שיתוף - לביקורת אסור להאכיל את החיות

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
- בוא לכאן מהר, הנה פה, צד ימין שורה שניה, יש פה אחד נראה ממש רע, נראה שלא אכל כבר שנים.

- אני לא יכול יש לי עוד את כל השורה הדרומית, אתה יודע באיזה מצב הם היו, זוועה, בחיים לא ראיתי כזה דבר.

איזו הזנחה. רק לחשוב כמה זמן הם לא נגעו באוכל. מסכנים, הם נראים ממש מתים.

- טוב, הוא חיכה כל כך הרבה זמן בטח כבר התרגל. מקווה רק שזה לא סבא שלי או משהו כזה, למה הוא יהרוג אותי.

- דוד, נראה לי אנחנו סתם ממהרים, אף אחד עדיין לא נגע באוכל.

- וואלה? שמעון, אתה יודע, כשאני חושב על זה, נראה לי סיבנו אותנו.

- איזה סיבנו, מי יסבן אותנו?

- במשרד.

- מי, איילת?

- כן, נראה לי היא איבדה את זה.

- וואלה!

- כן. שמע, אני מבין שהיא לחוצה ועצבנית, מגיפה משתוללת בחוץ. אבל בואי, תחשבי על רעיונות הגיוניים.

- צודק. בחיי לא חשבתי שצריך להאכיל מתים.
 
נערך לאחרונה ב:

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אינני מתעדכנת בחדשות, כך שאין לי מושג (ואני גם לא רוצה מושג...) על מה בעצם נכתב הקטע, ובכל זאת יש לקטע רעיון ופואנטה גם בפני עצמו.
מהכיוון שלי: הקטע כתוב היטב, בנוי היטב, יוצר ניגודיות משעשעת.
כל הערותיי מסתכמות בכך שבשורה השלישית אין מקף לפני תחילת המשפט.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
אינני מתעדכנת בחדשות, כך שאין לי מושג (ואני גם לא רוצה מושג...) על מה בעצם נכתב הקטע, ובכל זאת יש לקטע רעיון ופואנטה גם בפני עצמו.
מהכיוון שלי: הקטע כתוב היטב, בנוי היטב, יוצר ניגודיות משעשעת.
כל הערותיי מסתכמות בכך שבשורה השלישית אין מקף לפני תחילת המשפט.
כנראה שהרבה לא מעודכנים או שסתם לא קישרו...
מפה זה התחיל:
1629034031429.png

אני מאמין שזה נקרא התעללות במילה הכתובה, אבל אני אוהב...
 

קבצים מצורפים

  • 1629033965059.png
    1629033965059.png
    KB 64.7 · צפיות: 26

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
מזמינה קטע חדש של פסיכולוג מול אחד כזה שלא אכל שנים.
אם כבר הכלה. אז עד הסוף...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הקטע כתוב יפה, אבל לא ממש הבנתי את הקטע של החלפת האמירה 'להכיל מתים' - שהיא אמירה בת משמעות, גם אם היא מקוממת אי מי - באמירה 'להאכיל מתים' - שאין בה שום משמעות.

ובאופן כללי, הייתי מצפה ממי שבציבור שלו עטיית מסיכה [או כל הגבלה אחרת] היא אקט לא-מקובל, שלא ילגלג על מי שמסביר את התמה שמאחורי התנהגות זו.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
הקטע כתוב יפה, אבל לא ממש הבנתי את הקטע של החלפת האמירה 'להכיל מתים' - שהיא אמירה בת משמעות, גם אם היא מקוממת אי מי - באמירה 'להאכיל מתים' - שאין בה שום משמעות.
תודה. הצליל של להכיל ולהאכיל מאוד דומה ומכאן ההקבלה.
הקטע לא נכתב מהתקוממות על האמירה הזאת אלא בעקבות חוסר המקצועיות של כל הממשלה.
והיה אפשר לסיים את הקטע בצורה יותר טובה ולחדד את העניין.
ובאופן כללי, הייתי מצפה ממי שבציבור שלו עטיית מסיכה [או כל הגבלה אחרת] היא אקט לא-מקובל, שלא ילגלג על מי שמסביר את התמה שמאחורי התנהגות זו.
לא כל כך הבנתי לאיזה ציבור ספציפי אתה מתכווין ואיפה ראית לגלוג.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא כל כך הבנתי לאיזה ציבור ספציפי אתה מתכווין ואיפה ראית לגלוג.
אם לא התכוונת ללגלג על דבריה של שקד, ואם כל הציבור שאני ואתה חיים בתוכו עוטה מסיכות - אכן אין מה להבין.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

קנקן חדש

משתמש פעיל
עריכה תורנית
הקטע כתוב יפה, אבל לא ממש הבנתי את הקטע של החלפת האמירה 'להכיל מתים' - שהיא אמירה בת משמעות, גם אם היא מקוממת אי מי - באמירה 'להאכיל מתים' - שאין בה שום משמעות.

ובאופן כללי, הייתי מצפה ממי שבציבור שלו עטיית מסיכה [או כל הגבלה אחרת] היא אקט לא-מקובל, שלא ילגלג על מי שמסביר את התמה שמאחורי התנהגות זו.
נכון שכתבת את זה רק כדי לקומם עליך את העדה?
אז הנה לך לא הצלחת!
גם מי שהגיב (הכותב השנון והמקורי) הגיב בענייניות.
וכעת אגיב אף אני בענייניות יתירה:
הקטע כתוב יפה, אבל לא ממש הבנתי את הקטע של החלפת האמירה 'להכיל מתים' - שהיא אמירה בת משמעות, גם אם היא מקוממת אי מי - באמירה 'להאכיל מתים' - שאין בה שום משמעות.
נכון! כתוב יפה מאוד!
המשמעות שיש באמירה 'להכיל מתים' דומה למשמעות שיש בהאכלת מתים, מתים לא מכילים, על מתים בוכים, מתים קוברים, על מתים מתאבלים, לא מכילים, כמו שלא מאכילים...
ובאופן כללי, הייתי מצפה ממי שבציבור שלו עטיית מסיכה [או כל הגבלה אחרת] היא אקט לא-מקובל, שלא ילגלג על מי שמסביר את התמה שמאחורי התנהגות זו.
באופן כללי אין שום ענין לדחוף טענות על ציבור זה או אחר בכל מקום ובלי שום קשר, וגם מי שלא עוטה מסיכה אינו מכיל מתים. הכלת מתים אינה נגזרת מאותה תמה שממנה נובעת הכלת המתים, בשום צורה אין להשוות הפקרות וחוסר משילות לחוסר ציות לחוקים שבעיני חלק מהציבור הם תמוהים ואינם מסייעים למיגור המגיפה.
וסליחה שהתייחסתי בעניניות.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
המשמעות שיש באמירה 'להכיל מתים' דומה למשמעות שיש בהאכלת מתים, מתים לא מכילים, על מתים בוכים, מתים קוברים, על מתים מתאבלים, לא מכילים, כמו שלא מאכילים...
אז אם איילת שקד היתה אומרת 'צריך לחיות לצד הקורונה, שזה אומר לבכות על המתים ולקבור אותם', היית מרוצה?
באופן כללי אין שום ענין לדחוף טענות על ציבור זה או אחר בכל מקום ובלי שום קשר, וגם מי שלא עוטה מסיכה אינו מכיל מתים. הכלת מתים אינה נגזרת מאותה תמה שממנה נובעת הכלת המתים, בשום צורה אין להשוות הפקרות וחוסר משילות לחוסר ציות לחוקים שבעיני חלק מהציבור הם תמוהים ואינם מסייעים למיגור המגיפה.
כשאתה מדבר על 'הפקרות' התכוונת לאי הטלת סגר? לאי עטיית מסיכות? למה בדיוק התכוונת? שהממשלה תטיל מגבלות ואנחנו לא נקיים אותן? אתה באמת חושב שעצם הטלת המגבלות מועילה, בלי קשר למה שהציבור מקיים?
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
אבל לא ממש הבנתי את הקטע של החלפת האמירה 'להכיל מתים' - שהיא אמירה בת משמעות, גם אם היא מקוממת אי מי - באמירה 'להאכיל מתים' - שאין בה שום משמעות.
גם ביבי הבין...
''נתניהו במליאה: ״את ה-100 ימים הראשונים של הממשלה הזאת אפשר לסכם כך: הממשלה הזאת מכילה, התקשורת מאכילה ואזרחי ישראל אוכלים אותה.''
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה