טיול ונופש אפשרויות מומלצות לנפוש באזור צפת

הלמדן

משתמש פעיל
ערב בין הזמנים תשפ"ב, החלטתי לתרום קצת מהיכרותי את הארץ לטובת המשפחה החרדית שנופשת בצפון. לא אחת נתקלתי במשפחה שעומדת ברחוב או באוטובוס וכדו' ועדיין מחפשת מה לעשות ומנסה להיעזר באחרים. כמובן שאין דומה טיול כזה לטיול מתוכנן מראש עם לוחות זמנים ואוטובוסים וכל הנלווה.
בל"נ אשתדל לפרסם אפשרויות מומלצות לטיול באזור הגליל בכלל ובצפת בפרט בתדירות גבוהה.
יתרוני הוא בכך שכל המידע הוא מנסיוני בלבד, וחוץ מאופן הטיול עצמו (שבזה אני לא כ"כ עומד להאריך מפאת קוצר זמן-כל עוד עוד שלאחר האינפורמציה הכללית פה, ניתן להשיג את המידע במקומות אחרים), יש לי ניסיון במידע הכללי הנחוץ למשפחה החרדית כגון, מה רמת הנוחות מבחינת תחבורה ציבורית, ביהכנ"ס באזור, רמת הקדושה-שלצערנו בבין הזמנים להרבה משפחות נהרסים טיולים ותכניות בגלל המציאות בשטח ואכמ"ל, וכן איזה טיול באמת מתאים למיטיבי לכת ואיזה טיול מתאים לכאלה שסה"כ רצו להגיע למעיין קרוב ולנוח ומצאו את עצמם מטפסים על סלעים בחום.
האפשרויות יכללו מסלולי טיול בכמה רמות קושי, מעיינות, נקודות עניין וקברות צדיקים.
 

הלמדן

משתמש פעיל
בתחילה, אני מצרף פוסטים שכתבתי בעבר במסגרת אחרת, ויכול להיות שזה יהיה קצת ארוך וגם לא ממש בצפת.
בהמשך אוסיף אפשרויות חדשות.
קברי האמוראים ביער ביריה
ביער ביריה הסמוך לצפת, בקצהו של המחנה צבאי 'מישר' שוכנות מספר מערות קבורה שמיוחסות ע"פ כתבי האר"י לאמוראי בבל המפורסמים אביי ורבא, ר' דימי מנהרדעא, ר' פפא ובניו, ור' יהודה נשיאה ובית דינו. המסורת על מערת אביי ורבא אמנם עברה במשך עשרות שנים, אבל יש לציין שיש המפקפקים על עובדה זו ומסתמכים ע"כ שמצאו בסמוך בכפר אבנית מערת קבורה שיותר מתאימה לתיאור המובא בשער הגלגולים לאריז"ל. בין כך ובין כך אין ספק שבמקום קבורים אמוראים קדושי עליון, ולא משנה כ"כ מי הם, תמיד אתר זה יהיה מקום מקודש לשפיכת צקון לבנו לפני בורא עולם, ובמיוחד משום השלווה, השקט והנוף הפסטורלי שישנם במקום שמעוררים להתפעל מגדולתו של בורא עולם והטבע שברא בעולמנו ולהודות לו ביתר שאת.
במקום נראה נוף מדהים-יחיד מסוגו בארץ, כאשר ממקום עומדנו על פסגת הר יבנית הרם נוכל לראות במבט אחד את הכינרת במלא הדרה, את עמק החולה, את ישובי והרי הגליל והגולן כולל החרמון והר דוב ועוד.
היופי מתעצם בשעת השקיעה שאז השמש צובעת את כל האזור בכתום כמופיע בתמונות. הם אמיתיות לחלוטין ולא עוצבו בפוטשופ! בצמוד למערות הקבורה נמצאת תצפית נוף כולל משקפת משוכללת שאיתה ניתן להשקיף עד למרחקים על פני כל האזור ובנוסף למפת התמצאות שבה מופיע שמם של ההרים והישובים הנראים לפנינו.
ניתן להגיע עד למקום ברכב, אולם מומלץ לשלב הליכה קצרה בשבילים המדהימים של יער ביריה, ע"י שנחנה את הרכב בחניון מצודת ביריה שם שוכנת מצודה היסטורית, כולל מקום לפיקניק ונוף לכל הגליל המערבי שראוי לתיאור בפני עצמו. משם נרד ברגל בחזרה לכביש שממנו הגענו לחניון ונפנה שמאלה בטיילת הצמודה לכביש אל עבר קברי האמוראים לפי השילוט. יש לציין שבאיזור נמצאים הרבה שבילי הליכה נחמדים ומשולטים היטב שחוצים את יער ביריה לארכו ולרחבו וחולפים על פני קברות צדיקים כגון ר"י בן עוזיאל ועוד, וכן על פני מעיינות קרירים וחורבות הכפר היהודי הקדום 'נבוריא' שבו מוצגים ארכיאולוגים רבים. ניתן לשלב אותם בנוסף למסלול המתואר או לעשות אותם בפני עצמם.
דרכי הגעה: לבאים מכיוון ת. מ. צפת, בצומת צפת ממשיכים ישר לכיוון שכונת מרום כנען, כשמגיעים לכיכר פונים שמאלה, ממשיכים כשבע מאות מטר ופונים ימינה לפי השילוט לכיוון מצודת ביריה או קבר אביי ורבא (שניהם מופיעים בוויז בשם הנזכר). למגיעים בתח"צ ישנו קו 3 מת. מ. צפת שעוצר בכיכר הנ"ל (הוא קו סיבובי שהעושה סיבוב מכל הר כנען עד שמגיע למיקום הנ"ל, אולם בחזור הוא מגיע בדקות ספורות לת. מ.).
שירותים: בחניון מצודת ביריה יש בירזיות. במקום אף ישנם תאי שירותים אולם הם בד"כ סגורים ונפתחים בתיאום מראש עם הנהלת המצודה (נכון ללפני חצי שנה). בהמשך, ליד הכניסה למחנה הצבאי בד"כ ישנם משירותים ניידים עקב עבודות עפר המתבצעות במקום (יכול להשתנות מתישהוא).
יש ספסלים גם בטיילת הממשיכה משם לקברים. כדאי לצפות בתמונות המצורפות.

צפה בקובץ המצורף IMG_8168.JPGצפה בקובץ המצורף IMG_8135.JPGצפה בקובץ המצורף IMG_8057.JPGצפה בקובץ המצורף IMG_8038.JPGצפה בקובץ המצורף IMG_8019.JPGצפה בקובץ המצורף IMG_8052.JPGצפה בקובץ המצורף IMG_9272.JPGצפה בקובץ המצורף IMG_8048.JPG
 

קבצים מצורפים

  • IMG_8038.JPG
    3.6 MB · צפיות: 77

הלמדן

משתמש פעיל
למסלול הבא ישנם כמה מעלות: הוא מצד אחד די אתגרי ומתאים לאלה שבעניין ומצד שני די קצר. כשעה הליכה נטו. הוא מתאים לפתיחה או לסיום של יום טיול באזור וגם שווה הגעה במיוחד בשילוב פיקניק בחניונים שנמצאים בתחילת וסוף המסלול וכן הצטננות במעיין עין תאו הסמוך במרחק הליכה (יתואר בנפרד). המסלול גם די שקט ויתכן שתשהו בו לבד.
נמצאים בצפון? מחפשים מקום מושלם לפיקניק במקום פסטורלי ושקט? הישיבע-בוחער'ס שבנינו רוצים לפרק את המרץ שאגרו במשך הזמן? לכו על נחל קדש ושביל הפלמ"ח!
תיאור המסלול: המסלול מתחיל במצודת ישע, שם יש חניון ריק ומקום לפיקניק עם אויר פסגות משגע, כשמצד אחד נראה את גבול לבנון על פני כל האופק ומצד שני את רכס הרי נפתלי הרמים והרי הגולן. במקום מופיעים שלטי הסבר והדרכה קולית על היסטוריית המצודה והמלחמות שאירעו עליה. כמו כן נמצא באתר מוזיאון בו מופיעים מוצגים מהזמן בו שימשה המצודה כציר שליטה מרכזי שחלש על האיזור כולו. נפסע בינות לשבילים המטופחים עם הצמחייה השופעת שמובילים לעבר המצפור הנמצא בצד המזרחי של המצודה, ננשום עמוק ונראה את כל עמק החולה והגולן נפרשים לפנינו במלא הדרם.
מאחור נמצא מתחם קבר אחים של לוחמי הפלמ"ח שנפלו בעת כיבוש המצודה לאחר שטיפסו במשך הליילה את המסלול שעומד לפנינו. (אין בעיה לכהנים) משם מתחיל המסלול שבתחילה עובר בשביל ישראל העובר לאורך הגדר המזרחית של המצודה ומתלווה אליו שביל מסומן באדום, כשנגיע לצומת שבילים נפנה ימינה בשביל האדום ונרד עמו במשך כעשרים דקות עד שנגיע לעמדת הפילבוקס (עמדת ירי) שנבנתה ע"י הבריטים.
משם השביל פונה שמאלה וממשיך בירידה תלולה מאוד על גבי סלעים לעבר ערוצו של נחל קדש, שם הוא פונה ימינה לעבר החניון התחתון של נחל קדש. לאורך כל המסלול צילם של עצי אלון המלאים בציפורי שיר ילווה אותנו, כשמולנו מתנשאים צוקי הרים עם נוף עוצר נשימה.
משך המסלול: כשעה ורבע, מיועד למיטבי לכת בלבד עקב ירידות תלולות ואפשרות להחלקה. קבוצה המונה גם ילדים קטנים וגם בוגרים תוכל להתמקם בחניון התחתון ולהינות מהמרחבים, מהמתקנים ומהגשרונים כשלבנתיים הבוגרים יעשו את המסלול מלמעלה לעברם. רוב המסלול מוצל עם אויר משגע.
בחניון העליון (היכן שהמצודה) יש שירותים ומים. (אפשר לעשות את המסלול הפוך בהתאם לזמינות התח"צ, כ"כ כשהשביל האדום מתפצל משביל ישראל ישנה אפשרות לפנות שמאלה בשביל ישראל במסלול קליל יותר במשך אותו זמן, שמסתיים בכביש הגישה לקיבוץ יפתח)
דרכי הגעה: בכביש 90 בין חצור לקרית שמונה, נפנה בצומת כ"ח שמאלה בכביש 889- כביש הצפון ולאחר דקות ספורות נראה לימיננו את החניון התחתון. נמשיך במעלה הכביש המתפתל כעשר דקות עד שנגיע למצודת ישע השוכנת מימין לכביש. הנקודות מופיעות בוויז.
תח"צ: למגיעים מצפת יש קו 511 בתדירות סבירה שעוצר בצומת כ"ח, מהצומת שאחורי התחנה עולים בכביש שמתפתל שמאלה מימין למרכז המסחרי כק"מ עד לחניון התחתון. בתחילת העליה ישנם שני תחנות עם קו 34 (בתחנה הראשונה-חצי דקה לאחר הרמזור) וקו 178 (בתחנה השניה, כ-400 מטר לאחמ"כ במעלה הכביש) שמגיעים מק"ש בתדירות נמוכה ועוצרים במצודת ישע. לנמצאים בחצור- ממסוף חצור הגלילית ישנם מס' קווי אוטובוס בתדירות מאוד גבוהה לעבר ק"ש שעוצרים בצומת כ"ח (כרבע שעה נסיעה).
סה"כ- מצפת קצת קשה להגיע בתח"צ למצודת ישע כששני האוטובוסים יהיו מסונכרנים. מחצור מאוד נוח.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_3459.JPG
    IMG_3459.JPG
    KB 950.1 · צפיות: 77
  • IMG_3460.JPG
    IMG_3460.JPG
    KB 544.8 · צפיות: 80
  • IMG_3475.JPG
    IMG_3475.JPG
    KB 822.1 · צפיות: 72
  • IMG_3482.JPG
    IMG_3482.JPG
    KB 908 · צפיות: 71
  • IMG_3499.JPG
    IMG_3499.JPG
    1.5 MB · צפיות: 63
  • IMG_3505.JPG
    IMG_3505.JPG
    1.7 MB · צפיות: 123

*שפרה*

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ישר כח
אשמח לרעיונות שמתאימים גם לילדים
 
  • תודה
Reactions: BRO

הלמדן

משתמש פעיל
והפעם, בתוך צפת.
את גן המצודה כולם מכירים (ולמי שלא, אז זה נמצא במרכז צפת. ישנם כמה דרכי הגעה. אפשר לעלות במדרגות ממול העיריה עד לכניסה לגן. בגן יש שבילים נחמדים ותצפית נוף מדהימה למעלה +אנדרטה מרשימה. בצד אחר קיים בית מעצר ששימש את הבריטים, ועם קצת אומץ ניתן להיכנס דרך החלונות הפתוחים, לרדת למפלס התחתון ולצאת דרך הדלת בחזרה לשביל)
אבל את המערה המיוחדת ששוכנת בקרבו לא. כדאי לדעת שממש בכניסה לגן איפה שהברזיות אפשר לפנות ימינה בשביל אספלט שעולה לעבר האנדרטה. לאחר כדקה, מתפצל ממנו ימינה שביל עפר שהולך במקביל סביב ההר, ולאחר כשתים שלוש דקות מגיעים לרחבת עפר עם ספסלים ותצפית. מאחורה יש צינור שחור שעומד באלכסון ושם נמצאת הכניסה למערה. מתחילים ללכת (זקופים) במערה צרה בערך עשרים מטר. חושך מוחלט! פנסים חובה! לאחמ"כ מרגישים שנכנסים לחלל לגדול. שימו לב שאתם עומדים על קתדרה ומשני צדדיה יש כמה מדרגות עם מעקה שיורדות לאולם הגדול. כבר שמתקרבים לאולם שומעים את ההד העצום שבתוכו. בחיים לא שמעתם כזה הד. כל אחד יכול לנסות את קולו בשירה, וזו אטרקציה מצוינת לכל הגילאים ללא יוצא מן הכלל (חוץ מהפחדנים).
יתכן שכשתגיעו, תשמעו בחורים שעושים זיצים בפנים, או שתמצאו נרות דולקים שהשאירו.
וכל זה במרכז צפת. מומלץ בחום. ניתן להגיע גם ביום ולהרוויח את הנוף שנפרס עד הכינרת, אבל אז יש קצת אור במערה. בלילה יש תצפית כוכבים (ולעיתים בחודש אוגוסט ניתן לראות בעין רגילה בננו מטאורים שנכנסים לאטמוספרה ונשרפים באויר)
 

קבצים מצורפים

  • Doc1~1.jpg
    Doc1~1.jpg
    KB 213.7 · צפיות: 92
  • IMG_0821.JPG
    IMG_0821.JPG
    2 MB · צפיות: 96
  • IMG_0823.JPG
    IMG_0823.JPG
    2.8 MB · צפיות: 87
  • IMG_7655.JPG
    2.6 MB · צפיות: 27
  • IMG_7683.JPG
    2.7 MB · צפיות: 28
  • IMG_7695.JPG
    3.9 MB · צפיות: 24

הלמדן

משתמש פעיל
למרגלות הישובים שניר ושאר ישוב הצפוניים, זורם לו בשצף קצף נחל חרמון-בניאס לאחר שיצא מתחומי השמורה המוכרזת של רשות הטבע והגנים (שהכניסה אליה בתשלום) בדרכו לעבר מפגש שלושת הנחלים עם הדן והחצבאני שמהם נוצר נהר הירדן. בקטע הזה הנחל מקבל נוף פראי במיוחד שמזכיר יותר את נהר האמזונס. לאורך הנחל שביל טיול מסומן שחוצה שני גשרים ועובר גם בסמוך לטנק הסורי ההפוך שהדרדר לנחל באחת המלחמות. בנחל יש מים קפואים וזרימה מטורפת במשך כל השנה, כך שהמסלול מאוד אידאלי בקיץ למשפחות שמחפשות מסלול רטוב וחינמי ובמיוחד היות והמקום שקט בד"כ ואין בו בעיות רוחניות.
תיאור המסלול: בצמוד לבית העלמין של הישוב שניר מתחיל מעבר לשער שביל מסומן ירוק, כשבחודשי יולי אוגוסט עומדת שם תחנת מידע של הרט"ג. נרד בשביל במתינות בסמוך לגדר בית העלמין עד שנגיע לפיצול שבו אפשר להמשיך ישר או לפנות בחדות שמאלה. אנו נפנה שמאלה כשחדי העין שבנינו יוכלו להבחין במפל פרע ששוכן על ההר ממול. לאחר הליכה של כעשר דקות בקטע שרובו חשוף לשמש נגיע לפיצול שבילים עם שילוט שמפנה ימינה לשאר ישוב או ישר לטנק הסורי. כאן אנו אמורים לרדת ימינה לכיוון שאר ישוב, אולם מומלץ להמשיך כמה דקות לעבר הטנק הסורי ההפוך בתוך ערוץ הנחל שהטיפוס עליו יכול להוות אטרקציה מעולה לילדים. לאחמ"כ נחזור לפיצול שבילים הנ"ל ונלך בשביל מסומן שחור לכיוון שאר ישוב. לאורך המסלול ישנם אפשרויות רבות לירידה למים כך שאם הקטעים הראשונים עמוסים באנשים מומלץ להמשיך הלאה כשבכל כמה דקות נראה משמאלנו ירידות לתוך ערוץ הנחל. אולם, זהירות! ברוב חלקי הנחל יש סחף עצום והרבה סלעים שאינם נראים לעין והירידה למים באחריות המתרחץ בלבד ואינה מומלצת לילדים. אמנם בהמשך ככל שמתקרבים לשאר ישוב, הזרימה מתמתנת ויש קטעים שהנחל מתרחב ובצדדים יש זרימה עדינה שילידים יכולים להינות שם ואפי' לשחות בהשגחת מבוגר. מי שמחפש מסלול מעגלי יכול בשלב זה לחזור על עקבותיו. נמשיך בשביל השחור כשלידינו מזדקרים מגוון שיחים. כשנגיע לגשר השביל חוצה את הנחל לצד השני ולאחר כשעה הליכה מגיע לגשר שממנו עולים לשאר ישוב, אולם בשלב זה השביל מתחיל להתרחק מהנחל והוא חשוף לשמש ולכן ישנם שני שבילים מוצלים בסימון אדום שיורדים לעבר הנחל וממשיכים לידו כשלאח"מכ הם נפגשים בחזרה עם השביל השחור, ולכן יש לשים לב אליהם בכדי שתמיד נראה את הנחל המרהיב זורם לידינו. בעוד השביל השחור ברובו קל ומתאים למבוגרים וילדים, השבילים האדומים מצריכים מעט טיפוס תלול על סלעים אבל ברמה שאפשר לעמוד בה.
דרכי הגעה: בכביש 90 לאחר שחוצים את קרית שמונה פונים שמאלה בצומת המצודות בכביש 99 וכעבור כרבע שעה נראה לימיננו את הכניסה לשאר ישוב, וכעבור חמש דקות את הכניסה הצפונית לישוב שניר. המסלול מתחיל בסמוך לבית עלמין שממקום כמה עשרות מטרים לפני הכניסה לשניר (מופיע בוויז) ומסתיים במתחם הקמפינג שבקצה שאר ישוב.
למגיעים בתח"צ: יש קו 36 מקרית שמונה לשניר שעוצר מעט אחרי הכניסה לישוב. מהתחנה חוזרים אחורה, יוצאים משער הישוב והולכים כדקה עד תחילת המסלול. וכן קוים 37\58 שעוצרים בצומת שניר מרחק הליכה של רבע שעה.
כמו כן יש משאר ישוב קו 35 לקרית שמונה (מחניון הקמפינג שבסוף המסלול ממשיכים כשתי דקות בכביש שאיתו עלינו מהנחל, עד לקצה הישוב, שם פונים שמאלה ומיד יש שם תחנה)
כנמו כן יש קווים 37\58 שעוצרים בכניסה לישוב. אורך המסלול כשעתיים וחצי כולל עצירות מעטות וקצרות ממש במים ומדורג בדרגת קושי קלה +.
קווי האוטובוס בתדירות של כל שעתיים לערך. במסלול אין שירותים למטיילים, אולם בחניון הקמפינג שבסופו יש שירותים ומקום למנוחה כולל קיוסק לא יקר. כ"כ בשאר ישוב יש ביהכ"נ פעיל. יתכן שבבריכת הטנק הסורי ישהו משפחות שאינם מאנ"ש, אבל אפשר לדלע עליה בקלות מבלי להתקרב ושאר המסלול עצמו בסדר גמור.
יש אפשרות להמשיך לכיוון בניאס תחתון ומפגש שלושת הנחלים.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_0768.JPG
    IMG_0768.JPG
    3.7 MB · צפיות: 87
  • IMG_3663.JPG
    IMG_3663.JPG
    KB 523 · צפיות: 82
  • IMG_3669.JPG
    IMG_3669.JPG
    1.2 MB · צפיות: 69
  • IMG_3670.JPG
    IMG_3670.JPG
    1.1 MB · צפיות: 76
  • IMG_3725.JPG
    IMG_3725.JPG
    1.8 MB · צפיות: 88
  • IMG_7842.JPG
    6.9 MB · צפיות: 18

הלמדן

משתמש פעיל
מסלול קרוב לצפת לכל מי שיודע ללכת ויש בו הכל!!!
כרם בן זמרה, עין עלווה ונחל גוש חלב
בכניסה לישוב כרם בן זמרה, מיד לאחר שער הישוב, מסתעף שמאלה כביש שמקיף את הישוב. עולים עם הכביש שבהמשך פונה ימינה ולאחר כמה מאות מטרים יורד מימין לכרמי הענבים עד ליקב.
לאורך השביל לולי תרנגולת, חוות סוסים ורפת (נכנסים בשביל שצמוד לאורך הלול הראשון עד לרפת שמסתתרת מאחור). בנוסף לכל המטעים שפרוסים מסביב וממש מדהימים בקיץ.
לאחר כמה עשרות מטרים מהיקב, יש פניה שמאלה בדרך כורכר עם שילוט קטן לעבר עין עלווה (מופיע בוויז). ממשיכים בדרך הנ"ל כעשרים דקות עד למעיין שנובע מצינור לתוך בריכה יפה ומים צלולים וקרירים שמגיעים גם עד הברכיים.
משם אפשר להמשיך בשביל צר שצמוד לערוץ הנחל שממשיך מהמעיין, או להמשיך בדרך הכורכר שהגענו שעוברת מעל לנחל במקביל-כעשר דקות, עד למפגש עם נחל גוש חלב שזורם כל השנה. שני הדרכים נפגשות שם. ניתן לעבור את ערוץ הנחל מבלי להירטב. ואז פונים שמאלה בעליה נגד כיוון הזרימה. עליה קצת קשה. לאחר כעשרים וחמש דקות ניתן לראות מצד שמאל רחבה שבקצה שלה שטח מגודר ששם נמצא שרידי ביהכ"נ העתיק של גוש חלב. ממש מרשים. משם ממשיכים לעלות כעשר דקות עד שנכנסים לאחד הרחובות של גוש חלב (כיום כפר נוצרי בשם: ג'יש), ממשיכים ישר כמה דקות עד שמגיעים לכניסה לכפר שם יש תחנת אוטובוס עם קו 64 לצפת (עשרים דקות נסיעה). הקו בתדירות נמוכה, ולכן מומלץ בהתאם ללו"ז לצאת מהכפר, לחצות את הכביש הראשי שם יש תחנה עם קו 43 ו-367 לצפת בתדירות סבירה.
לאורך המסלול טבע בראשיתי, הרים מדהימים שמאדימים לקראת השקיעה, ופרות ועוד בע"ח רועים במרעולים שע"ג ההרים מסביב.
(לתשומת לבכם, ישנה אפשרות להמשיך ימינה לאורך נחל גוש חלב בשביל מסומן ירוק עד שנשפך לנחל דישון, שם ישנם כמה אפשרויות להמשיך, כ"כ ניתן לעלות באמצע הדרך בעליה תלולה לא מסומנת לעבר העין הכחלה של גוש חלב-אגם מרהיב, ואכמ"ל כי זה ממש מסלול רציני, פחות למשפה עם ילדים)
יש קו 45 מת. מ. צפת לעלמה שעוצר בכרם בן זמרה כל שעה (חצי שעה נסיעה כולל סיבוב בדלתון). בישוב יש מכולת זולה, בי"הכנ פעיל ובקצה הישוב שוכן קברו של התנא ר' יוסי בם זמרא (מופיע בוויז).
ניתן להגיע עד למעיין ברכב, אבל יש לקחת בחשבון שזה דרך כורכר עם חצץ (אותו דבר לעגלה).
בקיצור, חצי יום בילוי מושלם לכל המשפחה (הליכה נטו כשעה, אבל בטוח שתעצרו הרבה)
 

קבצים מצורפים

  • IMG_9753.JPG
    IMG_9753.JPG
    3.4 MB · צפיות: 99
  • IMG_9752.JPG
    IMG_9752.JPG
    3.1 MB · צפיות: 91
  • IMG_9750.JPG
    IMG_9750.JPG
    3 MB · צפיות: 96
  • IMG_3051.JPG
    IMG_3051.JPG
    3.7 MB · צפיות: 93
  • IMG_1187.JPG
    5.8 MB · צפיות: 35
  • IMG_1169.JPG
    3.5 MB · צפיות: 37
  • IMG_1116.JPG
    6.8 MB · צפיות: 33
  • IMG_1108.JPG
    6 MB · צפיות: 36
  • IMG_1169.JPG
    3.5 MB · צפיות: 31
נערך לאחרונה ב:

הלמדן

משתמש פעיל
בצמוד לכניסה לגוש חלב (ג'יש) נמצא קבר שמעיה ואבטליון (מוסמך). מהכניסה לכפר יורדים כמאה מטר בכביש הראשי, ואז נכנסים ימינה בסמטה צרה בין הבניינים עד שמגיעים. הדרך משולטת.
בתוך הכפר קבורים גם יוחאי ואשתו-הורי הרשב"י (מוסמך), ר' יצחק בעל האקדמות (??) ויואל הנביא (???).
 

הלמדן

משתמש פעיל
המסלול המיתולגי
נחל מירון ונחל עמוד

ישנה אגדה שאומרת שללכת בנחל עמוד בבין הזמנים זה כמו ללכת ברחוב ר"ע בב"ב או מלכי ישראל ישראל בירושלים. זו אמנם הגזמה, אבל אין כל ספק שנחל עמוד זה המסלול עם המים הכי אטרקטיבי למשפחה החרדית, הן משום כשרותו בד"כ יחסית לנחלים אחרים, הן משום שהוא עובר בצמוד לצפת ומירון שבהם נופשים הרבה משפחות ואינו מצריך רכב או התניידות בכמה אוטובוסים, והן משום שלל חלופות המסלולים שעוברים בו בדרגות קושי וזמן משתנות, כך שכל משפחה תוכל לבחור לעצמה את המסלול הכי אידיאלי בשבילה לפי יכולותיה. לאורך הנחל פריחה מגוונת, שלל מיני שיחי נחל ועצי שבעת המינים. כמו כן ישנם הרבה מפלונים ובריכות בגובה משתנה שבגבוהה שבהם (שימו לב אליה כמה מאות מטרים אחרי בריכות שכווי) המים מגיעים עד לכתפיים של מבוגר. המפורסמות שבהם הן בריכות שכווי שנמצאות בנקודת החיבור של נחל שכווי היורד מצפת לנחל עמוד, אולם בשנים האחרונות הן די רדודות בחודשי הקיץ. בנחל שוחים דגי חפף שניתן לראותם מנסים לקפוץ במעלה המפלים, ומי שיכנס למים באחת מהבריכות הרבות שלאורך הנחל אף יזכה לקבל מהם פדיקור לרגליים בחינם.
המסלול מתחיל בחניון הפיתול הצמוד למירון שם עובר נחל מירון. ניצמד לנחל עם השביל המסומן בשחור שאליו מתלווה גם הסימון של שביל ישראל, שילווה אותנו גם כן לאורך כל המסלול. נתחיל לרדת לאורך ערוץ הנחל כשבתחילה נצטרך לחצות את את הכביש הראשי ע"י מעבר בתעלה שחולפת מתחתיו, לאחר כמה עשרות מטרים-שימו לב למעיין עין אוראי שמתחבא בינות לשיחים ואפשר להירטב בו. משם נמשיך לרדת עוד שנים וחצי ק"מ עד שנגיע ל'עין יקים' שם נוכל להבחין בתחנת שאיבה מנדטורית. לאחר כמה עשרות מטרים נפגוש בנחל עמוד. מנקודה זו ישנה אפשרות להמשיך עם השביל הכחול שמתחיל ללוות את הנחל מצד ימין עד לבריכות שכווי, אך עדיף לחצות את הגשר לעבר הגדה השמאלית של הנחל ולהמשיך עם הסימון השחור שבהמשך אף הוא יחצה מספר פעמים את הנחל. לאחר כק"מ נגיע לבריכות שכווי שם נפנה שמאלה לפי השילוט אל השביל המסומן ירוק שעולה לאורך ערוצו של נחל שכווי עד לצפת. (ישנה גם אפשרות להמשיך בשביל השחור עוד כשני ק"מ ולעלות בשביל כחול לעבר מעיין עין כובס שנמצא סמוך לא.ת. צפת, אולם זו עלייה מאוד מפרכת) בקטע זה ישנם קטעים די תלולים ומאתגרים, אולם ראינו הרבה משפחות שעשו את זה עם ילדים קטנים בגילאי שש-פלוס עם קצת רצון טוב. לאחר טיפוס של כק"מ באמצע העליה נחבור לשביל מסומן בכחול, ולאח"מכ נראה את העיר צפת מתנשאת ממולנו כשהכביש הראשי מפריד בינה לבין החורשה שבה אנו נמצאים, נפנה בדרך העפר ימינה במקביל לכביש ולאחר כמה מאות מטרים נראה מעבר גדול מתחת הכביש, נעבור בו ונמצא את עצמנו מול בית העלמין של צפת. יש לציין שבדרך עפר שעברנו מקודם נמצא שילוט שמכוון לעבר קברו של ר' חוצפית המתורגמן שנמצא ממש בקרבת מקום.
בעוד הדרך לאורך נחל עמוד קלילה מאוד ומוצלת, הירידה ממירון מלאה בסלעים שטעונים טיפוס, והעליה לצפת תלולה מאוד בחלקה, שניהם מוצלות חלקית בלבד, ויש לקחת זאת בחשבון ולא לטעות ממספר הק"מ המועט.
יש אפשרות לעלות מעין יקים בשביל מסומן אדום לכפר שמאי שם נמצאת עמדת תשלום של הרט"ג כולל שירותים וקיוסק (רשמית המסלול בתשלום, אולם אם לא מתחילים בכפר שמאי אי"צ לשלם)
לאורך המסלול המתואר אין שירותים למטיילים, אבל בבין הזמנים מסתובבים שם פקחים שמוודאים את שלום המטיילים.
חניון הפיתול (מופיע בוויז) נמצא בעיקול הכביש שיורד ממירון לכיוון המרכז, כ-700 מטר לאחר העליה לרשב"י. ניתן להגיע למתחם טדגי במירון איפה שהתחיל גשר הכהנים בדרך מהדרין, ומשם להמשיך בשביל ולרדת במדריגות לעבר החניון. בחניון יש הרבה שולחנות פיקניק וברזיות.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_3838.JPG
    IMG_3838.JPG
    1.6 MB · צפיות: 75
  • IMG_3867.JPG
    IMG_3867.JPG
    1.3 MB · צפיות: 63
  • IMG_3868.JPG
    IMG_3868.JPG
    1.1 MB · צפיות: 61
  • IMG_3875.JPG
    IMG_3875.JPG
    1.1 MB · צפיות: 53
  • IMG_4207.JPG
    IMG_4207.JPG
    4.1 MB · צפיות: 61

הלמדן

משתמש פעיל
מעיינות בצפת
עין ליאור
מעיין חמוד ומאוד מטופח שנובע לתוך בריכה מסודרת בגודל 8 מ"ר, גובה מים כשבעים ס"מ, במקום יש עצים, שני שולחנות פיקניק ופח. יש מרחב כולל מדריגות רחבות מאבן שאפשר להתמקם עליהם. במקום נמצאים לעיתים יותר מדי אנשים.
דרכי הגעה: לבאים מת. מ. צפת, בצומת צפת (לאחר הת. מ. בהמשך רח' העצמאות יש צומת עם פיצול לכיוון עין זיתים ומירון, שכונת כנען ועמוקה) יורדים בכביש שממשיך לעבר מירון, לאחר 800 מטר יש פניה לחניה, ושם מדריגות למעיין. יש הרבה אוטובוסים שעוצרים בצומת צפת, ועקרונית אפשר ללכת כעשר דקות בכביש הראשי עד למעיין, אבל השוליים צרים. מופיע בוויז.
עין כובס-מעיין בנימין הצדיק
מעיין חמוד שנובע בתעלה לתוך בריכה קטנה בגובה מעט יותר ממטר. רמת נקיות המים סבירה. האזור קצת פחות. מסביב יער לימונים עם פרות רועות. אין שירותים למטיילים, אבל אפשר למצוא במקום ספות וספסלים נטושים. יש לציין שהמקום משמש כמקווה למקומיים ויש לקחת זאת בחשבון בשעות הבוקר ובימי שישי.
דרכי הגעה: מהכניסה לא. ת. הדרומי של צפת יורדים קצת עד שמגיעים לתחנת דלק, מאחוריה פונים שמאלה וממשיכים כל הזמן עם הכביש שמתעקל ויוצא מהא. ת. לעבר החורשה, כעשרים וחמש דקות עד למקום.
יש גישה לרכב עד למעיין. קו 7 מצפת. מגיע עד לקטע שהכביש (שם תחנה: בריכה) נכנס לחורשה ומשם הליכה של עשרים דקות.
התמונות של עין כובס
(ישנו מעיין נוסף בקצה רחוב האחד עשר, אבל הוא כבר ממש הוסב למקווה ואין מה לחפש שם)
 

קבצים מצורפים

  • Doc1.jpg
    Doc1.jpg
    KB 494.7 · צפיות: 74
  • IMG_3949.JPG
    IMG_3949.JPG
    1.1 MB · צפיות: 68
  • IMG_5393.JPG
    IMG_5393.JPG
    3.2 MB · צפיות: 72

הלמדן

משתמש פעיל
מעיין ומקום פיקניק קרוב לצפת
עין דביר
מול תחנת הדלק דור אלון של קיבוץ עמיעד על כביש 90, קצת לפני תחנת האוטובוס (שם תחנה: קיבוץ עמיעד) יוצאת מהכביש דרך עפר שם יש רחבה שאפשר לחנות בה (לבאים מצפת ברכב, צריך להמשיך בכביש 90 עד החיבור עם כביש 85 ואז לעלות בחזרה לכיוון צפת עד שתראו את תחנת הדלק משמאלכם).
הדרך מובילה לעבר ערוץ נחל כורזים והיא חשופה לשמש, הולכים בה כעשר דקות עד שמגיעים למזלג שבילים, ממשיכים שמאלה כמה דקות ובהמשך יורדים בשביל שלעיתים צר עד למעיין לפי השילוט במקום.
המקום הוקם ומטופח לזכרו של דביר מור ז"ל.
במקום יש מעיין שנובע לבריכה בקוטר יותר משלוש מטר ובעומק של מטר עשרים. המים צלולים ונקיים.
המקום נקי ומטופח מאוד כולל כמה שולחנות פיקניק, הצללה מלאכותית, ודקי עץ מקומות ישיבה נוחים. הנוף מדהים. בקיצור, מושלם!!
בד"כ שקט שם. מופיע בוויז (לא להתבלבל עם עין דביר שנמצא בגבעת זאב)
 

קבצים מצורפים

  • Doc1~1.jpg
    Doc1~1.jpg
    KB 339.1 · צפיות: 65
  • Doc1.jpg
    Doc1.jpg
    KB 276 · צפיות: 70

הלמדן

משתמש פעיל
מעיין ומקום פיקניק חצי שעה מצפת
עין תאו
בצומת כ"ח בין חצור לקריית שמונה, פונים שמאלה (לבאים מצפת) בכביש 899, רואים מצד שמאל מרכז מסחרי גדול על אם הדרך, ולאחר כארבעים מטר בלבד מהפניה, היכן שתחנת האוטובוס נכנסים ימינה בכביש סלול כ600 מטר עד שמגיעים לרחבת חניה עם שילוט של שמורת טבע. אם ממשיכים משם ישר במקביל לכביש עם השבילים המסודרים כשתי דקות מגיעים למעיין עין תאו. זה בעצם אגם ענק (אפילו שבתמונה הוא לא נראה כזה) שבצדו יש צמחים נדירים ומים צלולים בגובה מטר. השלטים מודיעים שהכניסה לשם אסורה, אבל קשה מאוד להתאפק. על אחריותכם.
עכ"פ לטובת שומרי החוק, סדרו שמהאגם הנ"ל יצוא נחל קטן עם כמה ברכות קטנטנות בדרך (אותם ניתן למצוא ע"י שוטטות בסבך השבילים שם לפי רעש המים), ובהמשך נוצרת שם בריכה (המותרת לרחצה) לא קטנה בגודל 10*20 מ"ר, ומים בגובה משתנה שיכול להגיע ל80 ס"מ ואף יותר. המים צלולים אבל יש דגים שעושים פדיקור בחינם, וזה מבהיל חלק מהאנשים.
ניתן להגיע לבריכה הזאת ע"י שנרד מרחבת החניה בשביל צר כשלוש דקות עד לרחבה גדולה שע"י הבריכה. השביל צר וצפוף בצמחיה, וישנה עוד אפשרות, שמיד כשנכנסים לכביש הגישה למעיין, לאחר כמאה מטר פונים שמאלה בדרך עפר רחבה וחשופה לשמש שבהמשך מתעקלת שמאלה עד שמגיעה לרחבה מימין לבריכה.
פעם היה שם שער לרכבים שננעל לאחר השעה ארבע בצהריים. כיום הוא איננו, וגם אם הוא קיים, פשוט מחנים את הרכב מחוץ לשער.
במרחק עשר דקות בהליכה, אם עולים בכביש 899 שמתעקל שמאלה מגיעים לחניון התחתון של נחל קדש. חניון שקט ומטופח, עם הרבה שולחנות פיקניק ומקומות שעשוע לילדים. הנוף משגע.
בשני המקומות אין שירותים למטיילים, אבל יש מרכז מסחרי ממול עם תחנת דלק.
אפשר להגיע בתח"צ מצפת, קו 511 לק"ש שעוצר בצומת כ"ח.
 

קבצים מצורפים

  • Doc1~2.jpg
    Doc1~2.jpg
    KB 336.9 · צפיות: 76
  • Doc12.jpg
    Doc12.jpg
    KB 345.7 · צפיות: 59

הלמדן

משתמש פעיל
קברי צדיקים בתוך צפת
נחום איש גמזו
לבאים מכיוון כיכר הדלי, ברח' הנשיא, לאחר הפניה לרח' אליהו פרומצנקו, יש פניה ימינה נוספת לרח' הנרייטה סאלד, נכנסים בה ולאחר כמה עשרות מטרים ניצב מבנה הציון באמצע הרחוב. המקום מוסמך ע"פ כתבי האר"י.
בנימין הצדיק
מהמרכז המסחרי רסקו, ממשיכים לעלות ברח' ויצמן שמשתנה בהמשך למ"ג יורדי הסירה, במשך כחמש דקות עד שמגיעים לכיכר הדלי (ששמה הוסב לכיכר בנימין ע"ש), שם פונים ימינה לרח' לוחמי הגטאות כדקה עד למבנה הקבר. במקום בי"הכנ פעיל. כמו כן המבנה הוכשר לכהנים כדין. התנא מוזכר פעם אחת בגמ' בב"ב שהחיה אלמנה ושבעת בניה.
מערת שם ועבר וקבר ר' דוסא בן הרכינס
ברח' הפלמ"ח, לאחר הפניה לחטיבת יפתח, ולפני הגשר שעובר מעל רח' ירושלים, נמצאת מערת שם ועבר ולידה בי"הכנ. בסמוך נמצא קבר ר' דוסא בן הריכנס. ישנה מסורת נוספת על קבריהם של בן עזאי ועוד שנמצאים שם, אולם זו נשללת בכתבי האר"י. המקום נפתח בשעות מסוימות בלבד.
אנטיגנוס איש סוכו ועוקבן בר נחמיה
ברח' כ"ב ילדי מעלות עולים כשלוש מאות חמישים מטר, ואז פונים שמאלה בשביל שעולה על צלע ההר, ליד בית, משמאל לשכונת גבעת שושנה, עד שמגיעים לשני מערות קבורה מסומנות במרחק קטן זו מזו. המקום מוסמך ע"פ האר"י.
בניהו בן יהוידע
מת. מ. צפת ממשיכים ברח' העצמאות עד לצומת צפת, שם ממשיכים ישר לכיוון שכונת מרום כנען (איביקור), לאחר 400 מטר מהצומת נמצא מבנה הציון. במקום יש מים קרים ואין שירותים. מוסמך ע"פ האר"י.
הכל מופיע בוויז ונגיש לתח"צ פנימית.
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מיוחד.
לא רוצה להרוס את הרצף....
אבל אולי תכתבו כמה מילים על מצודת ביריה? נראה לי יעד שראוי לסיקור.
 

הלמדן

משתמש פעיל
אלף כל, אדרבה, זה מצוין שעוד משתמשים יוסיפו לרצף המשעמם שלי עוד מקומות מעניינים.
בית. אתה צודק מאה אחוז, למרות שנראה לי שבאשרות הראשונה קברי האמוראים ביער ביריה כתבתי כמה מילים על מצודת ביריה.
לא ראיתי צורך לעסוק בה בנפרד, משום שכל מה שפתחתי את האשכול הזה זה רק להוסיף קצת על מה שמשתמשים אחרים כתבו באשכולים דומים בעבר בטוב טעם.
שכחתי לצרף לשם קישורים, אז חפשו

אז מה באמת עושים בצפת? שנפתח לפני שנתיים ע"י

א. איזראעל

מאותה סיבה לא ראיתי צורך להוסיף את פארק עמק התכלת, נחל ראש פינה, הג'רמק ועוד רבים וטובים.
 

rivkiy

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
למרגלות הישובים שניר ושאר ישוב הצפוניים, זורם לו בשצף קצף נחל חרמון-בניאס לאחר שיצא מתחומי השמורה המוכרזת של רשות הטבע והגנים (שהכניסה אליה בתשלום) בדרכו לעבר מפגש שלושת הנחלים עם הדן והחצבאני שמהם נוצר נהר הירדן. בקטע הזה הנחל מקבל נוף פראי במיוחד שמזכיר יותר את נהר האמזונס. לאורך הנחל שביל טיול מסומן שחוצה שני גשרים ועובר גם בסמוך לטנק הסורי ההפוך שהדרדר לנחל באחת המלחמות. בנחל יש מים קפואים וזרימה מטורפת במשך כל השנה, כך שהמסלול מאוד אידאלי בקיץ למשפחות שמחפשות מסלול רטוב וחינמי ובמיוחד היות והמקום שקט בד"כ ואין בו בעיות רוחניות.
תיאור המסלול: בצמוד לבית העלמין של הישוב שניר מתחיל מעבר לשער שביל מסומן ירוק, כשבחודשי יולי אוגוסט עומדת שם תחנת מידע של הרט"ג. נרד בשביל במתינות בסמוך לגדר בית העלמין עד שנגיע לפיצול שבו אפשר להמשיך ישר או לפנות בחדות שמאלה. אנו נפנה שמאלה כשחדי העין שבנינו יוכלו להבחין במפל פרע ששוכן על ההר ממול. לאחר הליכה של כעשר דקות בקטע שרובו חשוף לשמש נגיע לפיצול שבילים עם שילוט שמפנה ימינה לשאר ישוב או ישר לטנק הסורי. כאן אנו אמורים לרדת ימינה לכיוון שאר ישוב, אולם מומלץ להמשיך כמה דקות לעבר הטנק הסורי ההפוך בתוך ערוץ הנחל שהטיפוס עליו יכול להוות אטרקציה מעולה לילדים. לאחמ"כ נחזור לפיצול שבילים הנ"ל ונלך בשביל מסומן שחור לכיוון שאר ישוב. לאורך המסלול ישנם אפשרויות רבות לירידה למים כך שאם הקטעים הראשונים עמוסים באנשים מומלץ להמשיך הלאה כשבכל כמה דקות נראה משמאלנו ירידות לתוך ערוץ הנחל. אולם, זהירות! ברוב חלקי הנחל יש סחף עצום והרבה סלעים שאינם נראים לעין והירידה למים באחריות המתרחץ בלבד ואינה מומלצת לילדים. אמנם בהמשך ככל שמתקרבים לשאר ישוב, הזרימה מתמתנת ויש קטעים שהנחל מתרחב ובצדדים יש זרימה עדינה שילידים יכולים להינות שם ואפי' לשחות בהשגחת מבוגר. מי שמחפש מסלול מעגלי יכול בשלב זה לחזור על עקבותיו. נמשיך בשביל השחור כשלידינו מזדקרים מגוון שיחים. כשנגיע לגשר השביל חוצה את הנחל לצד השני ולאחר כשעה הליכה מגיע לגשר שממנו עולים לשאר ישוב, אולם בשלב זה השביל מתחיל להתרחק מהנחל והוא חשוף לשמש ולכן ישנם שני שבילים מוצלים בסימון אדום שיורדים לעבר הנחל וממשיכים לידו כשלאח"מכ הם נפגשים בחזרה עם השביל השחור, ולכן יש לשים לב אליהם בכדי שתמיד נראה את הנחל המרהיב זורם לידינו. בעוד השביל השחור ברובו קל ומתאים למבוגרים וילדים, השבילים האדומים מצריכים מעט טיפוס תלול על סלעים אבל ברמה שאפשר לעמוד בה.
דרכי הגעה: בכביש 90 לאחר שחוצים את קרית שמונה פונים שמאלה בצומת המצודות בכביש 99 וכעבור כרבע שעה נראה לימיננו את הכניסה לשאר ישוב, וכעבור חמש דקות את הכניסה הצפונית לישוב שניר. המסלול מתחיל בסמוך לבית עלמין שממקום כמה עשרות מטרים לפני הכניסה לשניר (מופיע בוויז) ומסתיים במתחם הקמפינג שבקצה שאר ישוב.
למגיעים בתח"צ: יש קו 36 מקרית שמונה לשניר שעוצר מעט אחרי הכניסה לישוב. מהתחנה חוזרים אחורה, יוצאים משער הישוב והולכים כדקה עד תחילת המסלול. וכן קוים 37\58 שעוצרים בצומת שניר מרחק הליכה של רבע שעה.
כמו כן יש משאר ישוב קו 35 לקרית שמונה (מחניון הקמפינג שבסוף המסלול ממשיכים כשתי דקות בכביש שאיתו עלינו מהנחל, עד לקצה הישוב, שם פונים שמאלה ומיד יש שם תחנה)
כנמו כן יש קווים 37\58 שעוצרים בכניסה לישוב. אורך המסלול כשעתיים וחצי כולל עצירות מעטות וקצרות ממש במים ומדורג בדרגת קושי קלה +.
קווי האוטובוס בתדירות של כל שעתיים לערך. במסלול אין שירותים למטיילים, אולם בחניון הקמפינג שבסופו יש שירותים ומקום למנוחה כולל קיוסק לא יקר. כ"כ בשאר ישוב יש ביהכ"נ פעיל. יתכן שבבריכת הטנק הסורי ישהו משפחות שאינם מאנ"ש, אבל אפשר לדלע עליה בקלות מבלי להתקרב ושאר המסלול עצמו בסדר גמור.
יש אפשרות להמשיך לכיוון בניאס תחתון ומפגש שלושת הנחלים.
אזור הטנק הסורי בבניאס היה עמוס בשנה שעברה עד אפס מקום!!! אפילו לא הגענו לבדוק אם יש בעיות צניעות וכו’
 

הלמדן

משתמש פעיל
מעניין. כי אני הייתי שם שלוש פעמים בבינהזמנים הקודמים, היה אנשים, אבל א"א לומר שהיה עמוס כ"כ. כנראה שזה תלוי בשעות.
איך שלא יהיה, אפשר בכיף לוותר על החלק הזה שזה בעצם ללכת ולחזור ולהינות מהבריכות הנפלאות והודאי שקטות שיש בהשך עד לשאר ישוב.
 

rivkiy

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
מעניין. כי אני הייתי שם שלוש פעמים בבינהזמנים הקודמים, היה אנשים, אבל א"א לומר שהיה עמוס כ"כ. כנראה שזה תלוי בשעות.
איך שלא יהיה, אפשר בכיף לוותר על החלק הזה שזה בעצם ללכת ולחזור ולהינות מהבריכות הנפלאות והודאי שקטות שיש בהשך עד לשאר ישוב.
כבר מהכניסה ליד הבית העלמין חנו כמות מכוניות שגרמה לנו לעשות אחורה פנה
 

הלמדן

משתמש פעיל
אם אתם יורדים לבריכה הראשונה, הטנק הסורי או זאת שאחריה, שם כנראה תפגשו את יושבי המכוניות שתראו למעלה. אבל אם תמשיכו לעבר שאר ישוב-מובטח לכם מסלול שקט. מנסיון! בבריכות הסמוכות לשאר ישוב גם יש נוכחות גבוהה של אנשים שבאים משם לבריכות בלבד, אבל שאר המסלול מאוד משתלם. אפשר לומר שזה מסלול המים הכי כשר (בהנחה שמדלגים כבר מרחוק על הירידות למים, וממשיכם במסלול לבריכות הבאות אם רואים שם אינשי דלא מאנ"ש).
ואגב, החניה בכניסה למסלול ממש קטנה, ובהתחשב שזה הכניסה היחידה לנחל מהאזור הסמוך, זה ממש מעט אנשים ביחס למקומות אחרים דומים (לכו תראו את החניון של תל דן ומעיינות הבניאס,...)
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח מודעות

למעלה