגש ולפעמים בלי. האם אני טועה?
מצאתי מקום אחד בתנ"ך (במאגר ממרא ובברויאר) שיש קמץ במקרה כזה: ישעיה מז י: שׁוֹבְבָתֶךְ.
מצד שני, גם 'אהבתך' הוא מופע יחיד... כי כנראה בכל השאר יש דגש בת' (וְכִעֲסַתָּה צרתה) או שוא (חבלה יְלָדַתְךָ) שניתן לטעון שהם הגורמים לפתח שיבוא.
ויש לחלק בס"ד (לאחר בדיקה), ש'אהבתך' הוא בפשטא ולכן הב' בפתח, ולעומתו 'שובבתך' הוא באתנחתא ולכן הב' הב' בקמץ.
קשיא.ולגבי 'אהבתך' בפשטא לעומת 'שובבתך' באתנחתא - אשמח לדעת, אם כן, למה 'ילדתך' בפתח בסוף פסוק?
לא, בשוא.ואגב, בעבר מצאתי זאת במאגר הנ"ל - מִקַּטַנֵּי שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל (שמואל א' ט, כא) - האמנם גם זה מופיע בפתח בברויאר?
נכון. זה בשביל שלא יעתיקו מהם טקסטים שלמים בלי רשות.לא ידוע לי על שגיאות מכוונות ב'ממרא'. מה שכן, במאגר של די.בי.אס הושתלו שגיאות מכוונות, והם גם פירסמו את זה.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ: