תגובה אחרונה ע"י משולש ברמודה

  1. מ

    דיון 'להרוג' את גיבור הספר, מה דעתכם?

    את יכולה לקרוא את הפאנפיק שלי כאן על ממלכה במבחן (סיום שונה מפדהאל)…...
  2. מ

    דיון 'להרוג' את גיבור הספר, מה דעתכם?

    עוד דוגמא טובה להרג מוצדק היא המוות של אליהו-אביי. הוא נותן גילוי נוסף על האופי של יוסף באמצעות הבחירה שלו להרוג אותו בידיו, ומשמש מניע משמעותי עבור שלוואן להבריח את פילאק מהכלא - בחירה שנותנת סיום למסע שלו במהללאל ומכינה את השטח למסע שלו ביוזבד. לגבי יקוואל, זה היה יכול להיות מוות לא מיותר...
  3. מ

    דיון 'להרוג' את גיבור הספר, מה דעתכם?

    יש לי שאלה אחרת. למה להרוג אותו? את מה זה משרת? לא, חולה זאת לא סיבה. גם לא תאונה. זה לא החיים האמתיים. מה המסע גיבור של הדמות? מה היא מחפשת בסיפור? האם המוות משרת את המסע הזה? אם יש תשובות טובות לשאלות האלו, ומהן נובע כי מוות יהיה סיום טוב, אז מה לעשות, נגזר גורלו. אם אלו תשובות מעולות הקוראים...
  4. מ

    שיתוף - לביקורת כך הספר "סדר הפוך" (כמעט) נכנס לחנויות לפני החג...

    @פירי מסכימה עם כל מילה : ) גרמת לי לחפש ציטוט של רוברט מקי על מה אנחנו מחפשים בסיפור (הוא דיבר על צפייה בסרט אבל המטרה לא משתנית בגלל סוג המדיום): אולי אפשר לומר שאנחנו פשוט מחפשים את עצמינו בדמויות. ובעיקר מחפשים הזדהות רגשית עמוקה. אחד הפילוסופים היוונים (לא זוכרת שם) אמר שגברים בתקופתו...
  5. מ

    דיון וורד או גוגל דוקס

    מתקינים את האפליקציה של גוגל דרייב על המחשב. ברגע שמותקן אפשר לעמוד על התיקייה הרצויה, לחיצה ימנית עם העכבר ויש אפשרות של סנכרון או גיבוי של התיקייה לגוגל דרייב. משם הסנכרון כבר קורה אוטומטית בכל פעם שקובץ משתנה לוקאלית.
  6. מ

    דיון וורד או גוגל דוקס

    למה לא גם וגם? כותבת בוורד בד"כ, אבל התיקייה של הכתיבה במחשב מסונכרנת לגוגל דרייב ככה שאפשר לפתוח גם בגוגל דוקס מכל מקום. (הפלוס הרציני מבחינתי זה שמירת היסטורית גרסאות).
  7. מ

    דיון סיפור המגילה- מה למדנו בעקבותיו?

    יש מחלוקת מעניינת אם הכוונה לחשיארש הראשון, או דווקא לבנו - ארתחשסתא הראשון, רוב המקורות היהודיים מזהים דווקא אותו כאחשוורוש (בנו היה דריווש השני). ובאמת מנין השנים בעייתי במקורות ההיסטוריים.
  8. מ

    דיון סיפור המגילה- מה למדנו בעקבותיו?

    יש לך מקור? מעניין שגם על פי מקורות היסטוריים חיצוניים שחלקם מזהים את חשיארש הראשון כאחשוורוש מסיפור המגילה, אחד מוויזיריו (ארטבון) התנקש בו במיטתו (465 לפנה"ס בערך). אגב, על פי אותם מקורות לחשיארש הייתה אישה אחת בלבד (אמסטריס) שהייתה מפורסמת באכזריותה. היא מזוהה על פי חלק מהחוקרים כושתי...
  9. מ

    דיון סיפור המגילה- מה למדנו בעקבותיו?

    זה נכון, הכול נכון וטוב ומרגש. אבל אסתר לא ראתה את זה קורה. בכלל, זה בטח ידוע, סיפור המגילה מתפרס על יותר מעשור. במבט לאחור, קל הרבה יותר לראות את נקודות האור היפות והזוהרות בהיסטוריה, למקד עליהן את הפוקוס, ולהתעלם מהחורים השחורים שבדרך. כשאסתר אומרת למרדכי 'כאשר אבדתי אבדתי' היא מוותרת על כל...
  10. מ

    דיון סיפור עם סוף לא מושלם

    צודקת : ) הגדרה לא מוצלחת בפרט עם המילה אף פעם...
  11. מ

    דיון סיפור עם סוף לא מושלם

    סיכום טוב מידי בשביל להופיע רק כאן... מעניין לראות איך הבעיה 'הרגשית' הזאת מסתכמת בסופו של דבר בבעיה במבנה הסיפור. אם הוא גיבור הסיפור, אנחנו בכל מקרה לא נחשוב אף פעם שזה מגיע לו באמת... לא משנה מה הוא עושה - בסיפור האישי שלו הוא ה'גיבור' הראשי, וגם לו יש מערכת מניעים הגיונית להצדיק את הבחירות שלו.
  12. מ

    דיון סיפור עם סוף לא מושלם

    רק עכשיו רואה את התוספת הזאת. אם הקוראים מרגישים שהמוות מגיע לו אז הוא אנגוניסט ונבל ראשי, לא גיבור. כדי ליצור הזדהות עם כזה גיבור, אפשר אולי לגרום לו עצמו להצדיק את המוות שלו בסופו של המסע הזה. דוגמא שנראית לי מתאימה היא החבר של גדליה מ'אדמה פראית' שהפך לראש שודדים (מיילך אולי קראו לו?) ומת...
  13. מ

    דיון סיפור עם סוף לא מושלם

    אירוניה יכולה להיות אפלה מאד... ממש לא רק קומדיה. זה בדיוק מה שהסיפור שהבאתי למעלה עושה. (הסיפור מדבר על גיבור בפומפיי העתיקה שנחרבה ומתחיל מאוחר בהיסטוריה - אחרי הסיום הטראגי שלו). דווקא זוכרת שאהבת אותו : ) ואמרת שיש לו מסר... לדעתי זה יכול להיות מסר חזק יותר מזה שמגיע בצורה הקלאסית.
  14. מ

    דיון סיפור עם סוף לא מושלם

    יש לזה שם: אירוניה, או סיום אירוני. כתבתי כאן סיפור קצר כזה. זה ז'אנר קצת ציני ובוגר, לא משהו שקוראים בשביל הכיף או להעביר את הזמן, יותר בשביל החשיבה, והסיום המהורהר. אפשר למצוא את זה הרבה ברומנים היסטוריים, בטח כשכותבים על דמות היסטורית עם מוות עצוב. הסיפור כולו נבנה לקראת הסוף הזה, והקוראים...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה